quote:Jol en Petrovic gaan tekenen bij Hamburger SV
Ook na het vertrek van Huub Stevens blijft de selectie van Hamburger SV onder leiding staan van een Nederlandse trainer. Martin Jol gaat zich voor twee seizoenen verbinden aan Die Rothosen. Zeljko Petrovic wordt zijn assistent.
Hoewel er nog een aantal formaliteiten moeten worden geregeld gaat HSV ervan uit dat de overeenkomst rond komt. De Duitse club sprak ook met de Fransman Gérard Houllier over de opvolging van Stevens, die aan het einde van het seizoen naar PSV vertrekt.
Jol zat sinds eind oktober van het vorige jaar zonder club. De Hagenaar diende toen te vertrekken bij Tottenham Hotspur. Interesse was er genoeg voor 52-jarige oefenmeester, onder meer van PSV, maar hij ging tot op heden niet in zee met een nieuwe club.
Dat Petrovic bij HSV de assistent wordt van Jol, is niet onverwacht. Beiden werkten eerder samen bij RKC Waalwijk, waar Jol tussen 1998 en 2004 trainer was en Petrovic als speler onder contract stond. De Montenegrijn is dit seizoen zelf hoofdcoach in Waalwijk en strijdt met RKC nog om promotie naar de Eredivisie.
Bij HSV staan naast de vertrekkende Stevens momenteel vier Nederlanders onder contract: Romeo Castelen, Nigel de Jong, Joris Mathijsen en Rafael van der Vaart. Laatstgenoemde heeft er geen geheim van gemaakt komende zomer te willen vertrekken.
VI
quote:Onderzoek KNVB naar gedrag fans ADO
Geschreven op maandag, 12 mei om 23:03
De kans is groot dat de KNVB een onderzoek gaat instellen naar het gedrag van de supporters van ADO Den Haag en speler Lex Immers. Dat heeft een woordvoerder van de voetbalbond maandag aan het Algemeen Dagblad bevestigd.
Na afloop van de eerste ontmoeting van het beslissende tweeluik om promotie bij ADO Den Haag beklaagde RKC Waalwijk zich over oerwoudgeluiden en racistische uitlatingen aan het adres van de donkere spelers. RKC-middenvelder Anthony Obodai beklaagde zich over tegenstander Immers. "Hij maakte mij uit voor kankeraap en had het over mijn kankermoeder."
RKC-trainer Zeljko Petrovic stond de Nigeriaan bij. "Er waren oerwoudgeluiden. Vanaf de eretribune nog wel”, benadrukte de Montenegrijn. "Heel kwalijk. Zeker voor een fantastische club als ADO Den Haag die in mijn ogen in de eredivisie thuishoort. Ik stoor mij eraan als het publiek ‘oe, oe’ roept als donkere spelers aan de bal zijn. Het is jammer dat het op die manier verpest wordt. Ik voel me ook een beetje Hagenees."
Tjonge, die kerel heeft ook werkelijk overal vrienden. Dit slaat toch eigenlijk nergens op.quote:
quote:Petrovic wacht op nieuws uit Hamburg
Het is nog onduidelijk of Zeljko Petrovic ook volgend seizoen bij Hamburger SV op de bank zit. De assistent heeft in Duitsland nog een éénjarig contract, maar zag vriend en hoofdtrainer Martin Jol deze week naar Ajax trekken.
"Ik heb een jaar geleden met mijn volle verstand een contract voor twee seizoenen getekend en reken erop dat HSV daar netjes mee omgaat", vertelt Petrovic in De Telegraaf. "Misschien neemt de nieuwe trainer van HSV zijn eigen staf mee en moet de club een oplossing zoeken."
Danny Blind en John van ’t Schip gaan Jol in Amsterdam assisteren, waardoor Petrovic voorlopig achterblijft in Hamburg. Dat leidt echter niet tot negatieve gevoelens. "Martin is en blijft mijn vriend. Hij is altijd correct voor me geweest en ik voor hem. Ik heb hem na het akkoord met Ajax nog niet gesproken, maar verwacht wel een telefoontje."
Mocht Hamburger SV besluiten zich van de assistent-trainer te willen ontdoen, dan weet Petrovic niet of Ajax en Jol alsnog toenadering zoeken. "Ik heb nog met niemand gesproken, wil niet dat Martin me haalt als vriend, maar alleen als ik een toegevoegde waarde heb", aldus de voormalig profvoetballer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |