quote:Ik ga m nog een keer kijken, kan nu toch niet slapen.
Op zondag 8 februari 2004 01:33 schreef CoReTeX het volgende:[..]
Je bent niet de enige, dat had ik ook en nog wel meer mensen denk ik. Ik ga hem zekers op dvd proberen te krijgen.
quote:Dit heb ik vandaag toevallig op mijn blog gepost.
Op zondag 8 februari 2004 01:48 schreef Conflict het volgende:[..]
Ik ga m nog een keer kijken, kan nu toch niet slapen.
Ik geloof dat het 1.5 jaar geleden is dat ik deze film gezien heb. En terugkijkend op de film moet ik zeggen dat deze film toch wel het meeste indruk op me gemaakt heeft van alle films die ik gezien heb.
Even een samenvatting van de film. De film gaat over alle facetten van verslaving, tv, liefde, drugs, geaccepteerd worden, hoop, geld, vrijheid en leven. De film begint als een normale film over een aantal normale personen. Tijdens de film word je ongemerkt meegenomen in de verslaving van deze 4 personen. Persoonlijk vind ik dat deze film verplicht getoond moet worden aan elke jongere.... maargoed dat zal sommige wel weer te ver gaan.
Waar pulp fiction drug gebruik verheerlijkt kom je na het zien van deze film toch van een koude kermis thuis. De eind sfeer is zo bedrukkend dat sommige bij de laatste scènes toch wel zullen afhaken en toch 2x zullen denken voordat ze hun jointje aanstoken of hun XTC pilletje slikken omdat ze anders niet uit hun dak kunnen gaan.
Maargoed als je de film nog niet gezien hebt moet je hem zeker eens huren bij de videotheek of gewoon kopen want de film is zijn geld wel waard.
De 8.4 (op een schaal van 10) ben ik het compleet meer eens)
Ik vond de moeder beter. Die was echt ZO goed. Zelfde mens als de moeder uit The Exorcist overigensquote:Op zondag 4 april 2004 19:35 schreef labello het volgende:
Een van de meest, nee eigenlijk DE meest indrukwekkende film die ik ooit heb gezien. Was er best van slag van na afloop. Heb hem ook nog maar 1 keer gezien, misschien binnenkort toch nog maar een keer. Connoly's beste rol.
Ben het met je eens dat die moeder het beste was in de film, wat een performance... Maar van alle rollen die Connoly gespeeld heeft vind ik dit haar beste rol.quote:Op zondag 25 april 2004 15:43 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vond de moeder beter. Die was echt ZO goed. Zelfde mens als de moeder uit The Exorcist overigens![]()
Requiem ... mijn nr 3 film!
(1 = Amelie, niet schokkend, 2 = Das Experiment, wel enorm schokkend)
Er zijn vele duizenden die Godfather een 1 geven op imdb. Er zijn vele honderden die Battlefield Earth eeb 10 geven. Het is voor jou een matige film ga dan ook vooral iets anders bekijken en niet drie keer deze film bekijken. Het is altijd een kwestie van persoonlijke smaak. Er is vaak wel samenhang tussen de smaak van vele mensen maar in dit geval en bij deze film gaat het voor jou niet op.quote:Op maandag 31 mei 2004 13:45 schreef five2one het volgende:
Ik heb de film voor een derde keer gezien om toch de laatste keer proberen in te zien waarom iedereen dit toch zo'n goede film vindt. Helaas is het me WEER niet gelukt.
Ik weet niet of het een kwestie is van persoonlijke smaak, maar ik blijf het een zeer matige film vinden.
Kun je mij even uitleggen op welke manier Pulp Fiction druggebruik verheerlijkt?quote:Op zondag 8 februari 2004 09:32 schreef Vampier het volgende:
Waar ‘pulp fiction’ drug gebruik verheerlijkt kom je na het zien van deze film toch van een koude kermis thuis.
ach, dat laatste is juist wel erg nederlands, het hangt er ergens tussen inquote:Op maandag 31 mei 2004 00:14 schreef PimD het volgende:
Ik heb tot vorig jaar "Ruhkiem" gezegd, maar het moet idd "Ree-kwie-um" zijn - dat zei een collega op stage tenminste
De ge-edite versie bevat o.a geen shots van die dubbele dildo.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:01 schreef joris120 het volgende:
Weet iemand het verschil tussen de uncut en de cut version? Het is al weer een aantal jaar geleden dat ik hem gezien heb. Ik kan me herinneren dat je in de laatste scene niets zag, "no buts slamming" betekent dit dat ik de cut version gezien heb?
bron http://www.imdb.com/title/tt0180093/alternateversionsquote:
Available in both the uncut, unrated version and an edited R-rated version (mainly for conservative rental stores like Blockbuster.)
The edited version replaces the shot of Marion and another woman having sex with two men with a shot of Marion partially clothed climbing on top of a man. Also, all the shots of the double-ended dildo and the shots of Marion and the woman having sex on it have been replaced with alternate camera angles and shots that hide any indication that the two are having anal sex on it. Some shots were also re-used to hide the close-ups of the two butts slamming together.
In the opening credits for the edited version, when the title card "Requiem for a Dream" crashes down, underneath it is a red box with red lettering that reads "edited version", making it clear to the viewer that they are not seeing the true version of the film.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |