abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:43:22 #101
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19313614
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:26 schreef zoalshetis het volgende:
misschien nog beter is om sharon in een kanon te stoppen en daarmee arafat kapot te schieten. twee vliegen in een klap en dan de lange moeizame weg naar vrede, die waarschijnlijk weer wordt verstoord door jaloezie en druk vanuit een bepaalde gemeenschap.
Dan hangt het er weer vanaf wie het kanon levert.

Even ontopic, ik ben het met BHFH eens dat je met het slopen van die dierentuin alleen maar nieuwe agressie uitlokt, ik kan me een andere reden vandeze actie ook niet voorstellen, gewoon provoceren. Ieder weldenkend mens weet dat dit totaal onnodig was. Het ligt een beetje in lijn met het slopen van die woningen onlangs, waarbij en passant nog wat olijfboomgaarden worden meegenomen.

Als ze dan toch uiteindelijk Arafat willen hebben, pak hem dan gewoon, in plaats van de bevolking. Het stelselmatig ontwrichten van de Palestijnse samenleving (voor zover er wat valt te ontwrichten) komt me de strot uit. Ik snap niet dat mensen niet (willen) inzien dat dit de situatie alleen maar verergerd en het contrast vergroot.

Israël heeft een goeie reden om die tunnels aan te pakken, maar zoals nu blijkt (en oh oh wat een verrassing) hebben ze zich met hele andere dingen bezig gehouden. Maar goed, ook dat is de schuld van Arafat en de Palestijnen zullen hem nu zeker minder steunen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:51:46 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19313747
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:43 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dan hangt het er weer vanaf wie het kanon levert.

Even ontopic, ik ben het met BHFH eens dat je met het slopen van die dierentuin alleen maar nieuwe agressie uitlokt, ik kan me een andere reden vandeze actie ook niet voorstellen, gewoon provoceren. Ieder weldenkend mens weet dat dit totaal onnodig was. Het ligt een beetje in lijn met het slopen van die woningen onlangs, waarbij en passant nog wat olijfboomgaarden worden meegenomen.

Als ze dan toch uiteindelijk Arafat willen hebben, pak hem dan gewoon, in plaats van de bevolking. Het stelselmatig ontwrichten van de Palestijnse samenleving (voor zover er wat valt te ontwrichten) komt me de strot uit. Ik snap niet dat mensen niet (willen) inzien dat dit de situatie alleen maar verergerd en het contrast vergroot.

Israël heeft een goeie reden om die tunnels aan te pakken, maar zoals nu blijkt (en oh oh wat een verrassing) hebben ze zich met hele andere dingen bezig gehouden. Maar goed, ook dat is de schuld van Arafat en de Palestijnen zullen hem nu zeker minder steunen.
heb jij enig idee hoeveel vredesprocessen er in de afgelopen jaren ruw verstoord zijn door rondvliegende joodse ledematen? uitroken die hamas.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:55:11 #103
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19313800
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:51 schreef zoalshetis het volgende:
heb jij enig idee hoeveel vredesprocessen er in de afgelopen jaren ruw verstoord zijn door rondvliegende joodse ledematen? uitroken die hamas.
Ja dat weet ik. Dus dan mag het allemaal ja. Kom op zeg.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:57:28 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19313834
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:55 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Dus dan mag het allemaal ja. Kom op zeg.
op een gegeven moment is de maat vol. ik heb bewondering voor het joodse geduld.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:00:12 #105
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19313887
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

denk je dat het vernietigen van een dierentuin en het stelselmatig verwoesten van huizen daar een bijdrage aan levert? Ik denk eerder dat dat Hamas in de kaart speelt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:05:47 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19313973
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

denk je dat het vernietigen van een dierentuin en het stelselmatig verwoesten van huizen daar een bijdrage aan levert? Ik denk eerder dat dat Hamas in de kaart speelt.
even voor jou speciaal: er zijn aan die dierentuin nogal wat jaartjes wederzijdse onlusten voorafgegaan. dit incident staat, ook al doe je alsof het wel zo is, niet op zichzelf. overigens is de bron discutabel en eenzijdig. misschien waren de palestijnen van plan om met apen bomaanslagen te gaan plegen, of lag er op het complex toch wel iets wat de staatsveiligheid van israel ondermijnd. wie zal het zeggen? jij in iedergeval niet. overigens betreur ik het wel heel erg dat er onschuldige dieren zijn omgekomen.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:09:45 #107
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19314030
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

even voor jou speciaal: er zijn aan die dierentuin nogal wat jaartjes wederzijdse onlusten voorafgegaan. dit incident staat, ook al doe je alsof het wel zo is, niet op zichzelf. overigens is de bron discutabel en eenzijdig. misschien waren de palestijnen van plan om met apen bomaanslagen te gaan plegen, of lag er op het complex toch wel iets wat de staatsveiligheid van israel ondermijnd. wie zal het zeggen? jij in iedergeval niet. overigens betreur ik het wel heel erg dat er onschuldige dieren zijn omgekomen.
In de Bijbel staat nog een mooi spreekwoord over een balk en een splinter en ook nog een mooi verhaal over David en Goliath, het lijkt wel of men in Israel geen enkele notie meer heeft van haar eigen geschiedenis en de lessen die daaruit getrokken zouden moeten worden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:11:19 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19314058
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

In de Bijbel staat nog een mooi spreekwoord over een balk en een splinter en ook nog een mooi verhaal over David en Goliath, het lijkt wel of men is Israel geen enkele notie meer heeft van haar eigen geschiedenis en de lessen die daaruit getrokken zouden moeten worden.
blijf je nou drammen? het is allemaal de schuld van die KUTJODEN, zo tevreden? weet je wat... we gaan hier in nederland lekker ook op de joden schelden en als ze met hun keppeltje op straat lopen beschimpen. oh nee shit dat gebeurd al....
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:19:59 #109
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19314181
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

blijf je nou drammen? het is allemaal de schuld van die KUTJODEN, zo tevreden? weet je wat... we gaan hier in nederland lekker ook op de joden schelden en als ze met hun keppeltje op straat lopen beschimpen. oh nee shit dat gebeurd al....
wat blaat je nou? Ik keur al het geweld af, ook dat van de palestijnen, maar aangezien Israel hier de partij is met alle militare macht hebben zij de mogelijkheid wat te veranderen aan het vijandige klimaat.

Door het stelselmatig onmogelijk maken van het leven in de palestijnse gebieden jaagt Israel hen in de armen van terreurorganisaties. Hamas speelt daar heel handig op in door o.a. scholen en ziekenhuizen te bouwen, waar de gewonden van de zoveelste Israelische aanval behandeld worden en de kinderen wordt geleerd Israel te haten.

Als Israel nou eens zou beginnen met het opbouwen van de palstijnse staat in plaats van alles te verwoesten zou de macht van Hamas al snel minder worden, omdat weer een normaal leven kan leiden ipv een uitzichtsloos bestaan in de marge.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_19314216
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

wat blaat je nou? Ik keur al het geweld af, ook dat van de palestijnen, maar aangezien Israel hier de partij is met alle militare macht hebben zij de mogelijkheid wat te veranderen aan het vijandige klimaat.

Door het stelselmatig onmogelijk maken van het leven in de palestijnse gebieden jaagt Israel hen in de armen van terreurorganisaties. Hamas speelt daar heel handig op in door o.a. scholen en ziekenhuizen te bouwen.
Onzin. De Palestijnen zijn een armoedig volk door de corruptie van Arafat en zijn vriendjes. Raar dat Israel wel een welvarend land kan opbouwen in die woestijnen en dat het bij de Palestijnen nog steeds tien keer niks is.

Ook al heb je nog zoveel militaire macht, het is lastig je te verdedigen tegen die Palestijnse opblaaspoppen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_19314217
Vermoedelijk hebben we binnenkort een nederlandse Hamas.
Kunnen we fijn de dialoog aangaan als er weer eens een trein is opgeblazen.
Want je moet er nu eenmaal vanuit gaan dat terroristen dat niet zomaar doen. Ze zijn op zn minst achtergesteld, gediscrimineerd, kregen geen respect of werden onderdrukt.
En daar zullen we dan in Nederland met onderzoekscommissies hard tegen aan gaan.
Vreemd he dat Israel dat niet doet.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:23:39 #112
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19314239
quote:
Door het stelselmatig onmogelijk maken van het leven in de palestijnse gebieden jaagt Israel hen in de armen van terreurorganisaties. Hamas speelt daar heel handig op in door o.a. scholen en ziekenhuizen te bouwen.
Da's 1+1=2 voor mij.

Zoalshetis wat reageer je nou raar man. Deze hele actie van Israël is gewoon helemaal mis, dat het voorkomt uit eerder opgedaan ongenoegen is mij ook wel duidelijk, maar maakt dat het rechtvaardig ofzo ?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:25:15 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19314268
quote:

[..]

dat hebben ze al zo vaak gedaan.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:26:43 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19314292
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:23 schreef elcastel het volgende:

[..]

Da's 1+1=2 voor mij.

Zoalshetis wat reageer je nou raar man. Deze hele actie van Israël is gewoon helemaal mis, dat het voorkomt uit eerder opgedaan ongenoegen is mij ook wel duidelijk, maar maakt dat het rechtvaardig ofzo ?
wel begrijpelijk.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:28:22 #115
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19314319
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Onzin. De Palestijnen zijn een armoedig volk door de corruptie van Arafat en zijn vriendjes. Raar dat Israel wel een welvarend land kan opbouwen in die woestijnen en dat het bij de Palestijnen nog steeds tien keer niks is.

Ook al heb je nog zoveel militaire macht, het is lastig je te verdedigen tegen die Palestijnse opblaaspoppen.
Zou dat niet liggen aan de honderden miljarden dollars steun die Israel krijgt uit de VS. Beetje manke vergelijking trouwens. Israel is een aan de tekentafel bedacht expiriment dat volledig mislukt is doordat men in 1947 totaal niet heeft gedacht aan de mensen die toen al in Brits Palestina woonden. En hoe corrupt Arafat ook is, Israel heeft de macht van Arafat de afgelopen jaren zelf ondermijnd door hem het werken onmogelijk te maken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:30:01 #116
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19314340
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Altijd maar die Arafat als het gaat om een land welvarend maken. Arafat is er niet altijd geweest, Israël pikt al jaren de vruchtbare grond weg van de Palestijnen, door er een nederzetting of whatever op te bouwen. Israël bepaald al hele vele jaren waar het water heen gaat en geloof me daar staan de Palestijnen achteraan de lijst.
Wel even je ogen openhouden, niet alles is Arafat's schuld.

[ Bericht 0% gewijzigd door elcastel op 22-05-2004 13:35:16 ]
pi_19314367
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Zou dat niet liggen aan de honderden miljarden dollars steun die Israel krijgt uit de VS. Beetje manke vergelijking trouwens. Israel is een aan de tekentafel bedacht expiriment dat volledig mislukt is doordat men in 1947 totaal niet heeft gedacht aan de mensen die toen al in Brits Palestina woonden. En hoe corrupt Arafat ook is, Israel heeft de macht van Arafat de afgelopen jaren zelf ondermijnd door hem het werken onmogelijk te maken.
De Palestijnen krijgen geen geld van de Westerse wereld denk je? Hun rijke Arabische oliebroeders die zich zo druk maken over Israel zullen toch ook wel hun broederschap tonen en Saddam Hussein beloonde families van zelfmoordmalloten met exorbitante bedragen.

Ik kan me goed voorstellen dat Israel Arafat niet serieus neemt als gesprekspartner. Met die man valt niet te praten, hij is niet te vertrouwen en hij geeft leiding aan terroristische organisaties dus hij moet eigenlijk sowieso niet miepen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_19314400
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:30 schreef elcastel het volgende:

[..]

Altijd maar die Arafat als het gaat om een land wlevarend maken. Arafat is er niet altijd geweest, Israël pikt al jaren de vruchtbare grond weg van de Palestijnen, door er een nederzetting of whatever op te bouwen. Israël bepaald al hele vele jaren waar het water heen gaat en geloof me daar staan de Palestijnen achteraan de lijst.
Wel even je ogen openhouden, niet alles is Arafat's schuld.
De Palestijnse gebieden raakten anders pas echt goed in verval toen Arafat daar de touwtjes in handen kreeg. Er is genoeg grond daar, veel van die nederzetting bestaan uit niet meer dan een paar caravans. Het zijn geen metropolen die ze daar bouwen hoor.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:36:58 #119
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19314444
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De Palestijnse gebieden raakten anders pas echt goed in verval toen Arafat daar de touwtjes in handen kreeg. Er is genoeg grond daar, veel van die nederzetting bestaan uit niet meer dan een paar caravans. Het zijn geen metropolen die ze daar bouwen hoor.
Ik zeg ook nergens dat Arafat vrijuit gaat, maar het hele water-conflict in dat gebied spreekt boekdelen, je zou er bijvoorbeeld eens over kunnen gaan lezen, als je het een kans wilt geven.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:40:25 #120
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19314500
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De Palestijnen krijgen geen geld van de Westerse wereld denk je? Hun rijke Arabische oliebroeders die zich zo druk maken over Israel zullen toch ook wel hun broederschap tonen en Saddam Hussein beloonde families van zelfmoordmalloten met exorbitante bedragen.

Ik kan me goed voorstellen dat Israel Arafat niet serieus neemt als gesprekspartner. Met die man valt niet te praten, hij is niet te vertrouwen en hij geeft leiding aan terroristische organisaties dus hij moet eigenlijk sowieso niet miepen.
welke rijke Arabische oliebroeders? Bijna alle Arabische staten staan indirect onder gezag van de Amerikanen of zijn straatarm. Alleen europa heeft structureel hulp aan de Palestijnen gegeven, maar die projecten werden vervolgens weer platgebombardeerd door Israelische F16's.

Daar komt nog bij dat et stukje Gazastrook en westbank veruit niet in verhouding staat qua mogelijkheden dan andere stukken van Israel. en dan nog pikt Israel de beste stukken eruit door hun eigen Nederzettingen te bouwen daar. Er kan maar 1 conclusie zijn en dat is dat Israel geen leefbare Palestijnse staat wil.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_19314510
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:36 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat Arafat vrijuit gaat, maar het hele water-conflict in dat gebied spreekt boekdelen, je zou er bijvoorbeeld eens over kunnen gaan lezen, als je het een kans wilt geven.
Israel hoeft geen duimbreed toe te geven. Israel heeft al genoeg water bij de wijn gedaan, maar de Palestijnen zijn niet te vertrouwen.

Dit probleem is pas opgelost als één van beide partijen van de kaart is geveegd vrees ik.
pi_19314548
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

welke rijke Arabische oliebroeders? Bijna alle Arabische staten staan indirect onder gezag van de Amerikanen of zijn straatarm. Alleen europa heeft structureel hulp aan de Palestijnen gegeven, maar die projecten werden vervolgens weer platgebombardeerd door Israelische F16's.

Daar komt nog bij dat et stukje Gazastrook en westbank veruit niet in verhouding staat qua mogelijkheden dan andere stukken van Israel. en dan nog pikt Israel de beste stukken eruit door hun eigen Nederzettingen te bouwen daar. Er kan maar 1 conclusie zijn en dat is dat Israel geen leefbare Palestijnse staat wil.
Yeah right. De VS bepaalt precies de bestemming van elke dollar die Syriè, Saoedi Arabie, Iran of Libie uitgeeft... Saddam Hussein sponsorde de Palestijnen ook en zoals gezegd Europa ook. Alleen komt dat geld vooral terecht in de zakken van Arafat en zijn corrupte vriendjes.

Israel heeft de Palestijnen alle kansen gegeven, die hebben ze verspeeld en nu moeten ze terecht op de blaren zitten.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:44:48 #123
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19314573
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Israel hoeft geen duimbreed toe te geven. Israel heeft al genoeg water bij de wijn gedaan, maar de Palestijnen zijn niet te vertrouwen.

Dit probleem is pas opgelost als één van beide partijen van de kaart is geveegd vrees ik.
als er geen wil is, wordt het probleem nooit opgelost. Er moeten gewoon knopen doorgehakt worden en iemand (de Amerikanen zijn de enige met de macht dat te doen, maar door de grote Joodse lobby in de senaat niet in staat) moet een keer zeggen, nu is het genoeg en de hele kaart van Israel/Palestina opnieuw intekenen op een eerlijke manier.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:46:53 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19314600
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

als er geen wil is, wordt het probleem nooit opgelost. Er moeten gewoon knopen doorgehakt worden en iemand (de Amerikanen zijn de enige met de macht dat te doen, maar door de grote Joodse lobby in de senaat niet in staat) moet een keer zeggen, nu is het genoeg en de hele kaart van Israel/Palestina opnieuw intekenen op een eerlijke manier.
de grenzen zijn toch allang bekend en onderkent door de jodenhaters? nogmaals ik heb bewondering voor het geduld van de israeliers.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:48:43 #125
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19314633
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:46 schreef zoalshetis het volgende:
de grenzen zijn toch allang bekend en onderkent door de jodenhaters? nogmaals ik heb bewondering voor het geduld van de israeliers.
Die grenzen zijn dan weer niet bekend in Israël ofzo ? Gezien de veiligheidsmuur en de nederzettingen ?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:50:08 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19314659
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:48 schreef elcastel het volgende:

[..]

Die grenzen zijn dan weer niet bekend in Israël ofzo ? Gezien de veiligheidsmuur en de nederzettingen ?
wij noemen dat bufferzones, en die zijn er niet voor niks. wie is de oorlogen begonnen eigenlijk? ja en als je verliest moet je boeten, dat is eigenlijk overal zo geweest.
pi_19314664
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Dat gaat niet en dat weet je ook wel. De machtige figuren in de Palestijnse gebieden willen Israel helemaal van de kaart vegen.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:51:23 #128
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19314691
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Yeah right. De VS bepaalt precies de bestemming van elke dollar die Syriè, Saoedi Arabie, Iran of Libie uitgeeft... Saddam Hussein sponsorde de Palestijnen ook en zoals gezegd Europa ook. Alleen komt dat geld vooral terecht in de zakken van Arafat en zijn corrupte vriendjes.

Israel heeft de Palestijnen alle kansen gegeven, die hebben ze verspeeld en nu moeten ze terecht op de blaren zitten.
Iran heeft geen band met de Palestijnen

Het Saoudísche regime is een Amerikaans marionetten regime

Syrie is een arm land

Irak had alleen maar baat bij escalatie van het conflict en steunde dus terreur (em niet constructieve projecten)

In Egypte is ook een Amerikaans marionettenregime

en ook al zouden er landen zijn die de palestijnen kunnen en willen steunen, het valt allemaal in het niets bij de vele tientallen miljarden dollars die elk jaar naar Israel gaan en dan heb ik het nog niet eens over al het militaire materieel en technologie die worden gebruikt om alles wat in de Palestijnse gebieden wordt opgebouwd meteen weer kapot te schieten.

Alleen als Israel die Amerikaanse steun eens zou aanwenden de Palestijnse staat op te bouwen in plaats van alles af te breken heeft de vrede een kans.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:54:30 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19314740
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Syrie is een arm land

Irak had alleen maar baat bij escalatie van het conflict en steunde dus terreur (em niet constructieve projecten)

en ook al zouden er landen zijn die de palestijnen kunnen en willen steunen, het valt allemaal in het niets bij de vele tientallen miljarden dollars die elk jaar naar Israel gaan en dan heb ik het nog niet eens over al het militaire materieel en technologie die worden gebruikt om alles wat in de Palestijnse gebieden wordt opgebouwd meteen weer kapot te schieten.

Alleen als Israel die Amerikaanse steun eens zou aanwenden de Palestijnse staat op te bouwen in plaats van alles af te breken heeft de vrede een kans.
en waarom zou je die palestijnen op de koop toe geld moeten geven? zodat ze lekker sterk worden en dan inderdaad heel foking israel in de zee verdwijnt. denk toch eens na man. bovendien moeten die klootzakken zelf maar voor een eigen staat zorgen. als ik de ael mag geloven dan zijn er genoeg gegadigden om de handen uit de mouwen te steken voor hun broeders.
pi_19314791
quote:

[..]

Syrie is een arm land

Saoudische regime doet echt niet alles wat de Amerikanen zeggen. Denk dat je je daar nog lelijk in vergist. Daarnaast zijn er in dat land heel wat mensen met heel wat geld en die zijn niet allemaal zo dol op Israel om het maar even zacht uit te drukken.

Een arm land hoeft overigens nog niet te betekenen dat het regime ook arm is. Kenmerk van een arm land is nogal eens dat 'n regime dat aan de macht is wel flink de zakken vult. Israel heeft de Amerikaanse dollars hard nodig om zichzelf te verdedigen. Het enige doel van die terreurorganisaties aan Palestijnse kant is namelijk om alle Israeliers te doden.

Stel dat de steun aan de Palestijnen in het niet valt bij de steun aan Israel, dan lijkt me dat een verstandige zaak aangezien dat geld toch niet op z'n plek terechtkomt. De Palestijnse bevolking is straatarm, maar reken er maar niet op dat dat Arafat wat interesseert. Graag zelfs, zo kan hij ze beter gebruiken om zijn zieke nazi-waanbeelden uit te voeren. Dat geld van Europa wordt besteed aan wapens en terrorisme bijvoorbeeld.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:59:24 #131
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19314838
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:50 schreef zoalshetis het volgende:
wij noemen dat bufferzones, en die zijn er niet voor niks. wie is de oorlogen begonnen eigenlijk? ja en als je verliest moet je boeten, dat is eigenlijk overal zo geweest.
Ik noem het illegaal. Maak die buffer maar op eigen - beoogd - grondgebied als je ze zo belangrijk vindt, dit is discutabele grond. En wat betreft beginnen enzo, dat interesseerd me allang geen zak meer. Hoe dieper je hier induikt, hoe verder je van een oplossing komt in mijn ogen.

Toen de routekaart werd uitgevouwen, was het Al-Aqsa wat steeds de bestanden doorbrak, te beginnen met die Roemeense wegwerker toendertijd. Elke keer als er op precies het verkeerde moment mis ging (als je het zo mag uitdrukken) was het Al-Aqsa. Al-Aqsa, de directe beweging naast Fatah, Arafat, nou ja goed, ebekdn verhaal. Waar ik me druk om maak is dat er straten onbegaanbaar worden gemaakt, dierentuinen afgebroken, olijfboomgaarden worden gesloopt en weet ik veel wat niet meer, terwijl ze met het vingertje naar Arafat wijzen.
Is het nou zo moeilijk te concluderen dat het zo niet werkt ? Waarom zijn ze niet in Ramallah bezig als daar alle kwaad huist ? En deze aanpak gebruikt Israël keer op keer, het is gewoon totaal niet moeilijk om je als gezond denkend mens daar kwaad over te maken, laat staan voor iemand van Palestijnse afkomst.

Als Arafat het probleem is (en ja dat denk ik ook), pak hem dan in plaats van dat je de Palestijnse bevolking verder frustreerd. Vreemd genoeg wordt Arafat eerst verweten dat hij de boel daar dicteert en alle macht bij zich houdt en vervolgens gaat men dat afreageren op de mensen die machteloos staan (volgens eerder theorie).
.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:01:58 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19314881
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:59 schreef elcastel het volgende:

[..]
en vervolgens gaat men dat afreageren op de mensen die machteloos staan (volgens eerder theorie).
.
machteloos? waar heb jij het over? of bedoel je de burgerslachtofffers die vrolijk door de hamas bijelkaar wordt geroepen als ze op de israeliers gaan schieten? of bedoel je die zielige achterblijvers waarvan hun huis tot puin wordt gemaakt omdat hun broer zich heeft opgeblazen op een bruiloft? ze mogen gvd nog blij zijn dat ze niet in het huis moeten blijven.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:05:58 #133
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19314970
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:01 schreef zoalshetis het volgende:
machteloos? waar heb jij het over? of bedoel je de burgerslachtofffers die vrolijk door de hamas bijelkaar wordt geroepen als ze op de israeliers gaan schieten?
Ik doelde op de bedupeerde eigenaren van olijfboomgaarden of kinderen die een dierentuin willen bezoeken, of gewoon een middenstander die het zonder voorgevel moet doen, omdat er een tank doorheen is gereden.

En mensen op straat krijgen is voor de Hamas geen probleem nu er weer 1600 Palestijnen dakloos op straat zitten. Ik draai vrolijk met je mee hoor. Echt vaag dat iemand niet kan begrijpen dat er dingen helemaal mis lopen daar. Maar goed het mag natuurlijk, want de Palestijnen doen zelf nog meer fout, dan is opeens alles geoorloofd.

Echt oplossing gezind dit.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:06:59 #134
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19314983
En dat was het ook voor vandaag vanaf hier, ik heb mijn zegje gedaan en heb geen zin in je gedraaikont zoalshetis.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:07:13 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19314988
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:05 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik doelde op de bedupeerde eigenaren van olijfboomgaarden of kinderen die een dierentuin willen bezoeken, of gewoon een middenstander die het zonder voorgevel moet doen, omdat er een tank doorheen is gereden.

En mensen op straat krijgen is voor de Hamas geen probleem nu er weer 1600 Palestijnen dakloos op straat zitten. Ik draai vrolijk met je mee hoor. Echt vaag dat iemand niet kan begrijpen dat er dingen helemaal mis lopen daar. Maar goed het mag natuurlijk, want de Palestijnen doen zelf nog meer fout, dan is opeens alles geoorloofd.

dat mislopen waar jij het over hebt noem ik met gelijke munt terugbetalen, daar zal de oorzaak van ons meningsverschil wel liggen.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:08:29 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19315008
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:06 schreef elcastel het volgende:
En dat was het ook voor vandaag vanaf hier, ik heb mijn zegje gedaan en heb geen zin in je gedraaikont zoalshetis.
je mag best zeggen dat je geen zin hebt in mijn teksten. dat vind ik prima, maar wat bedoel je met draaikont? ik ben behoorlijk rechtlijning in deze kwestie.
pi_19315044
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:05 schreef elcastel het volgende:

[..]

Voor de Oslo-akkoorden van 1993 waren de gebieden relatief welvarend, ten opzichte van de Arabische landen in het algemeen. Alleen enkele kleine oliestaatjes waren beter af gerekend per hoofd van de bevolking.
De meeste vooruitgang is juist geboekt in de periode sinds 1967, toen Israel er het bewind had. Bijvoorbeeld zijn er toen zeven universiteiten en hogescholen gesticht, daarvoor was er geen een. De Palestijnse bevolking kreeg daarmee een relatief hoge opleiding. Nadat de Palestijnen autonomie kregen waardoor Arafat het bewind kreeg, ging het economisch snel achteruit (meer dan 50%), om drie redenen:

Ten eerste nam de terreur gigantisch toe, met de grote zelfmoordaanslagen op bussen. Israel zag zich genoodzaakt om veiligheidsredenen de toegangsregeling voor Palestijnse gastarbeiders aan te scherpen; alleen nog getrouwde mannen boven een bepaalde leeftijd. Het was geen maatregel die Israel graag nam: ook Israel heeft geen belang bij armoede bij de Palestijnen, en er moesten nu duurdere (Oost-Europese) gastarbeiders gehaald worden. Ook de belangrijke toeristische sector werd door de terreur gedecimeerd.
Ten tweede is er een enorme corruptie gecreeerd in Palestijns autonoom gebied, zo moet elke ondernemer standaard een bedrag van zijn omzet afstaan aan een van de leiders van het regime persoonlijk. De vrije sector is daardoor vrijwel de nek omgedraaid.
En ten derde blijkt uit de documenten die in beslag zijn genomen in het hoofdkwartier van Arafat in Ramallah dat veel geld wordt weggegooid aan wapenaankopen en betalingen aan terroristen.
  † In Memoriam † zaterdag 22 mei 2004 @ 14:39:54 #138
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:44:54 #139
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19315648
quote:

Er gaan geen tientallen miljarden naar Israel uit de VS.
quote:
De VS en de EU geven al geld aan de pallestijnen, waar denk je dat al die mooie villa's van de pallestijnse leiders vandaan komen? en waarom staat Arafat op de Forbes lijst rijkste dictators? niet omdat ze nou zo hard werken hoor.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:46:17 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19315672
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:44 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

[..]

De VS en de EU geven al geld aan de pallestijnen, waar denk je dat al die mooie villa's van de pallestijnse leiders vandaan komen? en waarom staat Arafat op de Forbes lijst rijkste dictators? niet omdat ze nou zo hard werken hoor.
dat wist ik niet van arafat. terwijl hij zijn zielige in lompen gehulde bevolking over straat laat rennen tijdens een beschieting. fraaie kerel.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:52:54 #141
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19315788
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:44 schreef HarigeKerel het volgende:
In ieder geval 10 of tegen de 10 miljard per jaar.
quote:
Dit is inderdaad gewoon misselijk.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:36:02 #142
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19316578
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:46 schreef zoalshetis het volgende:

dat wist ik niet van arafat. terwijl hij zijn zielige in lompen gehulde bevolking over straat laat rennen tijdens een beschieting. fraaie kerel.
Ja, ondertussen varen de Zwitserse banken er wel bij, zijn vrouw winkelt zich suf in de duurste winkels van Parijs op kosten van de Amerikaanse en Europese belastingbetaler.
En de pallestijnen hebben er helemaal niks aan.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:55:04 #143
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_19317026
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:36 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Ja, ondertussen varen de Zwitserse banken er wel bij, zijn vrouw winkelt zich suf in de duurste winkels van Parijs op kosten van de Amerikaanse en Europese belastingbetaler.
En de pallestijnen hebben er helemaal niks aan.
Elk volk krijgt de leiders die het verdient nietwaar. Het hypocriete dat zo overduidelijk bij hun leiders bovenkomt is imo palestijns cultuurgoed. Zoals de arabist Harm Botje zegt, de palestijnen laten geen mogelijkheid achterwege hun afkeer van het westen te tonen. Als er echter US greencards te verdelen zijn staan ze in de rij om hun kans te grijpen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 16:17:34 #144
16715 Mylene
*schatje*
pi_19317499
Maar stel nou dat Israël zich helemaal terugtrekt hè?? Hoe moet een Palestijnse Staat dan in godsnaam op eigen benen staan met de corrupte Arafat aan de macht. En waaruit blijkt dat de Hamas en consorten zich dan koest zullen houden?? Dat zij zullen staken met hun strijd??
  zaterdag 22 mei 2004 @ 16:20:48 #145
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19317562
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:17 schreef schatje het volgende:
Maar stel nou dat Israël zich helemaal terugtrekt hè?? Hoe moet een Palestijnse Staat dan in godsnaam op eigen benen staan met de corrupte Arafat aan de macht. En waaruit blijkt dat de Hamas en consorten zich dan koest zullen houden?? Dat zij zullen staken met hun strijd??
Ik denk dat de Hamas wel bijtrekt. Ik snap niet waarom Arafat niet het doel is, ik heb dat gemist denk ik. Alles is al bloot gelegd, waarom zit hij daar nog ?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 16:22:33 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19317597
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:17 schreef schatje het volgende:
dat is nou precies de oorzaak van het hele conflict. als je naar de geschiedenis kijkt zie je trouwens dat pallies met miljoenen zijn afgemaakt door hun buurlanden. overal waar ze zijn is er chaos en haat.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 16:46:15 #147
16715 Mylene
*schatje*
pi_19318087
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:20 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom Arafat niet het doel is, ik heb dat gemist denk ik. Alles is al bloot gelegd, waarom zit hij daar nog ?
Het is dan ook een dictator. Mensen die kritiek hebben op zijn beleid worden opgepakt en gemarteld .

En Israël wil hem geen martelaar maken.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 16:51:33 #148
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19318197
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:46 schreef schatje het volgende:
Het is dan ook een dictator. Mensen die kritiek hebben op zijn beleid worden opgepakt en gemarteld .

En Israël wil hem geen martelaar maken.
Hoe kan hij een martelaar worden als hij zichzelf zo impopulair maakt bij het Palestijnse volk ? Puur omdat hij een "leider" is nu ? Dat hij critici de mond snoert, maakt hem nog geen populair iemand onder zijn volk. Ik snap hier iets niet (?).
  zaterdag 22 mei 2004 @ 16:51:40 #149
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_19318203
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  zaterdag 22 mei 2004 @ 16:54:14 #150
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_19318261
Noto bene : die martelaars-argumentatie gaat er bij mij wél in, dat is het niet. Ik vraag me af waarom hij er nog kan zitten en door (met name) de EU als acceptabel wordt beschouwd. Alles schijnt bloot te zijn gelegd, zijn diefstal, zijn banden/bende met Al-Aqsa ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')