De twee raakten slaags met elkaar omdat de passagier een ongeldig plaatsbewijs had en aanvankelijk weigerde een nieuw kaartje te kopen. Pas na herhaald aandringen van de chauffeur gooide de passagier een biljet van 25 gulden op de betaaltafel. De chauffeur weigerde toen echter de man - die ook met een krant gooide - mee te nemen en sommeerde hem de bus te verlaten. Op het moment dat de chauffeur opstond om de man uit de bus te verwijderen, trok de passagier hem naar buiten en gaf hem een knietje in zijn gezicht. De chauffeur raakte lichtgewond. Toen deze vervolgens over de straat werd gesleurd, sloeg hij de man met een kaartstempel. De passagier liep daarbij een hoofdwond op en vluchtte weg van de Santheuvel West. Volgens de politie gaat het om een man tussen de 25 en dertig jaar met een kaal hoofd, een meter negentig lang en een stevig postuur.
Volgens een woordvoerder van Hermes is de chauffeur flink geschrokken van het voorval.
'Hij krijgt momenteel bijstand van Slachtofferhulp. Zodra hij zich goed voelt om weer voor ons te gaan werken, mag dat. We nemen hem niets kwalijk. We denken dat de chauffeur het enige juiste heeft gedaan om zich te verdedigen tegen zo'n agressieve passagier.'
bron: Eindhovensdagblad.
------------------------------------------------------
Dat dit toch allemaal maar kan in Nederland, de chauffeur mept passagier en krijgt bijstand van slachtofferhulp
Eerst werd die chauffeur zijn bus uitgesleurd en kreeg een knie in zijn gezicht. Daarna sloeg ie pas.
quote:dus jij denkt dat het slachtoffer nu vrij rondloopt ? dus niet he.. als die chauffeur van mening is dat hij deze passagier mag weigeren, dan heeft de beste man naar buiten te gaan en op de volgende bus te wachten.
Op woensdag 08 augustus 2001 17:11 schreef Cosma-Shiva het volgende:
--knip--
Dat dit toch allemaal maar kan in Nederland, de chauffeur mept passagier en krijgt bijstand van slachtofferhulp![]()
de chauffeur is nog altijd de baas op de bus en mag ten aller tijde een klant buiten de deur zetten als daar aanleiding toe is.
dus ik geef de chauffeur groot gelijk.. jammer dat ie met een blauw oog moet lopen nu..
quote:Idd. En de chauffeur werd de bus uitgesleurd omdat de passagier het niet nodig vond een kaartje te kopen, de bus niet wilde verlaten op verzoek van de chauffeur en aggressief gedrag vertoonde.
Op woensdag 08 augustus 2001 17:14 schreef k_man het volgende:
Hou even de volgorde in de gaten!Eerst werd die chauffeur zijn bus uitgesleurd en kreeg een knie in zijn gezicht. Daarna sloeg ie pas.
En als die chauffeur dan een knietje in z'n gezicht krijgt kan ik me heel goed voorstellen dat hij begint te meppen. Als die chauffeur dan z'n stempel apparaat in z'n hand heeft dan heb je een probleem. Er zitten namelijk allemaal leuke hoekjes en puntjes aan...
quote:zet het dan in onzin en niet in anm
Op woensdag 08 augustus 2001 17:24 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Jammer dat jullie de ironie ontgaat, die ik met dit topic beoogde.
en zeker gezien de haat tegen de (bus)chauffeurs sinds dance valley, moet ik het hier wel voor ze opnemen (aangezien ik zelf ook (vrachtwagen)chauffeur ben..)
En ironie ? waar ???
quote:
quote:waar staat dat het een skin-head is ??
Op woensdag 08 augustus 2001 17:29 schreef Kaaswous het volgende:
Idd die chauffeur hoort een lintje te krijgen en die skin-head een heropvoedingscursus.
*discriminatie ruikt
quote:
quote:
een man tussen de 25 en dertig jaar met een kaal hoofd, een meter negentig lang en een stevig postuur
quote:Klopt idd, hoewel de buschauffeur in eerste instantie wel iedereen mee moet nemen. Maar dan wel met een geldig plaatsbewijs. En het is dom om te denken dat je met een ongeldig kaartje (of zonder kaartje) langs de chauffeur kunt komen. Het gedrag van de passagier sloeg (voor zover ik uit het bericht kan halen) compleet nergens op.
Op woensdag 08 augustus 2001 17:18 schreef glasbak het volgende:de chauffeur is nog altijd de baas op de bus en mag ten aller tijde een klant buiten de deur zetten als daar aanleiding toe is.
dus ik geef de chauffeur groot gelijk.. jammer dat ie met een blauw oog moet lopen nu..
quote:En wat dan als de chauffeur ook / eerder aangifte doet?
Op woensdag 08 augustus 2001 17:38 schreef Re het volgende:
Als die passagier aangifte doet van mishandeling en fysieke en emtionele schade heeft de buschaffeur geen poot om op te staan
quote:Nee de passagier wilde wel een kaartje kopen maar had niet kleiner als f 25,-
Op woensdag 08 augustus 2001 17:26 schreef Light het volgende:[..]
Idd. En de chauffeur werd de bus uitgesleurd omdat de passagier het niet nodig vond een kaartje te kopen
quote:Vraag ik me uberhaupt af wat de gemiddelde lengte-eis van een buschauffeur is.
En als die chauffeur dan een knietje in z'n gezicht krijgt
quote:Inderdaad erg beangstigend, ik denk dat het slachtoffer minstens weken van slag is.
Als die chauffeur dan z'n stempel apparaat in z'n hand heeft dan heb je een probleem.
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:37 schreef Doc het volgende:
een man tussen de 25 en dertig jaar met een kaal hoofd, een meter negentig lang en een stevig postuur
Overigens, ik wil Ted hiermee niet als crimineel bestempelen, maar wil laten zien dat niet iedere kalende man tussen 25 en 30 (ook al zal ted ietsje ouder zijn) een skinhead is..
quote:Jij bent gewoon gemeen
Op woensdag 08 augustus 2001 17:51 schreef Re het volgende:
een bier zuipende rokende kale vent met zijn vingers in het verband... das best wel tuig(zie ik niet een datumpje staan op zijn linker slaap?)
quote:
Buschauffeur in Mierlo slaags met passagier...
quote:Uit de eerste posting:
Op woensdag 08 augustus 2001 17:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Nee de passagier wilde wel een kaartje kopen maar had niet kleiner als f 25,-
De twee raakten slaags met elkaar omdat de passagier een ongeldig plaatsbewijs had en aanvankelijk weigerde een nieuw kaartje te kopen. Pas na herhaald aandringen van de chauffeur gooide de passagier een biljet van 25 gulden op de betaaltafel. De chauffeur weigerde toen echter de man - die ook met een krant gooide - mee te nemen en sommeerde hem de bus te verlaten.
Ofwel de man was niet in het bezig van een geldig vervoerbewijs en was niet van plan er een te kopen. En het lijkt erop dat de man toch maar besloot een kaartje te kopen toen hij doorkreeg dat hij zonder kaartje zeker niet mee zou gaan. Maar een een biljet van 25 gulden neergooien is niet bepaald vriendelijk, en als hij dan ook nog met een krant gaat gooien kan ik me goed voorstellen dat die chauffeur er genoeg van had.
quote:Ik denk niet dat die chauffeur netjes rechtop stond toen hij dat knietje in z'n gezicht kreeg.
Vraag ik me uberhaupt af wat de gemiddelde lengte-eis van een buschauffeur is.
quote:Had die man maar niet zo moeilijk moeten doen. OV is niet gratis in NL, en ik neem aan dat de man daarvan op de hoogte was.
Inderdaad erg beangstigend, ik denk dat het slachtoffer minstens weken van slag is.
quote:Zet er dan een knipoog bij ofzo.
quote:Kijk eens naar jezelf!!
Op woensdag 08 augustus 2001 17:30 schreef glasbak het volgende:[..]
waar staat dat het een skin-head is ??
*discriminatie ruikt
En dan hoezo "discriminatie ruikt" ik geloof dat skin-heads over het algemeen zelf vrij rascistisch zijn!! En waarom neem jij het voor hun op?
quote:Ik mis 'm ook. Waar heb je 'm gelaten ?
Op woensdag 08 augustus 2001 17:24 schreef Cosma-Shiva het volgende:Jammer dat jullie de ironie ontgaat, die ik met dit topic beoogde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |