abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1367772
Buschauffeur in Mierlo slaags met passagier
Woensdag 8 augustus. MIERLO - Na een stevige vechtpartij heeft een 52-jarige Helmondse buschauffeur van vervoersbedrijf Hermes gistermiddag een lastige passagier in Mierlo met een stempel in het gezicht geslagen.

De twee raakten slaags met elkaar omdat de passagier een ongeldig plaatsbewijs had en aanvankelijk weigerde een nieuw kaartje te kopen. Pas na herhaald aandringen van de chauffeur gooide de passagier een biljet van 25 gulden op de betaaltafel. De chauffeur weigerde toen echter de man - die ook met een krant gooide - mee te nemen en sommeerde hem de bus te verlaten. Op het moment dat de chauffeur opstond om de man uit de bus te verwijderen, trok de passagier hem naar buiten en gaf hem een knietje in zijn gezicht. De chauffeur raakte lichtgewond. Toen deze vervolgens over de straat werd gesleurd, sloeg hij de man met een kaartstempel. De passagier liep daarbij een hoofdwond op en vluchtte weg van de Santheuvel West. Volgens de politie gaat het om een man tussen de 25 en dertig jaar met een kaal hoofd, een meter negentig lang en een stevig postuur.

Volgens een woordvoerder van Hermes is de chauffeur flink geschrokken van het voorval.

'Hij krijgt momenteel bijstand van Slachtofferhulp. Zodra hij zich goed voelt om weer voor ons te gaan werken, mag dat. We nemen hem niets kwalijk. We denken dat de chauffeur het enige juiste heeft gedaan om zich te verdedigen tegen zo'n agressieve passagier.'

bron: Eindhovensdagblad.

------------------------------------------------------

Dat dit toch allemaal maar kan in Nederland, de chauffeur mept passagier en krijgt bijstand van slachtofferhulp

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1367783
Hou even de volgorde in de gaten!

Eerst werd die chauffeur zijn bus uitgesleurd en kreeg een knie in zijn gezicht. Daarna sloeg ie pas.

pi_1367787
Ja maar de passagier gedroeg zich als een borderline psychoot. Geef die chauffeur een lintje aub.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 17:18:46 #4
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_1367802
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:11 schreef Cosma-Shiva het volgende:
--knip--
Dat dit toch allemaal maar kan in Nederland, de chauffeur mept passagier en krijgt bijstand van slachtofferhulp
dus jij denkt dat het slachtoffer nu vrij rondloopt ? dus niet he.. als die chauffeur van mening is dat hij deze passagier mag weigeren, dan heeft de beste man naar buiten te gaan en op de volgende bus te wachten.

de chauffeur is nog altijd de baas op de bus en mag ten aller tijde een klant buiten de deur zetten als daar aanleiding toe is.

dus ik geef de chauffeur groot gelijk.. jammer dat ie met een blauw oog moet lopen nu..

pi_1367824
Jammer dat jullie de ironie ontgaat, die ik met dit topic beoogde.
pi_1367835
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:14 schreef k_man het volgende:
Hou even de volgorde in de gaten!

Eerst werd die chauffeur zijn bus uitgesleurd en kreeg een knie in zijn gezicht. Daarna sloeg ie pas.

Idd. En de chauffeur werd de bus uitgesleurd omdat de passagier het niet nodig vond een kaartje te kopen, de bus niet wilde verlaten op verzoek van de chauffeur en aggressief gedrag vertoonde.

En als die chauffeur dan een knietje in z'n gezicht krijgt kan ik me heel goed voorstellen dat hij begint te meppen. Als die chauffeur dan z'n stempel apparaat in z'n hand heeft dan heb je een probleem. Er zitten namelijk allemaal leuke hoekjes en puntjes aan...

woensdag 8 augustus 2001 @ 17:26:35 #7
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_1367839
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:24 schreef Cosma-Shiva het volgende:
zet het dan in onzin en niet in anm

en zeker gezien de haat tegen de (bus)chauffeurs sinds dance valley, moet ik het hier wel voor ze opnemen (aangezien ik zelf ook (vrachtwagen)chauffeur ben..)

En ironie ? waar ???

pi_1367852
quote:
.
Wittgenstein
pi_1367864
Idd die chauffeur hoort een lintje te krijgen en die skin-head een heropvoedingscursus.
[b]You are an insult to my intelligence...[/b]
  woensdag 8 augustus 2001 @ 17:30:52 #10
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_1367870
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:29 schreef Kaaswous het volgende:
Idd die chauffeur hoort een lintje te krijgen en die skin-head een heropvoedingscursus.
waar staat dat het een skin-head is ??

*discriminatie ruikt

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 augustus 2001 @ 17:33:07 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1367881
quote:
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 augustus 2001 @ 17:37:55 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1367897
quote:
een man tussen de 25 en dertig jaar met een kaal hoofd, een meter negentig lang en een stevig postuur
  woensdag 8 augustus 2001 @ 17:38:55 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1367905
Als die passagier aangifte doet van mishandeling en fysieke en emtionele schade heeft de buschaffeur geen poot om op te staan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1367908
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:18 schreef glasbak het volgende:

de chauffeur is nog altijd de baas op de bus en mag ten aller tijde een klant buiten de deur zetten als daar aanleiding toe is.

dus ik geef de chauffeur groot gelijk.. jammer dat ie met een blauw oog moet lopen nu..

Klopt idd, hoewel de buschauffeur in eerste instantie wel iedereen mee moet nemen. Maar dan wel met een geldig plaatsbewijs. En het is dom om te denken dat je met een ongeldig kaartje (of zonder kaartje) langs de chauffeur kunt komen. Het gedrag van de passagier sloeg (voor zover ik uit het bericht kan halen) compleet nergens op.
pi_1367915
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:38 schreef Re het volgende:
Als die passagier aangifte doet van mishandeling en fysieke en emtionele schade heeft de buschaffeur geen poot om op te staan
En wat dan als de chauffeur ook / eerder aangifte doet?
pi_1367927
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:26 schreef Light het volgende:

[..]

Idd. En de chauffeur werd de bus uitgesleurd omdat de passagier het niet nodig vond een kaartje te kopen

Nee de passagier wilde wel een kaartje kopen maar had niet kleiner als f 25,-
quote:
En als die chauffeur dan een knietje in z'n gezicht krijgt
Vraag ik me uberhaupt af wat de gemiddelde lengte-eis van een buschauffeur is.
quote:
Als die chauffeur dan z'n stempel apparaat in z'n hand heeft dan heb je een probleem.
Inderdaad erg beangstigend, ik denk dat het slachtoffer minstens weken van slag is.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 17:45:04 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1367929
Dan zal die ook voor mishandeling terecht kunnen staan, maar de buschauffeur gebruikte een wapen
  woensdag 8 augustus 2001 @ 17:47:15 #18
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_1367938
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:37 schreef Doc het volgende:
een man tussen de 25 en dertig jaar met een kaal hoofd, een meter negentig lang en een stevig postuur

Overigens, ik wil Ted hiermee niet als crimineel bestempelen, maar wil laten zien dat niet iedere kalende man tussen 25 en 30 (ook al zal ted ietsje ouder zijn) een skinhead is..

woensdag 8 augustus 2001 @ 17:51:01 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1367963
een bier zuipende rokende kale vent met zijn vingers in het verband... das best wel tuig (zie ik niet een datumpje staan op zijn linker slaap?)
  woensdag 8 augustus 2001 @ 17:51:50 #20
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_1367968
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:51 schreef Re het volgende:
een bier zuipende rokende kale vent met zijn vingers in het verband... das best wel tuig (zie ik niet een datumpje staan op zijn linker slaap?)
Jij bent gewoon gemeen Arme ted
  woensdag 8 augustus 2001 @ 17:56:08 #21
2764 Trainspotter
Nu mčt goedkope zonnebril
pi_1367983
quote:
Buschauffeur in Mierlo slaags met passagier...
pi_1368082
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Nee de passagier wilde wel een kaartje kopen maar had niet kleiner als f 25,-

Uit de eerste posting:

De twee raakten slaags met elkaar omdat de passagier een ongeldig plaatsbewijs had en aanvankelijk weigerde een nieuw kaartje te kopen. Pas na herhaald aandringen van de chauffeur gooide de passagier een biljet van 25 gulden op de betaaltafel. De chauffeur weigerde toen echter de man - die ook met een krant gooide - mee te nemen en sommeerde hem de bus te verlaten.

Ofwel de man was niet in het bezig van een geldig vervoerbewijs en was niet van plan er een te kopen. En het lijkt erop dat de man toch maar besloot een kaartje te kopen toen hij doorkreeg dat hij zonder kaartje zeker niet mee zou gaan. Maar een een biljet van 25 gulden neergooien is niet bepaald vriendelijk, en als hij dan ook nog met een krant gaat gooien kan ik me goed voorstellen dat die chauffeur er genoeg van had.

quote:
Vraag ik me uberhaupt af wat de gemiddelde lengte-eis van een buschauffeur is.
Ik denk niet dat die chauffeur netjes rechtop stond toen hij dat knietje in z'n gezicht kreeg.
quote:
Inderdaad erg beangstigend, ik denk dat het slachtoffer minstens weken van slag is.
Had die man maar niet zo moeilijk moeten doen. OV is niet gratis in NL, en ik neem aan dat de man daarvan op de hoogte was.
pi_1368201
quote:
Zet er dan een knipoog bij ofzo.
pi_1368319
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:30 schreef glasbak het volgende:

[..]

waar staat dat het een skin-head is ??

*discriminatie ruikt

Kijk eens naar jezelf!! Ik wilde met skin-head verwijzen naar die man met een kale kop. Dat jij er meteen zo over denkt.

En dan hoezo "discriminatie ruikt" ik geloof dat skin-heads over het algemeen zelf vrij rascistisch zijn!! En waarom neem jij het voor hun op?

pi_1368930
quote:

Ik mis 'm ook. Waar heb je 'm gelaten ?
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 21:32:06 #26
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_1369389
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 18:56 schreef Kaaswous het volgende:

[..]

Kijk eens naar jezelf!! Ik wilde met skin-head verwijzen naar die man met een kale kop. Dat jij er meteen zo over denkt.

En dan hoezo "discriminatie ruikt" ik geloof dat skin-heads over het algemeen zelf vrij rascistisch zijn!! En waarom neem jij het voor hun op?

Ik neem het niet voor de skin-heads op maar eerder voor de kale(nde) mannen onder ons. Wat ik zelf niet ben overigens. Een skin-head is kaal, dat is algemeen bekend, maar een kale man is nog geen skin-head. Als je naar een kalende man wilt verwijzen, gebruik dan een ander term en niet een benaming voor een groep mensen die niet zo goed te boek staan in de maatschappij.
pi_1369409
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 21:32 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ik neem het niet voor de skin-heads op maar eerder voor de kale(nde) mannen onder ons. Wat ik zelf niet ben overigens. Een skin-head is kaal, dat is algemeen bekend, maar een kale man is nog geen skin-head. Als je naar een kalende man wilt verwijzen, gebruik dan een ander term en niet een benaming voor een groep mensen die niet zo goed te boek staan in de maatschappij.

Ok nou dan zal ik voortaan beter opletten met mn taalgebruik. Goed?
Ik gebruikte die benaming omdat ik deze actie echt misselijkmakend vind. En daarom gebruikte ik een naam die niet zo goed te boek staat in de maatschappij.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 22:01:06 #28
12297 nina
eeehhhmmm.
pi_1369557
goh, en dat in Mierlo, vlak bij mij in de buurt.
moet ik nog bedenken.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 22:01:30 #29
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_1369561
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 21:36 schreef Kaaswous het volgende:

[..]

Ok nou dan zal ik voortaan beter opletten met mn taalgebruik. Goed?
Ik gebruikte die benaming omdat ik deze actie echt misselijkmakend vind. En daarom gebruikte ik een naam die niet zo goed te boek staat in de maatschappij.

Het is ook een misselijkmakende actie, dat ben ik met je eens, maar daarom hoef je nog niet de schuld af te schuiven aan een groep mensen die er misschien helemaal niets mee te maken hebben.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 22:10:10 #30
12297 nina
eeehhhmmm.
pi_1369605
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 22:01 schreef glasbak het volgende:

[..]

Het is ook een misselijkmakende actie, dat ben ik met je eens, maar daarom hoef je nog niet de schuld af te schuiven aan een groep mensen die er misschien helemaal niets mee te maken hebben.

groep? hij was toch alleen?
moet ik nog bedenken.
pi_1369610
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 22:01 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ja hallo! Ik heb nu onderhand wel genoeg uitleg gegeven waarom ik dat woord heb gebruikt. Lees mn bovenstaande post nog maar es een keer of 2.
pi_1370159
quote:

quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 20:19 schreef Guus het volgende:

Ik mis 'm ook. Waar heb je 'm gelaten ?

Conductrice duwde mij uit rijdende trein (toch ?)
pi_1370324
Wonderlijk dat iedereen hier het slachtoffer (de "passagier") als boosdoener ziet.
Waarschijnlijk was zijn kaartje net een paar minuutjes verlopen (gebeurd wel vaker als je 20 minuten op een bus moet wachten), vervolgens wil hij toch betalen, dan sommeert de chauffeur hem de bus te verlaten en brengt hem een hoofdwond toe door als een wilde met een kaartstempel te om zich heen te slaan.
pi_1370510
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 00:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wonderlijk dat iedereen hier het slachtoffer (de "passagier") als boosdoener ziet.
Waarschijnlijk was zijn kaartje net een paar minuutjes verlopen (gebeurd wel vaker als je 20 minuten op een bus moet wachten), vervolgens wil hij toch betalen, dan sommeert de chauffeur hem de bus te verlaten en brengt hem een hoofdwond toe door als een wilde met een kaartstempel te om zich heen te slaan.
Ja en misschien had die buschauffeur wel een aggresievieteitspijltje in zn bibs geschoten zodat die "kale man (geen skin-head)" agressief zou worden en die buschauffeur vrije dagen kan nemen door zijn verwondingen. (mentaal/fysiek) sorrie hoor cosma
pi_1373317
owkee wie gaat er die datum bij Ted erbij photoshoppen? Ik heb geen adobe progjes, dus ik helaas niet, maar ik verwacht wel die datum op zijn kop...
  donderdag 9 augustus 2001 @ 13:25:18 #36
3542 Gia
User under construction
pi_1373525
quote:
De passagier trok de chauffeur uit de bus en gaf hem een knietje. Daarna sloeg de chauffeur terug.

Volledig terecht volgens mij.

† In Memoriam † donderdag 9 augustus 2001 @ 16:10:11 #37
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1375170
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]

De passagier trok de chauffeur uit de bus en gaf hem een knietje. Daarna sloeg de chauffeur terug.

Volledig terecht volgens mij.

.maar niet volgens je geloof.(R.K-10 geboden)
pi_1378654
quote:
Ten eerste is het de verantwoordelijkheid van de passagier om de stempel te controleren. Dus aantal strippen, zone en tijd. De tijd wordt per kwartier ingesteld en mag niet achter staan. Dus in principe heb je maximaal 15 minuten voordeel, mijn ervaring is dat het meestal meer is (tot een half uur soms).

En als je 20 minuten moet wachten op de bus ben je 10 minuten te laat (uitgaande van halfuursdienst). Je hebt dan iig voldoende tijd om uit te zoeken of je kaart nog geldig is, en zo niet om eventueel een extra strippenkaart te halen. (Strippenkaart kopen bij de chauffeur is dom, want erg duur.) En als je niet weet of je kaartje nog geldig is kun je dat altijd aan de chauffeur vragen.

Dan tot slot nog ff de opmerking dat de passagier (iig volgens de eerste post) eerst een knietje gaf in het gezicht van de chauffeur, en de chauffeur als reactie daarop met z'n stempelapparaat ging meppen. En omdat je die niet kunt pakken als je buiten de bus staat kun je veilig aannemen dat de chauffeur dat ding in z'n hand had toen hij de bus uitgesleurd werd (in een poging de passagier eruit te zetten).

pi_1378786
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:27 schreef Light het volgende:

[..]

de chauffeur als reactie daarop met z'n stempelapparaat ging meppen. En omdat je die niet kunt pakken als je buiten de bus staat kun je veilig aannemen dat de chauffeur dat ding in z'n hand had toen hij de bus uitgesleurd werd (in een poging de passagier eruit te zetten).

Aha nu zijn we er, waarom had die chauffeur een stempelapparaat in zijn hand?
Er hoefde immers niet gestempeld te worden, de man wilde een kaartje kopen, maar werd uit de bus gebonjourd, en de chauffeur had duidelijk al kwaad in zin doordat hij met die kaartstempel in de aanslag stond, ik zie het knietje van de passagier dan ook eerder als afweer van die vervaarlijke kaartstempel waarmee de ziedende chauffeur in de rondte zwaaide.
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2001 @ 03:15:17 #40
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1378817
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wat is er in vredesnaam zo vreemd aan een buschauffeur met een stempelapparaat

( als ik een willekeurige bus instap heeft de buschauffeur altijd zo'n ding in zijn , meestal rechterhand , heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat dat uitzonderlijk was, gossie..)

† In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2001 @ 03:20:44 #41
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1378839
quote:

. De chauffeur weigerde toen echter de man - die ook met een krant gooide - mee te nemen en sommeerde hem de bus te verlaten. Op het moment dat de chauffeur opstond om de man uit de bus te verwijderen, trok de passagier hem naar buiten en gaf hem een knietje in zijn gezicht. De chauffeur raakte lichtgewond. Toen deze vervolgens over de straat werd gesleurd, sloeg hij de man met een kaartstempel.

Sorry hoor, de chauffeur stond op, in het chauffeursgedeelte, waar dus een scheiding is tussen de passagiers en de chauffeur d.m.v een VRIJ HOGE "betaaltafel".
Daar sleurt de passagier de chauffeur OVERHEEN!, de trap af (kedeng!!) naar buiten en dan vind jij het raar dat die chauffeur met in z'n knuistjes zijn stempelapparaatje, terugmept?
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 03:48:12 #42
3542 Gia
User under construction
pi_1378955
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 16:10 schreef Loedertje het volgende:

[..]

.maar niet volgens je geloof.(R.K-10 geboden)

Ik weet niet of die chauffeur katholiek was.
pi_1378959
Ach het is moeilijk oordelen, maar stempelapparaten zijn daar nu eenmaal niet voor bestemd.
pi_1379111
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 18:20 schreef Light het volgende:

Ik denk niet dat die chauffeur netjes rechtop stond toen hij dat knietje in z'n gezicht kreeg.

En ik denk dat dit een aardige stempel drukt op het leven van de passagier.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 09:12:55 #45
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1379482
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:48 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ach het is moeilijk oordelen, maar stempelapparaten zijn daar nu eenmaal niet voor bestemd.
Knietjes zijn ook niet bestemd om in iemand z'n gezicht te parkeren, so what's your point?
pi_1380957
quote:

[..]

Er hoefde immers niet gestempeld te worden, de man wilde een kaartje kopen, maar werd uit de bus gebonjourd, en de chauffeur had duidelijk al kwaad in zin doordat hij met die kaartstempel in de aanslag stond, ik zie het knietje van de passagier dan ook eerder als afweer van die vervaarlijke kaartstempel waarmee de ziedende chauffeur in de rondte zwaaide.

Is het in je opgekomen dat de chauffeur dat stempelapparaat misschien nog net heeft kunnen pakken toen hij de bus uitgewerkt werd door de passagier?
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 12:55:20 #47
3542 Gia
User under construction
pi_1380997
quote:

die vervaarlijke kaartstempel waarmee de ziedende chauffeur in de rondte zwaaide.

Ik probeer het voor me te zien, maar verder dan wildwest beelden kom ik niet.

De chauffeur, die ziedend met een gevaarlijke kaartstempel in de rondte zwaaide.....Heeehaaaa!!!

pi_1381103
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 13:04 schreef Aneurism het volgende:
owkee wie gaat er die datum bij Ted erbij photoshoppen? Ik heb geen adobe progjes, dus ik helaas niet, maar ik verwacht wel die datum op zijn kop...

pi_1382755
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:47 schreef Light het volgende:

[..]

Is het in je opgekomen dat de chauffeur dat stempelapparaat misschien nog net heeft kunnen pakken toen hij de bus uitgewerkt werd door de passagier?

Dan nog, met welke reden, niet om kaartjes te stempelen buiten de bus naar ik aanneem, die man dacht gewoon bij zichzelf:"Ik ga die vent er eens flink van langs geven met mijn stempelautomaat".
Niet goed te praten gewoon.
pi_1382769
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 09:12 schreef Lithion het volgende:

[..]

Knietjes zijn ook niet bestemd om in iemand z'n gezicht te parkeren, so what's your point?

De term "iemand een knietje geven" is vrijwel bij een ieder bekend.
"Iemand een stempelautomaatje geven" is een uitspraak die ik in elk geval nooit eerder heb gehoord.
pi_1382821
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:27 schreef Light het volgende:

[..]

Ten eerste is het de verantwoordelijkheid van de passagier om de stempel te controleren. Dus aantal strippen, zone en tijd. De tijd wordt per kwartier ingesteld en mag niet achter staan. Dus in principe heb je maximaal 15 minuten voordeel, mijn ervaring is dat het meestal meer is (tot een half uur soms).

En als je 20 minuten moet wachten op de bus ben je 10 minuten te laat

Vreemde redenatie, de bus is dan immers 20 minuten te laat.
Wanneer jouw kaartje bv geldig is tot 13.00 uur, en je staat keurig om 12.50 op de bus te wachten die om 13.00 uur behoord te komen, en deze komst pas om 13:20 uur aanschuiven dan ben je imo 20 minuten te laat, zonder dat het jouw schuld is, je stapt in en de goedgemutste chauffeur zegt : Je kaartje is verlopen!" en wanneer jij dan tegen die buschauffeur zegt: "Maar ik sta hier al bijna een half uur", en die man begint gelijk te vloeken en met zijn stempelautomaat te dreigen, dan wordt het een bedenkelijke situatie.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 16:38:21 #52
10090 waspman
life is sweet
pi_1382870
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wanneer jouw kaartje bv geldig is tot 13.00 uur, en je staat keurig om 12.50 op de bus te wachten die om 13.00 uur behoord te komen, en deze komst pas om 13:20 uur aanschuiven dan ben je imo 20 minuten te laat, zonder dat het jouw schuld is, je stapt in en de goedgemutste chauffeur zegt : Je kaartje is verlopen!" en wanneer jij dan tegen die buschauffeur zegt: "Maar ik sta hier al bijna een half uur", en die man begint gelijk te vloeken en met zijn stempelautomaat te dreigen, dan wordt het een bedenkelijke situatie.

kom op zeg, je gaat toch geen ruzie lopen maken voor die paar guldens..
pi_1382889
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

De term "iemand een knietje geven" is vrijwel bij een ieder bekend.
"Iemand een stempelautomaatje geven" is een uitspraak die ik in elk geval nooit eerder heb gehoord.

Leuke maatschappelijke instelling heb jij!
Omdat "iemand een knietje geven" vrijwel bij iedereen bekend is mag dat. Maar omdat niemand heeft gehoord van "iemand een stempelautomaatje geven" (wat een woordkeuze ) mag dat niet!

Cosma-Shiva volgens mij probeer jij nu gewoon deze discussie te "winnen" t.o.v. andere en interesseerd het jouw hier allang niet meer waar het om gaat.
Ik neem trouwens nog niet eens de moeite om aan te geven hoevaak jij jezelf hebt tegengesproken in dit topic als het gaat om normen en waarden.

pi_1383153
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:40 schreef Kaaswous het volgende:

[..]

Leuke maatschappelijke instelling heb jij!

Oordeel niet over mij slechts nav 1 topic Kaaswous.
quote:
Omdat "iemand een knietje geven" vrijwel bij iedereen bekend is mag dat.
Dat mag zeker niet, ik gaf slechts antwoord op een reactie van Lithion.
quote:
Maar omdat niemand heeft gehoord van "iemand een stempelautomaatje geven" (wat een woordkeuze ) mag dat niet!
Inderdaad, ik zou het vervelend vinden indien mensen nav dit incident bang worden om met de bus te reizen, louter omdat de chauffeurs in het bezit zijn van een stempelautomaat.
quote:
Cosma-Shiva volgens mij probeer jij nu gewoon deze discussie te "winnen" t.o.v. andere
Ik wil helemaal geen discussie winnen, dat is ook irreel hooguit discussie voeren, en heb vrijwillig voor de "andere" mening gekozen, omdat dit een discussie opleverd.
pi_1383407
quote:

[..]

Volgens mij wordt daar echt wel rekening mee gehouden hoor! En trouwens al zou het in je "nadeel" werken ..... ik geloof nooit dat een chauffeur jou gelijk zit te bedreigen.
pi_1383691
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Oordeel niet over mij slechts nav 1 topic Kaaswous.
[..]

Dat mag zeker niet, ik gaf slechts antwoord op een reactie van Lithion.
[..]

Inderdaad, ik zou het vervelend vinden indien mensen nav dit incident bang worden om met de bus te reizen, louter omdat de chauffeurs in het bezit zijn van een stempelautomaat.
[..]

Ik wil helemaal geen discussie winnen, dat is ook irreel hooguit discussie voeren, en heb vrijwillig voor de "andere" mening gekozen, omdat dit een discussie opleverd.

Cosma-shiva--->
Wat jij nou doet is niet juist je haalt mij post/oordeel uitelkaar en gaat per "zin" een opmerking plaatsen. Om zo mijn oordeel te ontkrachten. Zo kunnen we eindeloos doordiscussieren over dingen die de topic niet direct aangaan. Dit is geen discussie maar eerder veredelde slowchat.
Het was een geheel en zo dien je ook antwoord terug te geven kan/doe je dat niet dan weet ik genoeg en hoef ik eigelijk al niet meer te reageren.

Waarom ik dit zeg? --> Ookal ben ik hier een noob ik heb allang gezien op wat voor manier jij discussieerd. Zoals ik al heb gezegd reageer jij niet in het geheel en spreek jij jezelf zo meerdere keren tegen en haal/trek jij discussies uit zn verband. Dit is zeer irritant/verwarrend (bewijs-->kijk waar deze discussie is belandt en daar krijg jij naar mijn mening de zwarte piet voor) en daarom vraag ik jou of je voortaan in zn geheel wilt antwoorden.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 augustus 2001 @ 18:16:36 #57
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1383760
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:06 schreef Kaaswous het volgende:

[..]

Cosma-shiva--->
Wat jij nou doet is niet juist je haalt mij post/oordeel uitelkaar en gaat per "zin" een opmerking plaatsen. Om zo mijn oordeel te ontkrachten. Zo kunnen we eindeloos doordiscussieren over dingen die de topic niet direct aangaan. Dit is geen discussie maar eerder veredelde slowchat.
Het was een geheel en zo dien je ook antwoord terug te geven kan/doe je dat niet dan weet ik genoeg en hoef ik eigelijk al niet meer te reageren.

Waarom ik dit zeg? --> Ookal ben ik hier een noob ik heb allang gezien op wat voor manier jij discussieerd. Zoals ik al heb gezegd reageer jij niet in het geheel en spreek jij jezelf zo meerdere keren tegen en haal/trek jij discussies uit zn verband. Dit is zeer irritant/verwarrend (bewijs-->kijk waar deze discussie is belandt en daar krijg jij naar mijn mening de zwarte piet voor) en daarom vraag ik jou of je voortaan in zn geheel wilt antwoorden.

[Mod mode on]
Dat Cosma jou post in stukken onderverdeeld doet helemaal niets af aan de punten die jij opnoemt. Ze verhelderd daar alleen haar antwoord mee. Ze had het ook alemaal aan elkaar kunnen plakken, maar het zou niet leesbaarder worden. In jou post was het niet zo zeer dat het geheel meer verhelderde dan de som der delen en evenmin haalde Cosma hier iets uit z'n verband. Ik ben van mening dat je klacht hier onterecht is. Te meer daar jij Cosma begint te beschuldigen van een braakwekkende sociale instelling (als iets wel OK is lijkt me dat Cosma's sociale instelling is mijn ervaring na het lezen van al haar posts in AN&M).

De manier van discussieren van Cosma beschouw ik als zeer zinvol. En om het je makkelijk te maken heeft ze zelfs een motivatie gegeven van haar genomen standpunt: dat van advocaat van de duivel. Door haar standpunt heeft ze een aantal zaken naar voren gekregen zoals het feit er ook een andere kant van de zaak kan zijn, en dat de buschauffeur niet per definitie alleen maar slachtoffer is.

Ik wil Cosma dan ook complimenteren met de wijze van discussieėren zoals ze die hier nu voert.
[mod mode off]

pi_1383983
quote:

[..]

Was de bus waar het in het nieuwsbericht om ging te laat? Dat staat er namelijk niet in.

Ik heb sowieso eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een bus 20 minuten te laat is, maar dat terzijde. En als dat een keer zou gebeuren dan denk ik niet dat een chauffeur moeilijk doet als het kaartje geldig nog geldig was op het moment dat de bus voorbij had moeten komen.

En om nog ff met die goedgemutste chauffeur verder te gaan, ik kan me niet voorstellen dat die moeilijk gaat doen als het kaartje geldig was toen de bus had moeten komen. En anders gaat de goedgemutste chauffeur niet meteen vloeken en dreigen met z'n stempel. In het nieuwsbericht staat trouwens dat de passagier eerst geen kaartje wilde kopen, en uiteindelijk met een biljet van 25 gulden en een krant ging gooien. Daarna pas zijn chauffeur en passagier naar buiten gegaan.

Ik krijg de indruk dat jij vergeet wat de passagier gedaan heeft en de volgorde van de gebeurtenissen aanpast.

pi_1384127
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:16 schreef Doc het volgende:
-doet niet ter zake-
Dat jij niet ziet dat zij bepaalde dingen uit zn verband haalt is tot daaraan toe maar...
Wij weten allebei dat deze indirecte aanval te maken heeft met een bepaalde ip-adres en niet omdat Cosma-shiva volgens jou zo goed discussieerd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 augustus 2001 @ 19:08:57 #60
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1384156
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:04 schreef Kaaswous het volgende:

[..]

Dat jij niet ziet dat zij bepaalde dingen uit zn verband haalt is tot daaraan toe maar...
Wij weten allebei dat deze indirecte aanval te maken heeft met een bepaalde ip-adres en niet omdat Cosma-shiva volgens jou zo goed discussieerd.

Waar heb jij het nou weer over? Indirecte aanval? ip-adres?

En by the way, als moderator dacht ik dat het wel handig voor je was dat de manier van discussiėren van Cosma wel gewaardeerd wordt. Jij had een meta-discussie over haar wijze van discussiėren en het leek me zeer ter zake dat ik je als moderator wat verhelderde...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')