Sorry hoor, maar kun jij misschien een opzetje/inkoppertje geven??!! Weet niet echt waar ik dat kan vinden...quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:50 schreef Donder het volgende:
...
en verzekering en no-claim kun je denk zelf wel opzoeken??
Wegenbelasting kun je bij de belastingdienst(.nl) vinden.quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:36 schreef Tinkiebell het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar kun jij misschien een opzetje/inkoppertje geven??!! Weet niet echt waar ik dat kan vinden...
Bandit 600 is wel wat potenter dan CB-500 en ER-5 hoorquote:Op woensdag 19 mei 2004 16:50 schreef Donder het volgende:
Volgens mij is dit een hele goeie beginnersfiets.. beetje vergelijkbaar met de Kawasaki ER-5 en Honda CB500 (je weet wel... lesmotor..)
elke 6000 een beurt met wisselend een grote of een kleine beurt. Kleine beurt is door iedereen wel uit te voeren. Dat is eigenlijk weinig anders dan je olie vervangen, en alles nalopen en aanvullen van andere olieen. Grote beurt wordt al wat lastiger, en is afhankelijk van de km stand wat er precies moet gebeuren.quote:Daarnaast zullen de onderhoudskosten ook wel meevallen in vergelijk natuurlijk met een wat exotischere type. Naast het standaardspul (banden, olie, ketting, bougies) zal je niet veel kwijt zijn hieraan.
Ligt eraan wat voor kuip... een halve kuip hoef je er nooit af te halen. Een volle kuip hoef je alleen de onderkant eraf te halen... Dat is gewoon een kwestie van een paar schroeven los draaien.quote:Mocht je t laten doen dan scheelt het natuurlijk dat deze geen kuip heeft die ze er eerst af moeten pellen voordat ze wat kunnen doen.
www.unive.nl is een aardige indicator...quote:en verzekering en no-claim kun je denk zelf wel opzoeken??
Ik ben iig voor de verzekering voor mn ZZR +/- 350,- Euro op jaarbasis kwijt en nog iets van 54,- Euro per jaar voor wegenbelasting (omg adam)
Hallo,quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:34 schreef Tinkiebell het volgende:
Hallo FOK!!vrienden...
Graag jullie mening over deze fiets...
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=motoren&u=suzuki&ID=30386
Vragen:![]()
1. Is dit een goede beginnersfiets??? (gebruik als zomerfiets, mogelijk woon-werkverkeer)
2. Onderhoudskosten??? (begrijp dat er altijd kosten aan zijn verbonden, maar in verhouding met andere merken motorfietsen, zijn die kosten dan lager/hoger bij een bandit???)
3. Weet iemand hoeveel de verzekering(0% no-claim) en wegenbelasting (A'dam) kosten??? (om en nabij, hoeft niet precies, ben al blij als ik iets weet!!!![]()
En tenslotte HOEVEEL IS IE WAARD????
ThnX for your info and help...
3100 euro...dat is niet al te duur!quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:34 schreef Tinkiebell het volgende:
Hallo FOK!!vrienden...
Graag jullie mening over deze fiets...
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=motoren&u=suzuki&ID=30386
Vragen:![]()
1. Is dit een goede beginnersfiets??? (gebruik als zomerfiets, mogelijk woon-werkverkeer)
2. Onderhoudskosten??? (begrijp dat er altijd kosten aan zijn verbonden, maar in verhouding met andere merken motorfietsen, zijn die kosten dan lager/hoger bij een bandit???)
3. Weet iemand hoeveel de verzekering(0% no-claim) en wegenbelasting (A'dam) kosten??? (om en nabij, hoeft niet precies, ben al blij als ik iets weet!!!![]()
En tenslotte HOEVEEL IS IE WAARD????
ThnX for your info and help...
Protestquote:Op woensdag 19 mei 2004 23:25 schreef E.T. het volgende:
Heb ooit een bandit gehuurd om een dagje te toeren en hij rijdt echt heerlijk!
Lucht/oliegekoeld.quote:Op woensdag 19 mei 2004 22:57 schreef Rietvaerder het volgende: (alhoewel, tis een luchtgekoeld blokje)
Typische eigenschappen van dit blok .. koelribben heeft het nauwelijks, olie spuit in neveltjes tegen de cylinderwand.quote:Op donderdag 20 mei 2004 10:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Mierenneuker
quote:En niet te vergeten de lucht/oliekoeling volgens het Suzuki Advanced Cooling System.
quote:Suzuki pioneered the use of this unique cooling system in the original GSX-R750 and has used it successfully in several models. The SACS cooling system uses air and recirculating oil to maintain engine operating temperature. The heart of the system is a 2-sided oil pump that is fed from a common oil supply. One side of the pump supplies the lubrication system with oil while the other side recirculates a large volume of oil through the cylinder head. Oil in the cylinder head passes over the top of the combustion chambers, (the hottest part of the engine), and draws away heat before returning to the sump at the bottom of the engine. Oil in the sump is simultaneously pumped through a large volume oil cooler to help maintain optimum oil temperature. Another feature of the system is oil jet piston cooling which sprays a continuous stream of oil under the crown of each piston to reduce engine heat. Overall the Suzuki SACS system is simple and effective. It requires no special servicing and allows engine designers to use lightweight engine components while maintaining high durability.
quote:Se systémem SACS při¨la Suzuki pro veřejnost ji¸ v roce 1985 u motorky GSX-R 750 se snahou u¨etřit váhu na vodní pumpě a vyu¸ít olej nejen k mazání, ale i k chlazení motoru. Sice dochází k men¨ímu mno¸ství odběru tepla jak u vodou chlazenýho motoru a je podstatně víc namáhán olej, ale za tu hmotnostní úlevu to stálo. Vyu¸ívá se do dne¨ní doby ale u¸ jen u naháčů jako je Bandit 600 a 1200, GSX 750 a 1200. Srdcem systému je dvojitý olejový čerpadlo který jednou stranou tlačí pod velkým tlakem s malou průtokovou rychlostí olej na mazaná místa (klikovka, ojnice, ventilovej rozvod ..) a druhá strana zaji¨ťuje rychlou cirkulaci oleje přes olejový chladič a hlavu. Dal¨í specialitkou je ostřik pístů zespodu olejovou sprchou
SACS dus.quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:39 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar het blijft een AC blokje
[mierenneukermodus]quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:33 schreef Rietvaerder het volgende:
O wee als er geen rijwind was! Dan word ie alsnog erg warm hoor
sACs dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |