abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2004 @ 20:13:09 #226
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19519341
Raad de naam van de stad en het land waar deze foto is genomen:

Als klein extraatje is het natuurlijk ook erg leuk om de naam/functie van het gebouw aan te geven!

Veel succes!

Indien iemand het antwoord gevonden heeft, graag ff bewijs via linkje a.u.b., het spel kan dan uiteraard verder gaan!

..........., ow trouwens ik geef geen antwoorden op vragen of op losse opmerkingen/vragen of de stad/gebouw in een bepaald land/gebied ligt, dat moet je zelf verzinnen! Wel zal ik, indien nodig, hints verstrekken en voorgaand genoemde plaatsnamen melden of ze correct zijn ja of nee.

[ Bericht 50% gewijzigd door treinreiziger op 30-05-2004 20:20:19 (bold toegevoegd) ]
pi_19519737
Heel vervelend als je het gebouw al gevonden heb maar de naam niet
Learn the rules and break them.
pi_19519885
De kathedraal in Segovia, Spanje?
  zondag 30 mei 2004 @ 20:43:55 #229
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19520004
Ik keur het weer helemaal goed!

Gefeliciteerd Elocyp!

*Elocyp steeds beter wordt*
pi_19520106
Danku Danku

Hier weer een nieuwe:

Succes

Heeft treinreiziger trouwens al de 'nieuwe' regels en de puntentelling al een beetje bedacht? Want dat was de bedoeling toch?
  zondag 30 mei 2004 @ 20:50:46 #231
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19520149
Perth, Western Australia, Australië.
  zondag 30 mei 2004 @ 20:55:00 #232
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19520218
* treinreiziger is al een eind op weg met een voorstel reglement, post later op de avond het voorstel.

Puntentelling wordt erg moeilijk, omdat de first post van ieder topic na 24 uur niet meer te editten valt en dat eigenlijk wel de leukste plaats is om een soort scorelijst neer te zetten. Scorelijst volgt wellicht later.
  zondag 30 mei 2004 @ 20:56:36 #233
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_19520249
quote:
Op zondag 30 mei 2004 20:48 schreef Elocyp het volgende:
Danku Danku

Hier weer een nieuwe:
[afbeelding]

Succes

Heeft treinreiziger trouwens al de 'nieuwe' regels en de puntentelling al een beetje bedacht? Want dat was de bedoeling toch?
Ik vraag me af of een puntentelling zo'n goed idee is eigenlijk. Ik bedoel, het blijft een forum, en zeker echte reizigers zitten niet 24 uur per dag te kijken of er al een nieuwe stad te raden valt Ik bedoel maar, Segovia had ik inmiddels ook al gevonden, maar toen ik terugkeerde om te posten was iemand me al voor... Als je hier echt een wedstrijd van wit maken zou je eigenlijk iedereen iets moeten laten insturen en na een van te voren bepaalde eindtijd de winnaar bekendmaken, of zo iets. Maar het gaat toch goed zo?

Edit: En voor deze had ik zelfs geen tijd om te beginnen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 30 mei 2004 @ 21:05:41 #234
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19520424
quote:
Op zondag 30 mei 2004 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vraag me af of een puntentelling zo'n goed idee is eigenlijk. Ik bedoel, het blijft een forum, en zeker echte reizigers zitten niet 24 uur per dag te kijken of er al een nieuwe stad te raden valt. Ik bedoel maar, Segovia had ik inmiddels ook al gevonden, maar toen ik terugkeerde om te posten was iemand me al voor... Als je hier echt een wedstrijd van wit maken zou je eigenlijk iedereen iets moeten laten insturen en na een van te voren bepaalde eindtijd de winnaar bekendmaken, of zo iets. Maar het gaat toch goed zo?
Ik heb wel een eenvoudig scorelijstje in mijn gedachten alleen is dat gezien het karakter van Fok! niet te realiseren, een mod zou dat wel kunnen, maar zover ben ik nog niet!

Dat je medespelers het antwoord net ff iets eerder gevonden hebben dan jezelf is juist de sport van het spel. Maar je hebt gelijk niet iedereen heeft gelijke kansen om te scoren. Vandaar dat we nog maar ff moeten afzien van een puntenlijst.
pi_19520669
quote:
Op zondag 30 mei 2004 20:50 schreef treinreiziger het volgende:
Perth, Western Australia, Australië.
Tja, als jij het zegt zal het wel zo zijn he
Maar gefeliciteerd iig
  zondag 30 mei 2004 @ 21:26:51 #236
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19520863
Raad de naam van de stad en het land waar deze foto is genomen:

Veel succes!

Indien iemand het antwoord gevonden heeft, graag ff bewijs via linkje a.u.b., het spel kan dan uiteraard verder gaan!

..........., ow trouwens ik geef geen antwoorden op vragen of op losse opmerkingen/vragen of de stad/gebouw in een bepaald land/gebied ligt, dat moet je zelf verzinnen! Wel zal ik, indien nodig, hints verstrekken en voorgaand genoemde plaatsnamen melden of ze correct zijn ja of nee.
pi_19521332
Lahti, Finland?
  zondag 30 mei 2004 @ 22:05:17 #238
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19521816
Lahti, Finland is niet correct.

Voorstel reglement by treinreiziger, andere ideeën/aanvullingen zeer welkom.

Tevens voorstel om in deel 41 de regels in te voeren.

- Nieuw topic: Nieuw topic openen met naam “Raad de stad deel x“ en beginnen met dit reglement.

- Nieuwe pic: Post een nieuwe pic als volgt: [ img]http://www.url.nl[/img]. Gebruik eigen of gratis webspace en rename je pic (geen directe url’s). Pics moeten minimaal 400 en maximaal 550 pixels breed zijn. Gebruik bijv. deze resizer . De foto moet minimale herkenningspunten hebben.

- Raden pic: Bij raden (of gokken) pic altijd plaatsnaam en land vermelden en evt. het gebouw, mogelijk met link naar het bewijs: [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url].

- Hints: Post een hint na max. 24 uur zonder reactie of na 5 foutieve antwoorden.

- Pic geraden: Diegene die de pic geraden heeft, post een nieuwe pic of geeft de beurt aan een ander.
  zondag 30 mei 2004 @ 22:05:38 #239
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_19521829
quote:
Op zondag 30 mei 2004 21:05 schreef treinreiziger het volgende:

[..]
Dat je medespelers het antwoord net ff iets eerder gevonden hebben dan jezelf is juist de sport van het spel.
Dat weet ik, ik klaag ook niet hoor Ik doelde meer op het feit dat niet iedereen altijd hier is. Laten we het dan ook de sport van het spel houden
quote:
Maar je hebt gelijk niet iedereen heeft gelijke kansen om te scoren. Vandaar dat we nog maar ff moeten afzien van een puntenlijst.
Fijn
quote:
Pics moeten minimaal 400 en maximaal 550 pixels breed zijn
Is dat wel te doen? Volgens mij kun je van lang niet iedere stad 400 pixels brede foto's vinden
quote:
De foto moet minimale herkenningspunten hebben.
Over zo'n regel gaan discussie's komen Wat zijn precies 'minimale herkenningspunten?' Een foto van een aantal flatgebouwen kan van iedere stad zijn, maar soms kan een bepaalde wolkenkrabber toch uniek zijn voor een stad, of kun je aan de omgeving dingen zien. Laten we dit bij twijfel door een deskundige jury beoordelen?

[ Bericht 32% gewijzigd door De_Hertog op 30-05-2004 22:10:56 (Laat ik dan meteen op de regels reageren) ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 30 mei 2004 @ 22:21:50 #240
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19522291
Op zondag 30 mei 2004 22:05 schreef De_Hertog het volgende:

Is dat wel te doen? Volgens mij kun je van lang niet iedere stad 400 pixels brede foto's vinden

Lijkt me wel, ik geef niet voor niets een url aan om de boel te resizen. We komen hier ook gelijk een verzoek van Fok! tegemoet, de maten zijn het verzoek van Fok! zelf. En om het formaat "postzegel " tegen te gaan.

Over zo'n regel gaan discussie's komen Wat zijn precies 'minimale herkenningspunten?' Een foto van een aantal flatgebouwen kan van iedere stad zijn, maar soms kan een bepaalde wolkenkrabber toch uniek zijn voor een stad, of kun je aan de omgeving dingen zien. Laten we dit bij twijfel door een deskundige jury beoordelen?

We laten dit aan het gezonde verstand over van de pic plaatser. En pic van een wijk in Almere/Lelystad/Houten/Emmen/Zoetermeer/Spijkenisse wordt erg moeilijk zoeken.
pi_19523029
Lissabon, Portugal? (Foto doet mij denken aan het oude stadion van Sporting)
  zondag 30 mei 2004 @ 22:54:10 #242
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19523121
Lissabon, Portugal is niet correct.
pi_19523878
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:05 schreef treinreiziger het volgende:
Voorstel reglement by treinreiziger, andere ideeën/aanvullingen zeer welkom.

Tevens voorstel om in deel 41 de regels in te voeren.

- Nieuw topic: Nieuw topic openen met naam “Raad de stad deel x“ en beginnen met dit reglement.

- Nieuwe pic: Post een nieuwe pic als volgt: [ img]http://www.url.nl[/img]. Gebruik eigen of gratis webspace en rename je pic (geen directe url’s). Pics moeten minimaal 400 en maximaal 550 pixels breed zijn. Gebruik bijv. deze resizer . De foto moet minimale herkenningspunten hebben.

- Raden pic: Bij raden (of gokken) pic altijd plaatsnaam en land vermelden en evt. het gebouw, mogelijk met link naar het bewijs: [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url].

- Hints: Post een hint na max. 24 uur zonder reactie of na 5 foutieve antwoorden.

- Pic geraden: Diegene die de pic geraden heeft, post een nieuwe pic of geeft de beurt aan een ander.
Ik zou zeggen invoeren die hap
Oh ja joh?
  zondag 30 mei 2004 @ 23:25:48 #244
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19524017
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:20 schreef Rollufie het volgende:
nog ff wachten op meerdere reacties, maar dank u!
pi_19524352
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:25 schreef treinreiziger het volgende:

[..]

nog ff wachten op meerdere reacties, maar dank u!
Zoveel is er toch niet veranderd behalve dat van de hints en dat dat regelement in de openingspost komt te staan? Maar voer het maar in hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door Elocyp op 30-05-2004 23:55:38 ]
pi_19524360
quote:
  zondag 30 mei 2004 @ 23:48:31 #247
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19524689
Bijna alle die hards hebben gereageerd, deeltje 41 kan dan op deze wijze geopend worden denk ik zo (wel ff dit deel vol spelen of course).

Nog iemand de behoefte om iets toe te voegen/veranderen?

[ Bericht 5% gewijzigd door treinreiziger op 31-05-2004 14:51:03 (typo hersteld) ]
  maandag 31 mei 2004 @ 11:55:40 #248
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_19531347
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:21 schreef treinreiziger het volgende:
Lijkt me wel, ik geef niet voor niets een url aan om de boel te resizen. We komen hier ook gelijk een verzoek van Fok! tegemoet, de maten zijn het verzoek van Fok! zelf. En om het formaat "postzegel " tegen te gaan.
Ik doelde meer op de steden waarvan alleen kleinere plaatjes te vinden zijn. Resizen van een plaatje van 200 naar 400 pixels geeft niet bepaald fijne resultaten. We willen inderdaad liever geen postzegelformaat, maar misschien is 400 wat aan de grote kant

Wat deze betreft: Estádio do Restelo, Lisboa, Portugal?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_19532557
quote:
Ik doelde meer op de steden waarvan alleen kleinere plaatjes te vinden zijn. Resizen van een plaatje van 200 naar 400 pixels geeft niet bepaald fijne resultaten. We willen inderdaad liever geen postzegelformaat, maar misschien is 400 wat aan de grote kant
Ik vind 400 pixels eerder aan de kleine kant dan aan de grote kant. De stad van treinreiziger is 550 pixels en dat vind ik eigenlijk betern dan 400.
  maandag 31 mei 2004 @ 13:31:14 #250
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_19533329
Het nadeel van een grote foto vinden van een stad vinden is dat je een op zoek gaat naar de juiste grote ipv een mooie stad. Ik snap wel dat je wat moet kunnen zien, maar als ik een mooie foto heb met een herkenningspunt erop, dan kan dat toch ook voldoende zijn? Groter is fijner voor het oog, zeker, maar zolang t herkenbaar is ben ik het niet eens met deze minimale maten. De rest overigens wel hoor!
Oh en zullen we van 5 naar 4 posts gaan?
Ik kick meer shit dan een blinde op het voetpad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')