abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19252469
quote:
zou ik vast zo erg in paniek raken dat ik in het wilde weg raketten af zou gaan vuren..
Dat is die speculatie, waar je het over had.

Wie heeft er in het wilde weg geschoten dan?

T'is aannemlijk dat die tank gericht is gaan schieten, ja.

Het is amazing hierzo, die mensen die met hun wattebollen mentaliteit die Israeli's die dagelijks vuurgevachten hebben wel ff de maat nemen.

En wel ff weten hoe het moet. Veilig, achter hun keyboard.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_19252520
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:32 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

de inhoud verschilt niet van de bron, alleen de lay-out..
Nou, elke keer als er wat uit het Engels moet worden vertaald dan houd ik m'n hart vast op de FP hoor. Hoe vaak gebeurt het niet dat er dingen 'vergeten' , 'vrij' vertaald of verkeerd vertaald worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:34:58 #103
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19252529
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:33 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is die speculatie, waar je het over had.

Wie heeft er in het wilde weg geschoten dan?

T'is aannemlijk dat die tank gericht is gaan schieten, ja.
In het wilde weg schieten is inderdaad overdreven.. gericht met een tank schieten op mogelijk gewapende individuen die tussen 3000 demonstranten lopen dan.. komt zo ongeveer op hetzelfde neer is het niet?
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:37:03 #104
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_19252603
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nou, elke keer als er wat uit het Engels moet worden vertaald dan houd ik m'n hart vast op de FP hoor. Hoe vaak gebeurt het niet dat er dingen 'vergeten' , 'vrij' vertaald of verkeerd vertaald worden.
helaas weet ik dara weinig van, het zou best kunnen. Maar het anp is nederlands, dus die fout zou hier iig niet kunnen zijn gemaakt
pi_19252666
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:37 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

helaas weet ik dara weinig van, het zou best kunnen. Maar het anp is nederlands, dus die fout zou hier iig niet kunnen zijn gemaakt
Als ze het van het ANP hebben overgenomen niet. Tot nu toe is de berichtgeving vrij summier. Israel zal ongetwijfeld een onderzoek instellen naar de toedracht van deze gebeurtenis en dan weten we meer.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:39:41 #106
45511 TimmyAsd
pi_19252693
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als ze het van het ANP hebben overgenomen niet. Tot nu toe is de berichtgeving vrij summier. Israel zal ongetwijfeld een onderzoek instellen naar de toedracht van deze gebeurtenis en dan weten we meer.
die zie ik idd graag tegemoet
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:39:56 #107
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252700
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:33 schreef ExTec het volgende:

Het is amazing hierzo, die mensen die met hun wattebollen mentaliteit die Israeli's die dagelijks vuurgevachten hebben wel ff de maat nemen.

En wel ff weten hoe het moet. Veilig, achter hun keyboard.
Datzelfde probleem heb ik nou met eikels die vanachter hun keyboard per definitie de Palestijnen veroordelen.

Je kunnen voorstellen dat mensen in zo'n uitzichtloze uitgeknepen armoedige situatie van zich af gaan bijten behoort ook niet tot de mogelijkheden

En de Israëili's die IK de maat neem, zitten met hun vette pens veilig vanachter een tafel staatsterrorisme te bedrijven.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19252723
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:30 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

waarom zo'n uitspraak? das puur provoceren en mensen express en op dat moment in een kwaad daglicht zetten..
Meer om mensen aan het denken te zetten.

For the sake of argument, stel dat sommigen pallestijnen idd van tussen de crowd gaan schieten, denk je dan dat die tanksoldaat het soort afwegingen gaat maken als dat hier langskomt?

Of het daadwerkelijk overkill is om op die gasten te schieten?

Die soldaat heeft wat anders aan z'n hoofd. Hij is immers geen politicus.

En dat schijnt menig persoon hier te vergeten.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:41:02 #109
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252746
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Israel zal ongetwijfeld een onderzoek instellen naar de toedracht van deze gebeurtenis
Eerlijk gezegd vertrouw ik onze FP nog meer. En dat wil wat zeggen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:42:23 #110
45511 TimmyAsd
pi_19252784
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vertrouw ik onze FP nog meer. En dat wil wat zeggen

V.
idd, de fp heeft geen belangen bij het in de wereld brengen van onjuist nieuws, dat een bepaalde groep vrij spreekt..
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:42:30 #111
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252789
Waarom er nog steeds geen waarnemers of VN troepen in dat gebied zitten is mij trouwens nog steeds een raadsel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19252805
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:39 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

die zie ik idd graag tegemoet
Omgekeerd zou je echter beelden zien van feestvierende Palestijnen.

En er is een groot moreel verschil: als Israel per ongeluk onschuldige burgers dood biedt zij haar excuses aan en onderzoekt hoe dat heeft kunnen gebeuren. Andersom is het juist het doel om onschuldige burgers te treffen (liefst kinderen), jubelen de Palestijnse media daarover en dansen de mensen in de straten.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:43:13 #113
45511 TimmyAsd
pi_19252812
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:42 schreef Verbal het volgende:
Waarom er nog steeds geen waarnemers of VN troepen in dat gebied zitten is mij trouwens nog steeds een raadsel.

V.
daar wordt kennelijk een stokje voor gestoken, en niet door de palestijnen..
pi_19252838
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:42 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

idd, de fp heeft geen belangen bij het in de wereld brengen van onjuist nieuws, dat een bepaalde groep vrij spreekt..

De verschillende FP-ers hebben er wel belangen bij om het een en ander zo te draaien dat het in hun eigen straatje past.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:44:01 #115
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252842
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

jubelen de Palestijnse media daarover en dansen de mensen in de straten.
[/i]
En hoe zou dat toch komen, denk je?

Is het aangeboren?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:44:09 #116
45511 TimmyAsd
pi_19252848
quote:

[..]

En er is een groot moreel verschil: als Israel per ongeluk onschuldige burgers dood biedt zij haar excuses aan en onderzoekt hoe dat heeft kunnen gebeuren. Andersom is het juist het doel om onschuldige burgers te treffen (liefst kinderen), jubelen de Palestijnse media daarover en dansen de mensen in de straten.
mee eens, maar dat maakt het nog steeds niet minder erg.. en ik kan me zeer goed inleven in de uitzichtloze situatie van de palestijn..
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:44:50 #117
45511 TimmyAsd
pi_19252865
quote:

[..]

De verschillende FP-ers hebben er wel belangen bij om het een en ander zo te draaien dat het in hun eigen straatje past.
ik kan slechts 1 iemand noemen waarover commotie is ontstaan, r@b... verder niemand..
pi_19252916
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:44 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ik kan slechts 1 iemand noemen waarover commotie is ontstaan, r@b... verder niemand..
De tandem Marini (Snuggles) - Victorv8 nooit bezig gezien?
pi_19252949
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:44 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

mee eens, maar dat maakt het nog steeds niet minder erg.. en ik kan me zeer goed inleven in de uitzichtloze situatie van de palestijn..
Ik denk dat die uitzichtloze situatie toch vooral wordt veroorzaakt door de geweldadige en corrupte leiding van de Palestijnse staat.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:48:03 #120
45511 TimmyAsd
pi_19252957
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De tandem Marini (Snuggles) - Victorv8 nooit bezig gezien?
nee, maar jij bent een jaar langer op fok dan ik dat ben, dus daar kan het aan liggen..
pi_19252966
quote:

[..]

Tja, het een komt vaker voor dan het ander he. Als de Palestijnen eindelijk iets hebben geraakt zijn ze al blij. Overigens heb ik nooit mensen zien dansen na een aanslag, en dat terwijl ik alle arabische zenders ontvang.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:48:35 #122
45511 TimmyAsd
pi_19252970
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik denk dat die uitzichtloze situatie toch vooral wordt veroorzaakt door de geweldadige en corrupte leiding van de Palestijnse staat.
ik denk dat sharon en de zijnen de palestijnen niets, maar dan ook niets gunt...
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:49:38 #123
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19253001
quote:
Andersom is het juist het doel om onschuldige burgers te treffen (liefst kinderen), jubelen de Palestijnse media daarover en dansen de mensen in de straten.
Dus Palestijnen treffen liever Israelische burgers die nergens iets mee te maken hebben, en daarbij nog liefst hun kinderen? Verhelderend. Zo kan ik jouw standpunten in deze discussie al veel beter plaatsen.
pi_19253022
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:48 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

nee, maar jij bent een jaar langer op fok dan ik dat ben, dus daar kan het aan liggen..
Dat zou best kunnen inderdaad.
pi_19253053
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:48 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ik denk dat sharon en de zijnen de palestijnen niets, maar dan ook niets gunt...
Ik denk dat dat wel meevalt:
quote:
By Gary Fitleberg, a political analyst specializing in International Relations with an emphasis on Middle East affairs.
Israelinsider, December 16, 2003.

In a recent address at the Whitehill Chapel, President George W. Bush declared that Palestinians deserve better leadership. Bush called for Palestinians to strive for democracy as a way to peace with Israel.

"Peace will not be achieved by Palestinian rulers who intimidate the opposition, who tolerate and profit from corruption and maintain their ties to terrorist groups. These are the methods of old elites, who time and again have put their own self-interest above the interest they claim to serve," President Bush stated.

Bush concluded, "The long suffering Palestinian people deserve better. They deserve the true leaders capable of creating and governing a Palestinian state."

Are the Palestinians better off under Israeli jurisdiction or under the Palestinian Authority (PA) jurisdiction? Palestinians deserve economic prosperity, employment opportunities, educational development, a higher standard of living, freedom of the press, and political and civil freedoms.

Let us now compare the so-called Palestinians' economy, standards of living and rights in the territories under Israeli jurisdiction with the situation under the Palestinian Authority jurisdiction. Consider the accounting balance sheet.

Under Israeli jurisdiction, 1967-93 Economic prosperity. Israeli investment in Palestinian business, industry, and infrastructure helped the PA GNP grow 13% annually between 1967 and 1980; per capita income grew tenfold; unemployment dropped from 40% to below 5%. Employment opportunities: Except during terrorist upsurges, Israel employs about 120,000 Palestinians from the disputed territories. Their earnings accounted for 43% of the West Bank's overall income.

Educational development. Israel built 6 universities and 20 community colleges for the Palestinians. Illiteracy dropped from 50% to 30% between 1967 and 1980. Standards of living soared. Health gains: Israel built 166 clinics, provided universal life insurance and medical programs for Palestinians. The morality rate plummeted by two thirds (1970-1990). Israel built hospitals and schools. Israel also expanded water, sewage, and electric systems.

Freedom of the Press. This basic right was extended even for press with anti-Israel opinions. Other civil and political freedoms. Freedom of association, trade unions, civic organizations and opposition parties permitted. Voting rights extended to poorer classes and to women for local elections for the first time in the Palestinian Arabs' history.

Under Palestinian jurisdiction, 1993-2000 Economic stagnation. From 1992 to 1996, per capita income dropped 35% in Gaza. Unemployment increased to over 20% in Gaza and the West Bank. Employment roadblocks: Arabs intentionally exclude Palestinians during job recruitment efforts, importing Asians and other Arab nationals instead. Kuwait denied citizenship to and expelled all 300,000 of its Palestinian residents after the Gulf War.

Inadequate education. Schools are closed during uprisings to bus students to the demonstrations. Elementary, high school and university students are trained in the latest tactics of terror based upon wrongful hatred of Israelis and Jews. This improper education is also promoted in camps and religious institutions. Corruption and mismanagement: In 1997, 40% of the PA budget "disappeared" and was reported "missing" although its leadership has profited personally from the humanitarian aid money.

Control of the media. The Palestinian Authority has complete control over the media. A few PA activities include arrests of journalists, closure of media outlets, and using the media to promote hatred and terrorism; especially homicide bombing attacks. A climate of fear and self-censorship exists.

Authoritarian government. Here are a few examples: Restrictions on association. Intimidation and even "targeted" assassination of opposition leaders. Arbitrary arrests and detentions. Torture and unfair trials, especially in the new State Security Courts, which according to Amnesty International "flagrantly" violate "fair trial standards" according to accepted jurisprudence standards.

That is not all. Let's consider another important economic reality.

Between 1994-2000, the EU contributed $1.5 billion and the U.S. pledged $500 million to the Palestinians. Israel allocated $90 million between 1993-1999. Israel also facilitated investments in the Palestinian private sector and granted 2,522 fellowships to Palestinians for professional training between 1995-1999.

Let's get the factual record straight...

Israel does not want to govern the Palestinians. It has tried repeatedly to negotiate a realistic solution that recognizes the Palestinian's right to self-determination. In the interim, Israel has tried to help them.

The Palestinians deserve better. The Palestinians deserve economic prosperity, employment opportunities, educational development, a higher standard of living, freedom of the press, and political and civil freedoms.

Are the Palestinians better off under the jurisdiction of the Israelis or under the Palestinian Authority? You be the judge.
pi_19253069
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:49 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dus Palestijnen treffen liever Israelische burgers die nergens iets mee te maken hebben, en daarbij nog liefst hun kinderen? Verhelderend. Zo kan ik jouw standpunten in deze discussie al veel beter plaatsen.
Hoe verklaar jij anders het opblazen van bussen vol burgers
pi_19253118
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Vaak zijn kolonisten het doelwit. Mijns insziens legitiem.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:53:48 #128
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19253131
quote:

[..]

Een poging Israel te raken waar ze kunnen wellicht? Net zo goed vreselijk fout, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk toch echt dat mochten ze ertoe in staat zijn, zij ook liever het leger vernietigd zouden zien.
pi_19253162
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vaak zijn kolonisten het doelwit. Mijns insziens legitiem.
Daarom vinden die aanslagen ook altijd plaats in de gebieden waar kolonisten zitten natuurlijk.
pi_19253181
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daarom vinden die aanslagen ook altijd plaats in de gebieden waar kolonisten zitten natuurlijk.
Grotendeels wel ja.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:00:05 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_19253298
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zo he, een struisvogel zou jaloers op je zijn.....

Vergeet maar dat ziekenhuizen, infrastructuur, woonhuizen enz enz enz aan de lopende band plat gelegd worden door israel.
Vergeet voor het gemak ook maar dat israel de watertoevoer in handen heeft en de palestijnen te weinig geeft.
Vergeet maar even dat israel hulpverlening tegenhoudt waar ze kunnen.

Hoe kan een land zich opbouwen als alle middelen tot opbouw vernietigd worden door de bezetter???

Dat de palestijnse regering corrupt is valt niet te ontkennen, maar de uitzichtloze sitiatie voor de palestijnse burgers is toch echt voor het grootste deel israels schuld...

Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn(niet persoonlijk naar cherrymoontraxx gericht) nogsteeds denken dat israel zo'n lieverdje is, als je alleen al naar het dodental aan beide kanten kijkt dan weet je al dat het niet waar is.....
Israel is in mijn ogen een schurkenstaat, het s niet te geloven wat israel(en dan bedoel ik dus de regering) allemaal flikt daar en dat het gewoon toegalaten wordt.

Wat mij betrefd trekt nederland gisteren hun steun aan israel in, geen geld meer daarheen, geen geronsel voor soldaten hier meer, geen wapens, geen handel, belachelijk dat israel zo het handje boven het hoofd wordt gehouden.

Israel is een enorm sterk land dat de middelen heeft dit goed aan te pakken, maar ze kiezen bewust voor een hele wrede lijn die een heel volk onderdrukt en vernederd.

Israel wil geen vrede(deze regering).....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_19253390
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 21:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Zo he, een struisvogel zou jaloers op je zijn.....

Vergeet maar dat ziekenhuizen, infrastructuur, woonhuizen enz enz enz aan de lopende band plat gelegd worden door israel.
Vergeet voor het gemak ook maar dat israel de watertoevoer in handen heeft en de palestijnen te weinig geeft.
Vergeet maar even dat israel hulpverlening tegenhoudt waar ze kunnen.

Hoe kan een land zich opbouwen als alle middelen tot opbouw vernietigd worden door de bezetter???

Dat de palestijnse regering corrupt is valt niet te ontkennen, maar de uitzichtloze sitiatie voor de palestijnse burgers is toch echt voor het grootste deel israels schuld...

Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn(niet persoonlijk naar cherrymoontraxx gericht) nogsteeds denken dat israel zo'n lieverdje is, als je alleen al naar het dodental aan beide kanten kijkt dan weet je al dat het niet waar is.....
Israel is in mijn ogen een schurkenstaat, het s niet te geloven wat israel(en dan bedoel ik dus de regering) allemaal flikt daar en dat het gewoon toegalaten wordt.

Wat mij betrefd trekt nederland gisteren hun steun aan israel in, geen geld meer daarheen, geen geronsel voor soldaten hier meer, geen wapens, geen handel, belachelijk dat israel zo het handje boven het hoofd wordt gehouden.

Israel is een enorm sterk land dat de middelen heeft dit goed aan te pakken, maar ze kiezen bewust voor een hele wrede lijn die een heel volk onderdrukt en vernederd.

Israel wil geen vrede(deze regering).....
quote:
Is Israel niet verantwoordelijk voor de slechte situatie van de Palestijnen?

Iedereen die de situatie over een langere periode bekijkt zal zien dat dit niet het geval is. Toen Israel het beheer had over de Westbank en Gaza 1967-1995 werd het gebied tot bloei gebracht. Er werd electriciteit en waterleiding aangelegd, er werden zeven Arabische universiteiten gesticht en hogescholen (daarvoor was er geen). De levensverwachting van de Arabieren werd hoger (en is dat nog) dan die van de Arabieren in omliggende landen, zelfs hoger dan die van Arabieren in Europa. Palestijnen konden vrij reizen en in Israel komen werken. Het opleidingsniveau en het inkomen per hoofd van de bevolking steeg buitengewoon, ver boven dat van de Arabieren in de omliggende landen. Het inkomen steeg van circa $ 450 in 1967 tot circa $ 2250 in 1993, zelfs gecorrigeerd voor inflatie en ondanks de grote bevolkingsgroei.

Toen droeg Israel het bewind over aan Arafat. Corruptie en vriendjespolitiek werden de norm. De terreur verveelvoudigde. Israel zag zich genoodzaakt harde veiligheidsmaatregelen te nemen. Die brachten zowel de Palestijnse als de Israelische economie zware schade toe. Israel kan echter niet anders, ze zal haar burgers moeten beschermen tegen terreur.
Zie voor meer informatie hierover: Palestinians deserve better.

By Gary Fitleberg, a political analyst specializing in International Relations with an emphasis on Middle East affairs.
Israelinsider, December 16, 2003.

In a recent address at the Whitehill Chapel, President George W. Bush declared that Palestinians deserve better leadership. Bush called for Palestinians to strive for democracy as a way to peace with Israel.

"Peace will not be achieved by Palestinian rulers who intimidate the opposition, who tolerate and profit from corruption and maintain their ties to terrorist groups. These are the methods of old elites, who time and again have put their own self-interest above the interest they claim to serve," President Bush stated.

Bush concluded, "The long suffering Palestinian people deserve better. They deserve the true leaders capable of creating and governing a Palestinian state."

Are the Palestinians better off under Israeli jurisdiction or under the Palestinian Authority (PA) jurisdiction? Palestinians deserve economic prosperity, employment opportunities, educational development, a higher standard of living, freedom of the press, and political and civil freedoms.

Let us now compare the so-called Palestinians' economy, standards of living and rights in the territories under Israeli jurisdiction with the situation under the Palestinian Authority jurisdiction. Consider the accounting balance sheet.

Under Israeli jurisdiction, 1967-93 Economic prosperity. Israeli investment in Palestinian business, industry, and infrastructure helped the PA GNP grow 13% annually between 1967 and 1980; per capita income grew tenfold; unemployment dropped from 40% to below 5%. Employment opportunities: Except during terrorist upsurges, Israel employs about 120,000 Palestinians from the disputed territories. Their earnings accounted for 43% of the West Bank's overall income.

Educational development. Israel built 6 universities and 20 community colleges for the Palestinians. Illiteracy dropped from 50% to 30% between 1967 and 1980. Standards of living soared. Health gains: Israel built 166 clinics, provided universal life insurance and medical programs for Palestinians. The morality rate plummeted by two thirds (1970-1990). Israel built hospitals and schools. Israel also expanded water, sewage, and electric systems.

Freedom of the Press. This basic right was extended even for press with anti-Israel opinions. Other civil and political freedoms. Freedom of association, trade unions, civic organizations and opposition parties permitted. Voting rights extended to poorer classes and to women for local elections for the first time in the Palestinian Arabs' history.

Under Palestinian jurisdiction, 1993-2000 Economic stagnation. From 1992 to 1996, per capita income dropped 35% in Gaza. Unemployment increased to over 20% in Gaza and the West Bank. Employment roadblocks: Arabs intentionally exclude Palestinians during job recruitment efforts, importing Asians and other Arab nationals instead. Kuwait denied citizenship to and expelled all 300,000 of its Palestinian residents after the Gulf War.

Inadequate education. Schools are closed during uprisings to bus students to the demonstrations. Elementary, high school and university students are trained in the latest tactics of terror based upon wrongful hatred of Israelis and Jews. This improper education is also promoted in camps and religious institutions. Corruption and mismanagement: In 1997, 40% of the PA budget "disappeared" and was reported "missing" although its leadership has profited personally from the humanitarian aid money.

Control of the media. The Palestinian Authority has complete control over the media. A few PA activities include arrests of journalists, closure of media outlets, and using the media to promote hatred and terrorism; especially homicide bombing attacks. A climate of fear and self-censorship exists.

Authoritarian government. Here are a few examples: Restrictions on association. Intimidation and even "targeted" assassination of opposition leaders. Arbitrary arrests and detentions. Torture and unfair trials, especially in the new State Security Courts, which according to Amnesty International "flagrantly" violate "fair trial standards" according to accepted jurisprudence standards.

That is not all. Let's consider another important economic reality.

Between 1994-2000, the EU contributed $1.5 billion and the U.S. pledged $500 million to the Palestinians. Israel allocated $90 million between 1993-1999. Israel also facilitated investments in the Palestinian private sector and granted 2,522 fellowships to Palestinians for professional training between 1995-1999.

Let's get the factual record straight...

Israel does not want to govern the Palestinians. It has tried repeatedly to negotiate a realistic solution that recognizes the Palestinian's right to self-determination. In the interim, Israel has tried to help them.

The Palestinians deserve better. The Palestinians deserve economic prosperity, employment opportunities, educational development, a higher standard of living, freedom of the press, and political and civil freedoms.

Are the Palestinians better off under the jurisdiction of the Israelis or under the Palestinian Authority? You be the judge.
quote:
Wat doet Israel moeilijk over de 'routekaart', Israel is toch niet tegen vrede?

Nee, zeker niet. Echter, dat was ook de bedoeling van de Oslo-akkoorden met het principe 'land voor vrede'. Israel heeft daarop inderdaad het grootste deel van de West Bank en Gaza aan de Palestijnse autoriteit overgedragen, zodanig dat 97% van de Palestijnen in autonoom gebied kwam te leven.
Echter, van de tegenprestatie 'vrede' is niets terecht gekomen. Integendeel, de terreur verveelvoudigde. Dat kwam omdat Arafat zijn bepalingen uit de Oslo-akkoorden niet na kwam. De belangrijkste zijn: ontwapening en ontmanteling van terroristische organisaties en stoppen met de ophitsing tegen Joden in de Palestijnse media en op scholen. Dit maakt duidelijk waarom Israel dat nu eindelijk vooraf uitgevoerd wil zien. Na 10 jaar (!) mag dat toch wel eens: Letter of Arafat denouncing terror - September 9, 1993.
En dan ziet het er niet best uit. Zowel voormalig premier Abbas als de nieuwe premier Korei willen - in strijd met de routekaart - terrorisme niet wil bestrijden. Zij willen slechts een 'hudna' te willen met de terroristen. 'Hudna' wordt meestal vertaald als wapenstilstand. Het islamitische begrip 'hudna' houdt echter een tijdelijke rust in de strijd in, bedoeld om daarna de strijd versterkt voort te kunnen zetten. Gezien de officiele doelstelling van Hamas (de vernietiging van de Joodse staat en de Joden, om een Islamitische staat te kunnen vestigen) is een wapenstilstand gericht op vrede ook niet te verwachten.

Zoals vice-premier Olmert het zei: De Palestijnen zullen moeten kiezen, voor Hamas of voor vrede met Israel, allebei kan niet.
Het lijkt erop dat er voor Hamas gekozen wordt. Af en toe doet de Palestijnse leiding iets symbolisch, bijvoorbeeld als de Amerikaanse druk wat groot wordt na een aanslag, maar dat heeft slechts propaganda-waarde. Dus moet Israel terrorisme weer zelf bestrijden.
En dat is geen 'vergelding', zoals zo vaak gemeldt wordt. Israel bestrijdt de terroristen, omdat haar burgers worden afgeslacht.

Letter of Arafat denouncing terror: http://www.likud.nl/ref09a.html
Doelstelling Hamas: http://www.likud.nl/ref24.html
Visie Olmert: http://www.likud.nl/likud22.html
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:06:34 #133
37769 erodome
Zweefteef
pi_19253503
quote:

[..]

Raken waar je ze raken kan misschien???

Misschien hebben ze wel te weinig middelen om het leger goed te kunnen raken???
Vergeet niet dat israel een verdomd sterk leger heeft met erg veel middelen en de palestijnen hebben amper wat.
Het steentje gooien naar tanks levert nogal weinig op vind je ook niet???

Het is niet goed te keuren, dat absoluut niet, maar wat moet je op ten duur dan, jezelf langzaam aan af laten slachten, onder meer dan beroerde omstandigheden leven waar een toekomst opbouwen niet mogelijk is?

Denk maar eens na over wat het verzet hier heeft gedaan in de 2de wereld-oorlog, daar zijn ook onschuldige mensen bij omgekomen en veel ook, maar ach, dat was terrecht(was het ook, je moet wat namelijk).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_19253842
maar Palestijnen een eigen staat geven gaat echt niet werken.
eventjes misschien - deze staat zal zich supersnel tot terroristenstaat ontwikkelen en waarschijnlijk alles er aan doen om Israël te vernietigen.

als dat stukje tussen Rafiach en Egypte onder Palestijnse bestuur komt zullen enorme raketten ingevoerd worden en op de Israëlische steden afgeschoten worden.

vorige week nog heeft die Palestijnse minister van Buitenlandse Zaken Nabil Shaath in een Jordaanse krant gezegd dat die revisie in de statuten van de PLO dat Israël niet vernietigd moet worden niet is doorgevoerd. dus zodra ze een eigen staat hebben zullen ze Israël willen vernietigen.

logisch dus dat Sharon eerst alle terroristen wil uitroeien voordat hij uit Gaza vertrekt.
terroristen roei je niet uit met 'zachte hand' - en dat daar burgerslachtoffers bij vallen is heel erg. maar de terroristen hebben liefst zoveel mogelijk burgerslachtoffers aan beide kanten, zo hopen ze dat er nog meer terroristen komen. daarom gaan ze in huizen van onschuldige Palestijnen zitten.

maar het Israëlische leger en de Minister van Defensie hebben excuses aangeboden voor de tankgranaat die afzwaaide. dat doen terroristen nooit als er Israëlische burgerslachtoffers vallen - want dat is juist hun doel namelijk.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:18:10 #135
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_19253857
Elke aanslag, elke vergelding is een stap verder af van vrede. Beide partijen zouden dat eens tot hun botte hersenen door moeten laten dringen.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
  woensdag 19 mei 2004 @ 23:44:56 #136
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_19257954
Triest wat er gebeurd is.

Heel erg dat een minderheid van goede Palestijnen moet lijden onder een minderheid van slechte Palestijnen
Koranfascisme bedankt Islam
pi_19259065
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 23:47 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wat gaat er volgens jou allemaal veranderen als Arafat er niet meer is dan?
Misschien dat er iemand komt met net wat meer verstand en iemand die net wat minder corrupt is.
pi_19259128
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 00:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Misschien dat er iemand komt met net wat meer verstand en iemand die net wat minder corrupt is.
dat is de grootste angst van Sharon.
moet ie weer met een Palestijns leider praten van Amerika
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_19259204
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 00:26 schreef Caesu het volgende:

[..]

dat is de grootste angst van Sharon.
moet ie weer met een Palestijns leider praten van Amerika
Dat wil hij best wel, alleen is Arafat geen zinnige gesprekspartner natuurlijk.
pi_19259289
In de Sinai wonen weining mensen. Plaats zat dus voor de Gaza bewoners
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  donderdag 20 mei 2004 @ 00:35:49 #141
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19259384
Schandalige actie natuurlijk.

Niet echt onverwachts ook, als je een tactiek hanteert waarmee je 10 terroristen wil doden door 3000 huizen om te leggen, vele onschuldige mensen waaronder kinderen gat vermoorden en een hele bevolking stelselmatig misbruikt en afsnijdt van basisbenodigdheden en een menswaardig bestaan.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_19259966
Ze hadden het niet moeten doen maar ik vind die palestijnen een stelletje mafkezen. Een gemiddelde zelfmoord levert net zoveel of meer doden op en dat is altijd expres. Daar komt bij dat de Palestijnen het aan zichzelf te wijten hebben dat ze bezet zijn. Ze zijn per slot van rekening sinds 1947 vier keer een oorlog tegen Israel begonnen en als ze de palestijnen na de eerste keer gewoon hun land hadden uitgetrapt was deze ellende allang opgelost geweest.

Wat overigens niet wil zeggen dat de Israeliers zo goed bezig zijn de laatste paar jaar maar wat verwacht je met zulke buren.
  donderdag 20 mei 2004 @ 01:08:44 #143
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19260283
VN-resolutie veroordeelt Israël

NEW YORK De Veiligheidsraad van de VN
heeft Israël opgeroepen te stoppen met
de vernietiging van Palestijnse huizen
in de Gaza-strook.Veertien leden van de
raad stemden voor de resolutie,alleen
de Verenigde Staten onthielden zich.

De uiteindelijke tekst van de resolutie
was afgezwakt om een veto door de VS te
voorkomen.

Eerder had de VS al gezegd zeer bezorgd
te zijn over de beschieting van een
Palestijnse demonstratie in Rafah.Ook
premier Balkenende heeft de beschieting
veroordeeld.Premier Blair noemt het
offensief in de Gazastrook verkeerd en
onaanvaardbaar.
nos

What else is new?
Twee schurkenstaten die elkaar steunen. Er gebeurt nu toch niets. Resolutie is afgezwakt en verder is het daarmee klaar. Israël gaat nog even door en trekt zich dan weer terug. Duizenden dakloos en tientallen doden achterlatend.
  donderdag 20 mei 2004 @ 09:38:00 #144
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19263361
Israel heeft wat mij betreft het recht alle Palestijnen Palestina uit te flikkeren.

Dat moet maar eens gebeuren want anders blijft het tot in de eeuwigheid een zooitje daar. Hup bezet het buurland Jordanie en gooi die gasten daar in. Ze claimen toch allemaal zo solidair te zijn, hup opnemen die heilige Palestijnen en de boel is klaar. Grote muur voor de grens. Huppekee. Enige oplossing. Vreedzaam samenleven zal anders nooit lukken daar.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 20 mei 2004 @ 09:45:21 #145
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19263420
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 21:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Raken waar je ze raken kan misschien???

Misschien hebben ze wel te weinig middelen om het leger goed te kunnen raken???
Vergeet niet dat israel een verdomd sterk leger heeft met erg veel middelen en de palestijnen hebben amper wat.
Het steentje gooien naar tanks levert nogal weinig op vind je ook niet???
Een vieze vuile leugen is dat EN het is gelijk een legitimering van Israel om de Palestijnen 'te raken waar je ze kan'. Er zijn ZAT mogelijkheden Israelische militairen aan te pakken, ook tanks want de Bazookas en anti-tank-artillerie is rijkelijk voorradig bij Hamas en consorten. Ze WILLEN geen Israelisch leger aanvallen maar pakken burgers omdat dat hun DOEL is. Zulke LAFBEKKEN zijn de Hamas en co.
In Irak lukt het de burgers trouwens WEL om het VEEL sterkere en grotere Amerikaanse leger aan te vallen. Goh... hoe zou dat nou komen?
Hamas en co zijn laf tot op het bot en verdienen niets anders dan totale uitroeing als de smerige kindermoordenaars die ze zijn.
quote:
Denk maar eens na over wat het verzet hier heeft gedaan in de 2de wereld-oorlog, daar zijn ook onschuldige mensen bij omgekomen en veel ook, maar ach, dat was terrecht(was het ook, je moet wat namelijk).
En dit is nog je grootste leugen, gatverdamme.
Het NLe verzet heeft NOOIT Duitse burgers opgeblazen, heeft geen stadsbussen in Aken opgeblazen, heeft geen discotheken waar alleen pubers rondliepen opgeblazen, gebruikte geen NLe kinderen als schild om vanachter te schieten etc. Dat verzet richte zich op de militiare middelen van de Duitsers. En die Wehrmacht was wel even 1.000 maal bruter en machtiger als Israel nu.

[ Bericht 11% gewijzigd door X-Ray op 20-05-2004 09:50:50 ]
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_19263872
Rafah is een dorp pal bij de grens van de Sinai (egyptisch). De pallies hebben de huizen misbruikt om gangen/tunnels te graven om zo stromen wapens en explosieven de gazastrook binnen te smokkelen.
En die wapens worden gebruikt tegen onschuldige joodse burgers.
Israel heeft geen andere keus dan het slopen van die huizen en het vernietigen van de tunnels om zo een einde te maken aan de import van wapens en de terreur van de palestijnen jegens onschuldige burgers.
Dus de actie van het leger is gericht op het voorkomen van bloedvergieten.
Dat de palestijnen daar tegen wensen te demonstreren is vreselijk dom, want het slopen gaat gewoon door.
Ze hebben de gevolgen (doden en gewonden) geheel aan zichzelf te wijten.
Want wie niet demonstreert wordt ook niet door het israelische leger aangevallen.
pi_19265368
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:28 schreef lionsguy18 het volgende:
Er worden huizen van onschuldige mensen platgewalst, om zo een buffer te creëren. Dat is gewoon een oorogsmisdaad.
quote:
Want wie niet demonstreert wordt ook niet door het israelische leger aangevallen.
Goed, behalve die kinderen die de was aan het ophangen waren, natuurlijk

Maar lekker is dat: je huis wordt vernietigd, je wordt in een ghetto geplaatst, ambulances worden niet toegelaten en je moet maar accepteren dat je doodgeschoten wordt als je er wat van zegt.
  donderdag 20 mei 2004 @ 11:44:37 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19265429
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:28 schreef lionsguy18 het volgende:
Rafah is een dorp pal bij de grens van de Sinai (egyptisch). De pallies hebben de huizen misbruikt om gangen/tunnels te graven om zo stromen wapens en explosieven de gazastrook binnen te smokkelen.
En die wapens worden gebruikt tegen onschuldige joodse burgers.
Israel heeft geen andere keus dan het slopen van die huizen en het vernietigen van de tunnels om zo een einde te maken aan de import van wapens en de terreur van de palestijnen jegens onschuldige burgers.
Dat de palestijnen daar tegen wensen te demonstreren is vreselijk dom, want het slopen gaat gewoon door.
Ze hebben de gevolgen (doden en gewonden) geheel aan zichzelf te wijten.
ik zou die laatste zin nog even goed bekijken als ik jou was.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_19268639
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 11:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

Maar lekker is dat: je huis wordt vernietigd, je wordt in een ghetto geplaatst, ambulances worden niet toegelaten en je moet maar accepteren dat je doodgeschoten wordt als je er wat van zegt.
Eenzijdige reactie op mijn post.
Het gaat om tunnels waar wapens doorheen worden gesmokkeld.
Reageer daar eens op?
Of is dat ook weer heel begrijpelijk.
pi_19268700
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 14:06 schreef lionsguy18 het volgende:
Eenzijdige reactie op mijn post.
Het gaat om tunnels waar wapens doorheen worden gesmokkeld.
Reageer daar eens op?
Oh, dus als jij belachelijke dingen zegt mag ik daar niets van zeggen? Het komt in ieder geval wel overeen met je redenaties, ja.

Leuk, laat ze die tunnels opblazen, maar dan hoeven ze nog geen demonstranten te doden die demonstreren tegen het vernielen van hun huis waar geen schutter of tunnel te vinden is.

Het is waarschijnlijk érg moeilijk te bevatten, maar niet alle Palestijnen zijn schuldig, hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')