abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21860647
typ maar eens in in elk willekeurig p2p programma, new world order... damnz, dan zijn er wel veel meer liedjes die zo heten
  vrijdag 10 september 2004 @ 15:10:39 #227
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_21860854
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:56 schreef RM-rf het volgende:
ik kan ook de lyrics van het nummer 'World' van 'New Order' posten, met onder andere de regel 'I turn sideways to the sun' :
http://www.lyricsdepot.com/new-order/world.html
die kwam ik idd ook tegen
quote:
ongetwijfeld zullen velen diepere gedachtes krijgen bij dat nummer, allerlei verbanden zien...

maar een vraag is dan wel, zijn die verbanden bewust neergelegd, zit er een plan achter?
Of aan de andere kant, is het gewoon ieders eigen denkproces zelf, dat eigenlijk voornamelijk bestaat uit het continue opzoeken van verbanden, een referentiekader vaststellen...
[snipje]
Je eigen hersenen zijn in feite ook niks anders dan en projektie-medium, dat bestaat uit de vastgelegde handelingsmogelijkheid van je hersencellen, de hersencellen zijn evenzeer een beperking voor een vrije interpretatie van de werkelijkheid, omdat hun gedrag vaak al door culturele of genetische achtergronden, vastgelegd is binnen een vaststaand kader.
agree.. vooralsnog merkte iemand op dat die zin voorkwam en gaf ik de lyrics plus een ander nummer
als ik verbanden zoek in muziek is het "van wie is dit nummer ook alweer gejat ?"

btw
quote:
omdat hun gedrag vaak al door culturele of genetische achtergronden, vastgelegd is binnen een vaststaand kader.
dat is wel erg ontopic
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_21861909
Ik vermag niet in te zien wat dat liedje van Eminem met de New World Order te maken heeft, althans; het hoort duidelijk bij de film.
pi_21871122
quote:
His soul's escaping, through this hole that it's gaping
This world is mine for the taking
Make me king, as we move toward a, new world order
A normal life is borin, but superstardom's close to post mortom
It only grows harder, only grows hotter
He blows us all over these hoes is all on him
Coast to coast shows, he's know as the globetrotter
Lonely roads, God only knows
snappie?
pi_21871353
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:22 schreef GBCHEATER het volgende:

[..]

snappie?
Nee. Althans, ik kan wel lezen en zien dat daar ´´New World Order´´ staat, maar om het nu een referentie te noemen gaat mij wat ver.
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:37:43 #231
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21871443
dat veel dingen een achterliggende betekenis bevat , ja
maar niet alles is wat achter te zoeken.

persoonlijk denk ik niet dat een mr marshal yo yo yo man in da hood eminem matters....veel afweet van de NWO plannen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_21871512
Nou ja, die NWO is, uiteraard, goed voor de Republikeinen, terwijl de film die dit liedje begeleidt over de achterbuurten van Detroit gaat en de zogenaamd beperkte mogelijkheden om je daaraan te ontworstelen. In die zin moet je het denk ik opvatten.
pi_21871534
Owkay, maar waarom jij wel?
Ik bedoel, hij kan het toch ook ergens gelezen hebben oid?
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:50:27 #234
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21871771
waarom wel waarom niet

weet ik het.
tis maar een mening.
pi_21880499
quote:
Op donderdag 9 september 2004 23:16 schreef BaajGuardian het volgende:
coz coz coz , mysteries worden nooit opgelost
dan is het nmlk geen mysterie meer.

ontopic , denk ik dat of het nu onbedoeld of met opzet was , de eerste matrix film heel wat opende kwa gedachten , en mensen ergens bewust maakten van het systeem en hoe dat maar een versie is , niet een vaststaand realiteit (zoals realiteit ook maar een versie is , niet een essentie)

is het toch zeer jammer , dat de 2 films daarop , meer een hollywood iets waren
om de actie , geen echte boodschap meer , nee die films zou je eigenlijk moeten vergeten.

alleen deel 1 gaat het om.

tot zover de film.

in de echte matrix , en dat is het systeem.
maakt iedereen het systeem
maar niet uit zichzelf.
men word opgevoed met de gedachten van het systeem.
de leiding van het systeem.

ik zei laatst ,

Men heeft geen groten nodig om groot te worden.
de groten maken je .
Maar niet groter.

Oftewel :

deze wereld maakt je maar tot de barriere van wat deze wereld behoort te zijn in het oog van die groten , men zal je niet doen ontstijgen aan de houten kist genaamd maatschappij met al haar status systemen en gedachte leidraden.

om de wereld te overzien , zul je buiten de wereld moeten staan.

buiten de matrix , buiten het systeem , buiten de maatschappij , buiten de gemaakte wereld en groter geworden , ontstegen aan de obstructie van de matrix , het verpakte , het voorgelegde.

denk er over na.

ik geef men enkel een ...Manier , om het te begrijpen.
Tjongenjonge, dat zo'n klotefilm als de Matrix zoveel geouwehoer kan opleveren. " De echte matrix"........is het wel es opgekomen dat die "echte matrix" wellicht niet bestaat? Oftewel: die werkelijkheid bestaat wellciht helemaal niet, en zoiets kun je ook nog es wetenschappelijk aannemelijk maken. Trouwens, die ideeen waren al bij de oude Grieken bekend.
Ik wil niet lullig doen, maar die reacties die ik hier lees, zijn grotendeels elkaar opgeilen met Romantische gedachtes over een compleet andere wereld dan de onze. Een zoektocht naar de waarheid. Is dit ook nog op iets concreets gebaseerd, of is omdat het eigen leven te saai&deprimerend is? Doet me denken aan 2 kunstenaars die wegens een uitkering elkaar proberen te overtuigen dat achter de ellende het leven toch de moeite waard is.
Dat komt wel een beetje negatief over, ej?
pi_21881066
Koning Arthuur en De ridders van de ronde tafel. need i say more ?
pi_21881607
Het is overigens onmogelijk buiten de wereld te staan.
  zaterdag 11 september 2004 @ 15:53:10 #238
91921 greeneye
*The Original Me*
pi_21881763
Hadden we er ook zo over gedacht zonder die film???
I'm Caught In "The Matrix", But F*ck It, Let The Fish Burn,
The Red Or Blue Pill, You Live And You Learn, C'mon!
pi_21881778
Waarschijnlijk wel, het is niet bepaald de relativiteitstheorie. (Die had trouwens ook zo zijn voorlopers.)
  zaterdag 11 september 2004 @ 15:59:42 #240
91921 greeneye
*The Original Me*
pi_21881860
Maar zien we niet wat we willen zien.. Je kunt altijd wel wat vinden (zoals die loterij met 911 enz..)
pi_21881914
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:59 schreef greeneye het volgende:
Maar zien we niet wat we willen zien.. Je kunt altijd wel wat vinden (zoals die loterij met 911 enz..)
Precies. En daar valt niet bijster veel aan te doen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:20:44 #242
91921 greeneye
*The Original Me*
pi_21882171
Dus, zoals ik begrijp, is alles vantevoren uitgestippeld..

Dus ook dat er mensen zijn die zich er eventueel van bewust zijn dat er een matrix bestaat.
Is het systeem zich ervan bewust dat mensen weten dat het systeem bestaat?

(Voorbeeld: Ik weet zeker dat de Matrix bestaat (is niet zo, maar als voorbeeld) en dat ik erin vastzit. Om het systeem te misleiden, ga ik het uittesten, door dingen te doen die vantevoren niet vastgesteld zouden kunnen zijn, zoals ik zit nu op mijn bureaustoel, ik wil eigenlijk opstaan, maar om de matrix te testen wacht ik nog even. Doordat ik me bewust ben van het bestaan van de matrix, verricht ik bepaalde handelingen wel / niet of later..)

Is het systeem hierop berekend? Is het systeem zich ervan bewust dat er mensen zullen zijn die zich bewust zijn van het systeem... En waarom gebeurd dit dan zo? Waarom kunnen wij er wel over nadenken? Waarom is de film gemaakt? Als het zou bestaan, waarom zouden ze dan zover gaan dat wij evt. van het bestaan afweten, terwijl dit helemaal niet nodig is?
pi_21883482
greeneye, jouw 'experiment' is heel leuk, ware het niet (althans binnen de theorie) dat jij zelf deel bent van het systeem:
Beslis jij net iets vroeger uit je stoel op te staan, is dat (binnen de matrix-theorie) niet jouw gedachte, maar is die gedachte opgelegd door het 'systeem'..

oftewel, er bestaat geen vrije wil, maar 'vrije wil' is enkel een gevoelservaring: onze hersenen creeeren enkel de ervaring dat iets 'jouw' beslissing was..

overigens is daarvoor ook neuro-biologisch bewijs voor: zelfs bij instinctieve handelingen die mensen uitvoeren, kan er een gevoel ontstaan dat deze 'aangestuurd' zijn, ook al kan aangetoond worden dat de spieren al bewogen hebben voordat de informatie de hersencellen bereiken die voor ons 'bewustzijn' verantwoordelijk zijn...

Vergelijk het eens met een autorit, via een route die je 4 maal daags rijdt, in normale omstandigheden, terwijl je veel andere zaken aan je kop hebt:
veel mensen zullen probleemloos dat stuk kunnen rijden, zonder een ongeluk te veroorzaken, onderwijl met hun gedachtes echter ergens totaal anders zijn:
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:33:20 #244
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21883528
grappig dat velen er vanuit gaan dat men niet buiten het systeem kan leven (als in buiten de wereld leven en andersom)

is dit een vorm van ignorantie of snapt men iets niet , i wonder.

kan iemand mij uitleggen waarom hij\zij denkt dat men niet buiten deze wereld kan leven?
pi_21883739
Hoe zou men dan wel buiten de wereld kunnen treden? Dat is toch onmogelijk?
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:48:36 #246
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21883904
denk je?

het is moeilijk uit te leggen , maar makkelijk te doen.

ik zal proberen , het een beetje uit te leggen.
in één zin die veel kan openbaren voor degenen die er over nadenken.

wie groot wil zijn , moet buiten zijn oude lichaam stappen

lichaam = de wereld , de maatschappij

de grote is het product van wat je wilt

als je iets groter wilt dan dat het systeem je kan geven , zul je ontstijgen aan het systeem
dat maakt je niet meer waard , het is...anders , niet minder of meer.

min of meer behoort aan het systeem

anders is anders.
(soort revolutie in persoon...of uitvoering zelf.)
pi_21884000
Alla, maar waar ga je dan heen? Welke grammatica gebruik je dan?
  zaterdag 11 september 2004 @ 18:55:59 #248
91921 greeneye
*The Original Me*
pi_21885346
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 17:31 schreef RM-rf het volgende:
greeneye, jouw 'experiment' is heel leuk, ware het niet (althans binnen de theorie) dat jij zelf deel bent van het systeem:
Beslis jij net iets vroeger uit je stoel op te staan, is dat (binnen de matrix-theorie) niet jouw gedachte, maar is die gedachte opgelegd door het 'systeem'..

oftewel, er bestaat geen vrije wil, maar 'vrije wil' is enkel een gevoelservaring: onze hersenen creeeren enkel de ervaring dat iets 'jouw' beslissing was..

overigens is daarvoor ook neuro-biologisch bewijs voor: zelfs bij instinctieve handelingen die mensen uitvoeren, kan er een gevoel ontstaan dat deze 'aangestuurd' zijn, ook al kan aangetoond worden dat de spieren al bewogen hebben voordat de informatie de hersencellen bereiken die voor ons 'bewustzijn' verantwoordelijk zijn...

Vergelijk het eens met een autorit, via een route die je 4 maal daags rijdt, in normale omstandigheden, terwijl je veel andere zaken aan je kop hebt:
veel mensen zullen probleemloos dat stuk kunnen rijden, zonder een ongeluk te veroorzaken, onderwijl met hun gedachtes echter ergens totaal anders zijn:
Jah, maar ik bedoel iets anders.. Alleen is dat moeilijk te verwoordden.

Ik bedoel, dat op het moment dat ik me er in zoverre van bewust ben dat de matrix bestaat, is deze gedachte dan nog steeds gestuurd door de matrix? Op het moment dat ik het systeem zou willen testen, doe ik iets n.a.v. de matrix.. Word ik op dit moment dan ook gestuurd?
pi_21886723
Maar...
Als de matrix bestaat, en je weet het, waarom ben je je op dat moment bewust van het systeem?
Ben je dan een soort uitverkorene of?
pi_21887298
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 17:33 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig dat velen er vanuit gaan dat men niet buiten het systeem kan leven (als in buiten de wereld leven en andersom)

is dit een vorm van ignorantie of snapt men iets niet , i wonder.

kan iemand mij uitleggen waarom hij\zij denkt dat men niet buiten deze wereld kan leven?
Ik wil wel een poging doen. Maar dan wel met wat voorbeeldjes uit de exacte wetenschappen, om dat die het meest concreet zijn, en, belangrijker, het meest objectief!
Bijvoorbeeld het idee van Hilbert dat de wiskunde absoluut logisch was. Zou dit zo zijn, dan zou je je kunnen voorstellen dat wiskunde iets absoluuts is, en buiten onze werkelijkheid staat. Echter, Godel heeft aangetoond dat deze wiskunde gaten kent ( om het es leuk te stellen: de wiskunde is niet compleet) Oftewel: er zijn contradicties te vinden in dat "absolute" frame.
Of bijvoorbeeld de golf-deeltjes dualiteit. Allebei fundamentele begrippen, maar er bestaat kennelijk niet een eenduidige voorstelling van fysische " deeltjes" .

Ik zelf heb dan vrij gauw de neiging om te denken dat er niets absoluuts is. Stel dat dat er wel zou zijn, waar ligt dan de grens van het object? Waar bevindt zich dat? En waar en hoe is dat dan gedefinieerd? Volgens welke "logica"? Je zou eigenlijk moeten aantonen dat die werkelijkheid WEL bestaat, en dat aannemelijk maken ( bewijzen doe je toch niet). Tot die tijd kun je naar mijn idee beter het idee aannemen dat het NIET bestaat. Zoals wetenschap in haar werk gaat. Maar ja, dat is wetenschap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')