http://www.requiemforadream.com
Heel apart...
quote:Tja, in het vervolg toch maar de topics eerst doorlezen, XL!
Op zondag 09 juni 2002 16:45 schreef XL het volgende:
Ik heb dit topic niet helemaal doorgelezen, maar volgens mij staat hij er nog niet inhttp://www.requiemforadream.com
Heel apart...
quote:Het is inderdaad een heel aparte, mooie site.
Op maandag 10 september 2001 01:13 schreef raampie1 het volgende:
De offiële site (http://www.requiemforadream.com/) is inderdaad een vrij bizarre site. Alleen de site van de Blairwitch 1 (toen er verder helemaal nog niets overbekend was) vond ik freakier om naar te kijken.
quote:Ik heb 'm gisteren gezien en begrijp niet al die lofzang over deze film, ik vind 'm zeker niet slecht maar ook niet goed, middelmatig dus. Misschien dat ik te hoge verwachtingen had na het lezen van de berichten hier...
Op zondag 09 september 2001 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Hmm, het lijkt alsof ik de enige ben die deze film zeer matig vond. Zelfs Roger Ebert geeft hem 3,5 sterren ( http://www.suntimes.com/ebert/ebertser.html ). Toch maar de film nog eens kijken en proberen onder woorden te brengen waarom hij me zo tegenviel, terwijl hij me op het lijf geschreven leek (in die zin dat ik houd van kleine, 'experimentele', (deprimerende), onverwachte films met vrij onbekende cast).
quote:wat?? echt niet
Op zaterdag 01 september 2001 22:52 schreef Theeboon het volgende:Kubrick, eat your heart out
De filmmuziek is ook supercool! Wat een deprimerend deuntje is dat zeg!
quote:Winter - Lux Aeterna
Op vrijdag 20 september 2002 15:12 schreef schwa78 het volgende:
De filmmuziek is ook supercool! Wat een deprimerend deuntje is dat zeg!
quote:Naar mijn mening komt het er op neer dat de titel simpelweg verwijst naar de niet zozeer gemiste, maar nooit realiseerbare kansen.
Op donderdag 3 oktober 2002 21:05 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Kan mij iemand de titel van deze film verklaren?
Heb hem net gezien, maar ik begrijp die titel niet.
Requiem is dodenmis?
Tering, wat vind ik die film toch mooi...
quote:"feel-bad-movie"
Op vrijdag 4 oktober 2002 10:14 schreef E.T. het volgende:
Onder welke 'rubriek' in de videotheek kan ik 't beste gaan zoeken?
Heb al een paar keer rondgekeken maar heb 'm helaas niet zien staan..
dit kan in iedere videotheek wel onder een ander kopje staan. vraag het gewoon aan de video clerk...
quote:hij zal wel onder de cult-films staan, waarvan de meeste mensen de L niet lezen en er dus niet bij kijken.
Op vrijdag 4 oktober 2002 10:53 schreef MadScientist het volgende:[..]
"feel-bad-movie"
dit kan in iedere videotheek wel onder een ander kopje staan. vraag het gewoon aan de video clerk...
quote:Heb hem net binnengehaald dit weekend omdat ik alleen maar goede dingen erover hoorde.. Dus vanav even kijken...
Op woensdag 8 augustus 2001 18:36 schreef lzandman het volgende:
Hoi,Heeft iemand de film "Requiem for a Dream" al eens gezien? Hij krijgt best een hoog cijfer op de IMDB site (8,6). Ik ben zeer benieuwd naar die film, maar kan 'm nergens vinden.
Ik kwam op het internet nl. een stukje DIVX van die film tegen, waarin Jennifer Connelly een nogal gewaagde striptease act gaf. Dat had ik niet van haar verwacht.
quote:www.clintatthecontrols.com
Op vrijdag 20 september 2002 15:12 schreef schwa78 het volgende:
Ik heb Requiem For A Dream net gezien en ik vind hem schitterend. Eindelijk weer eens een film die echt indruk maakt. Ik kan nog steeds nergens anders aan denken.De filmmuziek is ook supercool! Wat een deprimerend deuntje is dat zeg!
Ik vond dit namelijk zooo'n onwijs slechte film... Ronduit ranzig, vond het verhaal niets aan, en had al sinds de eerste minuut een hekel aan die moeder van hem
Sorry voor de lui die hem goed vonden, maar ik vond hem echt prut.
quote:Mooi gesproken,
Op vrijdag 4 oktober 2002 03:16 schreef Lamon het volgende:[..]
Naar mijn mening komt het er op neer dat de titel simpelweg verwijst naar de niet zozeer gemiste, maar nooit realiseerbare kansen.
Een homage voor een schijnbeeld. Een illusie, een geestelijke schets van een persoonlijk ideaal, en tevens een onbereikbare utopie die zelfs in dromen uiteindelijk ineen zal spatten.Tering, wat vind ik die film toch mooi...
quote:Ja vraagt het aan de video clerk. Laten we hopen dat je niet (nu we het toch over films hebben) te maken krijgt met de video-clerk uit "Clerks" van Kevin Smith. Ook een aanrader overigens
Op vrijdag 4 oktober 2002 10:53 schreef MadScientist het volgende:[..]
"feel-bad-movie"
Die laatste scenes allemaal..
Maargoed, de film doet dus precies bij je wat de bedoeling is
Deze film zette mij aan het denken, want dit is de realiteit op zijn hardst. Expliciet schokkend, maar voor velen dagelijkse kost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |