quote:
Op woensdag 15 september 2004 13:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zoek alleen naar de reden waarom mensen het leven zo willen verRomantiseren. Dali had zeker een boeiend leven, maar misschien vond hij het leven zelf te saai, en zocht hij naar een reden om dat te verdrukken.Dali was idd erg goed als schilder, maar wetenschappelijk was hij niet bepaald een licht ofzo, iets wat hij zelf wel dacht.
Ik probeer zelf wel zeker iets achter het leven te zoeken, oa met mijn studie. Maar ik ga niet zoiets als het Matrix idee achterhalen. Omdat het te veel voor de hand ligt, omdat het niet subjectief is omdat de mens neigt naar zulke ideeen, en omdat het gewoon weg te algemeen is.
Is het idee zoiets als de 4-dimensionale ruimte-tijd van Einstein? Dat je erachter komt dat je eigenlijk in iets anders leeft dan dat je waarneemt? Of moet je wetenschap niet zo serieus nemen? Vind ik veel interessanter.
Dodeca en sommige anderen schijnen dit inderdaad te bedoelen... En doceca
praatte zelfs over andere wezens die buiten onze bewuste dimensie om ons
bespelen in een grote playground, wat hij de matrix noemt... Dit probeert Dodeca
ons met voorbeelden uit alledaagse dingen te vertellen, die terug schijnen te
linken naar de cult van de zon waar al veel over is gesproken in dit topic...
Heel interessant imho...
over het "romantiseren van" het leven...
Je maakt van het leven wat er van te maken valt imho... je kan het zien als een stinkende beerput, waar je met ellebogenwerk langzaam en alleen naar een top toe werkt die nergens toe leidt, of iets wat je moet beleven, een eindeloos mysterie, iets prachtigs, je kan bierdrinkend voor de buis gaan hangen of filosiferen over het leven of vul maar wat in... Als je iig je beeld van de wereld voor jezelf duidelijk hebt, hoeft niet te betekenen dat je leven niet boeiend genoeg is, of dat er niets kan veranderen... Dat is namelijk een van de dingen die zeker is in dit leven... Alles veranderd toch?
En sorry, maar ik vind dat mooi (understatement)... En als je ziet wat er allemaal van te maken is,
maar niet gebeurd is dat heel jammer (alweer een understatement)... Als mensen die vastgeroest
zitten in bepaalde denkbeelden een film (en andere verhalen met duidelijk dezelfde metaforen) nodig hebben om "wakker te worden" kan ik het alleen maar goedkeuren... Met wakker worden
bedoel ik dat er over onze rug een heleboel gebeurd waarvan we grotendeels niet van op de hoogte zijn, niet goedkeuren, maar om onze levenswijze (materialisme en bang voor verandering)
te behouden wel continu door de vingers zien... We geven onze macht massaal weg, bewust, of onbewust... Dit zou niet erg zijn als de wereld eerlijk zou zijn, maar dat is helaas niet zo...
Ik refereer hierbij terug naar een post die ik al eerder in dit topic gepost heb ( 1 van de eerste die ik
in dit topic geplaatst heb) over mijn visie over de matrix, en dat het imho een metafoor is op onze
werkelijkheid...
Iets wat heel voordehand liggend is, hoeft niet per se niet boeiend te zijn... Wij vinden het immers
heel voor de handliggend dat de wereld geen platte pannekoek is... Dat was voor veel mensen een
hele openbaring rond 1600 en het rare is dat nog veel langer geleden, de mensen duidelijk wel wisten dat de wereld rond was en veel astrologische kennis hadden... Think about it...
Overigens vind ik jouw instelling geen slechte instelling... Je kijkt verder, alleen een andere kant uit...
Niets mis mee... Maar je kan toch ook naar meerdere kanten kijken? Wat jij interessant lijkt te vinden,
is voor mij ook interessant, maar dit onderwerp, en onze samenleving, nationaal, internationaal en globaal ook... Dit topic is ook bedoeld voor mensen die dit interessant vinden imho... Wat ik vind over
wetenschap? In wetenschap ligt volgens mij nog steeds de toekomst... Ik denk dat er in de
toekomst verval komt, of een technocratie... Misschien de sleutel tot ons bestaan, misschien de sleutel naar een andere visie van de werkelijkheid zoals je zelf al beschrijft, who knows? Iig iets om heel serieus te nemen... Misschien dat je
hier een topic over kan openen?
[ Bericht 2% gewijzigd door B-FliP op 15-09-2004 15:32:13 ]