Ondanks dat vind ik Wuyts de beste wielercommentator van het moment.quote:Maar Wuyts is op dat vlak inderdaad heel irritant. Belgen worden veel te rap opgehemeld, ook al presteren ze niks. Maar Nederlanders zien ze hier ook graag hoor.
neer hoorquote:Op donderdag 20 mei 2004 19:04 schreef The_Hives het volgende:
Placebeau jij zegt dat ze de Nederlandse renners graag zien. Hebben de Belgen dan niet het idee van die arrogante beterwetende kaaskoppen?
Ja in zo'n koersen zien ze de hollanders niet graag omdat zei met alle premies gaan lopen vandaar.quote:Op donderdag 20 mei 2004 19:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hasselt-Spa-Hasselt is redelijk lastig ja. Eerder won oa Ronald Mutsaars deze wedstrijd.
Volgens mij valt het wel mee dat ze de Nederlandse renners graag zien. Kan me nog wel herinneren dat het eens op een knokpartij uitliep omdat er zo'n 150 Nederlanders aan de start stonden in een of andere kermiskoers.
Karl overdrijft ook maar begint beter te worden.quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
neer hoor
Je had moeten horen hoe ze vandaag knaven aan het ophemelen waren. Terecht ook trouwens.
Ik heb het niet zo begrepen op wuyts, geef mij maar Karl Vannieuwkerke
Precies, ook over Dekker en Boogerd zijn ze meestal wel positief.quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
neer hoor
Je had moeten horen hoe ze vandaag knaven aan het ophemelen waren. Terecht ook trouwens.
Die schoof inderdaad ff over het asfalt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:17 schreef Butra het volgende:
Van Dijk maakte me daar ff een flinke smak zeg.
Wat de Nederlandse kijkers betreft niet slim (en niet leukquote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:20 schreef Dieptriest het volgende:
(voor diegene die het nog niet weet: Ivm het grote sportaanbod heeft de BRT tijdelijk een nieuw kanaal opgericht -Sporza dus-, waar de sport naar heen verhuisd. Dit kanaal wordt niet door de grote nederlandse kabelmaatschappijen doorgegeven).
Hij heeft niks gebroken en kan waarschijnlijk morgen starten. Een Pena in vorm is trouwens een hele goeie om erbij te hebben in de tour.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:11 schreef Bartoli het volgende:
Pena had wss toch niet in de tour-selectie gezeten heb ik vernomen
dat sowieso en dat die niks gebroken heeft en mss startte staat in dat stukje engelse tekst van mijquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:24 schreef Biggs het volgende:
[..]
Hij heeft niks gebroken en kan waarschijnlijk morgen starten. Een Pena in vorm is trouwens een hele goeie om erbij te hebben in de tour.
Zelfs als de NOS wel uitzendt, kijken er best veel Nederlanders naar de BRT (ik bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:18 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Wat de Nederlandse kijkers betreft niet slim (en niet leuk). Ik geloof dat er vaak als de NOS niets uitzendt,er toch enkele tien- tot honderdduizenden Nederlanders kijken.
Misschien op TV dan. In (amateur)wedstrijden in België plaatst de jury Nederlanders altijd graag een paar plaatsjes lager als ze ook maar enigszins de kans krijgen.quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
neer hoor
Inderdaad. Of er moet opeens nog een ronde worden gereden als er een Nederlander als eerste over de meet gaat...quote:Op zaterdag 22 mei 2004 10:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien op TV dan. In (amateur)wedstrijden in België plaatst de jury Nederlanders altijd graag een paar plaatsjes lager als ze ook maar enigszins de kans krijgen.
ik val ook midden in het tv fragment. kwam nogal sterk en dramatisch over. en plots stopte ze met z`n allen voor de finisch. is inmiddels weer hervat.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:50 schreef BillyBeflap het volgende:
de ronde van belgie is stilgelegd, omdat de renners het te gevaarlijk vinden.....
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:02 schreef Leatherface het volgende:
Lance het hele jaar al in vorm zeg.
Dat had ik dus niet gelezen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat sowieso en dat die niks gebroken heeft en mss startte staat in dat stukje engelse tekst van mij
itt Niels Scheuneman die bij diezelfde val wss zijn pols gebroken heeft. Maandag weet die meer.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:26 schreef Biggs het volgende:
[..]
Dat had ik dus niet gelezen.
Heel jammer voor hem. Ik denk dat er zeker wel een top 5 klassering voor hem inzat.quote:Op zondag 23 mei 2004 08:52 schreef Bartoli het volgende:
[..]
itt Niels Scheuneman die bij diezelfde val wss zijn pols gebroken heeft. Maandag weet die meer.
Kan zich natuurlijk niet blijven verbergen, of test hij zich gewoon een keer op de Mont Saint-Clair. Als dat laatste het geval is geweest, dan is hij wel geslaagd lijkt mij zo.quote:Op zondag 23 mei 2004 18:11 schreef placebeau het volgende:
en armstrong heeft de laatste rit in de ronde van languedoc gewonnen
Het lijkt me toch overzichtelijker om er hier verder op in te gaanquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Eigenlijk voor in Wielrennen centraal, maar aangezien het er nu over gaat hier:
Saeco geïnteresseerd in Valverde
Het Italiaanse Saeco heeft zijn interesse bekendgemaakt in de Spanjaar Alejandro Valverde, momenteel uitkomend voor Comunidad Valenciana-Kelme. Terwijl Kelme nogmaals financiële problemen heeft, hadden ze namelijk laten weten dat ze graag Valverde zouden verkopen.
Om bij Saeco te gaan rijden ziet Valverde wel zitten als mogelijke vervanger voor Danilo Di Luca, die waarschijnlijk van ploeg zal veranderen. Nadat Saeco ook wereldkampioen Igor Astarloa niet weer kon binnenrijven zijn ze tuk op de Spanjaard.
Valverde meldde deze week dat hij nog niet vrij is, maar dat er een beslissing zal worden genomen tegen de helft van het seizoen. Hij heeft wel aangegeven dat het voor hem zeer belangrijk is deel te kunnen uitmaken van de Pro Tour volgend jaar. Saeco die de eerste twee weken van de Giro uitstekend presteerde, maakt grote kans om deel uit te maken van de Pro Tour
http://www.dewielersite.net/quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:53 schreef FritsVanEgters het volgende:
Wat is trouwens je bron, Ambrosius?
Van vandaag:quote:
quote:Valverde: nog geen beslissingen
De Spaanse ster Alejandro Valverde, moet nog een beslissing nemen over zijn toekomst nu het slecht gaan binnen zijn ploeg Comunidad Valenciana-Kelme. De Spaanse ploeg zit nogmaals in financiële problemen, en dit na een moeilijk jaar 2003. En na de dopingverklaringen van ex-Kelme renner Jesus Manzano is de situatie er niet op verbeterd. Valverde heeft nog geen plannen om naar een andere ploeg te verhuizen, maar hij ontkent ook niets.
Valverde: “De dingen lopen niet zoals ze moeten. Vorig jaar hadden we een gelijkaardige situatie, maar Pepe Quiles probeerde ons kalm te houden. Nu weten we echt niet wat we kunnen verwachten.”
Valverde’s naam werd reeds genoemd bij de Spaanse ploeg Liberty Seguros van Manolo Saiz. Ook al wil de renner zeker in Spanje blijven, heeft hij toch gezegd dat hij open staat voor aanbiedingen zowel uit Spanje als internationaal.
“Er is nog niet concreets, niet met Liberty, noch met een andere ploeg. Als ik vrij kom, als dat al gebeurt, dan zullen we de situatie evalueren vooraleer een beslissing te nemen. Het heeft geen zin om dat nu al te doen.”
Ja, het was inderdaad van gisteren (maandag).quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:12 schreef placebeau het volgende:
dat bericht van saeco was recenter al "Valverde: nog geen beslissingen" hoor
en op wielersite staan idd een hoop fouten, vooral spellingsfouten dan.
boonen-staaktquote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:50 schreef BillyBeflap het volgende:
de ronde van belgie is stilgelegd, omdat de renners het te gevaarlijk vinden.....
5 dagen later, maar de woordspeling is goedquote:Op donderdag 27 mei 2004 11:16 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
boonen-staakt
[beetje offtopic] Was me idd al opgevallen, was idd een topmoment (hoewel ik niet zo'n fan van Museeuw ben), absoluut knap om zo terug te komen na de tegenslag die hij had gehad. 'T had immers niet veel gescheeld of het been was afgezet.quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:09 schreef placebeau het volgende:
ondertussen wil ik jullie even wijzen op mijn nieuwe avatar ( c. Het-Gele-Teken)
<---
Wat een prachtig moment was het toch weer. Het gebaar hebben we nog dikwijls nagebootst als we met een paar vrienden gingen fietsen.
Helemaal niet off-topic, ook al is de aanleiding een avatar:quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:40 schreef Wombcat het volgende:
[beetje offtopic] Was me idd al opgevallen, was idd een topmoment (hoewel ik niet zo'n fan van Museeuw ben), absoluut knap om zo terug te komen na de tegenslag die hij had gehad. 'T had immers niet veel gescheeld of het been was afgezet.
[/beetje offtopic]
Wat een groot man is het toch.quote:In 1998 verdwijnt GB als sponsor uit het wielerpeloton. Zijn plaats wordt ingenomen door Bricobi. Museeuw, als vanouds opnieuw ijzersterk, rijdt op indrukwekkende wijze naar een derde overwinning in de Ronde Van Vlaanderen. Daarmee is hij recordhouder met Johan Leman, Fiorenzo Magni en Achiel Buysse. De toon is gezet en Museeuw gaat uiteraard ook in Parijs-Roubaix als topfavoriet van start. Maar een noodlottige val in het bos van Wallers-Arenberg, waarbij hij zijn knieschijf breekt en een gevaarlijke bacteriële infectie oploopt, maakt in april al een einde aan zijn seizoen. Het blijft bij drie overwinningen. Meer nog: even is er sprake van amputatie van zijn linkerbeen en nierblokkage. Gelukkig komt het zover niet. Na een zware revalidatie van acht maanden en met de hulp van kinesitherapeut Lieven Maesschalk start Museeuw ook seizoen 1999.
De vraag was echter in hoeverre het linkerbeen opnieuw het oude is, want veel spiermassa was verloren gegaan. In de trui van Mapei-Quick Step behaalt Museeuw met een akelig mager linkerbeen hoopgevende resultaten in de semi-klassiekers. Samen met Wilfried Peeters leidt hij Tom Steels in barslechte weersomstandigheden naar winst in Gent-Wevelgem. De kers op de taart is de winst in Dwars Door België. Een overwicht zoals de voorbije jaren kan hij niet demonstreren. Begrijpelijk. Toch haalt hij nog een uitstekende derde plaats in zijn Ronde Van Vlaanderen na de twee uitblinkers Peter Van Petegem en Frank Vandenbroucke. Museeuw is gelukkig als een kind want hij weet dat hij opnieuw zal kunnen meedingen naar de overwinning in zijn wedstrijden. Het eerste jaar na zijn zware val is hij goed voor vier overwinningen.
Johan Museeuw start het nieuwe millennium met de ambitie om opnieuw een klassieker te winnen. Hij begint het voorjaar uitstekend in de Omloop Het Volk, die hij met duidelijk overwicht voor de eerste keer op zijn naam schrijft. Zijn ambitie werd al snel werkelijkheid. Een indrukwekkende solo in winderige omstandigheden levert hem voor de tweede keer de overwinning op in Parijs-Roubaix. Een onvergetelijk moment. Hoe hij wijzend naar zijn uitgestoken linkerbeen de finish overschreed symboliseert zijn overwinning op het noodlot. Een beeld om nooit te vergeten. Gedurende de zomermaanden bereidt Museeuw zich voor op zijn tweede doel: de Olympische Spelen. Maar opnieuw gebeurt er een drama.
Tijdens een familietochtje op de motor wordt Museeuw, met vrouw en kind, aangereden door een wagen. Het verdict is hard kuitbeenbreuk, sleutelbeenbreuk en een gevaarlijke vochtophoping in het hoofd. Museeuw verblijft enkele dagen op intensieve zorgen maar mag uiteindelijk het ziekenhuis verlaten. Voor de tweede keer in twee jaar wacht Museeuw een zware revalidatie. Als mens hoefde hij er niet mee door te gaan, maar de wielrenner Museeuw wil zelf een punt achter zijn carriëre zetten wanneer hij dat wil en niet wanneer het lot daarover beslist. Met deze wil zal Museeuw er weer staan in 2001.
thnx, kijk ik de andere dagen wel. Een tijdrit vind ik niets aan om te kijken...quote:Op maandag 31 mei 2004 14:22 schreef Bartoli het volgende:
Ow ja TV tip, de Ronde van Duitsland is nu Live te volgen t/m Zondag op de ARD live.
die van Sporza zien het in een samenvatting vanavond ergens tenzij ze ook de ARD hebben
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:22 schreef Bartoli het volgende:
Ow ja TV tip, de Ronde van Duitsland is nu Live te volgen t/m Zondag op de ARD live.
die van Sporza zien het in een samenvatting vanavond ergens tenzij ze ook de ARD hebben
Ik had 'm nog niet afgeschreven hoor. Van mij mag 'ie de Tour winnen, ik heb nu voor 't eerst 't idee dat 'ie er beter voorstaat als vorig jaar. Dus kan ik rustig bij mijn prognose van vorig jaar na de Tour blijven dat Ullrich dit jaar de Tour gaat winnen. (Hoewel Armstrong ook wel iets beter lijkt te zijn als vorig jaar. Op belgische TT stond trouwens dat die afgelopen weekend de Mortirolo op was gereden. Irritant trouwens dat de belgische TT ook naar Sporza is verdwenen).quote:Op maandag 31 mei 2004 16:42 schreef Bartoli het volgende:
bewijst maar weer eens dat je hem niet te snel moet afschrijven.
Ok zijn voorbereiding zou je mss graag anders zien maar bewijst maar weer eens dat hij toch professioneel bezig is.
Is er al een verdere uitslag bekend. Ben wel benieuwd hoeveelste Posthuma is geworden.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:49 schreef Bartoli het volgende:
Het leek wel het Open Duits kampioenschap tijdrijden.
1) Rich 27.20
2) Ullrich +24.91
3) Peschel +29.35
4) Becke +33.3
5) Lang +35.88
6. Hruska (LST) +0'45,89
7. Hondo (GST) +0'48,29
8. Voigt (CSC) +0'59,60
9. González de Galdeano (LST) +1'09,91
10. Vinokourov (TMO) +1'17,50
Dat leek maar dat was die zeker niet. Aangezien de duitse commentatoren zeiden dat hem dat bergtrikot wat te groot was. Waarmee ze doelde op het feit dat ze niet gedacht hadden zeker dat die al zo afgevallen was.quote:Op maandag 31 mei 2004 17:38 schreef zjroentje het volgende:
Jan begint dan toch een beetje in vorm te komen.
Maar hij leek nog steeds wat te dik.
Hij leek mij toch wat dikker.quote:Op maandag 31 mei 2004 17:57 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dat leek maar dat was die zeker niet.
mja okeej. Je kan het vinden natuurlijkquote:Op maandag 31 mei 2004 17:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hij leek mij toch wat dikker.
Maar ik zag hem ook maar in een flits langskomen.
120kg?quote:**Michael Rich heeft de openingsetappe
van de Ronde van Duitsland op zijn naam
gebracht.De Duitse Gerolsteiner-renner
legde de individuele tijdrit over 23,7
kilometer rond Karlsruhe af in 27.21.
Jan Ullrich werd op 0.25 tweede en Uwe
Peschel (Dui) op 0.30 derde.Ullrich gaf
na afloop aan dat de vorm er aan zit te
komen."De slechte pondjes zijn eraf,de
goede zijn gebleven",zo omschreef de
Duitse Telekom-renner zijn conditie.
Ullrich start in de tweede etappe in de
bergtrui omdat hij de helling die op de
route van de tijdrit lag het snelste
nam."Leuk dat ik met mijn 120 kg eens
een bergtrui mag dragen",schertste de
Tour-winnaar van 1997.
Dat is 60 kg..lijkt me weer erg lichtquote:Op maandag 31 mei 2004 19:28 schreef placebeau het volgende:
120 pond zal hij wel bedoelen zeker
120 kg is sarcastisch bedoeld om de critici de mond te snoerenquote:Op maandag 31 mei 2004 19:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
120kg?
Ullrich heeft toch al wat koersdagen gehad in Murcia en nog wat rondjes maar was toen nooit top. En is zich samen met Pevenage en zijn persoonlijke trainer gaan voorbereiden in de Alpen en komt weer in vorm.quote:Op maandag 31 mei 2004 20:02 schreef The_Hives het volgende:
Nou moet niet iedereen weet hosanna roepen. HIj had evengoed meer dan 20 seconden achterstand.
Heeft die gozer dan zo weinig koersdagen nodig op top te worden![]()
Als je die Armstrong ziet, die rijdt al maanden redelijk tot goed....
Ja, da's erg jammer. Godefroot zei het al dit jaat: "Met het hoofd van Zabel op het lijf van Ullirch hadden we de Tour al ... keer gewonnen" (kwenie meer welk aantal hij zei, zal wel een keer of 5 geweest zijn).quote:Op maandag 31 mei 2004 20:04 schreef Bartoli het volgende:
Natuurtalent gewoon alleen in de winter laat die zich wel eens te veel gaan al een aantal jaren lang.
20 seconden is idd niet echt weinig op een tijdrit van een half uurtj. Aan de andere kant is Rich wel een erg goede tijdrijder (vorig jaat had 'ie 7 tijdritten gewonnen zeiden de commentatoren, was ook al een 2e op het Wk tijdrijden).quote:Op maandag 31 mei 2004 20:02 schreef The_Hives het volgende:
Nou moet niet iedereen weet hosanna roepen. HIj had evengoed meer dan 20 seconden achterstand.
Heeft die de afgelopen 2 weken gedaan samen met Pevenage en zijn persoonlijke trainer Peter nog iets.quote:Op maandag 31 mei 2004 20:13 schreef Wombcat het volgende:
Ik hoop alleen wel dat die de ritten ook goed verkend heeft (da's namelijk best belangrijk).
20 seconden achterstand op Rich is geen schande.quote:Op maandag 31 mei 2004 20:02 schreef The_Hives het volgende:
1.11 achter Rogers in een tijdrit van 41km.quote:Op maandag 31 mei 2004 20:13 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij zat Ullrich vorig jaar op meer achterstand in de tijdrit in de ronde van dld
nee Jaksche doet niet mee. En waarom geen idee. Denk dat hij of Catalonie of Dauphine of Zwitserland gaat rijdenquote:Op maandag 31 mei 2004 20:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
1.11 achter Rogers in een tijdrit van 41km.
Doet Jaksche eigenlijk mee? Zo nee, waarom niet?
zal vast wel maar zal lastig worden denk ik voor QSD.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:43 schreef placebeau het volgende:
Volgens mij zal Petacchi de meeste concurrentie van Boonen verwachten.
In zo'n geval zou een Zanini wel handig zijn. Als die eens een kwak geeft, hangt de ander in een boom.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:29 schreef Bartoli het volgende:
Vraag me af hoe ze dat in de Tour gaan oplossen. Zou Fassa die van QSD wegdrummen of andersom.
Boonen kan wel wat wringen ook hoor, maar hij is natuurlijk nog jong en onervaren.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:29 schreef Bartoli het volgende:
Petacchi en Boonen zijn nagenoeg dezelde sprinters. Ploeg laten werken en je reet dan op 150 mt van het einde luchten en redelijk gemakkelijk winnen.
Kweetnie, Zanini en Bettini zijn toch ook niet mis. En een tijdje terug had hij Museeuw nog. Daar kon zelfs Velo niet aan tippen.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
Een piloot die sneller is als Marco velo zal hij bij quick step alleszins niet vinden.
Naja Petacchi krijgt nu alleen Velo en Bruseghin in steun. En als die terug is Trenti (maar die is nog gebleseerd) dus dan zal Tosatto meegaan.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar Petacchi zal sowieso wel meer helpers krijgen dan Boonen, denk ik.
Jup bedoelde ook de manier waarop ze winnen is identiek alleen slingert Boonen nogal veel met zijn fiets.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
Boonen kan wel wat wringen ook hoor, maar hij is natuurlijk nog jong en onervaren.
Een piloot die sneller is als Marco velo zal hij bij quick step alleszins niet vinden.
Maar hij slingert wel mooi rechtdoorquote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Jup bedoelde ook de manier waarop ze winnen is identiek alleen slingert Boonen nogal veel met zijn fiets.
nog welquote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar hij slingert wel mooi rechtdoor
En dat verwacht ik dus van Virenque en Dufaux niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:18 schreef Bartoli het volgende:
EN ja Kirchen, Pozzato en Cancellara kunnen het werk van Codol, Ongarato en Tosatto wel compenseren.
Dat zou ik toch zo net nog niet weten.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:37 schreef Arcee het volgende:
Volgens mij heeft Boonen meer pure sprintkracht dan Petacchi.
Ik schakelde vandaag in op de ARD, maar toen toen was het al afgelopen. Toen viel mij dus ook al op dat Weening 3e was geworden, maar ik hebt het koersverloop dus niet meegekregen. Weet iemand of Weening echt de 3e beste bergop was (en dus beter dan Ullrich), of dat Weening in een 'vroege vlucht' zat die niet meer werd bijgehaald?quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:11 schreef Biggs het volgende:
Prachtige prestatie van Weening vandaag.
Weening zat in een peloton van 30 dat aan de slotklim was begonnen. Sinkewitz ging in de aanval en De Galdeano, Voigt, Klöden en Mancebo sloten aan.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:31 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Ik schakelde vandaag in op de ARD, maar toen toen was het al afgelopen. Toen viel mij dus ook al op dat Weening 3e was geworden, maar ik hebt het koersverloop dus niet meegekregen. Weet iemand of Weening echt de 3e beste bergop was (en dus beter dan Ullrich), of dat Weening in een 'vroege vlucht' zat die niet meer werd bijgehaald?
Hij reed sterk maar had Mancebo ook de ritzege wel gegund. Maar Sinkewitz is nu eenmaal sneller.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:42 schreef placebeau het volgende:
Heb net de samenvatting gezien op Sporza. Sinkewitz is duidelijk de verdiende overwinnaar. Hopelijk mag hij ook mee naar de tour!
Het lijkt mij dat de rabo site gelijk heeft.quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:50 schreef BillyBeflap het volgende:
Ik was op zoek naar Pieter Weenings leeftijd, maar er is hier geen duidelijkheid over. Sommige bron zegt dat hij geboren is op 5 april '81 en andere bronnen zeggen dat hij geboren is op 30 september '82.
Rabosite en wielerrevue en het Eindhovens Dagblad spreken elkaar bijvoorbeeld tegen. Wie weet zijn echte leeftijd?
Dat zegt bijvoorbeeld de wielerrevue idd.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:20 schreef Bartoli het volgende:
Weening is van 30 sept. 1982
naja de WR is ook niet altijd foutloosquote:Op donderdag 3 juni 2004 11:37 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Dat zegt bijvoorbeeld de wielerrevue idd.
Maar het rare vond ik dus vooral dat de rabobank site zegt dat Weening van april 81 is. Ze mogen hun werk dan weleens wat beter doen daar op de redactie.![]()
No name carbon..... kan zo gauw geen bekend merk / model herkennen...quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:43 schreef Breemz het volgende:
[afbeelding]
Afgelopen zaterdag dit frame gekocht, monocoque, wordt afgemonteerd met ultegra, en shimano wielen als hij af is post ik weer een foto,
Geef je mening over het frame!
Die gast heet Miquel Angel Perdiguerro.quote:Op donderdag 3 juni 2004 18:43 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Na etappe 1 ook etappe 2 voor Perdiq..perdiku... Martin P.
1 M.A. Martin Perdiguero (Spa) Saunier Duval-Prodir 3.49.53
2 Angel Vicioso (Spa) Liberty Seguros s.t.
3 Alberto Martinez (Spa) Relax-Bodysol s.t
4 Didier Rous (Fra) Brioches La Boulangere s.t
5 Samuel Sanchez (Spa) Euskaltel-Euskadi s.t
Was 't een massasprint? Boonen was 6e of zo en ik wist niet dat Hinault zo kon sprinten.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:05 schreef Ambrosius het volgende:
Sebastién Hinault wint de sprint en daarmee de 4e etappe in Duitsland voor Davis en Boonen. Stefan van Dijk werd 6e.
Sinkewitz blijft leider.
Ok. Dat was niet slim, in een reply vermelden dat Boonen 6e of zo werd, terwijl in de post waarop ik reageerde duidelijk af te leiden is dat 'ie 4e wasquote:Op donderdag 3 juni 2004 22:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Was 't een massasprint? Boonen was 6e of zo en ik wist niet dat Hinault zo kon sprinten.
Hinault kan aardig sprinten maar mag nooit zijn eigen kans gaan meestal knechten voor Dean, Hushovd of Damien Nazonquote:Op donderdag 3 juni 2004 22:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Was 't een massasprint? Boonen was 6e of zo en ik wist niet dat Hinault zo kon sprinten.
meeste nooit in een sprint. 2 van die in de Languedoc-Rossillon waar die tot 2x toen Dumoulin en Pineau klopte.quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:48 schreef placebeau het volgende:
Die Hushovd is ook een outsider in de sprint voor de tour. Hij heeft er nog niet veel verloren dit jaar, weliswaar met een minieme tegenstand, maar goed.
Van mijn werkquote:Op donderdag 3 juni 2004 16:54 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
No name carbon..... kan zo gauw geen bekend merk / model herkennen...
Ziet er niet verkeerd uit op zich, waar heb je m vandaan? Salden?
Bij de weg wat heb je ervoor betaald?
maar ervoor had hij toch ook een paar 1.3 koersjes in frankrijk gewonnen...quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:52 schreef Bartoli het volgende:
[..]
meeste nooit in een sprint. 2 van die in de Languedoc-Rossillon waar die tot 2x toen Dumoulin en Pineau klopte.
ja ook maar ook vaak soloquote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:44 schreef placebeau het volgende:
[..]
maar ervoor had hij toch ook een paar 1.3 koersjes in frankrijk gewonnen...
Boonen zat idd in die groep op 7.30 en gisteren dat die ingesloten zat komt gewoonweg omdat die niet gewend is te wringen. Tis gewoon zoals Petacchi het doet. Als laatste in die trein zitten en het dan afmaken. Anders wint die ook zelden.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:31 schreef placebeau het volgende:
Boonen zat blijkbaar in een groep op 7 minuten van de winnaars en werd gisteren ingesloten. Morgen is het een zware rit, dacht ik, dus zondag beter.
Er is gisteren dopingcontrole geweest bij freire, door mannen die zich uitgaven voor vrienden van hem. Ze lieten pas weten waarvoor ze kwamen toen ze op freires kamer waren. Freire was niet te spreken over de methodes en heeft dat aan de UCI laten weten.
En gelijk heeft hij. Het moet geen klopjacht worden.
Daar kunnen die Australiës beter weg mee, die hebben allemaal op de baan leren fietsen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Boonen zat idd in die groep op 7.30 en gisteren dat die ingesloten zat komt gewoonweg omdat die niet gewend is te wringen. Tis gewoon zoals Petacchi het doet. Als laatste in die trein zitten en het dan afmaken. Anders wint die ook zelden.
Netjes netjes..... en waar is je werk?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:41 schreef Breemz het volgende:
[..]
Van mijn werkuhm met carbon voorvork, ultegra trapas en ritchey wcs stuurpen 612 incl.
Nope lekker allemaal misquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:45 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Netjes netjes..... en waar is je werk?
Nog ff verder gokken... tehava, goossens, mammoet, jemig wie in NL kunnen er nog meer van dit soort frames hebben
Ach ja..... zulke fietsen moeten er ook zijn.... (BTW Target heeft ook best aardige fietsen met compleet LX enzo....)quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:14 schreef Breemz het volgende:
[..]
Intersens(maken intersens en target<-
)
indrukwekkend eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:41 schreef Bartoli het volgende:
Angel Vicioso wint de 3e rit in de Bici Basca voor zijn 2 ploegmaten Heras en Gil. Arreitunandia werd 4e op 25 sec. gevolgd door Del Olmo en H.Zubeldia in z.t als Arreitunandia.
Vicioso leider
Ik heb de beelden gezien was echtquote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:03 schreef placebeau het volgende:
[..]
indrukwekkend eigenlijk.
Ik denk dat we in de tour zeker ook rekening gaan mogen houden met Heras en de andere manne van Saiz.
Dat zijn intersens fietsen... en ik weet wel wat er gemaakt wordtquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:21 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Ach ja..... zulke fietsen moeten er ook zijn.... (BTW Target heeft ook best aardige fietsen met compleet LX enzo....)
Dat zegt geen fuck. Goeie review in de Fiets is gewoon te koopquote:Op zaterdag 5 juni 2004 16:54 schreef Breemz het volgende:
is een redelijk/goed merk (review in de fiets gelezen?)
nog zo'n 23-jarige! leuk, leuk.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 16:50 schreef Bartoli het volgende:
Mancebo won de rit voor Voigt en Sinkewitz. Sinkewitz zal met 1 etappe nog te gaan de Ronde van Duitsland wel winnen.
In de Classique des Alpes was de overwinning voor Oscar Pereiro. Mayo werd 2e, Jose Enrique Gutierrez 3e, Sastre 4e en Voeckler 5e.
Hoe zit dat nou met die José E. en I. Gutierrez?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 16:50 schreef Bartoli het volgende:
Mancebo won de rit voor Voigt en Sinkewitz. Sinkewitz zal met 1 etappe nog te gaan de Ronde van Duitsland wel winnen.
In de Classique des Alpes was de overwinning voor Oscar Pereiro. Mayo werd 2e, Jose Enrique Gutierrez 3e, Sastre 4e en Voeckler 5e.
Het is dat Jose Enrique in Classique des Alpes 3e werd aangezien José Ivan in de deutschland Tour rijdt.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 20:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou met die José E. en I. Gutierrez?
Op TT staat "Pereiro's ploegmaat José Gutierrez", maar in de uitslag staat Jose Ivan Guterriez (Spa) en die is van Illes Balears - Banesto en die Jose Enrique Gutierrez van Phonak.
Mancebo is al 28 hoorquote:Op zaterdag 5 juni 2004 20:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
nog zo'n 23-jarige! leuk, leuk.
Ik neem aan dat-ie Sinkewitz bedoelde.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 20:56 schreef Bartoli het volgende:
Mancebo is al 28 hoor
van 9 maart 1976
uiteraardquote:Op zaterdag 5 juni 2004 21:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik neem aan dat-ie Sinkewitz bedoelde.
Dat snapte ik.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 21:25 schreef placebeau het volgende:
uiteraard
legde de link met cunego
Ja okquote:Op zaterdag 5 juni 2004 21:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik neem aan dat-ie Sinkewitz bedoelde.
Rustig aan gedaan zeker.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:24 schreef Arcee het volgende:
Waarom kwamen er in de Classique des Alpes eigenlijk zoveel buiten de tijd binnen? Die zaten dus op meer dan een half uur achterstand...
Ja, vooral van Zubeldia valt me dat vies tegen, was als min of meer een zekerheidje voor mijn tourteam...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 19:44 schreef Bartoli het volgende:
Tijdrijders als Alberto Martinez (10e), Aitor Gonzalez (15e) en Haimar Zubeldia (24e) vielen tegen.
Zubeldia had vandaag een slechte dag maar was toch al aardig op dreef. Ik zou hem zeker pakken in je Tourploeg.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:49 schreef Dieptriest het volgende:
[..]
Ja, vooral van Zubeldia valt me dat vies tegen, was als min of meer een zekerheidje voor mijn tourteam...
Wel leuk dat Oscar Sevilla bij de Classique des Alpes zijn neus weer tegen het venster drukt
de Belg niet lijkt me?quote:Op zondag 6 juni 2004 12:54 schreef Ambrosius het volgende:
Wordt de Dauphiné nog ergens uitgezonden?
Ze zenden zwitserland uit, dacht ik, en uiteraard op sporzaquote:Op zondag 6 juni 2004 13:46 schreef mitt het volgende:
of zenden die niet de Ronde van Zwitserland uit, of gebeurt dat nu op Sporza zodat wij er niks van kunnen zien
Zwitserland.quote:Op zondag 6 juni 2004 13:46 schreef mitt het volgende:
[..]
de Belg niet lijkt me?
of zenden die niet de Ronde van Zwitserland uit, of gebeurt dat nu op Sporza zodat wij er niks van kunnen zien
Mayo bevestigd dus.quote:Op zondag 6 juni 2004 18:57 schreef Ambrosius het volgende:
Iban Mayo wint de proloog van de DL. Armstrong en Hamilton binnen een paar seconden.
Ik ben ook razend benieuwd naar die klimtijdrit.quote:Op zondag 6 juni 2004 20:20 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Dit belooft een leuk weekje te worden in Frankrijk. Donderdag nog zo'n preview voor de tour. Een individuele tijdrit de Mont Ventoux op. Kijken of Moya daar meer tijd op Armstrong kan pakken dan vandaag.
hamilton binnen de secondequote:Op zondag 6 juni 2004 18:57 schreef Ambrosius het volgende:
Iban Mayo wint de proloog van de DL. Armstrong en Hamilton binnen een paar seconden.
Dat voorspelt spanning in de tour!!!quote:Op zondag 6 juni 2004 20:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
hamilton binnen de seconde
Armstrong op anderhalve seconde
Mayo die een tijdrit wint. OMFG dat wordt L E U K deze Tourquote:Op zondag 6 juni 2004 18:57 schreef Ambrosius het volgende:
Als Mayo deze vorm nog een maandje of 2 kan vasthouden gaat die een heel eind komen.quote:Op zondag 6 juni 2004 22:48 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Mayo die een tijdrit wint. OMFG dat wordt L E U K deze Tour![]()
![]()
México me gusta mucho.quote:Op zondag 6 juni 2004 22:55 schreef Bartoli het volgende:
[afbeelding]
en dit is die mexicaan die oorspronkelijk de Ronde van Limburg won maar waarvan naderhand de uitslag gecancelled werd.
Let op hem de het wordt de nieuwe Perez Cuapio (de look is iig bijna hetzelfde).
zijn naam Juan Pablo Magallanes
Er is er ene prof en verder is die magallanes er ene die ik nu ken en heb je nog de gebroeders Meza die voor De Nardi hebben gereden.quote:Op zondag 6 juni 2004 23:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
México me gusta mucho.
Zie graag meer Mexicanen in het peloton
quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:48 schreef placebeau het volgende:
Die Hushovd is ook een outsider in de sprint voor de tour. Hij heeft er nog niet veel verloren dit jaar, weliswaar met een minieme tegenstand, maar goed.
En Cooke en Freire.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:21 schreef Ambrosius het volgende:
Thor Hushovd wint de sprint in de eerste etappe van de DL voor O'Grady en Dumoulin.
En het zou me toch niets verbazen als hij toch een plaats bij de eerste 15 in de Tour zou halen.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:29 schreef Dieptriest het volgende:
Ook opvallend: David Millar rijdt nog geen deuk in een pakje boter dit jaar...
das zijn doelstelling niet omdat te bereiken in eindklas.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
En het zou me toch niets verbazen als hij toch een plaats bij de eerste 15 in de Tour zou halen.
Ik geloof dat je wel eens gelijk kan hebben, hij is helemaal gefocused op de OS en het WK, waarschijnlijk staat hij er ook wel tijdens de proloog. Hoewel bij dit laatste hij af zal moeten rekenen met meer kanshebbers. (afstand is korter, volgens mij meer kanshebbers)quote:Op maandag 7 juni 2004 22:46 schreef Bartoli het volgende:
[..]
das zijn doelstelling niet omdat te bereiken in eindklas.
zijn enigste doel --> olympsich Kampioen worden en proloog in Tour winnen rest maakt niks uit.
Ja WK TT verdedigen.
quote:Lance Armstrong is woedend. Hij reageerde onthutst en ontkennend op een artikel dat maandag in de Franse gezaghebbende krant Le Monde verscheen.
De krant schreef dat Armstrong vorig jaar een e-mail stuurde naar de UCI en naar ASO (de organisator van de Tour). Hij zou geschreven hebben dat de "prestaties van de Spaanse renners in de Dauphiné Libéré van 2003 indrukwekkend maar verdacht waren", met naamsvermelding.
Armstrong zou de organisaties hebben gemaild dat de renners mogelijk synthetische hemoglobine gebruikten, een ernstig geval van doping.
Lance Armstrong, vijfvoudig winnaar van de Tour de France, zei dat hij er geen probleem mee heeft "dat men bekendmaakt dat hij regelmatig contact heeft met de grote wielerorganisaties". De Texaan geeft toe dat hij contact zocht met de UCI: "Ja, ik heb die mail gestuurd. Ik deed het met het oog op het verbeteren van controles die het dopinggebruik bestrijden."
Maar toen trok hij in het verweer: "Er wordt wel gelogen in het artikel. Het is helemaal niet zo dat ik de Spanjaarden wou laten kelderen. Ik heb geen naam genoemd, niemand verraden."
Die ploeg rijdt het hele jaar al fantastisch. Het is wachten op de eerste Fransman die iets over de snelheid roept...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:22 schreef Leatherface het volgende:
José Enrique Gutierrez (Phonak) wint de 2e etappe in de Dauphine en is de nieuwe leider.
Opvallend is dat Tyler Hamilton in de laatste beklimming van de dag het groepje met Armstrong en Mayo moest laten gaan, maar in de afdaling kwam hij weer terug.
Anders stuurt Armstrong vlak voor de Tour wel een mailtje met namen van renners die naar zijn zin te hard rijden.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Die ploeg rijdt het hele jaar al fantastisch. Het is wachten op de eerste Fransman die iets over de snelheid roept...
Yep, Phonak zit collectief goed in elkaarquote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Die ploeg rijdt het hele jaar al fantastisch. Het is wachten op de eerste Fransman die iets over de snelheid roept...
niet opkrassen, hij heeft zelf op zijn vertrek aangedrongen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Beloki mag op het einde van het jaar alweer transfervrij opkrassen.
is niet waar.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Beloki mag op het einde van het jaar alweer transfervrij opkrassen.
blijven als bernadeau de ploegmanager van blb een nieuwe sponsor vindtquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
is niet waar.
De ploeg stopt en als hij wil mag die blijven. Die optie hebben ze hem gegeven stond vandaag op cn.com
volgens cyclingnews is mikai een baby girlquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:03 schreef Bartoli het volgende:
en Michael Boogerd is vandaag papa geworden van een zoon genaamd mikai
Nerena (zijn vrouw) en kind maken het goed.
Tis voor iemand die het interesseert
en volgens andere bronnen is het een hijquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:11 schreef placebeau het volgende:
[..]
volgens cyclingnews is mikai een baby girl
vond mikai ook al geen meisjesnaam klinken.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:23 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en volgens andere bronnen is het een hij
Met zo'n naam kan ik het me voorstellen, maar toch leuk voor hun tweeen, misschien krijgt Boogerd inspiratie door de geboorte en zien we mooie dingen in de Tour.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:11 schreef placebeau het volgende:
[..]
volgens cyclingnews is mikai een baby girl
of hij wint Lombardije en staat net zoals Bettini vorig jaar deed met de baby op het podiumquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:02 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Met zo'n naam kan ik het me voorstellen, maar toch leuk voor hun tweeen, misschien krijgt Boogerd inspiratie door de geboorte en zien we mooie dingen in de Tour.
Dekker heeft zelfs de bergtrui in zijn bezit nuquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:01 schreef Bartoli het volgende:
en er werd niet gemeld dat de heren Dekker en Kroon de etappe van vandaag in de Dauphine gekleurd hebben met nog 3 andere renners. Hun max. voorsprong een minuut of 6. Ze waren op goed 40 km van het einde ingerekend.
Rogers niet in echte vorm nog.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dekker heeft zelfs de bergtrui in zijn bezit nu.
Nog een aantal renners van naam die moest lossen:
49 Michael Rogers (Aus) Quick.Step-Davitamon + 7.11
53 Ivan Basso (Ita) Team CSC + 7.11
55 Patrice Halgand (Fra) Credit Agricole + 8.10
58 Jörg Jaksche (Ger) Team CSC + 8.10
67 David Millar (GBr) Cofidis, le credit par Telephone + 8.10
History repeats again.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het gaat ondertussen van kwaad naar erger met VDB. Nu mag hij van Ferretti niet deelnemen aan de Ronde Van Catalonie. Hierdoor zal hij waarschijnlijk de Olympische Spelen aan z'n neus zien voorbijgaan.
Ik heb lange tijd gedacht: NET GOEDquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het gaat ondertussen van kwaad naar erger met VDB. Nu mag hij van Ferretti niet deelnemen aan de Ronde Van Catalonie. Hierdoor zal hij waarschijnlijk de Olympische Spelen aan z'n neus zien voorbijgaan.
Hier moet ik toch een beetje om gniffelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
duidelijk een aflopende zaak!quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hier moet ik toch een beetje om gniffelen.
Nouquote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:33 schreef BillyBeflap het volgende:
Gelukkig staat VDB wat sterker in zijn schoenen...
VDB doet het zich zelf aan. Maar om daar nu om te gaan gniffelenquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hier moet ik toch een beetje om gniffelen.
En aangezien het BK dit jaar nog maar eens een veredelde kermiskoers is (een selectief parcours is in Belgie blijkbaar niet te vinden) , zal dat wel nergens op uitdraaien.quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:01 schreef Bartoli het volgende:
Maar sinds LBL heeft die geen koers meergereden. VDB rest alleen nog het BK omzowel alsnog in de tour als os selectie te komen
quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
(een selectief parcours is in Belgie blijkbaar niet te vinden)
quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
(een selectief parcours willen ze in Belgie blijkbaar niet te vinden)
waar slaat dit op als ik vragen mag??quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:01 schreef MartinusMagnus het volgende:
Die renners van tegenwoordig ook. Superdure fietsjes, hartslagmeters, inspanningsfysiologen, trainingsschema's, maar presteren ho maar. Wim van Est viel tenminste 70 meter diep
![]()
Lijkt me een geintjequote:Op woensdag 9 juni 2004 21:04 schreef Bartoli het volgende:
[..]
waar slaat dit op als ik vragen mag??
Ja, fantastisch! Je zou gewoon de kalender even een paar jaar vooruit willen zetten om te kijken welke ongetwijfeld mooie dingen hij ons gaat brengen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:03 schreef Bartoli het volgende:
Dat Dekker bij de Elite heren mocht starten is min of meer een uitzondering aangezien hij veel te sterk is om bij de U23 uit te komen en dat blijkt wel want hij rijdt de profs ook op een hoopje.
ja gelukkig welquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:![]()
![]()
Einde oefening inderdaad. Gelukkig dat hij nog leeft....
Klinkt erg zwaar, jammer dat de koers weer zijn tol eist, echt jammer.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:36 schreef BillyBeflap het volgende:
Hier wat preciezer over Pichon:
De derde etappe in de Dauphine Liberewerd opgeschrikt door een val van deFransman Mickael Pichon in een ravijn.Pichon, die na een ongewilde duw dooreen andere renner een twintigtal meterdiep viel, kwam pas terug bij bewust-zijn nadat hij werd opgepikt door dehelikopter. De Fransman (30) heeft eenzwaar schedelletsel met een hersen-oedeem. Gezien zijn val is de toestandvan Pichon nog eerder gunstig.De pechvogel van La Boulangere heeftook meerdere letsels en breuken in hetaangezicht (gebroken kaak, oogkas entanden), een ingedrukte borstkas metschade aan de longen, 'n complexe breukvan de linkerschouder, een open breukvan het rechterscheenbeen en mogelijkeen breuk van het linkerscheenbeen."Zijn val is te vergelijken met een valvan drie verdiepingen", zei koersdirec-teur Cazeneuve.
Bron: www.vtm.be
Die arme vent heeft echt HEEL zijn lichaam in puin, ik vraag me af of het nog ooit goed komt. Sterkte zal ie nodig hebben!
Dekker mocht bij de elite meedoen met het oog op de OS. Kneteman wil hem graag de tijdrit daar laten rijden, probleempje is dat er maar 5 wegrenners mogen starten en Kneteman hem daar niet voor wil gebruiken. Wordt vervolgt......ik hoop wel voor hem dat hij naar Athene mag, kan die een beetje extra ervaring opdoen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:03 schreef Bartoli het volgende:
Dat Dekker bij de Elite heren mocht starten is min of meer een uitzondering aangezien hij veel te sterk is om bij de U23 uit te komen en dat blijkt wel want hij rijdt de profs ook op een hoopje.
Knetemann wil hem als reserve meenemen of als lid van de baanploeg dan kan die op de TT starten en voor de rest nietquote:Op donderdag 10 juni 2004 08:37 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Dekker mocht bij de elite meedoen met het oog op de OS. Kneteman wil hem graag de tijdrit daar laten rijden, probleempje is dat er maar 5 wegrenners mogen starten en Kneteman hem daar niet voor wil gebruiken. Wordt vervolgt......ik hoop wel voor hem dat hij naar Athene mag, kan die een beetje extra ervaring opdoen.
Maar Peter Pieters wil dat niet........ en Dekker zelf hoeft ook nog niet zo nodig. Die jongen is 19, na Athene kan hij nog minstens 3 keer naar de Spelen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 08:53 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Knetemann wil hem als reserve meenemen of als lid van de baanploeg
Opzicht is het redelijk vlak en op papier voer voor sprinters zei Erik Dekker eens.quote:Op donderdag 10 juni 2004 09:20 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Dat parcours in Athene, weet jij hoe dat is. Moeten we aan Petacchi denken of zal Bettini Boogerd kunnen piepelen.
nee okeej maar was wel een leuk voorstel geweestquote:Op donderdag 10 juni 2004 09:25 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Maar Peter Pieters wil dat niet........ en Dekker zelf hoeft ook nog niet zo nodig. Die jongen is 19, na Athene kan hij nog minstens 3 keer naar de Spelen.
Wanneer won v.Bon toch die etappe in de Tour, 't was iets van 35+ de hele dag, dus ik zou zeggen meenemen die jongen. (v.Bon/Dekker/Heeswijk/Kroon/Lowik)quote:Op donderdag 10 juni 2004 09:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Opzicht is het redelijk vlak en op papier voer voor sprinters zei Erik Dekker eens.
Alleen de hitte en de afstand zou het zwaar maken, het parcours niet zo.
Yep, en hoe zit het met bv Wesemann? Ik neem aan dat die ook nar Athene gaat?quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:20 schreef placebeau het volgende:
Houd ook rekening met Van Petegem. Die gast zit volledig met de OS in zijn hoofd en zegt dat het parcours ideaal is voor hem. En Van Petegem kan pieken naar een wedstrijd.
En natuurlijk weer nergens op tvquote:Op donderdag 10 juni 2004 12:37 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag is overigens de klimtijdrit Bédoin - Le Mont Ventoux in de DL.
Start:
15:28 Armstrong - US Postal
15:30 Hamilton - Phonak
15:32 Mayo - Euskaltel
15:34 Gutierrez - Phonak
Met dank aan de mailing - service van de Dauphiné Libéré.
ok, ze staan in de top 10, maar een minuut tusen plaats 5 en 6 is nog steeds veel (ookal is het een bergtijdrit).quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:36 schreef Lortnoc het volgende:
16:34 CEST
But the new best time and the new leader of the Dauphine Libere is Iban Mayo, who has blizted Vaughters' record by a minute with an incredible time of 55'51!! He wins the stage and takes the jersey. Hamilton second ahead of Sevilla, Mercado and Armstrong.
Intermediate timing
1 Iban Mayo (Spa) Euskaltel-Euskadi 55.51
2 Tyler Hamilton (USA) Phonak Hearing Systems 0.33
3 Oscar Sevilla (Spa) Phonak Hearing Systems 1.03
4 Juan Miguel Mercado (Spa) Quick.Step-Davitamon 1.48
5 Lance Armstrong (USA) US Postal presented by Berry Floor 1.58
6 Levi Leipheimer (USA) Rabobank 3.21
7 Michael Rasmussen (Den) Rabobank 3.33
8 Stéphane Goubert (Fra) Ag2R Prevoyance 3.36
9 David Moncoutie (Fra) Cofidis, le credit par Telephone 3.59
10 Floyd Landis (USA) US Postal presented by Berry Floor 4.09
Ook netjes van onze Rabo vrienden
Heras reed toch best goed daar in het Baskenland, of waar was het ook alweer?quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Seviila/Hamilton is een fantastisch blok natuurlijk, evenals Zubeldia/Mayo, Vino/Ullrich/Evans en vergeet CSC ook niet met Jaksche/Basso en Menchov blijft ook een outsider. Vraagtekens zijn Simoni, Heras en Beloki
oftewel, ik kan niet wachten tot ze beginnen
Lastig. Maar weinigen zagen de val van Indurain aankomen en het is nog nooit iemand gelukt de Tour 6x te winnen. Hij zal zeker nog groeien naar een betere vorm, maar ik durf m'n geld niet meer blindelings in te zetten op een overwinning van Armstrong.quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:03 schreef JeedeB het volgende:
Maar denken jullie dat Armstrong in de komende maand nog kan groeien naar een winnende vorm of denken jullie dat het nu eindelijk met zijn hegenomie is gedaan?
Yup, maar ik weet niet of hij "het" nog helemaal heeft. Bij hem heb ik het idee dat hij bij een op het oog onschuldige etappe op een kwartier achterstand kan binnenkomen. Het team is met Nozal, Igor Gonzales, Contador en Vicioso wel aardig sterkquote:Op donderdag 10 juni 2004 17:04 schreef zjroentje het volgende:
Heras reed toch best goed daar in het Baskenland, of waar was het ook alweer?
en Saiz, waarschijnlijk de beste ploegleider die er is, samen met Bruyneelquote:Op donderdag 10 juni 2004 17:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Yup, maar ik weet niet of hij "het" nog helemaal heeft. Bij hem heb ik het idee dat hij bij een op het oog onschuldige etappe op een kwartier achterstand kan binnenkomen. Het team is met Nozal, Igor Gonzales, Contador en Vicioso wel aardig sterk
andersom Lance moet klop krijgenquote:Op donderdag 10 juni 2004 16:39 schreef MartinusMagnus het volgende:
Oei oei oei oei Lance op 2 minuten van Mayo
Dat vind ik niet leuk!Lance moet winnen.
Net als in 2001. Hij moet in de Tour gewoon iedere etappe weer de concurrentie op minstens een minuut zetten, net als in 2001 en 2002
max. tijd wat ze kunnen verliezen is maar 2.30 ook al is de werkelijke verliestijd 4.00 BV.quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:55 schreef Lortnoc het volgende:
Hopelijk rijdt Euskatel dit jaar een betere TTT dan vorig jaar. Het dit jaar ergens gelezen dat ze ermee bezig waren dit te verbeteren o.a. door de aankoop van wat hardrijders
Lijkt me wel. Leipheimer en Rasmussen eindigden respectievelijk als 6e en 7e op ongeveer 3,5 minuut van Maya.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:11 schreef Coelho het volgende:
Ik ben overigens erg te spreken over Leipheimer en Rasmussen. Vooral van deze oud-mountainbiker verwacht ik veel in Frankrijk - als ie tenminste mee mag...
Daarom vrees ik eigenlijk dat Armstrong alles en iedereen weg gaat rijden. Als er veel verwacht wordt, draait het vaak uit op niets.quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Op papier is het iig de meest interessante Tour sinds jaren
Armstrong was vorig jaar al minder en z'n belangrijkste concurrenten zijn weer beter geworden. Geen enkele reden dus om aan te nemen dat Armstrong iedereen weer weg gaat rijden.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Daarom vrees ik eigenlijk dat Armstrong alles en iedereen weg gaat rijden. Als er veel verwacht wordt, draait het vaak uit op niets.
8e en 9e, toch?quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Leipheimer en Rasmussen eindigden respectievelijk als 6e en 7e
ja in het klassement maar in de tijdrit 6 en 7quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
8e en 9e, toch?
Nee hoor, zowel in de tijdrit als in het klassement 8e en 9e.quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:18 schreef Bartoli het volgende:
ja in het klassement maar in de tijdrit 6 en 7
quote:1 Iban Mayo (Spa) Euskaltel-Euskadi 55.51.49 (23.202 km/h)
2 Tyler Hamilton (USA) Phonak Hearing Systems 0.35.26
3 Oscar Sevilla (Spa) Phonak Hearing Systems 1.03.09
4 Juan Miguel Mercado (Spa) Quick.Step-Davitamon 1.48.44
5 Lance Armstrong (USA) US Postal 1.57.89
6 Inigo Landaluze (Spa) Euskaltel-Euskadi 2.22.75
7 José Gutierrez (Spa) Phonak Hearing Systems 2.44.09
8 Levi Leipheimer (USA) Rabobank 3.21.18
9 Michael Rasmussen (Den) Rabobank 3.33.38
10 Stéphane Goubert (Fra) Ag2R Prevoyance 3.35.81
je hebt gelijkquote:Op donderdag 10 juni 2004 21:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee hoor, zowel in de tijdrit als in het klassement 8e en 9e.
Da's prima, maar tot die tijd heeft hij dan wel voluitgereden, was dat op 15 km, want dan heeft hij 1 minuut verloren in 15 kilometer, das genoeg voor mij om te weten dat het een spannende Tour gaat worden.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:18 schreef zjroentje het volgende:
Bruyneel zegt nu weer dat Armstrong het vanaf Chalet rustig aan heeft gedaan, omdat hij toen al zo ver achter lag.
Nu maar hopen dat Mayo niet te vroeg piekt.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:25 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Da's prima, maar tot die tijd heeft hij dan wel voluitgereden, was dat op 15 km, want dan heeft hij 1 minuut verloren in 15 kilometer, das genoeg voor mij om te weten dat het een spannende Tour gaat worden.
Mayo zei na de wedstrijd dat hij wel de Dauphine wil winnen, maar niet om alles. Hij wil een beetje rustiger aan doen om straks in juli nog energie over te hebben. Lijkt me een goed plan.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:28 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat Mayo niet te vroeg piekt.
Mayo verbeterde en passent ook het record van Vaughters op de Ventoux.
Record stamde uit 1999, het jaar waarin Lance zijn eerste Tour won. Hij werd toen ook vijfde in de tijdrit naar de Ventoux in de DL, op een minuut nogwat achter Vaughters .....quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:31 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Dat die Vaughters dat record had, die heeft ook werkelijk nooit echt veel gepresteerd
ik denk (verwacht) dat andere topteams hier in mee gaan..quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:54 schreef Leatherface het volgende:
Fassa Bortolo weigert. Nou wordt er dus een sterk hét signaal afgegeven.
Het is een dikke 6 minuten geworden. Bram de Groot kwam als 7de over de meet op 3.09 min van O'Grady.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:48 schreef Bartoli het volgende:
Peloton moet nog binnenkomen die werden op meer dan 8.00 gesignaleerd
Ik zag het ook (en heb het ook gepost) maar wat de oorzaak is???quote:Op vrijdag 11 juni 2004 22:07 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Wat is er gebeurt met Rasmussen vandaag??
Volgens de Rabo site heeft ie het bewust rustiger aan gedaan, hij heeft zijn zinnen op de etappe van vandaag gezet en hoopt dat ze hem nu eerder laten gaan omdat ie niet meer hoog in het klassement staat...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:54 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Ik zag het ook (en heb het ook gepost) maar wat de oorzaak is???
Op dit moment hebben 24 ploegen een aanvraag gedaan:quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:57 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik denk (verwacht) dat andere topteams hier in mee gaan..
Dat zal nu dus wel kloppen.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 12:21 schreef Dieptriest het volgende:
[..]
Volgens de Rabo site heeft ie het bewust rustiger aan gedaan, hij heeft zijn zinnen op de etappe van vandaag gezet en hoopt dat ze hem nu eerder laten gaan omdat ie niet meer hoog in het klassement staat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |