Aantonen dat het anti-islamisme blijkbaar een groeiend probleem is, en volgens mij onterecht. Overal is het te zien, maar blijkbaar wordt er niet tegen opgetreden. Zelfs in de landelijke politiek heb je mensen die zeer respectloos omgaan met de islam.quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:27 schreef Dagonet het volgende:
TT verduidelijkt.
En waar wil je heen met je topic?
blij dat ik je kon helpenquote:Op donderdag 20 mei 2004 21:34 schreef _The_General_ het volgende:
pro-islamitischme is misschien wel een groter probleem aan het worden
http://members.lycos.nl/wo2wo2wo2wo2/
Sorry Dago, moest hem ergens posten!
Dat gebeurd toch ook met anti-semitisme?quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:29 schreef Fatality het volgende:
Tsjonge.. hoe vaak ze een opmerking hebben gehoord. Kun je daar tegenwoordig ook al conclusies uit trekken?
quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:34 schreef _The_General_ het volgende:
Helaas wel....quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
Klop TT, en je ziet ook weer aan de reacties hoe de problemen gebagetalliseerd worden. Als hier Anti-semitisme had gestaan waren de reacties toch wel anders geweest.
*opgevoed is*quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:14 schreef robh het volgende:
Er moet weer opgevoed worden in Nederland![]()
Zou dat nou BSB zijn?quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:34 schreef _The_General_ het volgende:
Klopt, maar dat gebeurd dan ook niet.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:22 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Het is dus nogal kort door de bocht om uit dergelijke cijfers conclusies te trekken in de aard van "bevolkingsgroep A is haatdragender dan bevolkingsgroep B".
Het zijn er volgens jou niet zoveel dusquote:Op donderdag 20 mei 2004 22:58 schreef pomtiedom het volgende:
Wat ik altijd zo laf en achterbaks vindt zijn mensen die weten dat sommige mensen die rechts georienteerd zijn de waarheid zeggen
Niet iedere rechtsgeorienteerde praat over dit onderwerp, dus die hoeven niet de mond te worden gesnoerd en zeggen dus op dat onderwerp ook niet de waarheid omdat ze er helemaal niets over zeggen. Simpel toch.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het zijn er volgens jou niet zoveel dus
Hoe kom je bij je conclusie? Koran gelezen..??? Ik kan het je vertellen, islam is wel vredelievend, alleen mensen wie jij "moslims" noemt, doen alles in de naam van de islam. Wat helemaal verkeerd is. Onschuldige mensen doden, Heilige oorlog, enz....BULLSHIT!quote:Ook is de Islam zelf als geloof niet echt vredelievend ook al houden de aanhangers zichzelf dat voor.
Jij bent zeker een moslim he? zo kijkende naar je username bevestig je weer een hoop vooroordelenquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:11 schreef cyberterrorist het volgende:
Hoe kom je bij je conclusie? Koran gelezen..??? Ik kan het je vertellen, islam is wel vredelievend, alleen mensen wie jij "moslims" noemt, doen alles in de naam van de islam. Wat helemaal verkeerd is. Onschuldige mensen doden, Heilige oorlog, enz....BULLSHIT!
Jammer dat zo weinig mensen het kunnen verpesten voor een veel groter groep![]()
Dat is idd het grootste probleem. Hier doelde ik dus ook op toen ik zei dat onwetendheid het grootste probleem is. In Nigeria zijn een tijdje geleden heel wat mensen vermoord door Christelijke milities. Dit maakt het christendom toch geen kwaad geloof? Waarom is dit dan wel bij de islam?quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:11 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
Hoe kom je bij je conclusie? Koran gelezen..??? Ik kan het je vertellen, islam is wel vredelievend, alleen mensen wie jij "moslims" noemt, doen alles in de naam van de islam. Wat helemaal verkeerd is. Onschuldige mensen doden, Heilige oorlog, enz....BULLSHIT!
Jammer dat zo weinig mensen het kunnen verpesten voor een veel groter groep![]()
quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:47 schreef cyberterrorist het volgende:
ben zelf ook moslim,
Dat schreef hij een half uur geleden al hoor .quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:14 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Jij bent zeker een moslim he? vooroordelen![]()
quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:14 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Jij bent zeker een moslim he? zo kijkende naar je username bevestig je weer een hoop vooroordelen![]()
Ik wilde het graag nog eens lezen, en dan zo'n username erbijquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:16 schreef Loedertje het volgende:
Dat schreef hij een half uur geleden al hoor .
Propaganda?quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:15 schreef HeyFreak het volgende:
. Dit maakt het christendom toch geen kwaad geloof? Waarom is dit dan wel bij de islam?
Cyberterrorist is anders wel een hele koele naamquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:17 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Ik wilde het graag nog eens lezen, en dan zo'n username erbijgeweldige stof dit.
![]()
zekers. je moet toch iemand op kop geven...quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:17 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Propaganda?
Ik ken de islam goed, ken de koran en enkele hadiths en veel moslims in mijn omgeving.quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:19 schreef HeyFreak het volgende:
Leerlingen vaker anti-islamitisch
Uitgegeven: 20 mei 2004 20:32
LEIDEN - Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.
Dat blijkt uit een onderzoek naar geweld op school dat bureau Research voor Beleid deed in opdracht van het ministerie van Onderwijs. In het praktijkonderwijs en het vmbo komen de grievende opmerkingen het vaakst voor.
Bron: Nu.nl
Ik vind dit ook maar een kwalijke zaak. Anti joodse of andere racisische opmerkingen worden totaal niet getolereerd, maar steeds meer hoor je van die opmerkingen over 'schapeneukers' en weet ik veel wat. Ook hier op Fok is het niet zeldzaam als een moslim weer eens belachelijk wordt gemaakt met verschillende grove beledigingen.
Het lijkt er op alsof je niet mag discrimineren tegen joden en negers, maar moslims, die blazen zich toch alleen maar op, en ze plegen toch allemaal moord uit eerwraak, en natuurlijk moet elke moslimvrouw in een sluier rondlopen....
We zijn hier veel te ver doorgeschoten denk ik en dit komt grotendeels door onwetendheid. Misschien zouden mensen zich eens meer moeten verdiepen in andere religies dan de plaatselijke. Zelfs Bomhoff is vol lof over de islam en de culturen in het MO sinds hij een paar maanden in Dubai (dacht ik) is geweest...
Zolang je jezelf maar beperkt tot het terroriseren van computers en internetfora.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:19 schreef cyberterrorist het volgende:
Cyberterrorist is anders wel een hele koele naam
waarom heb je er geen goed woord voor over? Noem eens wat voorbeelden?quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:21 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ik ken de islam goed, ken de koran en enkele hadiths en veel moslims in mijn omgeving.
Ik heb er geen goed woord voor over en vind het in ieder opzicht een stap terug in de tijd en een verarming voor NL ipv een verrijking.
Heeft niets met onwetendheid te maken.
quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:23 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zolang je jezelf maar beperkt tot het terroriseren van computers en internetfora.![]()
De moslims die ik ken (voornamelijk turken aangezien ik zelf ook half turks ben) hebben idd ook een wat popie-jopie gedrag, maar verder zijn het geen kwaaie gasten.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:21 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ik ken de islam goed, ken de koran en enkele hadiths en veel moslims in mijn omgeving.
Ik heb er geen goed woord voor over en vind het in ieder opzicht een stap terug in de tijd en een verarming voor NL ipv een verrijking.
Suras waarin opgeroepen wordt tot het doden van ongelovigen.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:24 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
waarom heb je er geen goed woord voor over? Noem eens wat voorbeelden?
en hoeveel aanpassingen zijn er gemaakt in de bijbel om de huidige te krijgen? Daar stonden ook zulke dingen in, maar die werden weggehaald zodat het de ideaale geloof zou worden,,,quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:31 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Suras waarin opgeroepen wordt tot het doden van ongelovigen.
De Shaira wetgeving die simpelweg barbaars is.
De discriminatie die eruit voortvloeit.
De belachelijk achtergestelde positie vd vrouw.
Een profeet die een meisje van 9 neukte.
De haat die het verspreid.
Het begrip 'jihad'
Het begrip 'dar es islam' en 'dar el harb'
Het weigeren de scheiding kerk en staat te accepteren.
Het bekeringsgedrag.
Het gezeur dat wij na 1.500 christelijke onderdrukking versie 3 van Mozes zijn sekte importeren om hetzelfde gezeik weer aan te horen.
Het gezeik over burqas en dat soort onzin.
Etc.
Heb je de bijbel wel eens goed bekeken? Daar staan feestelijke dingen in...quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:21 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Moet de islam ook eens gaan doen dan.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:35 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
en hoeveel aanpassingen zijn er gemaakt in de bijbel om de huidige te krijgen? Daar stonden ook zulke dingen, maar die werden weggehaald zodat het de ideaale geloof zou worden,,,
De Bijbel is ook kut. Maar van dat gezeik zijn we aan het afstappen gelukkig sinds een jaar of 50. Zijn we eindelijk van dat juk af gaan we versie 3 van die sekte importeren die ook nog eens 500 jaar achter loopt. Lekker slim...quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Heb je de bijbel wel eens goed bekeken? Daar staan feestelijke dingen in...
Geloof is gewoon kut.
Dat IS de islam. Klaar. Ongewenste factor. Punt uit.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:43 schreef SCH het volgende:
Ach ja - bij jongeren is het domheid en onwetendheid, bij ouderen is het angst en domheid. Ze komen er wel achter.
Dat rijtje dat X-Ray opnoemt is nou precies de basis van de onnozelheid en onwetendheid van veel mensen als het om de islam gaat. Lekker een paar fundi elementen op een rijtje zetten en doen alsof dat de islam is. Dat is grof en dom want de mensen die dat doen weten ook wel dat ze provoceren en chargeren. Maar blijkbaar zijn ze daar op uit.
Ach, je weet echt wel beter. Het is alsof doen alsof de EO-jongerendag gelijk staat aan het christendom in Nederland. Ik hou niet van die misleiding en van die onjuistheden.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:44 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Dat IS de islam. Klaar. Ongewenste factor. Punt uit.
Het christendom vind ik net zo kut.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, je weet echt wel beter. Het is alsof doen alsof de EO-jongerendag gelijk staat aan het christendom in Nederland. Ik hou niet van die misleiding en van die onjuistheden.
quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:46 schreef X-Ray het volgende:
Iets domheid en onwetendheid noemen terwijl je zelf nog geen koran van dichtbij gezien hebt is een teken van, jawel, domheid en onwetendheid.
Oh, sterft dat uit - ik vind die paar miljoen gelovigen nog steeds niet weinig. Dat is ook zo'n loos praatje, dat het uit zou sterven. Lulkoek.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:47 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Het christendom vind ik net zo kut.
Alleen dat sterft uit, in tegenstelling tot de islam die op oorlogskoers is.
Met de bijbel veeg ik net zo goed mijn kont af, dat jij nu uit een zwaar grrristelijk gezin komt en dat dus niet af kan kraken, dat probleem heb ik gelukkig niet.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:47 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
Het gaat erom hoe je met de koran omgaat, net als met de bijbel. Jij chargeert en stigmatiseert omdat anders je harde praatje geen stand houdt.
Ach ja, het kerkbezoek is stabiel of stijgend, de donaties en invloed vd kerk ook.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, sterft dat uit - ik vind die paar miljoen gelovigen nog steeds niet weinig. Dat is ook zo'n loos praatje, dat het uit zou sterven. Lulkoek.
quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:49 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Met de bijbel veeg ik net zo goed mijn kont af, dat jij nu uit een zwaar grrristelijk gezin komt en dat dus niet af kan kraken, dat probleem heb ik gelukkig niet.
Daar is ook niets mis mee.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:21 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb er geen goed woord voor over
Jij zegt dat het uitsterft - dat is verre bezijden de waarheid, verre.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:50 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ach ja, het kerkbezoek is stabiel of stijgend, de donaties en invloed vd kerk ook.
Zo erg dat de Paus NL tot kerkelijk probleemgebied heeft verklaard....
Het onderzoek hier ter plaatse is snel afgelopen hoorquote:Op donderdag 20 mei 2004 21:19 schreef HeyFreak het volgende:
Leerlingen vaker anti-islamitisch
Uitgegeven: 20 mei 2004 20:32
Dat blijkt uit een onderzoek naar geweld op school dat bureau Research voor Beleid deed in opdracht van het ministerie van Onderwijs. In het praktijkonderwijs en het vmbo komen de grievende opmerkingen het vaakst voor.
Ook hier op Fok is het niet zeldzaam als een moslim weer eens belachelijk wordt gemaakt met verschillende grove beledigingen.
Een dalende lijn, al decennia.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij zegt dat het uitsterft - dat is verre bezijden de waarheid, verre.
Daarmee sterft het niet, het zijn er nog steeds enorm veel - en enorm veel meer dan moslims.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:56 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Een dalende lijn, al decennia.
ja kut 538, open er maar een topic overquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:00 schreef SHERMAN het volgende:
precies dat stukje uit de OP word net op radio 538 voor gelezen
Waarom zou je niet tegen een bepaalde ideologie mogen zijn?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:01 schreef Re het volgende:
x-ray heeft gewoon een uitlaatklep nodig... elke uiting waar anti voor staat is fout. punt.
Dat mag. Maar zonder nuance mensen er op veroordelen is verkeerd.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Waarom zou je niet tegen een bepaalde ideologie mogen zijn?
Alsof die anti-islamieten ongenuanceerd zijn en er nooit goede redenen voor hebbenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat mag. Maar zonder nuance mensen er op veroordelen is verkeerd.
Inderdaad, velen zijn dat helaas.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Alsof die anti-islamieten ongenuanceerd zijn en er nooit goede redenen voor hebben.
Bron?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, velen zijn dat helaas.
Draai het eens om, denk jij dat deze scholieren waar het in dit topic om gaat, zoveel kennis van zaken hebben?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Bron?
Drogredenering. Sinds wanneer hebben gelovigen een reden nodig om te geloven?quote:Islamieten zijn trouwens ook vaak ongenuanceerd en hebben al helemaal geen goede reden om te geloven. Dus waarom zou je anti-islamieten er wel op veroordelen en moslims niet?
niet zozeer fout misschien maar je kan beter jezelf neerzetten als groep ipv anderen te minachten, progressief en liberaal ofzo, uitgaan van je eigen kracht ipv een ander te minachtenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Waarom zou je niet tegen een bepaalde ideologie mogen zijn?
Ik ben anti-conservatief en anti-nazist, maakt dat me fout?
Misschien wel. In kranten en op TV wordt er veel gezegd over de islam. En ze zien natuurlijk hoe de gemiddelde islamiet zich gedraagt, dat speelt ook meequote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:11 schreef SCH het volgende:
Draai het eens om, denk jij dat deze scholieren waar het in dit topic om gaat, zoveel kennis van zaken hebben?
Als zij geen reden nodig hebben om te geloven, hoef ik dus ook geen goede reden hebben om daartegen te zijn, goed?quote:Drogredenering. Sinds wanneer hebben gelovigen een reden nodig om te geloven?
Wie heeft het over minachting? Kritiek op de islam en zijn voormalige voormannen wordt al gezien als minachting.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:17 schreef Re het volgende:
[..]
niet zozeer fout misschien maar je kan beter jezelf neerzetten als groep ipv anderen te minachten, progressief en liberaal ofzo, uitgaan van je eigen kracht ipv een ander te minachten
Je mag er ook tegen zijn. Lees de post van re hierboven nog eens.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Als zij geen reden nodig hebben om te geloven, hoef ik dus ook geen goede reden hebben om daartegen te zijn, goed?
Bullocks, zeker uit jouw mond .quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wie heeft het over minachting? Kritiek op de islam en zijn voormalige voormannen wordt al gezien als minachting.
Oh, ik las je post verkeerd. Ik las: "maar zonder nuance en mensen erop veroordelen is verkeerd."quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Je mag er ook tegen zijn. Lees de post van re hierboven nog eens.
Hoezo? Als ik zeg dat Mohammed een pedofiel is, gaan moslims daarover janken. In het geval van Ayaan Hirsi Ali werd er zelfs aangifte tegen haar gedaan en kreeg ze doodsbedreigingen binnen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Bullocks, zeker uit jouw mond .
Deze thread ging over uitspraken van jonge mensen, leerlingen van het voortgezet onderwijs die grievende en kwetsende opmerkingen plaatsen.quote:Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |