Neem aan dat je die rol hebt teruggebracht inclusief de gebruikte velletjes?!quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:41 schreef kooba het volgende:
Zo ben ik laatst terug gegaan naar de winkel omdat er 2 velletjes minder op mn wcrol zaten als op de verpakking stond
Is het wel significant?quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:34 schreef ChrisJX het volgende:
Oftewel: er zitten dus significant meer groene en vooral rode beertjes in zo'n zak!
juist ja. je hebt zakken vol met drop, maar wit drop verkopen ho maarquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:02 schreef wise het volgende:
ze discrimineren indd.
er is geen zwart snoepje![]()
Ja, maar nu ga je aan een aantal zaken echt voorbij vrind,quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:34 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb net een zak Haribo beertjes van 50 gram gekocht en nadat ik de rooie er uitgehaald had (die lust ik nl niet) leek het net alsof er veel meer rooie inzaten. Dat gevoel heb ik altijd, maar nu heb ik de proef op de som genomen:
-rood: 39
-oranje: 20
-wit: 20
-groen: 31
-geel: 18
Oftewel: er zitten dus significant meer groene en vooral rode beertjes in zo'n zak!
Iets wat m.i. niet door de beugel kan. Ik heb nl. 99 cent betaald voor die zak met 128 beertjes erin. Dat is per beertje 0,77 cent. Aangezien ik geen rood lust, betekent dat dat ik minder beertjes van de zak eet en dus meer per beertje betaal. Er zitten vijf kleuren in de zak, dus je zou mogen verwachten dat er per kleur ongeveer 25 beertjes inzitten. Dus ik zou nog 103 beertjes eten, waardoor de prijs per beertje op 0,96 cent komt.
Maarrrrr: In deze zak zitten 39 rode beertjes, waardoor ik nog maar 89 beertjes eet. De prijs wordt dan 1,11 cent per beertje! Terwijl iemand die bijv. de gele beertjes niet lust er slechts 18 niet eet en 110 wel, waardoor de prijs per beertje slechts 0,9 cent is!
Oftwel: Liefhebbers van Haribo beertjes die toevallig geen rode beertjes lusten worden gediscrimineerd t.o.v. liefhebbers van Haribo beertjes die toevallig geen gele beertjes lusten!En discriminatie is in artikel 1 van de Grondwet verboden. Ik denk dat het tijd is voor een boycot van Haribo
ik ook, maar dan in winegumsquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:24 schreef moniek het volgende:
niet zeuren, eten! beertjes..![]()
*krijgt honger van dit topic
racist, beetje etnische zuivering toepassen op iets wat kinder fro machtquote:Op woensdag 19 mei 2004 13:34 schreef ChrisJX het volgende:
nadat ik de rooie er uitgehaald had (die lust ik nl niet)
quote:Farbenlehre, oder die Frage nach den blauen Goldbären
Zuerst mal die Auflösung der häufigsten Frage.
Wieviel Goldbärchen welcher Farbe sind eigentlich drin!
Also eigentlich sollen in jede Tüte 1/3 rote Goldbärchen, 1/6 weiße, gelbe, grüne und orange Goldbärchen gezwengt werden. Natürlich ist eine produktionsbedingte Abweichung nicht auszuschließen.
Ich hab natürlich nachgefragt, ob ich eine Tüte nur mit roten Goldbären bekommen kann. Nein, leider kann HARIBO es nicht verantworten, die kleinen Bärchen auch noch Monogam in die Tüten zu sperren.
Also ist es aus produktionstechnischen Gründen nicht möglich, die Goldbärchen nach ihrer Farbe zu sortieren.
Früher, als auch ich noch sorglos kleine Gummibärchen vernichtet habe, da habe ich mich auch schon immer gefragt habe, welche Geschmacksrichtung sollen die einzelnen Goldbärchen denn haben? Ehrlich gesagt, bin ich mir da nie so sicher gewesen und auch einige von Euch werden jetzt staunen.
HARIBO hat nämlich folgende Geschmäcksrichtungen in den Farben versteckt:
Die roten schmecken nach Himbeere. Gut, das ist nachvollziebar.
Die gelben schmecken nach Zitrone. Naja, aber nur mit Augen zu.
Die weißen schmecken nach Anannas. Das kann ich glauben.
Die orangen schmecken nach Orange. Wie originell.
Die grünen....tja, hier habe ich dann entgültig vom Glauben an meine Geschmacksnerven Abschied genommen.
Die grünen sollen nach Erdbeere schmecken! Ob HARIBO da unreife Früchte im Garten hatte?
Aber letztendlich schmecken sie doch alle gut..ähh..ich meine, sollten wir sie alle vor einem schrecklichen Tod bewahren.
Aber warum gibt es keine blauen Goldbärchen? Wo doch blau meine Lieblingsfarbe ist und blaues Blut meine Adern durchströmt?
Viele Experten haben sich mit dem Problem beschäftigt und viel Antworten haben sie gegeben.
Aber es liegt weder daran, daß man die blauen nicht wiederfinden würde, wenn sie in den swimming-pool fallen, noch daran, daß die Rechte an Blauen Bärchen bei Käpt´n Blaubär liegen.
Nein, es liegt an Mutter Natur. Da in den HARIBO Goldbärchen nur natürliche Zutaten enthalten sind und es uns der liebe Gott nicht vergönnt hat, ein Pflänzchen zu schaffen, welches natürlicher Weise einen blauen Farbstoff für die Lebensmittelindustrie erzeugt, gibt es bis heute keine kleinen blauen Goldbärchen.
Jawel, maar dan in de vorm van een krijtje.quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
juist ja. je hebt zakken vol met drop, maar wit drop verkopen ho maar
Haribo macht Kinder Frohquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:47 schreef RM-rf het volgende:
Haribo macht Kinder Froh
quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:54 schreef MrBean het volgende:
[..]
Haribo macht Kinder Froh
||
V
Aribo macht Kinder Freih
||
V
Arbeit macht (Kinder) Frei
Ik wist het, ik wist het ....![]()
Hmm... kan je nagaan hoeveel indruk het heeft gemaakt ;-)quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:50 schreef Markster het volgende:
onbegrijpelijk
ze stammen ook nog eens uit 1922 door Hans Riegel uit Bonn ontwikkeld (Ha Ri Bo)quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:54 schreef MrBean het volgende:
Ik wist het, ik wist het ....![]()
In het zakje van de TS zaten 39 rode beertjes.quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ze stammen ook nog eens uit 1922 door Hans Riegel uit Bonn ontwikkeld (Ha Ri Bo)
je kunt dus zeker zeggen dat ze de nazi-tijd bewust hebben meegemaakt
[afbeelding]
Dit krijg je ervan:quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:12 schreef BB-King het volgende:
Uh misschien ligt het aan mij, maar smaken die beertjes ongeacht hun kleur niet allemaal hetzelfde?
Het is gewoon een ordinair smerig gelachtige gelei in de vorm van een beertje met een kleurstofje erin.
nou dan word je echt afgezet man! en helemaal niet als je op een terras 20 cl bier bestelt en daarvoor 300 cent betaalt! das toch 660 nederlandse guldencentenquote:Op woensdag 19 mei 2004 15:16 schreef dafjedaf het volgende:
Ik lust ook geen rooiemaar veel mensen wel dus ik deel de rooie altijd uit (eigenlijk zijn ze ook wel te eten maar wel het minst lekker vind ik).
Eigenlijk best veel als je er over nadenkt, 0,77 cent voor een zo'n beertje... Das toch 1,72 oude nederlandse guldencenten
ik heb dat ook, maar neem dan ook altijd bollemixquote:Op woensdag 19 mei 2004 15:04 schreef pieter_pontiac het volgende:
Dat is ook met die Japanse mix, ik lus alleen de ronde en daar zitten er soms ook maar een paar van in
Kun je zo alles weer wegflikkeren...
Precies, het zijn alleen de fundamentalistische zakjes die dergelijke dingen doen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:44 schreef Monidique het volgende:
Wat een stigmatiserende onzin, alsof alle haribo-zakjes discrimineren.
Ik dacht dat we sinds Pim weer onze mening mochten uitten, we hebben al lang genoeg de nuance gezocht in het Haribo debat. Het is tijd voor harde acties. We zien de zoetwaren wereld naar de kloten gaan , en met praten alleen lossen we dat niet op!!!quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:51 schreef Ype het volgende:
[..]
Precies, het zijn alleen de fundamentalistische zakjes die dergelijke dingen doen.
Ik vind dat nuance er in dit specifieke geval wel degelijk moet zijn, want je weet hoe het gaat met haribo-zakjes. Nu zitten er nog relatief weinig 'rotte' zakjes tussen, maar op het moment dat je het touw om de zakjes in zijn algemeenheid strakker aanspant zal weldegelijk een situatie ontstaan waarin andere zakjes ook mogelijk in het nauw gedreven worden en thus meer rode beertjes zullen vervaardigen. Dit is een benarde situatie waarbij we enorm ons best zullen moeten doen om de nuance in het debat te houden om ons juist te concentreren op die 'rotte' zakjes en de andere zakjes in hun waarde moeten laten. Ik denk persoonlijk zeker dat de overgrote meerderheid van de zakjes niet over één kam geschoren willen worden met de overwegend 'rode' zakjes.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:55 schreef IdlersDream het volgende:
[..]
Ik dacht dat we sinds Pim weer onze mening mochten uitten, we hebben al lang genoeg de nuance gezocht in het Haribo debat. Het is tijd voor harde acties. We zien de zoetwaren wereld naar de kloten gaan , en met praten alleen lossen we dat niet op!!!
En toen dacht je "he ik ga een gruwelijk zinloos topic openen over haribo snoepjes!"?quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:34 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb net een zak Haribo beertjes van 50 gram gekocht en nadat ik de rooie er uitgehaald had (die lust ik nl niet) leek het net alsof er veel meer rooie inzaten. Dat gevoel heb ik altijd, maar nu heb ik de proef op de som genomen:
-rood: 39
-oranje: 20
-wit: 20
-groen: 31
-geel: 18
Iets wat m.i. niet door de beugel kan. Ik heb nl. 99 cent betaald voor die zak met 128 beertjes erin. Dat is per beertje 0,77 cent. Aangezien ik geen rood lust, betekent dat dat ik minder beertjes van de zak eet en dus meer per beertje betaal. Er zitten vijf kleuren in de zak, dus je zou mogen verwachten dat er per kleur ongeveer 25 beertjes inzitten. Dus ik zou nog 103 beertjes eten, waardoor de prijs per beertje op 0,96 cent komt.
Maarrrrr: In deze zak zitten 39 rode beertjes, waardoor ik nog maar 89 beertjes eet. De prijs wordt dan 1,11 cent per beertje! Terwijl iemand die bijv. de gele beertjes niet lust er slechts 18 niet eet en 110 wel, waardoor de prijs per beertje slechts 0,9 cent is!
Oftwel: Liefhebbers van Haribo beertjes die toevallig geen rode beertjes lusten worden gediscrimineerd t.o.v. liefhebbers van Haribo beertjes die toevallig geen gele beertjes lusten!En discriminatie is in artikel 1 van de Grondwet verboden. Ik denk dat het tijd is voor een boycot van Haribo
laten we niet dezelfde fouten maken die de gummibeertjes voor ons gemaakt hebben...quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:31 schreef Aurelium het volgende:
Hey! een doodverwensing van zo'n kut newbie als jijwordt jij eens even heel snel gebanned
rode winegums : aardbeiensiroop er doorheengooienquote:Op woensdag 19 mei 2004 19:47 schreef Masta-t het volgende:
rood is gewoon goedkoper te maken... duh...
WInegums donkerblauw bijvoorbeeld; zeer zeldzaam; want bosbessen is een heel dure smaak
Dan zouden er toch veel meer witte in moeten zitten! Dan heb je alleen smaakstof en geen kleurstof, en druiven/citroenen zijn volgens mij ook veel goedkoper per hoeveelheid sap dan aarbeien/kersen. Nee, er zit meer achter....quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:06 schreef raptorix het volgende:
De reden dat de verhoudingen niet kloppen is heel simpel, kleur en smaakstoffen zijn redelijk duur. En om kosten te besparen doet men meer snoepjes met goedkopere smaak/kleurstoffen in een zakje dan snoepjes met duurdere stoffen. Klinkt heel raar, maar zo is het wel. Mijn moeder heeft ooit de boekhouding en voorraadadministratie van Klene/Goedhart (snoepfabrikant), vandaar dat ik dit wist
Nee ze hebben er ook smerige smaakjes aan toegevoegd. Smerig spul is hetquote:Op woensdag 19 mei 2004 15:12 schreef BB-King het volgende:
Uh misschien ligt het aan mij, maar smaken die beertjes ongeacht hun kleur niet allemaal hetzelfde?
Het is gewoon een ordinair smerig gelachtige gelei in de vorm van een beertje met een kleurstofje erin.
Het is een complotquote:Op woensdag 19 mei 2004 20:13 schreef dafjedaf het volgende:
Dan zouden er toch veel meer witte in moeten zitten! Dan heb je alleen smaakstof en geen kleurstof, en druiven/citroenen zijn volgens mij ook veel goedkoper per hoeveelheid sap dan aarbeien/kersen. Nee, er zit meer achter....
En daar is de generalisering een feit!!!!quote:Op woensdag 19 mei 2004 21:37 schreef dafjedaf het volgende:
Ik kan die gele en witte zo moeilik uit elkaar houden
moeders keukenrecept ?quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:44 schreef Fuxl het volgende:
Als je die beertjes in een bak water gooit en ze daar een uurtje of 10 in laat zitten zijn ze allemaal doorzichtig
juist ja omdat de meeste mensen dat dus willen. als er een groep niet zou mogen bepalen, zijn dat wel de meeste mensen. de meeste mensen denken daar echter anders overquote:Op donderdag 20 mei 2004 17:45 schreef Gabez het volgende:
Er is in het begin van Haribo vast gelijkheid geweest tussen de hoeveelheid beertjes in de zakken, maar er is na verloop van tijd gebleken dat er meer mensen zijn die de rode lekkerder vinden dan de gele, en logische reactie, om op de vraag van de consument in te spelen is om de verhouding van beertjes naar de vraag van de consument te zetten.
nee hoor... zo gaat het ook...quote:Op woensdag 19 mei 2004 20:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
rode winegums : aardbeiensiroop er doorheengooien
blauwe winegums : bosbessensiroop er doorheengooien
of denk ik nu te simpel?
waterverf!quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:44 schreef Fuxl het volgende:
Als je die beertjes in een bak water gooit en ze daar een uurtje of 10 in laat zitten zijn ze allemaal doorzichtig
En dat baseer jij op.....?quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:34 schreef ChrisJX het volgende:
Er zitten vijf kleuren in de zak, dus je zou mogen verwachten dat er per kleur ongeveer 25 beertjes inzitten.
quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:41 schreef kooba het volgende:
Zo ben ik laatst terug gegaan naar de winkel omdat er 2 velletjes minder op mn wcrol zaten als op de verpakking stond
de vraag is wel waaromquote:Op woensdag 2 juni 2004 15:13 schreef ra89rules het volgende:
De vraag is niet waarom, maar waardoor.
door iemand die het nodig vond ons te wijzen op een of andere actie in een duitse supermarktquote:Op woensdag 2 juni 2004 15:25 schreef ra89rules het volgende:
Ja maar toch blijft de vraag waardoor? Want waardoor is hij weer omhoog gegaan in je active list?
In Duitsland jaquote:Op zondag 30 mei 2004 23:34 schreef rosstek het volgende:
Misschien een beetje laat, maar voor die ¤ 0,99 (of zelfs maar ¤ 0,89) had TS 250 g ipv 50 g aan Goldbären kunnen kopen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog een keeeeerrrquote:Op woensdag 2 juni 2004 15:24 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
de vraag is wel waarom
waarom is dit kuttopic weer omhooggeschopt in m'n active topics lijst![]()
quote:Geachte heer van rooyen,
Naar aanleiding van uw schrijven inzake de Mini Goudberen delen wij u mede,
dat er waarschijnlijk een misverstand in het spel is: Haribo Nederland
levert namelijk geen Mini Goudberen in een verpakking van 50 gram.
Mocht u er van overtuigd zijn dat het hier gaat om een Haribo verpakking,
dan zouden wij het zeer op prijs stellen indien u ons deze verpakking zou
willen toesturen zodat wij e.e.a. kunnen onderzoeken. U kunt dit sturen naar
ons antwoordnummer: antwoordnummer 10067, 4800 VB te Breda.
Overigens willen wij u er op wijzen dat als het product wel een Haribo
product zou zijn geweest, de samenstelling van de kleuren niet altijd gelijk
kan zijn: de consumentenverpakkingen worden gevuld vanuit grote bakken
waarin wel dezelfde hoeveelheid van alle kleuren wordt gedaan, maar nooit in
dezelfde samenstelling in de consumentenverpakking terecht komt.
In afwachting van uw reactie verblijven wij,
met vriendelijke groeten,
Haribo Nederland B.V.
Bert Lambregts
Kan pagina niet vinden. Die is cool zeg.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:52 schreef Jyrun het volgende:
check de eerste afbeelding op google als je op haribo zoekt
www.mostanzeiger.at/img/ fotos/haribo-h.jpg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |