Ik weet het niet; zowel Columbia als Garmin hebben een aantal subtoppers die al een stuk meer bewezen hebben dan Dekker. Het is allerminst evident dat hij voor die ploegen in de grote koersen als kopman van start zal gaan, en ik vraag me af of het meerwaarde tov de huidige situatie heeft als hij moet gaan rijden voor een Kirchen of een Vandevelde ipv een Freire of een Mentsjov. CSC is gewoon momenteel met kop en schouders de beste ploeg die er rondrijdt in het peloton, en hij zal daar gegarandeerd voor anderen moeten rijden, maar zolang hij groeipotentie heeft kan hij daar wel veel leren. Over een jaar of twee kan hij dan eventueel weer doorgaan naar een ploeg waar hij wel in de grote koersen kan schitteren - ik acht hem nu nog niet rijp voor volledig kopmanschap.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:40 schreef groenen het volgende:
[..]
Dekker is geen prof geworden om drinkbussen te halenHij moet dus zeker niet naar CSC gaan, Charmin of Columbia lijkt me een stuk beter.
Heeft hij al een kans gehad om zich te bewijzen?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:54 schreef SuikerVuist het volgende:
Dekker heeft als potentiële man voor het klassement in een grote ronde nog weinig tot niks bewezen. Andy Schleck heeft dit wel (Giro én Tour) en is sowieso een veel beter klimmer.
Die vergelijking slaat echt nergens op.
Tour van vorig jaar was een goede indicatie. Had, naar eigen zeggen, verschillende slechte dagen. Was nooit indrukwekkend in het echte hooggebergte, etc.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:00 schreef groenen het volgende:
[..]
Heeft hij al een kans gehad om zich te bewijzen?1 Giro als hele jonge renner om wat te leren en een tour waarbij hij al vroeg kopwerk moest doen. Ik denk ook niet dat hij gelijk het niveau van Andy haalt, maar ambitie hebben mag toch zeker wel?
ASTANA is zeker zo goed als CSC. Klassiekers CSC >>, rondewerk ASTANA >>. Maar dat erbuiten gelatenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik weet het niet; zowel Columbia als Garmin hebben een aantal subtoppers die al een stuk meer bewezen hebben dan Dekker. Het is allerminst evident dat hij voor die ploegen in de grote koersen als kopman van start zal gaan, en ik vraag me af of het meerwaarde tov de huidige situatie heeft als hij moet gaan rijden voor een Kirchen of een Vandevelde ipv een Freire of een Mentsjov. CSC is gewoon momenteel met kop en schouders de beste bij de beste ploegen die er rondrijden in het peloton, en hij zal daar gegarandeerd voor anderen moeten rijden, maar zolang hij groeipotentie heeft kan hij daar wel veel leren. Over een jaar of twee kan hij dan eventueel weer doorgaan naar een ploeg waar hij wel in de grote koersen kan schitteren - ik acht hem nu nog niet rijp voor volledig kopmanschap.
CSC is over het geheel veel beter, dat zal zelfs jij moeten toegeven. CSC is dé topploeg op het klassieke gebied. In het rondewerk staan ze denk ik net achter Astana. In het klassieke werk is Astana niets bijzonders, zeker nu Gusev weg is en Ivanov moet vertrekken is het niet meer dan middenmoot.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:36 schreef Devpartner het volgende:
[..]
ASTANA is zeker zo goed als CSC. Klassiekers CSC >>, rondewerk ASTANA >>. Maar dat erbuiten gelaten.
Dekker zou bij ASTANA nog kopman zijn de klassiekers... Maar voor dekker is zowel ASTANA als CSC een achteruitgang kwa kopmanschap.
je moet ook rekening houden met het kleine rondewerk he, daar staat csc dan weer nergens.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
CSC is over het geheel veel beter, dat zal zelfs jij moeten toegeven. CSC is dé topploeg op het klassieke gebied. In het rondewerk staan ze denk ik net achter Astana. In het klassieke werk is Astana niets bijzonders, zeker nu Gusev weg is en Ivanov moet vertrekken is het niet meer dan middenmoot.
Mwah, Cancellara won de Tirreno, in Zwitserland was Frank Schleck de gedoodverfde winnaar tot voor z'n val, Voigt zal Duitsland wel weer winnen en won het Criterium International weer zoals gewoonlijk, Larsson heeft al een hoop ereplaatsen in kleinere rondjes, terwijl de focus volledig op de Tour lag. Dat Astana overal hoog eindigde ligt natuurlijk simpel aan het feit dat ze geen Tour (en aanvankelijk ook geen Giro) mochten rijden.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:08 schreef Devpartner het volgende:
[..]
je moet ook rekening houden met het kleine rondewerk he, daar staat csc dan weer nergens.
Astana heeft in elke kleinere ronde podium gehaald. (waar ze mochten starten.)
baskenland/calif/romandie/zwiss/dauphin/georgia.
Als astana de vuelta wint, dan vind ik persoonlijk astana kop en schouders boven de rest. Maargoed just my 2 cents.
Laten we stoppen bij CSC en astana combined >>> alle andere ploegen tesamen.
Ik denk echt niet dat hij moet gaan rijden voor Kirchen of Vandevelde hoor. Bij Team Columbia heeft Kirchen weliswaar de Waalse Pijl gewonnen, maar in de zwaardere heuvelkoersen kan hij niet met de top mee. Dekker was dit jaar veel en veel beter in zowel de Gold Race als Luik-Bastenaken-Luik. Ook in 2007 was hij al minstens even goed in deze koersen. In de Tour heeft Kirchen natuurlijk al meer bewezen, maar ook daar zit er voor Kirchen niet meer in dan een top-10 plaats, dus moet er voor Dekker met zijn potentie zeker wel een vrije rol in zitten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik weet het niet; zowel Columbia als Garmin hebben een aantal subtoppers die al een stuk meer bewezen hebben dan Dekker. Het is allerminst evident dat hij voor die ploegen in de grote koersen als kopman van start zal gaan, en ik vraag me af of het meerwaarde tov de huidige situatie heeft als hij moet gaan rijden voor een Kirchen of een Vandevelde ipv een Freire of een Mentsjov.
Op dat gebied zou Garmin misschien wel voor hem wat zijn, de Nederlander Adrie van Diemen is daar nu de trainer van Millar en Vandevelde, vroeger trainer van o.a. Lemond, en later van het Rabo beloften team waar hij met Dekker gewerkt heeft. Begin van de Tour zei hij dit:quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:06 schreef Ericr het volgende:
Vraag me af of TD wel kan aarden bij een andere ploeg. Lijkt me niet de makkelijkste renner om te begeleiden en ook niet iemand die genoegen gaat nemen met een rol op het tweede plan. Veel topploegen hebben toch kopmannen die zich ook niet zomaar laten wegdrukken vanwege de komst van een nieuwe toprenner. Dat predikaat toprenner moet TD dan dit seizoen ook nog eens bewijzen, voorlopig meedoen op het tweede plan lijkt me dan voor de hand liggen.
Precies wat je zegt: niet de makkelijke jongen om mee te werken, maar sommige zien dat blijkbaar als uitdaging.quote:Het grootste talent dat hij trainde? „Qua tijdrit en klimvermogen absoluut Thomas Dekker. Al heb ik Robert Gesink en Bauke Mollema niet meegemaakt. Maar je hebt renners, goede renners en renners van de ‘hors categorie’. Tot die laatste groep behoort Thomas. Moet je zien hoe snel hij goed is na een blessure of een rustperiode. De klasse druipt er vanaf.” Ook Van Diemen vindt het vreemd dat de 23-jarige Dekker niet in de Tour rijdt. „Doodzonde. Hij laat doorschemeren dat hij weg wil bij Rabo, het moet hem erg hoog zitten. Ik weet niet wat er speelt tussen hem en de ploegleiding. Thomas is natuurlijk een speciale, een jongen met gebruiksaanwijzing. Maar dat zijn LeMond, Millar of Bart Veldkamp ook. Volgens mij zou hij prima bij onze ploeg passen. Wij hebben ook zo’n jongen, de Ier Dan Martin. Pas 21, maar al wel de Route du Sud gewonnen.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
Bron: rabosport.nlquote:05/08/08 - Wielrennen
Rabo Wielerploeg nog in gesprek met Dekker
De Rabo Wielerploeg en Thomas Dekker spreken nog steeds over de toekomst.
'Het is duidelijk dat we in een aantal indringende gesprekken met Thomas Dekker zijn beland omtrent zijn toekomst bij onze ploeg. Beide partijen streven naar een spoedige oplossing voor de ontstane situatie, maar het is nog niet bekend wanneer we de uitkomst hiervan bekend kunnen maken', aldus algemeen directeur Harold Knebel.
Bekijk nog even zijn prestaties uit het voorjaar neukerquote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:43 schreef Impala-neuker het volgende:
Wel opvallend dat Dekkertje nu met het strengere dopingbeleid geen zak meer presteert ten opzichte van andere jaren.
Toen was CERA nog niet opspoorbaar, inmiddels wel en dat weten de renners ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Bekijk nog even zijn prestaties uit het voorjaar neuker
Dat denk ik ook, of hij moet wel erg verrekte onmogelijk lastig zijn.(als dat in een zin kan)quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt er toch op dat ze hem gewoon niet meer vertrouwen, maar dat ze geen harde bewijzen hebben om hem te ontslaan. Anders ga je een renner met een lopend contract geen geld geven om toch maar te verdwijnen, al helemaal niet als het de grote hoop van het nationale wielrennen is.
Bron: Rabobankquote:14/08/08: Wielrennen Rabo Wielerploegen en Thomas Dekker uit elkaar
De directie van Rabo Wielerploegen en Thomas Dekker hebben besloten om met wederzijdse instemming uit elkaar te gaan. De bestaande meningsverschillen hebben geleid tot een niet te lijmen breuk tussen Rabo Wielerploegen en Thomas Dekker. Daarom is besloten om per 15 augustus 2008 uit elkaar te gaan.
Thomas Dekker is hierdoor per direct vrij om voor een andere ploeg te gaan rijden. Het is niet bekend voor welke ploeg Thomas Dekker in 2009 zal rijden. Afgesproken is dat beide partijen zich onthouden van verder commentaar. Thomas Dekker startte in 2002 zijn carrière bij de juniorenploeg van de Rabo, om via de beloftes in 2005 de stap te zetten naar het Pro Team.
Bron: Telegraafquote:Thomas Dekker per direct weg bij Rabobank
RIJSWIJK - Wielrenner Thomas Dekker vertrekt bij Rabobank. De coureur en wielerploeg zijn gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat verschillende inzichten tot een breuk moeten leiden. Dat heeft Jacques Hanegraaf, de manager van de talentvolle renner, donderdag gezegd.
Het contract van de 23-jarige Dekker, dat nog liep tot en met 2009, wordt donderdag al ontbonden. De Nederlander is daarna direct vrij om voor een nieuwe ploeg te rijden. Volgens Hanegraaf heeft Dekker, die in 2002 bij de juniorenploeg van Rabobank begon, echter nog geen nieuwe werkgever gevonden.
De toekomst van Dekker bij de Rabobank-ploeg was sinds deze zomer uiterst onzeker. De ploeg liet de renner thuis tijdens de Ronde van Frankrijk omdat hij niet in vorm zou zijn. Na de laatste rit in Parijs kwam naar buiten dat er ook iets aan de hand was geweest met het bloed van Dekker.
Rabobank kreeg tijdens de Ronde van Zwitserland van de UCI te horen dat de bloedwaarden van de 23-jarige Dekker afwijkingen vertoonden, maar de beloftevolle renner mocht voorlopig wel blijven koersen. Dekker zag vervolgens ook af van deelname aan de Olympische Spelen. Hij zou daar zowel op de wegwedstrijd als op de tijdrit uitkomen.
Bron: AD Sportwereldquote:Dekker per direct weg bij Rabo
ROTTERDAM - Wielrenner Thomas Dekker vertrekt bij Rabobank. De coureur en wielerploeg zijn gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat verschillende inzichten tot een breuk moeten leiden. Dat heeft Jacques Hanegraaf, de manager van de talentvolle renner, donderdag gezegd.
Het contract van de 23-jarige Dekker, dat nog liep tot en met 2009, wordt donderdag al ontbonden. De Nederlander is daarna direct vrij om voor een nieuwe ploeg te rijden. Volgens Hanegraaf heeft Dekker, die in 2002 bij de juniorenploeg van Rabobank begon, echter nog geen nieuwe werkgever gevonden. Garmin wordt genoemd als kandidaat om Dekker in te lijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |