Waarom niet? Op de gril of BBQ doen ze het perfect volgens mij...quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Krabbetjes smaken niet geweldig als je ze als spareribs klaar maakt
Omdat het vlees wat aan krabbetjes zit nogal wat tijd nodig heeft om gaar te worden,quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarom niet? Op de gril of BBQ doen ze het perfect volgens mij...
Euhm, de krabbetjes die ik ken zijn stukken dikker dan die vleesloze rijen botten die als spareribs verkocht worden hoorquote:Op woensdag 19 mei 2004 17:48 schreef Oblivion het volgende:
Als je ze op BBQ wil roosteren, zou ik er eerst alufolie erom heen doen, en pas als het gaar is even afgrillen...![]()
Zo worden ze niet zo zwart en ze zijn lekker gaar.![]()
Kippebouten kook ik altijd eerst even voorquote:Op woensdag 19 mei 2004 17:51 schreef Oblivion het volgende:
Tja, maar het kan dus wel...![]()
Kippebouten zijn ook best dik, en daar lukt het uitstekend bij...![]()
Tja dat gaat dus ten koste van de marinade...quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kippebouten kook ik altijd eerst even voor
Tip van de vakman,quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:56 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Tja dat gaat dus ten koste van de marinade...![]()
En gekookt vlees...is niet zo lekker, vind ik dan.
![]()
Dat kan, en dat lijkt me dan wel weer wat lekkerder...quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Tip van de vakman,
In marinade koken, en dan ff afgrillen
Nou, lijkt me sterk dat de bacterie die in kip zit, dan al niet dood is...quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Bacterieel gezien is dat niet de verstandigste manier
Ja, maar dat duurt een tijdje en die vermenigvuldigen zich rapide, en de gifstoffen die bacterien maken, blijven er in, dus je wordt er nog steeds onwel van.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:16 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nou, lijkt me sterk dat de bacterie die in kip zit, dan al niet dood is...![]()
Maar goed...
Ieder het zijne.![]()
Ah, ik snap wat je bedoeld.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, maar dat duurt een tijdje en die vermenigvuldigen zich rapide, en de gifstoffen die bacterien maken, blijven er in, dus je wordt er nog steeds onwel van.
Oke laat maar weten wat het morgen geworden is.quote:Op woensdag 19 mei 2004 19:04 schreef Omkron het volgende:
heb ze maar in de pan gemietert.. duurde lang.. en smaakte nergens naar.. morgen nog een poging..
Is ook exact hetzelfde.quote:Op donderdag 20 mei 2004 10:24 schreef Isabeau het volgende:
de polen...
en ik ben ook wel benieuwd naar het verschil tussen krabbetjes en spare-ribs (dacht dat dat hetzelfde was)
Volgens jou zijn een magnetron en een microwave zeker ook twee verschillende dingen?quote:Op donderdag 20 mei 2004 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Krabbetjes zijn ribbetjes met een flinke kluit vrij taai vlees er aan, spare ribs zijn ribbetjes waar vrij weinig, maar vrij mals vlees aan zit
nopequote:Op donderdag 20 mei 2004 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is ook exact hetzelfde.
Spare-ribs klinkt alleen stoerder.
Vind je dat gek dat het niet meer taai is na een paar uur sudderen?quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:07 schreef Tinkepink het volgende:
In mijn studententijd at ik heel vaak krabbetjes. Lekker! Eerst een paar uurtjes laten sudderen in een soort van marinade (uitjes, ketjap, boter, wijn, water etc.). Dan afkoelen en onder de grill zodat het vet mooi smelt.
Lekker!!! Ik vond trouwens dat er voldoende vlees aanzat en het was zeker niet taai ofzo.
kun je instructies geven omtrent het sudderen.. en een recept voor de marinade..?quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:07 schreef Tinkepink het volgende:
In mijn studententijd at ik heel vaak krabbetjes. Lekker! Eerst een paar uurtjes laten sudderen in een soort van marinade (uitjes, ketjap, boter, wijn, water etc.). Dan afkoelen en onder de grill zodat het vet mooi smelt.
Lekker!!! Ik vond trouwens dat er voldoende vlees aanzat en het was zeker niet taai ofzo.
Hee, dat heb ik ookquote:Op donderdag 20 mei 2004 19:33 schreef Omkron het volgende:
ja.. er wonen polen bij mij in huis... soms gaat het nog als een fout met de koelkast enzo...
Leuk dat je nope zegt, maar wat is dan het verschil???quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:
nope
Marinade maakt ik altijd op gevoel: ketjap is lekker, citroensap, suiker, beetje wijn, olie, kruiden... Gebruik je fantasie!quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:14 schreef Omkron het volgende:
[..]
kun je instructies geven omtrent het sudderen.. en een recept voor de marinade..?![]()
Het zijn dus allebei ribbetjes van het varkenquote:Op donderdag 20 mei 2004 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Krabbetjes zijn ribbetjes met een flinke kluit vrij taai vlees er aan, spare ribs zijn ribbetjes waar vrij weinig, maar vrij mals vlees aan zit
Van het deel van het varken maakt het niet veel uit, alleen als je krabbetjes klaar gaat maken als spare ribs wordt het een teleurstelling.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het zijn dus allebei ribbetjes van het varken
Ik zie op de hoeveelheid vlees na nog niet veel verschil.
Daarbij komt dat veel slagers je ook krabbetjes aandraaien als spareribs als ze door de spareribs heen zijn, of gewoon niet beter weten, of ze gewoon niet hebben.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:04 schreef Omkron het volgende:
ervarings deskundige.. : smaakte idd anders dan spareribs.. maar ik moet zeggen dat de spareribs die ik daar wel eens gehaald heb ook niet overweldigend lekker waren..
Ken je niemand met een pasje?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:52 schreef Omkron het volgende:
maar dat zal moeilijk worden als particulier zijnde.. toch..?
ik zou dolgraag een doosje van 10 Kg willen hebben hoor.. ruik ik hier een gezamelijke inkoopaktie..?
Welke hoeveelheden van ketjap enzo?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 22:45 schreef Wolfjesfan het volgende:
Ik kook de krabbetjes altijd in ketjap met sambal,ui,knoflook en `n klein beetje bruine suiker.
En als het bot uit het vlees steekt vind ik ze gaar genoeg en dan gaan ze de volgende dag op BBQ.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |