abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19278132
Leerlingen vaker anti-islamitisch

Uitgegeven: 20 mei 2004 20:32

LEIDEN - Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.

Dat blijkt uit een onderzoek naar geweld op school dat bureau Research voor Beleid deed in opdracht van het ministerie van Onderwijs. In het praktijkonderwijs en het vmbo komen de grievende opmerkingen het vaakst voor.

Bron: Nu.nl

Ik vind dit ook maar een kwalijke zaak. Anti joodse of andere racisische opmerkingen worden totaal niet getolereerd, maar steeds meer hoor je van die opmerkingen over 'schapeneukers' en weet ik veel wat. Ook hier op Fok is het niet zeldzaam als een moslim weer eens belachelijk wordt gemaakt met verschillende grove beledigingen.

Het lijkt er op alsof je niet mag discrimineren tegen joden en negers, maar moslims, die blazen zich toch alleen maar op, en ze plegen toch allemaal moord uit eerwraak, en natuurlijk moet elke moslimvrouw in een sluier rondlopen....

We zijn hier veel te ver doorgeschoten denk ik en dit komt grotendeels door onwetendheid. Misschien zouden mensen zich eens meer moeten verdiepen in andere religies dan de plaatselijke. Zelfs Bomhoff is vol lof over de islam en de culturen in het MO sinds hij een paar maanden in Dubai (dacht ik) is geweest...
  donderdag 20 mei 2004 @ 21:27:53 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19278338
TT verduidelijkt.

En waar wil je heen met je topic?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19278376
Tsjonge.. hoe vaak ze een opmerking hebben gehoord. Kun je daar tegenwoordig ook al conclusies uit trekken?
pi_19278427
Ze zijn niet anti-islamitisch of anti-semitisch, ze kunnen die woorden meestal niet eens schrijven, ze zijn iets wat anders is dan de geldende norm, om zich af te zetten, stoer te zijn onder elkaar etc etc
pi_19278440
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:27 schreef Dagonet het volgende:
TT verduidelijkt.

En waar wil je heen met je topic?
Aantonen dat het anti-islamisme blijkbaar een groeiend probleem is, en volgens mij onterecht. Overal is het te zien, maar blijkbaar wordt er niet tegen opgetreden. Zelfs in de landelijke politiek heb je mensen die zeer respectloos omgaan met de islam.

Maar ik zeg nu niks nieuws, wel?
pi_19278519
pro-islamitischme is misschien wel een groter probleem aan het worden

http://members.lycos.nl/wo2wo2wo2wo2/

Sorry Dago, moest hem ergens posten!
pi_19278543
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:34 schreef _The_General_ het volgende:

blij dat ik je kon helpen
pi_19278582
Klop TT, en je ziet ook weer aan de reacties hoe de problemen gebagetalliseerd worden. Als hier Anti-semitisme had gestaan waren de reacties toch wel anders geweest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_19278604
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:29 schreef Fatality het volgende:
Tsjonge.. hoe vaak ze een opmerking hebben gehoord. Kun je daar tegenwoordig ook al conclusies uit trekken?
Dat gebeurd toch ook met anti-semitisme?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 mei 2004 @ 21:42:45 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19278733
quote:

Maar die gozer spoort gewoon niet
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19279044
Het is wachten op de volgende bagetalliserende reactie:

'ze hebben het ernaar gemaakt' < zeer bekende uitspraak van rechtse rakkers.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:14:03 #12
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19279466
Er moet weer opgevoed worden in Nederland
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:15:29 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_19279506
ze hebben het ernaar gemaakt
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:22:44 #14
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_19279665
Als we veronderstellen dat anti-islamitische uitlatingen vooral van niet-islamieten komen en de anti-semitische uitlatingen vooral van islamieten komen (zo groot is de aanhang van Janmaat immers niet...) zijn deze cijfers niet zo raar aangezien de niet-islamieten in Nederland nou eenmaal veel talrijker zijn dan de islamieten.

Het is dus nogal kort door de bocht om uit dergelijke cijfers conclusies te trekken in de aard van "bevolkingsgroep A is haatdragender dan bevolkingsgroep B".
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:23:43 #15
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19279692
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
Klop TT, en je ziet ook weer aan de reacties hoe de problemen gebagetalliseerd worden. Als hier Anti-semitisme had gestaan waren de reacties toch wel anders geweest.
Helaas wel....
pi_19279877
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:14 schreef robh het volgende:
Er moet weer opgevoed worden in Nederland
*opgevoed is*
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:41:16 #17
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19279996
quote:

Zou dat nou BSB zijn?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:45:03 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19280071
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:22 schreef DeGroeneRidder het volgende:

Het is dus nogal kort door de bocht om uit dergelijke cijfers conclusies te trekken in de aard van "bevolkingsgroep A is haatdragender dan bevolkingsgroep B".
Klopt, maar dat gebeurd dan ook niet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_19280119
ben zelf ook moslim, en krijg sinds de aanslagen in VS steeds meer nare opmerkingen. In het begin als terrorist enzo, nja, dat maakt me niks uit (zie usernaam )

Alleen worden die opmerkingen steeds erger
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:58:12 #20
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19280311
Wat ik altijd zo laf en achterbaks vindt zijn mensen die weten dat sommige mensen die rechts georienteerd zijn de waarheid zeggen en hun de mond proberen te snoeren voor ze wat hebben gezeg (zoals Mutant01).

Ik begrijp best waarom er meer haat is tegen islamieten als tegen Joden. Van Joden hoor je nauwelijks wat, en dan heb ik het niet over stigmatiseren of criminaliteit, maar gewoon op straat. Maar Islamietische jongeren hoor je vaak luidruchting en 'stoer' (lees stom) in omgang zijn. Daarbij snap ik die hetse tegen Joden niet, ik bedoel, een Jood zou mij een zier zijn, er zijn er toch maar 40000 in heel nederland, maar je hoord of ziet ze ook nauwelijks zichzelf in het straatbeeld. (Mutant01 voor de verduidelijking, ik haal de Joden aan bod omdat je het naar voren bracht, dus hou maar op met in je handjes wrijfen, self-fullfilling profithies val ik alleen voor als ik het zelf wil)

Ik snap het dus wel, het ligt niet enkel aan het geloof, of de niet-bestaande stigmatisering van de media, maar het ligt ook aan het gedrag op straat. Dat irriteerd mensen, en terecht, het is asociaal gedrag omdat ze ermee de rust verstoren op het straatbeeld.
ik verwacht dat je nu gaat roepen dat ik maar eens moet bewijzen dat die jongeren Moslims zijn, maar daaar kun je naar fluiten want dat zorgt er niet voor dat andere mensen plotseling hun mening over hun gaan veranderen.
I mean no harm
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2004 @ 23:02:33 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19280386
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:58 schreef pomtiedom het volgende:
Wat ik altijd zo laf en achterbaks vindt zijn mensen die weten dat sommige mensen die rechts georienteerd zijn de waarheid zeggen
Het zijn er volgens jou niet zoveel dus
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:05:08 #22
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19280431
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:02 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het zijn er volgens jou niet zoveel dus
Niet iedere rechtsgeorienteerde praat over dit onderwerp, dus die hoeven niet de mond te worden gesnoerd en zeggen dus op dat onderwerp ook niet de waarheid omdat ze er helemaal niets over zeggen. Simpel toch.
I mean no harm
pi_19280464
Ik vind het ook niet zo gek na alle commotie en gruwelijke beelden uit Irak. Ook de aanslagen op de elfde van de maanden september en maart helpen niet echt. Ook is de Islam zelf als geloof niet echt vredelievend ook al houden de aanhangers zichzelf dat voor.

Hoe meer ik mezelf in deze religie ben gaan verdiepen hoe meer ik me mezelf ben gaan afkeren van deze. Ook moet ik erbij zeggen dat de media nadrukkelijk de Islam linkt aan bepaalde bevolkingsgroepen die al niet populair worden en nu extra in een hoekje gezet. Nu de Islam eraan wordt gekoppeld aan deze mensen krijgt deze automatisch een een negatief imago met zich mee.

Dit is jammer, maar ook onvermijdelijk. Geloven is immers een persoonlijke kwestie, maar geloven in groepen die een willekeurige religie tot de letter uitvoeren is fout en kan niet anders dan fout gaan.
pi_19280565
quote:
Ook is de Islam zelf als geloof niet echt vredelievend ook al houden de aanhangers zichzelf dat voor.
Hoe kom je bij je conclusie? Koran gelezen..??? Ik kan het je vertellen, islam is wel vredelievend, alleen mensen wie jij "moslims" noemt, doen alles in de naam van de islam. Wat helemaal verkeerd is. Onschuldige mensen doden, Heilige oorlog, enz....BULLSHIT!

Jammer dat zo weinig mensen het kunnen verpesten voor een veel groter groep
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:14:37 #25
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19280627
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:11 schreef cyberterrorist het volgende:

Hoe kom je bij je conclusie? Koran gelezen..??? Ik kan het je vertellen, islam is wel vredelievend, alleen mensen wie jij "moslims" noemt, doen alles in de naam van de islam. Wat helemaal verkeerd is. Onschuldige mensen doden, Heilige oorlog, enz....BULLSHIT!

Jij bent zeker een moslim he? zo kijkende naar je username bevestig je weer een hoop vooroordelen
pi_19280651
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:11 schreef cyberterrorist het volgende:

[..]

Dat is idd het grootste probleem. Hier doelde ik dus ook op toen ik zei dat onwetendheid het grootste probleem is. In Nigeria zijn een tijdje geleden heel wat mensen vermoord door Christelijke milities. Dit maakt het christendom toch geen kwaad geloof? Waarom is dit dan wel bij de islam?
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2004 @ 23:16:22 #27
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19280669
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:47 schreef cyberterrorist het volgende:
ben zelf ook moslim,
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:14 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Jij bent zeker een moslim he? vooroordelen
Dat schreef hij een half uur geleden al hoor .
pi_19280680
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:14 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Jij bent zeker een moslim he? zo kijkende naar je username bevestig je weer een hoop vooroordelen
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:17:31 #29
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19280689
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:16 schreef Loedertje het volgende:

Dat schreef hij een half uur geleden al hoor .
Ik wilde het graag nog eens lezen, en dan zo'n username erbij geweldige stof dit.
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2004 @ 23:17:59 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19280697
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:15 schreef HeyFreak het volgende:
. Dit maakt het christendom toch geen kwaad geloof? Waarom is dit dan wel bij de islam?
Propaganda?
pi_19280739
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:17 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Ik wilde het graag nog eens lezen, en dan zo'n username erbij geweldige stof dit.
Cyberterrorist is anders wel een hele koele naam
pi_19280757
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Propaganda?
zekers. je moet toch iemand op kop geven...
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:21:36 #33
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19280768
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:19 schreef HeyFreak het volgende:

LEIDEN - Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.

Dat blijkt uit een onderzoek naar geweld op school dat bureau Research voor Beleid deed in opdracht van het ministerie van Onderwijs. In het praktijkonderwijs en het vmbo komen de grievende opmerkingen het vaakst voor.

Bron: Nu.nl

Ik vind dit ook maar een kwalijke zaak. Anti joodse of andere racisische opmerkingen worden totaal niet getolereerd, maar steeds meer hoor je van die opmerkingen over 'schapeneukers' en weet ik veel wat. Ook hier op Fok is het niet zeldzaam als een moslim weer eens belachelijk wordt gemaakt met verschillende grove beledigingen.

Het lijkt er op alsof je niet mag discrimineren tegen joden en negers, maar moslims, die blazen zich toch alleen maar op, en ze plegen toch allemaal moord uit eerwraak, en natuurlijk moet elke moslimvrouw in een sluier rondlopen....

We zijn hier veel te ver doorgeschoten denk ik en dit komt grotendeels door onwetendheid. Misschien zouden mensen zich eens meer moeten verdiepen in andere religies dan de plaatselijke. Zelfs Bomhoff is vol lof over de islam en de culturen in het MO sinds hij een paar maanden in Dubai (dacht ik) is geweest...
Ik ken de islam goed, ken de koran en enkele hadiths en veel moslims in mijn omgeving.

Ik heb er geen goed woord voor over en vind het in ieder opzicht een stap terug in de tijd en een verarming voor NL ipv een verrijking.

Heeft niets met onwetendheid te maken.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_19280805
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:19 schreef cyberterrorist het volgende:
Cyberterrorist is anders wel een hele koele naam
Zolang je jezelf maar beperkt tot het terroriseren van computers en internetfora.
pi_19280824
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik ken de islam goed, ken de koran en enkele hadiths en veel moslims in mijn omgeving.

Ik heb er geen goed woord voor over en vind het in ieder opzicht een stap terug in de tijd en een verarming voor NL ipv een verrijking.

waarom heb je er geen goed woord voor over? Noem eens wat voorbeelden?
pi_19280832
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:23 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Zolang je jezelf maar beperkt tot het terroriseren van computers en internetfora.
ja meneer...
pi_19280863
quote:

[..]

De moslims die ik ken (voornamelijk turken aangezien ik zelf ook half turks ben) hebben idd ook een wat popie-jopie gedrag, maar verder zijn het geen kwaaie gasten.

Ik ken de islam dus niet goed, maar ik ben wel van mening dat iedereen een eigen intepretatie heeft van het heilige boek, of het nu de bijbel is of de koran. Jouw intepretatie is dus blijkbaar niet vredelievend, maar dat verschilt per persoon. De ene moslim praat over tolerantie en de andere praat over de wereld veroveren.
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:31:28 #38
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19280963
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:24 schreef cyberterrorist het volgende:

[..]

waarom heb je er geen goed woord voor over? Noem eens wat voorbeelden?
Suras waarin opgeroepen wordt tot het doden van ongelovigen.
De Shaira wetgeving die simpelweg barbaars is.
De discriminatie die eruit voortvloeit.
De belachelijk achtergestelde positie vd vrouw.
Een profeet die een meisje van 9 neukte.
De haat die het verspreid.
Het begrip 'jihad'
Het begrip 'dar es islam' en 'dar el harb'
Het weigeren de scheiding kerk en staat te accepteren.
Het bekeringsgedrag.
Het gezeur dat wij na 1.500 christelijke onderdrukking versie 3 van Mozes zijn sekte importeren om hetzelfde gezeik weer aan te horen.
Het gezeik over burqas en dat soort onzin.
Etc.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19281057
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Suras waarin opgeroepen wordt tot het doden van ongelovigen.
De Shaira wetgeving die simpelweg barbaars is.
De discriminatie die eruit voortvloeit.
De belachelijk achtergestelde positie vd vrouw.
Een profeet die een meisje van 9 neukte.
De haat die het verspreid.
Het begrip 'jihad'
Het begrip 'dar es islam' en 'dar el harb'
Het weigeren de scheiding kerk en staat te accepteren.
Het bekeringsgedrag.
Het gezeur dat wij na 1.500 christelijke onderdrukking versie 3 van Mozes zijn sekte importeren om hetzelfde gezeik weer aan te horen.
Het gezeik over burqas en dat soort onzin.
Etc.
en hoeveel aanpassingen zijn er gemaakt in de bijbel om de huidige te krijgen? Daar stonden ook zulke dingen in, maar die werden weggehaald zodat het de ideaale geloof zou worden,,,
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:36:28 #40
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_19281072
quote:

[..]

Heb je de bijbel wel eens goed bekeken? Daar staan feestelijke dingen in...

Geloof is gewoon kut.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:36:56 #41
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19281080
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:35 schreef cyberterrorist het volgende:

[..]

en hoeveel aanpassingen zijn er gemaakt in de bijbel om de huidige te krijgen? Daar stonden ook zulke dingen, maar die werden weggehaald zodat het de ideaale geloof zou worden,,,
Moet de islam ook eens gaan doen dan.
Maar nee, dat mag niet en dat kost je je leven indien je dat wilt doorvoeren. Ga maar eens in Iran en SA dat soort dingen verkondigen.

De islam is gewoon een probleemfactor, en het is gewoon dom geweest van Europa omdat probleem (wat niet het hare was) te importeren. Gaat nog een hoop ellende van komen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:38:01 #42
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19281103
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:36 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Heb je de bijbel wel eens goed bekeken? Daar staan feestelijke dingen in...

Geloof is gewoon kut.
De Bijbel is ook kut. Maar van dat gezeik zijn we aan het afstappen gelukkig sinds een jaar of 50. Zijn we eindelijk van dat juk af gaan we versie 3 van die sekte importeren die ook nog eens 500 jaar achter loopt. Lekker slim...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19281228
Ach ja - bij jongeren is het domheid en onwetendheid, bij ouderen is het angst en domheid. Ze komen er wel achter.

Dat rijtje dat X-Ray opnoemt is nou precies de basis van de onnozelheid en onwetendheid van veel mensen als het om de islam gaat. Lekker een paar fundi elementen op een rijtje zetten en doen alsof dat de islam is. Dat is grof en dom want de mensen die dat doen weten ook wel dat ze provoceren en chargeren. Maar blijkbaar zijn ze daar op uit.
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:44:51 #44
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19281250
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:43 schreef SCH het volgende:
Ach ja - bij jongeren is het domheid en onwetendheid, bij ouderen is het angst en domheid. Ze komen er wel achter.

Dat rijtje dat X-Ray opnoemt is nou precies de basis van de onnozelheid en onwetendheid van veel mensen als het om de islam gaat. Lekker een paar fundi elementen op een rijtje zetten en doen alsof dat de islam is. Dat is grof en dom want de mensen die dat doen weten ook wel dat ze provoceren en chargeren. Maar blijkbaar zijn ze daar op uit.
Dat IS de islam. Klaar. Ongewenste factor. Punt uit.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19281274
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:44 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat IS de islam. Klaar. Ongewenste factor. Punt uit.
Ach, je weet echt wel beter. Het is alsof doen alsof de EO-jongerendag gelijk staat aan het christendom in Nederland. Ik hou niet van die misleiding en van die onjuistheden.
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:46:33 #46
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19281293
Iets domheid en onwetendheid noemen terwijl je zelf nog geen koran van dichtbij gezien hebt is een teken van, jawel, domheid en onwetendheid.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:47:11 #47
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19281306
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, je weet echt wel beter. Het is alsof doen alsof de EO-jongerendag gelijk staat aan het christendom in Nederland. Ik hou niet van die misleiding en van die onjuistheden.
Het christendom vind ik net zo kut.
Alleen dat sterft uit, in tegenstelling tot de islam die op oorlogskoers is.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19281323
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:46 schreef X-Ray het volgende:
Iets domheid en onwetendheid noemen terwijl je zelf nog geen koran van dichtbij gezien hebt is een teken van, jawel, domheid en onwetendheid.
Het gaat erom hoe je met de koran omgaat, net als met de bijbel. Jij chargeert en stigmatiseert omdat anders je harde praatje geen stand houdt.
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:48:39 #49
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19281337
Hebben jullie twee deze discussie nu niet al zo vaak gehad?
pi_19281340
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:47 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het christendom vind ik net zo kut.
Alleen dat sterft uit, in tegenstelling tot de islam die op oorlogskoers is.
Oh, sterft dat uit - ik vind die paar miljoen gelovigen nog steeds niet weinig. Dat is ook zo'n loos praatje, dat het uit zou sterven. Lulkoek.
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:49:46 #51
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19281361
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat erom hoe je met de koran omgaat, net als met de bijbel. Jij chargeert en stigmatiseert omdat anders je harde praatje geen stand houdt.
Met de bijbel veeg ik net zo goed mijn kont af, dat jij nu uit een zwaar grrristelijk gezin komt en dat dus niet af kan kraken, dat probleem heb ik gelukkig niet.

Maar zoals gezegd, de islam is bezig van 0 tot 1.000.000 te groeien in 20 jaar en bezig met wereldwijde expansie dmv geweld. Dus dat heeft de grootste prioriteit nu.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:50:51 #52
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19281383
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, sterft dat uit - ik vind die paar miljoen gelovigen nog steeds niet weinig. Dat is ook zo'n loos praatje, dat het uit zou sterven. Lulkoek.
Ach ja, het kerkbezoek is stabiel of stijgend, de donaties en invloed vd kerk ook.

Zo erg dat de Paus NL tot kerkelijk probleemgebied heeft verklaard....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19281404
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:49 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Met de bijbel veeg ik net zo goed mijn kont af, dat jij nu uit een zwaar grrristelijk gezin komt en dat dus niet af kan kraken, dat probleem heb ik gelukkig niet.
Je weet totaal niet waar je het over hebt. Maar je probleem is waarschijnlijk dat je er eerst je kont mee afveegt en het daarna nog slecht kunt lezen. Het is echt triest: dat rijtje dat je opdreunt, dat is zo verschrikkelijk cliche en armoedig. Maar geloof daar maar lekker in - en huur een grotje voor als die boze moslims de macht gaan overnemen

donderdag 20 mei 2004 @ 23:53:01 #54
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19281433
quote:

Ik heb er geen goed woord voor over
Daar is ook niets mis mee.

Alleen wanneer gefundeerde kritiek overslaat in regelrechte haat, bedreigingen en beledigingen, dan is dat niet goed. Als een moslim uitgescholden wordt omdat men met dat rijtje van je in het achterhoofd denkt te generaliseren. Dan is het fout. En dat zijn zaken waar tegen moet worden opgetreden, net zoals bij anti-semitisme. En gewoon ook tegen alle andere groepen mensen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_19281494
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:50 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ach ja, het kerkbezoek is stabiel of stijgend, de donaties en invloed vd kerk ook.

Zo erg dat de Paus NL tot kerkelijk probleemgebied heeft verklaard....
Jij zegt dat het uitsterft - dat is verre bezijden de waarheid, verre.
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2004 @ 23:56:17 #56
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19281498
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:19 schreef HeyFreak het volgende:

Ook hier op Fok is het niet zeldzaam als een moslim weer eens belachelijk wordt gemaakt met verschillende grove beledigingen.
Het onderzoek hier ter plaatse is snel afgelopen hoor
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:56:25 #57
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19281503
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij zegt dat het uitsterft - dat is verre bezijden de waarheid, verre.
Een dalende lijn, al decennia.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19281539
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:56 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Een dalende lijn, al decennia.
Daarmee sterft het niet, het zijn er nog steeds enorm veel - en enorm veel meer dan moslims.
pi_19281589
precies dat stukje uit de OP word net op radio 538 voor gelezen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_19281595
Ach, tijdens de Koude Oorlog waren ze ook anti-communistisch .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 00:01:02 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_19281602
x-ray heeft gewoon een uitlaatklep nodig... elke uiting waar anti voor staat is fout. punt.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_19281617
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:00 schreef SHERMAN het volgende:
precies dat stukje uit de OP word net op radio 538 voor gelezen
ja kut 538, open er maar een topic over
pi_19281639
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:01 schreef Re het volgende:
x-ray heeft gewoon een uitlaatklep nodig... elke uiting waar anti voor staat is fout. punt.
Waarom zou je niet tegen een bepaalde ideologie mogen zijn?

Ik ben anti-conservatief en anti-nazist, maakt dat me fout?
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19281653
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat mag. Maar zonder nuance mensen er op veroordelen is verkeerd.
pi_19281681
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat mag. Maar zonder nuance mensen er op veroordelen is verkeerd.
Alsof die anti-islamieten ongenuanceerd zijn en er nooit goede redenen voor hebben .
pi_19281762
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Alsof die anti-islamieten ongenuanceerd zijn en er nooit goede redenen voor hebben .
Inderdaad, velen zijn dat helaas.
pi_19281809
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad, velen zijn dat helaas.
Bron?

Islamieten zijn trouwens ook vaak ongenuanceerd en hebben al helemaal geen goede reden om te geloven. Dus waarom zou je anti-islamieten er wel op veroordelen en moslims niet?
pi_19281842
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Bron?
Draai het eens om, denk jij dat deze scholieren waar het in dit topic om gaat, zoveel kennis van zaken hebben?
quote:
Islamieten zijn trouwens ook vaak ongenuanceerd en hebben al helemaal geen goede reden om te geloven. Dus waarom zou je anti-islamieten er wel op veroordelen en moslims niet?
Drogredenering. Sinds wanneer hebben gelovigen een reden nodig om te geloven?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 00:17:08 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_19281998
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik ben anti-conservatief en anti-nazist, maakt dat me fout?
niet zozeer fout misschien maar je kan beter jezelf neerzetten als groep ipv anderen te minachten, progressief en liberaal ofzo, uitgaan van je eigen kracht ipv een ander te minachten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_19282318
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:11 schreef SCH het volgende:
Draai het eens om, denk jij dat deze scholieren waar het in dit topic om gaat, zoveel kennis van zaken hebben?
Misschien wel. In kranten en op TV wordt er veel gezegd over de islam. En ze zien natuurlijk hoe de gemiddelde islamiet zich gedraagt, dat speelt ook mee .
quote:
Drogredenering. Sinds wanneer hebben gelovigen een reden nodig om te geloven?
Als zij geen reden nodig hebben om te geloven, hoef ik dus ook geen goede reden hebben om daartegen te zijn, goed?
pi_19282335
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:17 schreef Re het volgende:

[..]

niet zozeer fout misschien maar je kan beter jezelf neerzetten als groep ipv anderen te minachten, progressief en liberaal ofzo, uitgaan van je eigen kracht ipv een ander te minachten
Wie heeft het over minachting? Kritiek op de islam en zijn voormalige voormannen wordt al gezien als minachting.
pi_19282346
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Als zij geen reden nodig hebben om te geloven, hoef ik dus ook geen goede reden hebben om daartegen te zijn, goed?
Je mag er ook tegen zijn. Lees de post van re hierboven nog eens.
pi_19282367
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wie heeft het over minachting? Kritiek op de islam en zijn voormalige voormannen wordt al gezien als minachting.
Bullocks, zeker uit jouw mond .
pi_19282549
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Je mag er ook tegen zijn. Lees de post van re hierboven nog eens.
Oh, ik las je post verkeerd. Ik las: "maar zonder nuance en mensen erop veroordelen is verkeerd."
pi_19282575
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Bullocks, zeker uit jouw mond .
Hoezo? Als ik zeg dat Mohammed een pedofiel is, gaan moslims daarover janken. In het geval van Ayaan Hirsi Ali werd er zelfs aangifte tegen haar gedaan en kreeg ze doodsbedreigingen binnen.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 01:46:05 #76
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19284184
quote:
Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.

Deze thread ging over uitspraken van jonge mensen, leerlingen van het voortgezet onderwijs die grievende en kwetsende opmerkingen plaatsen.

Helaas kunnen volwassenen er hier ook wat van.

Deze thread gaat iig dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')