die kwam ik idd ook tegenquote:Op vrijdag 10 september 2004 14:56 schreef RM-rf het volgende:
ik kan ook de lyrics van het nummer 'World' van 'New Order' posten, met onder andere de regel 'I turn sideways to the sun' :
http://www.lyricsdepot.com/new-order/world.html
agree.. vooralsnog merkte iemand op dat die zin voorkwam en gaf ik de lyrics plus een ander nummerquote:ongetwijfeld zullen velen diepere gedachtes krijgen bij dat nummer, allerlei verbanden zien...
maar een vraag is dan wel, zijn die verbanden bewust neergelegd, zit er een plan achter?
Of aan de andere kant, is het gewoon ieders eigen denkproces zelf, dat eigenlijk voornamelijk bestaat uit het continue opzoeken van verbanden, een referentiekader vaststellen...
[snipje]
Je eigen hersenen zijn in feite ook niks anders dan en projektie-medium, dat bestaat uit de vastgelegde handelingsmogelijkheid van je hersencellen, de hersencellen zijn evenzeer een beperking voor een vrije interpretatie van de werkelijkheid, omdat hun gedrag vaak al door culturele of genetische achtergronden, vastgelegd is binnen een vaststaand kader.
dat is wel erg ontopicquote:omdat hun gedrag vaak al door culturele of genetische achtergronden, vastgelegd is binnen een vaststaand kader.
snappie?quote:His soul's escaping, through this hole that it's gaping
This world is mine for the taking
Make me king, as we move toward a, new world order
A normal life is borin, but superstardom's close to post mortom
It only grows harder, only grows hotter
He blows us all over these hoes is all on him
Coast to coast shows, he's know as the globetrotter
Lonely roads, God only knows
Nee. Althans, ik kan wel lezen en zien dat daar ´´New World Order´´ staat, maar om het nu een referentie te noemen gaat mij wat ver.quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:22 schreef GBCHEATER het volgende:
[..]
snappie?
Tjongenjonge, dat zo'n klotefilm als de Matrix zoveel geouwehoer kan opleveren. " De echte matrix"........is het wel es opgekomen dat die "echte matrix" wellicht niet bestaat? Oftewel: die werkelijkheid bestaat wellciht helemaal niet, en zoiets kun je ook nog es wetenschappelijk aannemelijk maken. Trouwens, die ideeen waren al bij de oude Grieken bekend.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:16 schreef BaajGuardian het volgende:
coz coz coz , mysteries worden nooit opgelost
dan is het nmlk geen mysterie meer.
ontopic , denk ik dat of het nu onbedoeld of met opzet was , de eerste matrix film heel wat opende kwa gedachten , en mensen ergens bewust maakten van het systeem en hoe dat maar een versie is , niet een vaststaand realiteit (zoals realiteit ook maar een versie is , niet een essentie)
is het toch zeer jammer , dat de 2 films daarop , meer een hollywood iets waren
om de actie , geen echte boodschap meer , nee die films zou je eigenlijk moeten vergeten.
alleen deel 1 gaat het om.
tot zover de film.
in de echte matrix , en dat is het systeem.
maakt iedereen het systeem
maar niet uit zichzelf.
men word opgevoed met de gedachten van het systeem.
de leiding van het systeem.
ik zei laatst ,
Men heeft geen groten nodig om groot te worden.
de groten maken je .
Maar niet groter.
Oftewel :
deze wereld maakt je maar tot de barriere van wat deze wereld behoort te zijn in het oog van die groten , men zal je niet doen ontstijgen aan de houten kist genaamd maatschappij met al haar status systemen en gedachte leidraden.
om de wereld te overzien , zul je buiten de wereld moeten staan.
buiten de matrix , buiten het systeem , buiten de maatschappij , buiten de gemaakte wereld en groter geworden , ontstegen aan de obstructie van de matrix , het verpakte , het voorgelegde.
denk er over na.
ik geef men enkel een ...Manier , om het te begrijpen.
Precies. En daar valt niet bijster veel aan te doen.quote:Op zaterdag 11 september 2004 15:59 schreef greeneye het volgende:
Maar zien we niet wat we willen zien.. Je kunt altijd wel wat vinden (zoals die loterij met 911 enz..)
Jah, maar ik bedoel iets anders.. Alleen is dat moeilijk te verwoordden.quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:31 schreef RM-rf het volgende:
greeneye, jouw 'experiment' is heel leuk, ware het niet (althans binnen de theorie) dat jij zelf deel bent van het systeem:
Beslis jij net iets vroeger uit je stoel op te staan, is dat (binnen de matrix-theorie) niet jouw gedachte, maar is die gedachte opgelegd door het 'systeem'..
oftewel, er bestaat geen vrije wil, maar 'vrije wil' is enkel een gevoelservaring: onze hersenen creeeren enkel de ervaring dat iets 'jouw' beslissing was..
overigens is daarvoor ook neuro-biologisch bewijs voor: zelfs bij instinctieve handelingen die mensen uitvoeren, kan er een gevoel ontstaan dat deze 'aangestuurd' zijn, ook al kan aangetoond worden dat de spieren al bewogen hebben voordat de informatie de hersencellen bereiken die voor ons 'bewustzijn' verantwoordelijk zijn...
Vergelijk het eens met een autorit, via een route die je 4 maal daags rijdt, in normale omstandigheden, terwijl je veel andere zaken aan je kop hebt:
veel mensen zullen probleemloos dat stuk kunnen rijden, zonder een ongeluk te veroorzaken, onderwijl met hun gedachtes echter ergens totaal anders zijn:
Ik wil wel een poging doen. Maar dan wel met wat voorbeeldjes uit de exacte wetenschappen, om dat die het meest concreet zijn, en, belangrijker, het meest objectief!quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:33 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig dat velen er vanuit gaan dat men niet buiten het systeem kan leven (als in buiten de wereld leven en andersom)
is dit een vorm van ignorantie of snapt men iets niet , i wonder.
kan iemand mij uitleggen waarom hij\zij denkt dat men niet buiten deze wereld kan leven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |