gek in de zin dat je gek kan worden van "waarom willen al die anderen zo graag erin blijven ?" tjaquote:Op woensdag 8 september 2004 22:32 schreef GBCHEATER het volgende:
Ja maar als je alleen maar overal tekenen ziet, word je dan niet gek?
Met alle respect, maar het komt bijna over alsof je een film naspeelt, je denken bepaalt wordt door wat je op een bioscoopdoek gezien hebt ...quote:Op donderdag 9 september 2004 10:04 schreef coz het volgende:
stuke tekst uit de film Matrix
ik had eea uit de matrix gequote omdat het in de buurt van de vraag lag waarop ik een antwoord poogde te geven.quote:Op donderdag 9 september 2004 11:14 schreef RM-rf het volgende:
Sorry, begrijp je helemaal, maar heel het verhaal (en soortgelijke verhalen) heeft een sterkequote:Op donderdag 9 september 2004 11:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Met alle respect, maar het komt bijna over alsof je een film naspeelt, je denken bepaalt wordt door wat je op een bioscoopdoek gezien hebt ...
Ik ken dat ook van mezelf, dat als ik een spannend boek lees, dit mijn gedachten bepaald, een 'wereld' schept waarin je kunt fantaseren, projecteren.
Ik hecht zelf aan dat 'fantaseren' een grote waarde, het is ook een mogelijkheid om creatief te zijn, onconformistisch:
mensen die enkel in gebaande paden denken, kunnen geen 'nieuwe' gedachtes hebben...
Maar anderszijds is het ook zo dat je ook zelf-kritisch moet zijn, immers die fantasieen leven ook enkel op verhalen, entertainment-schepsel die je worden voorgevoerd:
zodra je letterlijk hele film-conversaties gaat napraten, ontstaat bij mij ook een beetje de vraag of die 'fantasie-wereld' niet evenzeer vastgekoppeld wordt aan toevallig die ene grote hollywood-film:
in welk mate is die 'matrix-gedachte' dan nog een vrije gedachte, of begint hij eerder te worden het herhalen van vastgelegde concepten zoals de scriptschrijver van de film 'The Matrix' die opgeschreven heeft, en door de acteur 'Keanu Reeves' uitgesproken zijn?
andersom kan ookquote:Op donderdag 9 september 2004 12:19 schreef displission het volgende:
Achter deze film ligt een waarheid waar jij je ogen niet voor opend. Op zich hoeft het geen waarheid te zijn net zoals precies in de film..denk aan alien vs predator..maar er is een basis en die komt voort uit creatie.
Heb jij Pi gezien? Als er ergens een patroon in zit, dan wil je dit tot de bodem uitzoeken of niet?quote:Op donderdag 9 september 2004 14:03 schreef GBCHEATER het volgende:
Ik bedoelde dus gek op de manier van paranoide...
Van waarom zie ik het wel, en de anderen niet...
(en je bedoeld nu tekens in de manier van pentagrammen etc toch of?)
Bijvoorbeeld woorden en namen... Hoe deze zijn opgebouwd en de dingen aan welke dezequote:Op donderdag 9 september 2004 14:23 schreef GBCHEATER het volgende:
Ik zeg niet dat jij gek bent he!!!
Maar beschrijf eens hoe zo een patroon er uit ziet?
moeten ze ook willen kijken, en als ze het zien niet verwerpen als toeval of bullshitquote:Op donderdag 9 september 2004 14:03 schreef GBCHEATER het volgende:
Ik bedoelde dus gek op de manier van paranoide...
Van waarom zie ik het wel, en de anderen niet...
tekens in ze algemeenheid, dat als je de dollarbiljetten (behalve 1) op een bepaalde manier vouwd kan je bijvoorbeeld zga 911 in een stripverhaal zien. dit kan je als teken zien of als toeval of als bullshit dat het met elkaar verbanden heeftquote:(en je bedoeld nu tekens in de manier van pentagrammen etc toch of?)
oh ps die dollarvouwen .. ik neem aan dat jullie ook geen $165 hebben zwervenquote:cancelled because many Islamic citizens of Egypt objected to the "Masonic" nature of the ceremony
ben zo aardig geweesd om ze te googlen en te printen en vouwen. ter verificatiequote:Actually, if you fold the $5, $10, $50, and $100 bills the same way as shown here for the $20, they all portray the 9/11 attack in the order that it happened, from the WTC towers standing correct in the $5, to smoke in the $100.
quote:Op donderdag 9 september 2004 14:48 schreef coz het volgende:
egypte rond de eeuwwisseling
volgens mij is hier nog geen verband getrokken, maar ik denk dat je daar geen moeite voor hoeft te doenquote:Giza was nonetheless astronomically connected to many of the other key sites around the globe.
For instance, at "Giza Midnight," there were interesting alignments in Washington, Paris and New York.
In Washington, Orion/Osiris' belt star Mintaka was dead on the Eastern horizon. Mars was also above the city at the Masonic altitude of 33° 33'. In New York, it was Alnitak on the (near) Eastern horizon, and at Paris, Sirius was at the "tetrahedral" 19.5° altitude.
The Sirigi symbolism of the Dogon also made an appearance in Paris at local midnight. The Eiffel Tower sits just off the river Seine, at the end of long parkway named "The Avenue of Mars." This avenue is offset from the famous Champs Elysees (Avenue of Elysium) at an angle of 19.5°. The Louvre museum straddles the Champs Elysees and contains three glass pyramids in the main courtyard (the largest of which serves as the entrance to the museum and has the same proportions as the Great Pyramid), and a room known as the "Vestibule of Mars." An Egyptian obelisk adorns the Plaza De la Concorde at the opposite end of the parkway which leads to the museum.
2012 is het jaar dat de Maya calender stopt... Misschien met reden, misschien zonder reden...quote:Op donderdag 9 september 2004 15:10 schreef BaajGuardian het volgende:
klopt (saddam > varken) dat plaatje heb ik in die tijd nog gehad.
over egypte nog iets.
de Freemason meesters , of top.
hebben een grote samenkomst 2012 sunsolstice.
ze hadden 2000 al eerder een samenkomst die veel voor hun betekende (wat weet ik ook niet )
dit gebeurde op het GIZEH PLATEAU,
geen idee wat het betekend.
ik zou het wel graag weten.
mischien dat dodeca dit ook weet.
.. wie komt op het idee om een (weet even niet welke, davidster / pentagram ) ster rond die all-seeing-eye te tekenen en op de letters mason uit te komen.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:58 schreef B-FliP het volgende:
Van die dollarbiljetten weet ik niet wat ik moet denken... Maar wie komt er op het
idee om geld te gaan vouwen om zo een patroon te ontdekken? Ik vind persoonlijk
wel dat de tekenen in 1 oogopslag gezien moeten kunnen worden...
opvat als gewauwel. Hoe kan iets andersom ontstaan? Hoe kan het universum ''gaan ontstaan zoals het is''? Een kosmisch [i]Denn du sollst werden was du bist[i]? Alle betekenis wordt toch aan de woorden ontnomen op deze wijze?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 09:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Kan zijn dat het andersom ontstaat? Dat nu pas het universum gaat ontstaan zoals het is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |