De twee raakten slaags met elkaar omdat de passagier een ongeldig plaatsbewijs had en aanvankelijk weigerde een nieuw kaartje te kopen. Pas na herhaald aandringen van de chauffeur gooide de passagier een biljet van 25 gulden op de betaaltafel. De chauffeur weigerde toen echter de man - die ook met een krant gooide - mee te nemen en sommeerde hem de bus te verlaten. Op het moment dat de chauffeur opstond om de man uit de bus te verwijderen, trok de passagier hem naar buiten en gaf hem een knietje in zijn gezicht. De chauffeur raakte lichtgewond. Toen deze vervolgens over de straat werd gesleurd, sloeg hij de man met een kaartstempel. De passagier liep daarbij een hoofdwond op en vluchtte weg van de Santheuvel West. Volgens de politie gaat het om een man tussen de 25 en dertig jaar met een kaal hoofd, een meter negentig lang en een stevig postuur.
Volgens een woordvoerder van Hermes is de chauffeur flink geschrokken van het voorval.
'Hij krijgt momenteel bijstand van Slachtofferhulp. Zodra hij zich goed voelt om weer voor ons te gaan werken, mag dat. We nemen hem niets kwalijk. We denken dat de chauffeur het enige juiste heeft gedaan om zich te verdedigen tegen zo'n agressieve passagier.'
bron: Eindhovensdagblad.
------------------------------------------------------
Dat dit toch allemaal maar kan in Nederland, de chauffeur mept passagier en krijgt bijstand van slachtofferhulp
Eerst werd die chauffeur zijn bus uitgesleurd en kreeg een knie in zijn gezicht. Daarna sloeg ie pas.
quote:dus jij denkt dat het slachtoffer nu vrij rondloopt ? dus niet he.. als die chauffeur van mening is dat hij deze passagier mag weigeren, dan heeft de beste man naar buiten te gaan en op de volgende bus te wachten.
Op woensdag 08 augustus 2001 17:11 schreef Cosma-Shiva het volgende:
--knip--
Dat dit toch allemaal maar kan in Nederland, de chauffeur mept passagier en krijgt bijstand van slachtofferhulp![]()
de chauffeur is nog altijd de baas op de bus en mag ten aller tijde een klant buiten de deur zetten als daar aanleiding toe is.
dus ik geef de chauffeur groot gelijk.. jammer dat ie met een blauw oog moet lopen nu..
quote:Idd. En de chauffeur werd de bus uitgesleurd omdat de passagier het niet nodig vond een kaartje te kopen, de bus niet wilde verlaten op verzoek van de chauffeur en aggressief gedrag vertoonde.
Op woensdag 08 augustus 2001 17:14 schreef k_man het volgende:
Hou even de volgorde in de gaten!Eerst werd die chauffeur zijn bus uitgesleurd en kreeg een knie in zijn gezicht. Daarna sloeg ie pas.
En als die chauffeur dan een knietje in z'n gezicht krijgt kan ik me heel goed voorstellen dat hij begint te meppen. Als die chauffeur dan z'n stempel apparaat in z'n hand heeft dan heb je een probleem. Er zitten namelijk allemaal leuke hoekjes en puntjes aan...
quote:zet het dan in onzin en niet in anm
Op woensdag 08 augustus 2001 17:24 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Jammer dat jullie de ironie ontgaat, die ik met dit topic beoogde.
en zeker gezien de haat tegen de (bus)chauffeurs sinds dance valley, moet ik het hier wel voor ze opnemen (aangezien ik zelf ook (vrachtwagen)chauffeur ben..)
En ironie ? waar ???
quote:
quote:waar staat dat het een skin-head is ??
Op woensdag 08 augustus 2001 17:29 schreef Kaaswous het volgende:
Idd die chauffeur hoort een lintje te krijgen en die skin-head een heropvoedingscursus.
*discriminatie ruikt
quote:
quote:
een man tussen de 25 en dertig jaar met een kaal hoofd, een meter negentig lang en een stevig postuur
quote:Klopt idd, hoewel de buschauffeur in eerste instantie wel iedereen mee moet nemen. Maar dan wel met een geldig plaatsbewijs. En het is dom om te denken dat je met een ongeldig kaartje (of zonder kaartje) langs de chauffeur kunt komen. Het gedrag van de passagier sloeg (voor zover ik uit het bericht kan halen) compleet nergens op.
Op woensdag 08 augustus 2001 17:18 schreef glasbak het volgende:de chauffeur is nog altijd de baas op de bus en mag ten aller tijde een klant buiten de deur zetten als daar aanleiding toe is.
dus ik geef de chauffeur groot gelijk.. jammer dat ie met een blauw oog moet lopen nu..
quote:En wat dan als de chauffeur ook / eerder aangifte doet?
Op woensdag 08 augustus 2001 17:38 schreef Re het volgende:
Als die passagier aangifte doet van mishandeling en fysieke en emtionele schade heeft de buschaffeur geen poot om op te staan
quote:Nee de passagier wilde wel een kaartje kopen maar had niet kleiner als f 25,-
Op woensdag 08 augustus 2001 17:26 schreef Light het volgende:[..]
Idd. En de chauffeur werd de bus uitgesleurd omdat de passagier het niet nodig vond een kaartje te kopen
quote:Vraag ik me uberhaupt af wat de gemiddelde lengte-eis van een buschauffeur is.
En als die chauffeur dan een knietje in z'n gezicht krijgt
quote:Inderdaad erg beangstigend, ik denk dat het slachtoffer minstens weken van slag is.
Als die chauffeur dan z'n stempel apparaat in z'n hand heeft dan heb je een probleem.
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:37 schreef Doc het volgende:
een man tussen de 25 en dertig jaar met een kaal hoofd, een meter negentig lang en een stevig postuur
Overigens, ik wil Ted hiermee niet als crimineel bestempelen, maar wil laten zien dat niet iedere kalende man tussen 25 en 30 (ook al zal ted ietsje ouder zijn) een skinhead is..
quote:Jij bent gewoon gemeen
Op woensdag 08 augustus 2001 17:51 schreef Re het volgende:
een bier zuipende rokende kale vent met zijn vingers in het verband... das best wel tuig(zie ik niet een datumpje staan op zijn linker slaap?)
quote:
Buschauffeur in Mierlo slaags met passagier...
quote:Uit de eerste posting:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Nee de passagier wilde wel een kaartje kopen maar had niet kleiner als f 25,-
De twee raakten slaags met elkaar omdat de passagier een ongeldig plaatsbewijs had en aanvankelijk weigerde een nieuw kaartje te kopen. Pas na herhaald aandringen van de chauffeur gooide de passagier een biljet van 25 gulden op de betaaltafel. De chauffeur weigerde toen echter de man - die ook met een krant gooide - mee te nemen en sommeerde hem de bus te verlaten.
Ofwel de man was niet in het bezig van een geldig vervoerbewijs en was niet van plan er een te kopen. En het lijkt erop dat de man toch maar besloot een kaartje te kopen toen hij doorkreeg dat hij zonder kaartje zeker niet mee zou gaan. Maar een een biljet van 25 gulden neergooien is niet bepaald vriendelijk, en als hij dan ook nog met een krant gaat gooien kan ik me goed voorstellen dat die chauffeur er genoeg van had.
quote:Ik denk niet dat die chauffeur netjes rechtop stond toen hij dat knietje in z'n gezicht kreeg.
Vraag ik me uberhaupt af wat de gemiddelde lengte-eis van een buschauffeur is.
quote:Had die man maar niet zo moeilijk moeten doen. OV is niet gratis in NL, en ik neem aan dat de man daarvan op de hoogte was.
Inderdaad erg beangstigend, ik denk dat het slachtoffer minstens weken van slag is.
quote:Zet er dan een knipoog bij ofzo.
quote:Kijk eens naar jezelf!!
Op woensdag 08 augustus 2001 17:30 schreef glasbak het volgende:[..]
waar staat dat het een skin-head is ??
*discriminatie ruikt
En dan hoezo "discriminatie ruikt" ik geloof dat skin-heads over het algemeen zelf vrij rascistisch zijn!! En waarom neem jij het voor hun op?
quote:Ik mis 'm ook. Waar heb je 'm gelaten ?
Op woensdag 08 augustus 2001 17:24 schreef Cosma-Shiva het volgende:Jammer dat jullie de ironie ontgaat, die ik met dit topic beoogde.
quote:Ik neem het niet voor de skin-heads op maar eerder voor de kale(nde) mannen onder ons. Wat ik zelf niet ben overigens. Een skin-head is kaal, dat is algemeen bekend, maar een kale man is nog geen skin-head. Als je naar een kalende man wilt verwijzen, gebruik dan een ander term en niet een benaming voor een groep mensen die niet zo goed te boek staan in de maatschappij.
Op woensdag 08 augustus 2001 18:56 schreef Kaaswous het volgende:[..]
Kijk eens naar jezelf!!
Ik wilde met skin-head verwijzen naar die man met een kale kop. Dat jij er meteen zo over denkt.
En dan hoezo "discriminatie ruikt"
ik geloof dat skin-heads over het algemeen zelf vrij rascistisch zijn!! En waarom neem jij het voor hun op?
quote:Ok nou dan zal ik voortaan beter opletten met mn taalgebruik. Goed?
Op woensdag 08 augustus 2001 21:32 schreef glasbak het volgende:[..]
Ik neem het niet voor de skin-heads op maar eerder voor de kale(nde) mannen onder ons. Wat ik zelf niet ben overigens. Een skin-head is kaal, dat is algemeen bekend, maar een kale man is nog geen skin-head. Als je naar een kalende man wilt verwijzen, gebruik dan een ander term en niet een benaming voor een groep mensen die niet zo goed te boek staan in de maatschappij.
quote:Het is ook een misselijkmakende actie, dat ben ik met je eens, maar daarom hoef je nog niet de schuld af te schuiven aan een groep mensen die er misschien helemaal niets mee te maken hebben.
Op woensdag 08 augustus 2001 21:36 schreef Kaaswous het volgende:[..]
Ok nou dan zal ik voortaan beter opletten met mn taalgebruik. Goed?
Ik gebruikte die benaming omdat ik deze actie echt misselijkmakend vind.En daarom gebruikte ik een naam die niet zo goed te boek staat in de maatschappij.
quote:groep? hij was toch alleen?
Op woensdag 08 augustus 2001 22:01 schreef glasbak het volgende:[..]
Het is ook een misselijkmakende actie, dat ben ik met je eens, maar daarom hoef je nog niet de schuld af te schuiven aan een groep mensen die er misschien helemaal niets mee te maken hebben.
quote:Ja hallo! Ik heb nu onderhand wel genoeg uitleg gegeven waarom ik dat woord heb gebruikt. Lees mn bovenstaande post nog maar es een keer of 2.
Op woensdag 08 augustus 2001 22:01 schreef glasbak het volgende:[..]
Het is ook een misselijkmakende actie, dat ben ik met je eens, maar daarom hoef je nog niet de schuld af te schuiven aan een groep mensen die er misschien helemaal niets mee te maken hebben.
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:24 schreef Cosma-Shiva het volgende:Jammer dat jullie de ironie ontgaat, die ik met dit topic beoogde.
quote:Conductrice duwde mij uit rijdende trein (toch ?)
Op woensdag 08 augustus 2001 20:19 schreef Guus het volgende:Ik mis 'm ook. Waar heb je 'm gelaten ?
quote:Ja en misschien had die buschauffeur wel een aggresievieteitspijltje in zn bibs geschoten zodat die "kale man
Op donderdag 09 augustus 2001 00:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wonderlijk dat iedereen hier het slachtoffer (de "passagier") als boosdoener ziet.
Waarschijnlijk was zijn kaartje net een paar minuutjes verlopen (gebeurd wel vaker als je 20 minuten op een bus moet wachten), vervolgens wil hij toch betalen, dan sommeert de chauffeur hem de bus te verlaten en brengt hem een hoofdwond toe door als een wilde met een kaartstempel te om zich heen te slaan.
quote:De passagier trok de chauffeur uit de bus en gaf hem een knietje. Daarna sloeg de chauffeur terug.
Wonderlijk dat iedereen hier het slachtoffer (de "passagier") als boosdoener ziet.
Waarschijnlijk was zijn kaartje net een paar minuutjes verlopen (gebeurd wel vaker als je 20 minuten op een bus moet wachten), vervolgens wil hij toch betalen, dan sommeert de chauffeur hem de bus te verlaten en brengt hem een hoofdwond toe door als een wilde met een kaartstempel te om zich heen te slaan.
Volledig terecht volgens mij.
quote:.maar niet volgens je geloof.(R.K-10 geboden)
Op donderdag 09 augustus 2001 13:25 schreef Gia het volgende:[..]
De passagier trok de chauffeur uit de bus en gaf hem een knietje. Daarna sloeg de chauffeur terug.
Volledig terecht volgens mij.
quote:Ten eerste is het de verantwoordelijkheid van de passagier om de stempel te controleren. Dus aantal strippen, zone en tijd. De tijd wordt per kwartier ingesteld en mag niet achter staan. Dus in principe heb je maximaal 15 minuten voordeel, mijn ervaring is dat het meestal meer is (tot een half uur soms).
En als je 20 minuten moet wachten op de bus ben je 10 minuten te laat (uitgaande van halfuursdienst). Je hebt dan iig voldoende tijd om uit te zoeken of je kaart nog geldig is, en zo niet om eventueel een extra strippenkaart te halen. (Strippenkaart kopen bij de chauffeur is dom, want erg duur.) En als je niet weet of je kaartje nog geldig is kun je dat altijd aan de chauffeur vragen.
Dan tot slot nog ff de opmerking dat de passagier (iig volgens de eerste post) eerst een knietje gaf in het gezicht van de chauffeur, en de chauffeur als reactie daarop met z'n stempelapparaat ging meppen. En omdat je die niet kunt pakken als je buiten de bus staat kun je veilig aannemen dat de chauffeur dat ding in z'n hand had toen hij de bus uitgesleurd werd (in een poging de passagier eruit te zetten).
quote:Aha nu zijn we er, waarom had die chauffeur een stempelapparaat in zijn hand?
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:27 schreef Light het volgende:[..]
de chauffeur als reactie daarop met z'n stempelapparaat ging meppen. En omdat je die niet kunt pakken als je buiten de bus staat kun je veilig aannemen dat de chauffeur dat ding in z'n hand had toen hij de bus uitgesleurd werd (in een poging de passagier eruit te zetten).
quote:Wat is er in vredesnaam zo vreemd aan een buschauffeur met een stempelapparaat
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Aha nu zijn we er, waarom had die chauffeur een stempelapparaat in zijn hand?
( als ik een willekeurige bus instap heeft de buschauffeur altijd zo'n ding in zijn , meestal rechterhand , heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat dat uitzonderlijk was, gossie..)
quote:Sorry hoor, de chauffeur stond op, in het chauffeursgedeelte, waar dus een scheiding is tussen de passagiers en de chauffeur d.m.v een VRIJ HOGE "betaaltafel".
Op woensdag 08 augustus 2001 17:11 schreef Cosma-Shiva het volgende:. De chauffeur weigerde toen echter de man - die ook met een krant gooide - mee te nemen en sommeerde hem de bus te verlaten. Op het moment dat de chauffeur opstond om de man uit de bus te verwijderen, trok de passagier hem naar buiten en gaf hem een knietje in zijn gezicht. De chauffeur raakte lichtgewond. Toen deze vervolgens over de straat werd gesleurd, sloeg hij de man met een kaartstempel.
quote:Ik weet niet of die chauffeur katholiek was.
Op donderdag 09 augustus 2001 16:10 schreef Loedertje het volgende:[..]
.maar niet volgens je geloof.(R.K-10 geboden)
quote:En ik denk dat dit een aardige stempel drukt op het leven van de passagier.
Op woensdag 08 augustus 2001 18:20 schreef Light het volgende:Ik denk niet dat die chauffeur netjes rechtop stond toen hij dat knietje in z'n gezicht kreeg.
quote:Knietjes zijn ook niet bestemd om in iemand z'n gezicht te parkeren, so what's your point?
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:48 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ach het is moeilijk oordelen, maar stempelapparaten zijn daar nu eenmaal niet voor bestemd.
quote:Is het in je opgekomen dat de chauffeur dat stempelapparaat misschien nog net heeft kunnen pakken toen hij de bus uitgewerkt werd door de passagier?
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Aha nu zijn we er, waarom had die chauffeur een stempelapparaat in zijn hand?
Er hoefde immers niet gestempeld te worden, de man wilde een kaartje kopen, maar werd uit de bus gebonjourd, en de chauffeur had duidelijk al kwaad in zin doordat hij met die kaartstempel in de aanslag stond, ik zie het knietje van de passagier dan ook eerder als afweer van die vervaarlijke kaartstempel waarmee de ziedende chauffeur in de rondte zwaaide.
quote:Ik probeer het voor me te zien, maar verder dan wildwest beelden kom ik niet.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:die vervaarlijke kaartstempel waarmee de ziedende chauffeur in de rondte zwaaide.
De chauffeur, die ziedend met een gevaarlijke kaartstempel in de rondte zwaaide.....Heeehaaaa!!!
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 13:04 schreef Aneurism het volgende:
owkee wie gaat er die datum bij Ted erbij photoshoppen? Ik heb geen adobe progjes, dus ik helaas niet, maar ik verwacht wel die datum op zijn kop...![]()
quote:Dan nog, met welke reden, niet om kaartjes te stempelen buiten de bus naar ik aanneem, die man dacht gewoon bij zichzelf:"Ik ga die vent er eens flink van langs geven met mijn stempelautomaat".
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:47 schreef Light het volgende:[..]
Is het in je opgekomen dat de chauffeur dat stempelapparaat misschien nog net heeft kunnen pakken toen hij de bus uitgewerkt werd door de passagier?
quote:De term "iemand een knietje geven" is vrijwel bij een ieder bekend.
Op vrijdag 10 augustus 2001 09:12 schreef Lithion het volgende:[..]
Knietjes zijn ook niet bestemd om in iemand z'n gezicht te parkeren, so what's your point?
quote:Vreemde redenatie, de bus is dan immers 20 minuten te laat.
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:27 schreef Light het volgende:[..]
Ten eerste is het de verantwoordelijkheid van de passagier om de stempel te controleren. Dus aantal strippen, zone en tijd. De tijd wordt per kwartier ingesteld en mag niet achter staan. Dus in principe heb je maximaal 15 minuten voordeel, mijn ervaring is dat het meestal meer is (tot een half uur soms).
En als je 20 minuten moet wachten op de bus ben je 10 minuten te laat
quote:kom op zeg, je gaat toch geen ruzie lopen maken voor die paar guldens..
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Vreemde redenatie, de bus is dan immers 20 minuten te laat.
Wanneer jouw kaartje bv geldig is tot 13.00 uur, en je staat keurig om 12.50 op de bus te wachten die om 13.00 uur behoord te komen, en deze komst pas om 13:20 uur aanschuiven dan ben je imo 20 minuten te laat, zonder dat het jouw schuld is, je stapt in en de goedgemutste chauffeur zegt : Je kaartje is verlopen!" en wanneer jij dan tegen die buschauffeur zegt: "Maar ik sta hier al bijna een half uur", en die man begint gelijk te vloeken en met zijn stempelautomaat te dreigen, dan wordt het een bedenkelijke situatie.
quote:Leuke maatschappelijke instelling heb jij!
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
De term "iemand een knietje geven" is vrijwel bij een ieder bekend.
"Iemand een stempelautomaatje geven" is een uitspraak die ik in elk geval nooit eerder heb gehoord.
Cosma-Shiva volgens mij probeer jij nu gewoon deze discussie te "winnen" t.o.v. andere en interesseerd het jouw hier allang niet meer waar het om gaat.
Ik neem trouwens nog niet eens de moeite om aan te geven hoevaak jij jezelf hebt tegengesproken in dit topic als het gaat om normen en waarden.
quote:Oordeel niet over mij slechts nav 1 topic Kaaswous.
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:40 schreef Kaaswous het volgende:[..]
Leuke maatschappelijke instelling heb jij!
quote:Dat mag zeker niet, ik gaf slechts antwoord op een reactie van Lithion.
Omdat "iemand een knietje geven" vrijwel bij iedereen bekend is mag dat.
quote:Inderdaad, ik zou het vervelend vinden indien mensen nav dit incident bang worden om met de bus te reizen, louter omdat de chauffeurs in het bezit zijn van een stempelautomaat.
Maar omdat niemand heeft gehoord van "iemand een stempelautomaatje geven" (wat een woordkeuze) mag dat niet!
quote:Ik wil helemaal geen discussie winnen, dat is ook irreel hooguit discussie voeren, en heb vrijwillig voor de "andere" mening gekozen, omdat dit een discussie opleverd.
Cosma-Shiva volgens mij probeer jij nu gewoon deze discussie te "winnen" t.o.v. andere
quote:Volgens mij wordt daar echt wel rekening mee gehouden hoor! En trouwens al zou het in je "nadeel" werken ..... ik geloof nooit dat een chauffeur jou gelijk zit te bedreigen.
Wanneer jouw kaartje bv geldig is tot 13.00 uur, en je staat keurig om 12.50 op de bus te wachten die om 13.00 uur behoord te komen, en deze komst pas om 13:20 uur aanschuiven dan ben je imo 20 minuten te laat, zonder dat het jouw schuld is, je stapt in en de goedgemutste chauffeur zegt : Je kaartje is verlopen!" en wanneer jij dan tegen die buschauffeur zegt: "Maar ik sta hier al bijna een half uur", en die man begint gelijk te vloeken en met zijn stempelautomaat te dreigen, dan wordt het een bedenkelijke situatie.
quote:Cosma-shiva--->
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Oordeel niet over mij slechts nav 1 topic Kaaswous.
[..]Dat mag zeker niet, ik gaf slechts antwoord op een reactie van Lithion.
[..]Inderdaad, ik zou het vervelend vinden indien mensen nav dit incident bang worden om met de bus te reizen, louter omdat de chauffeurs in het bezit zijn van een stempelautomaat.
[..]Ik wil helemaal geen discussie winnen, dat is ook irreel hooguit discussie voeren, en heb vrijwillig voor de "andere" mening gekozen, omdat dit een discussie opleverd.
Waarom ik dit zeg? --> Ookal ben ik hier een noob ik heb allang gezien op wat voor manier jij discussieerd. Zoals ik al heb gezegd reageer jij niet in het geheel en spreek jij jezelf zo meerdere keren tegen en haal/trek jij discussies uit zn verband. Dit is zeer irritant/verwarrend (bewijs-->kijk waar deze discussie is belandt en daar krijg jij naar mijn mening de zwarte piet voor) en daarom vraag ik jou of je voortaan in zn geheel wilt antwoorden.
quote:[Mod mode on]
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:06 schreef Kaaswous het volgende:[..]
Cosma-shiva--->
Wat jij nou doet is niet juist je haalt mij post/oordeel uitelkaar en gaat per "zin" een opmerking plaatsen. Om zo mijn oordeel te ontkrachten. Zo kunnen we eindeloos doordiscussieren over dingen die de topic niet direct aangaan. Dit is geen discussie maar eerder veredelde slowchat.
Het was een geheel en zo dien je ook antwoord terug te geven kan/doe je dat niet dan weet ik genoeg en hoef ik eigelijk al niet meer te reageren.Waarom ik dit zeg? --> Ookal ben ik hier een noob ik heb allang gezien op wat voor manier jij discussieerd. Zoals ik al heb gezegd reageer jij niet in het geheel en spreek jij jezelf zo meerdere keren tegen en haal/trek jij discussies uit zn verband. Dit is zeer irritant/verwarrend (bewijs-->kijk waar deze discussie is belandt
en daar krijg jij naar mijn mening de zwarte piet voor) en daarom vraag ik jou of je voortaan in zn geheel wilt antwoorden.
De manier van discussieren van Cosma beschouw ik als zeer zinvol. En om het je makkelijk te maken heeft ze zelfs een motivatie gegeven van haar genomen standpunt: dat van advocaat van de duivel. Door haar standpunt heeft ze een aantal zaken naar voren gekregen zoals het feit er ook een andere kant van de zaak kan zijn, en dat de buschauffeur niet per definitie alleen maar slachtoffer is.
Ik wil Cosma dan ook complimenteren met de wijze van discussieėren zoals ze die hier nu voert.
[mod mode off]
quote:Was de bus waar het in het nieuwsbericht om ging te laat? Dat staat er namelijk niet in.
Ik heb sowieso eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een bus 20 minuten te laat is, maar dat terzijde. En als dat een keer zou gebeuren dan denk ik niet dat een chauffeur moeilijk doet als het kaartje geldig nog geldig was op het moment dat de bus voorbij had moeten komen.
En om nog ff met die goedgemutste chauffeur verder te gaan, ik kan me niet voorstellen dat die moeilijk gaat doen als het kaartje geldig was toen de bus had moeten komen. En anders gaat de goedgemutste chauffeur niet meteen vloeken en dreigen met z'n stempel. In het nieuwsbericht staat trouwens dat de passagier eerst geen kaartje wilde kopen, en uiteindelijk met een biljet van 25 gulden en een krant ging gooien. Daarna pas zijn chauffeur en passagier naar buiten gegaan.
Ik krijg de indruk dat jij vergeet wat de passagier gedaan heeft en de volgorde van de gebeurtenissen aanpast.
quote:Dat jij niet ziet dat zij bepaalde dingen uit zn verband haalt is tot daaraan toe maar...
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:16 schreef Doc het volgende:
-doet niet ter zake-
quote:Waar heb jij het nou weer over? Indirecte aanval? ip-adres?
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:04 schreef Kaaswous het volgende:[..]
Dat jij niet ziet dat zij bepaalde dingen uit zn verband haalt is tot daaraan toe maar...
Wij weten allebei dat deze indirecte aanval te maken heeft met een bepaalde ip-adres en niet omdat Cosma-shiva volgens jou zo goed discussieerd.
En by the way, als moderator dacht ik dat het wel handig voor je was dat de manier van discussiėren van Cosma wel gewaardeerd wordt. Jij had een meta-discussie over haar wijze van discussiėren en het leek me zeer ter zake dat ik je als moderator wat verhelderde...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |