Nee man, dan hadden er jachten gelegen, geen vrachtschepenquote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:54 schreef Luvinsio het volgende:
Monaco, Monte Carlo misschien?
Oh ok , dat krijg je d'r van als je een tijdje weg bent...quote:Op dinsdag 18 mei 2004 15:20 schreef treinreiziger het volgende:
Rollufie, tegenwoordig kunnen er 301 posts in een topic, het openen van deeltje 40 had nog even op zich kunnen laten wachten. In eerdere delen hebben we namelijk beloofd het lopende topic vol te spelen.
Overigens kan je met de tekstlink 'opties' het 1 en ander dusdanig instellen, zodat je geen 'last' hebt een lange wachttijd.
Meld jij bij Liejannuh of Lucille dat deel 39 op slot kan?
quote:
Nee helaas , maar geografisch zit je iig in de buurtquote:Op donderdag 20 mei 2004 19:07 schreef De_Hertog het volgende:
Maulbronn, Duitsland?
Ook nietquote:Op donderdag 20 mei 2004 20:39 schreef StickUpKid het volgende:
Jena, Duitsland
quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:53 schreef StickUpKid het volgende:
Solothurn, Zwitserland
Dat had ik al wel gezien aan de bouwstijl jaquote:Op donderdag 20 mei 2004 20:06 schreef Rollufie het volgende:
[..]
Nee helaas , maar geografisch zit je iig in de buurt
* treinreiziger geeft StickUpKid een pluim en heet De_Hertog hartelijk welkom!quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:53 schreef StickUpKid het volgende:
Solothurn, Zwitserland
Hoe meer spelers , hoe meer vreugdequote:Op donderdag 20 mei 2004 22:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat had ik al wel gezien aan de bouwstijl ja
De_Hertog wacht op een nieuwe foto, nu ik het topic weer heb gevonden wil ik meedoen ook
Helaas is het niet correct, check je bronnen StickUpKid!quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:53 schreef StickUpKid het volgende:
Knap hoor rollufie zo snel, tis uiteraard helemaal goed!
Ik zal ff een foto zoeken...
Treinreiziger heeft gelijk trouwens , ik bedoelde in te tikken Cotonou , maar was wat te voorbarigquote:Op donderdag 20 mei 2004 22:57 schreef treinreiziger het volgende:
[..]
Helaas is het niet correct, check je bronnen StickUpKid!
we bieden verder op de pic van foton...........quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:04 schreef Rollufie het volgende:
[..]
Treinreiziger heeft gelijk trouwens , ik bedoelde in te tikken Cotonou , maar was wat te voorbarig
En idd de link die ik postte heeft een verkeerde verwijzing (naar Porto Novo)
Dus aan treinreiziger de beurt
* foton had toch nog een keer moeten refreshenquote:Op donderdag 20 mei 2004 22:57 schreef treinreiziger het volgende:
[..]
Helaas is het niet correct, check je bronnen StickUpKid!
Frankrijkquote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:02 schreef StickUpKid het volgende:
Ik zit in ieder geval vast, hint?
Hint: Atlanta zat tot nu toe het dichtst in de buurt...quote:Op maandag 24 mei 2004 15:19 schreef Rollufie het volgende:
Nou ik heb werkelijk geen flauw idee , dit is een speld in een hooiberg.
Waarschijnlijk zal een hint wat meer helpen
toronto?quote:Op maandag 24 mei 2004 23:56 schreef StickUpKid het volgende:
Het kan wel lijken op Chicago, het is het niet![]()
Dank u!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:41 schreef De_Hertog het volgende:
Tsja, echt bijzondere gebouwen staan er niet op de foto's, dus dit is meer een 'noem een stad in de buurt van Atlanta' tombola aan het worden...
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:17 schreef De_Hertog het volgende:
SELECT * FROM CITIES WHERE country = "USA" AND inhabitans > 500000
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:14 schreef De_Hertog het volgende:
London, Canada
Wie goed kijkt ziet weg, water, en het gebouw uiterst rechts op de tweede foto op deze foto terug:
Een meer lijkende foto kon ik helaas niet vinden
London Canada is goed!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:19 schreef Rollufie het volgende:
[..]
Ken je nagaan , deze stad vond ik nog geneens in de atlas thuis
Nou idd , dan zal ik mijn -2e druk Bosatlas toch maar es uit het raam flikkerenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:37 schreef StickUpKid het volgende:
[..]
London Canada is goed!
London heeft 432.000 inwoners! bijv Port Moresby heeft er 200.000!!
Deze stad is een van de gemiddelde steden in Canada en dus gewoon te vinden.
Google op London Canada en je vindt mijn beide plaatjes terug! Kwestie van goed zoeken.
In een keer goedquote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:48 schreef Pistol_Pete het volgende:
Kopenhagen?
Nope maar ik weet nog wel dat ik die kerk vanuit Christiana zag toen ik lekker lag tequote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In een keer goed
Weet je ook welk gebouw toevallig?
Vooruit danquote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:09 schreef Rollufie het volgende:
Ach De_Hertog moet wat schade inhalen , mag ie er nog 1 doen wat mij betreft.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:19 schreef Elocyp het volgende:
Dat is toch niet het enige deel van die stad he?
Treinreiziger zei al dat dat het enige gedeelte van de stad was, dus dat lijkt me niet Talinnquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:15 schreef Marianneke69 het volgende:
Tallinn
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:21 schreef De_Hertog het volgende:
Treinreiziger: ik denk trouwens niet dat je daar met de trein kan komen
Gefeliciteerd Skande!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:01 schreef Skande het volgende:
Uelen, Rusland. Helemaal op het puntje...
Ah ok , ik dacht dat dat strand ook zo heettequote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:46 schreef StickUpKid het volgende:
Perfecto, Rollufie!
Het goede antwoord moet zijn Cancun (en niet Playa del Carmen, dat ligt iets verder op). Maar aangezien je ze allebei genoemd heb![]()
Nee helaas nietquote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:57 schreef StickUpKid het volgende:
Madinat ath Thawrah, Syrie?
In ieder geval wel wat het werelddeel betreft.quote:Op woensdag 26 mei 2004 00:17 schreef StickUpKid het volgende:
Zit ik met essaouira, marokko meer in de goede richting?
Ik heb hier weinig aan toe te voegenquote:Op woensdag 26 mei 2004 09:05 schreef De_Hertog het volgende:
Stone Town, Zanzibar, Africa
[afbeelding]
Dat eiland heet toch alleen Unalaska en de stad gewoon Dutch Harbor? Deze stad is trouwens een paar rds'en geleden ook al geweest geloof ik.quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:03 schreef treinreiziger het volgende:
Gefeliciteerd Rollufie!
Dutch Harbor, Alaska, USA is correct.
Deze plaats wordt tegenwoordig ook wel Unalaska genoemd.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:57 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Dat eiland heet toch alleen Unalaska en de stad gewoon Dutch Harbor?
* treinreiziger komt wel meer dubbele plaatsen tegen op RDS.....quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:57 schreef Elocyp het volgende:
Deze stad is trouwens een paar rds'en geleden ook al geweest geloof ik.
Maar als er dan 3 échte gokken geweest zijn beginnen mensen ook al om een hint te zeuren. Dus zijn 5 posts na de stad misschien beter?quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:49 schreef Rollufie het volgende:
-Na 3 nieuwe posts na een nieuwe stad en het betreft nog niet het juiste antwoord dan kan een hint gevraagd worden.
Ja inderdaad , 5 zou nog beter zijn inderdaadquote:Op woensdag 26 mei 2004 21:54 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Maar als er dan 3 échte gokken geweest zijn beginnen mensen ook al om een hint te zeuren. Dus zijn 5 posts na de stad misschien beter?
Het lijjkt wel of ik een oud-hollandsche windmolen zie op de foto!?quote:
Ja Treinreiziger is begonnenquote:Op woensdag 26 mei 2004 22:11 schreef rosstek het volgende:
Niet stiekem allemaal regels gaan opstellen als ik op vakantie ben.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:58 schreef Elocyp het volgende:
Is het misschien Nagasaki, Japan?
geen idee, StickUpKid is niet aanwezig!quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:58 schreef Elocyp het volgende:
Is het misschien Nagasaki, Japan?
Een regelement geeft wel duidelijkheid, ook voor beginners van RDS.quote:Op woensdag 26 mei 2004 22:40 schreef StickUpKid het volgende:
Vooruit dan maar: je moet zijn op het westelijk halfrond!
quote:Op woensdag 26 mei 2004 22:32 schreef treinreiziger het volgende:
[..]
geen idee, StickUpKid is niet aanwezig!
je zit nu in Oostenrijk toch?quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:04 schreef rosstek het volgende:
8 rosstek gaat nog wat steden fotograferen voor later.
Zat eerder te denken aan een standaard maat van iedere pic via: deze resizer.quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:05 schreef StickUpKid het volgende:
Ik zal er voortaan proberen rekening mee te houden, alleen met herkenbare gebouwen mag 't wat kleiner dan (voor in het reglement).
Tsja, als ik een stad niet kent ga ik zoeken op opvallende gebouwen of punten, en dan zie ik een windmolen. Op die andere foto staan niet bepaald herkenbare gebouwen, en zo'n klein formaat helpt ook niet echt natuurlijk. En je kunt niet ontekennen dat in die stad een molen staatquote:Op woensdag 26 mei 2004 22:59 schreef StickUpKid het volgende:
Holland, Michigan, VS. --> Nope
Die molen brengt mensen echt aan het.
Nog een foto:
[afbeelding]
Rollufie: zoek het op het WESTELIJK halfrond
Als ik nog eens goed naar die foto kijkt lijkt het erop alsof die molen gewoon een reclameobject voor een of ander winkelcentrum of iets dergelijks is.quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:42 schreef StickUpKid het volgende:
treinreiziger![]()
Ciudad Guayana heeft 523 578 inwoners en is het centrum van de zware basisindustrie van venezuela.
Heb helaas niets kunnen vinden over die molen, misschien andere?
Dan zou het logischer zijn als de wieken van de molen de andere kont opstaan. Of rijden ze in Venezuela links? Nee toch?quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als ik nog eens goed naar die foto kijkt lijkt het erop alsof die molen gewoon een reclameobject voor een of ander winkelcentrum of iets dergelijks is.
Ben je nu ook al een molenexpert?quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:04 schreef Elocyp het volgende:
Dan zou het logischer zijn als de wieken van de molen de andere kant opstaan.
..........., ow trouwens ik geef geen antwoorden op vragen of op losse opmerkingen/vragen of de stad/gebouw in een bepaald land/gebied ligt, dat moet je zelf verzinnen! Wel zal ik, indien nodig, hints verstrekken en voorgaand genoemde plaatsnamen melden of ze correct zijn ja of nee.quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:18 schreef Elocyp het volgende:
Is het een buitenaardse moskee ofzo?
Ey ik woon wel in de stad met de grootste molens ter wereld he! (Alsof dat er iets mee te maken heeftquote:Op donderdag 27 mei 2004 15:22 schreef treinreiziger het volgende:
[..]
Ben je nu ook al een molenexpert?![]()
[..]
quote:..........., ow trouwens ik geef geen antwoorden op vragen of op losse opmerkingen/vragen of de stad/gebouw in een bepaald land/gebied ligt, dat moet je zelf verzinnen! Wel zal ik, indien nodig, hints verstrekken en voorgaand genoemde plaatsnamen melden of ze correct zijn ja of nee.![]()
Die moskee heeft ook 4 minaretten...quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:43 schreef treinreiziger het volgende:
Faisal Mosque in Islamabad, Pakistan is niet correct.
Die moskee lijkt toch helemaal niet?
Het wordt hoog tijd voor regels hier!quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:50 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Die moskee heeft ook 4 minaretten...
Hier welquote:Op donderdag 27 mei 2004 17:26 schreef StickUpKid het volgende:
Aai, te laat refresht! das jammer...
Rollufie, hij doet t nie!
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:22 schreef StickUpKid het volgende:
Moet ik ergens richting de alpen denken? hintje?
Netjes hoorquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:45 schreef Elocyp het volgende:
Ushuaia, Argentinië
Bewijs
* Rollufie gaat opzoek naar een nieuwe stad.
Helaasquote:Op zaterdag 29 mei 2004 22:14 schreef StickUpKid het volgende:
Chicago, USA
Ook niet.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:35 schreef Rollufie het volgende:
Detroit , USA
Gefeliciteerdquote:Op zondag 30 mei 2004 16:24 schreef Leatherface het volgende:
Singapore?
Ik vraag me af of een puntentelling zo'n goed idee is eigenlijk. Ik bedoel, het blijft een forum, en zeker echte reizigers zitten niet 24 uur per dag te kijken of er al een nieuwe stad te raden valtquote:Op zondag 30 mei 2004 20:48 schreef Elocyp het volgende:
Danku Danku
Hier weer een nieuwe:
[afbeelding]
Succes![]()
Heeft treinreiziger trouwens al de 'nieuwe' regels en de puntentelling al een beetje bedacht? Want dat was de bedoeling toch?
Ik heb wel een eenvoudig scorelijstje in mijn gedachten alleen is dat gezien het karakter van Fok! niet te realiseren, een mod zou dat wel kunnen, maar zover ben ik nog niet!quote:Op zondag 30 mei 2004 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vraag me af of een puntentelling zo'n goed idee is eigenlijk. Ik bedoel, het blijft een forum, en zeker echte reizigers zitten niet 24 uur per dag te kijken of er al een nieuwe stad te raden valt. Ik bedoel maar, Segovia had ik inmiddels ook al gevonden, maar toen ik terugkeerde om te posten was iemand me al voor... Als je hier echt een wedstrijd van wit maken zou je eigenlijk iedereen iets moeten laten insturen en na een van te voren bepaalde eindtijd de winnaar bekendmaken, of zo iets. Maar het gaat toch goed zo?
Tja, als jij het zegt zal het wel zo zijn hequote:Op zondag 30 mei 2004 20:50 schreef treinreiziger het volgende:
Perth, Western Australia, Australië.
Dat weet ik, ik klaag ook niet hoorquote:Op zondag 30 mei 2004 21:05 schreef treinreiziger het volgende:
[..]
Dat je medespelers het antwoord net ff iets eerder gevonden hebben dan jezelf is juist de sport van het spel.
Fijnquote:Maar je hebt gelijk niet iedereen heeft gelijke kansen om te scoren. Vandaar dat we nog maar ff moeten afzien van een puntenlijst.
Is dat wel te doen? Volgens mij kun je van lang niet iedere stad 400 pixels brede foto's vindenquote:Pics moeten minimaal 400 en maximaal 550 pixels breed zijn
Over zo'n regel gaan discussie's komenquote:De foto moet minimale herkenningspunten hebben.
Ik zou zeggen invoeren die hapquote:Op zondag 30 mei 2004 22:05 schreef treinreiziger het volgende:
Voorstel reglement by treinreiziger, andere ideeën/aanvullingen zeer welkom.
Tevens voorstel om in deel 41 de regels in te voeren.
- Nieuw topic: Nieuw topic openen met naam “Raad de stad deel x“ en beginnen met dit reglement.
- Nieuwe pic: Post een nieuwe pic als volgt: [ img]http://www.url.nl[/img]. Gebruik eigen of gratis webspace en rename je pic (geen directe url’s). Pics moeten minimaal 400 en maximaal 550 pixels breed zijn. Gebruik bijv. deze resizer . De foto moet minimale herkenningspunten hebben.
- Raden pic: Bij raden (of gokken) pic altijd plaatsnaam en land vermelden en evt. het gebouw, mogelijk met link naar het bewijs: [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url].
- Hints: Post een hint na max. 24 uur zonder reactie of na 5 foutieve antwoorden.
- Pic geraden: Diegene die de pic geraden heeft, post een nieuwe pic of geeft de beurt aan een ander.
nog ff wachten op meerdere reacties, maar dank u!quote:Op zondag 30 mei 2004 23:20 schreef Rollufie het volgende:
Ik zou zeggen invoeren die hap
Zoveel is er toch niet veranderd behalve dat van de hints en dat dat regelement in de openingspost komt te staan? Maar voer het maar in hoorquote:Op zondag 30 mei 2004 23:25 schreef treinreiziger het volgende:
[..]
nog ff wachten op meerdere reacties, maar dank u!
Ik doelde meer op de steden waarvan alleen kleinere plaatjes te vinden zijn. Resizen van een plaatje van 200 naar 400 pixels geeft niet bepaald fijne resultaten. We willen inderdaad liever geen postzegelformaat, maar misschien is 400 wat aan de grote kantquote:Op zondag 30 mei 2004 22:21 schreef treinreiziger het volgende:
Lijkt me wel, ik geef niet voor niets een url aan om de boel te resizen. We komen hier ook gelijk een verzoek van Fok! tegemoet, de maten zijn het verzoek van Fok! zelf. En om het formaat "postzegel " tegen te gaan.
Ik vind 400 pixels eerder aan de kleine kant dan aan de grote kant. De stad van treinreiziger is 550 pixels en dat vind ik eigenlijk betern dan 400.quote:Ik doelde meer op de steden waarvan alleen kleinere plaatjes te vinden zijn. Resizen van een plaatje van 200 naar 400 pixels geeft niet bepaald fijne resultaten. We willen inderdaad liever geen postzegelformaat, maar misschien is 400 wat aan de grote kant
quote:Op maandag 31 mei 2004 11:55 schreef De_Hertog het volgende:
Wat deze betreft: Estádio do Restelo, Lisboa, Portugal?
quote:Op zondag 30 mei 2004 22:54 schreef treinreiziger het volgende:
Lissabon, Portugal is niet correct.
Oeps.quote:Op maandag 31 mei 2004 13:44 schreef Elocyp dat ik niet oplette
Je bent de naam van het land en de stad vergetenquote:Op maandag 31 mei 2004 16:12 schreef rosstek het volgende:
Iets met een U en een N?![]()
quote:- Raden pic: Bij raden (of gokken) pic altijd plaatsnaam en land vermelden en evt. het gebouw, mogelijk met link naar het bewijs: [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url].
Ligt het dan aan mij, of is hier niks herkenbaars aan?quote:Op maandag 31 mei 2004 13:31 schreef StickUpKid het volgende:
... Ik snap wel dat je wat moet kunnen zien, maar als ik een mooie foto heb met een herkenningspunt erop, dan kan dat toch ook voldoende zijn? ...
Ik 'herken' een bergdorp. Zo een waar er 10000 van zijn ofzo...quote:Op maandag 31 mei 2004 21:16 schreef rosstek het volgende:
[..]
Ligt het dan aan mij, of is hier niks herkenbaars aan?
LOLquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:09 schreef treinreiziger het volgende:
Jumeirah Beach Hotel - Luxus Hotel Jumeirah Beach, Dubai VAE.
Wie er zin in heeft mag een nieuwe opdracht plaatsen, zo niet dan post ik binnen één uur een nieuwe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |