Inderdaad, hadden ze veel eerder moeten doenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:52 schreef Rosbief het volgende:
en na het wegsturen van Rasmussen al helemaal
Wat doet Mart op de radio , ik dacht dat hij tv deed en Herbert radio met wielrennen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:23 schreef Waaghals het volgende:
Mart Smeets was er op de radio vrij stellig over dat ie naar Garmin ging.
Maar ja wat weet Mart nog van wielrennen?
Hij werd op Radio Olympia even geinterviewd vanwege dit nieuws mbt Thomas Dekkerquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:40 schreef maril het volgende:
[..]
Wat doet Mart op de radio , ik dacht dat hij tv deed en Herbert radio met wielrennen.
Aha , als hij heeft gezegd dat hij naar Garmin gaat zou ik dat serieus nemen, als hij zegt dat het gerucht gaat, is dat koffiedik kijken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:42 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Hij werd op Radio Olympia even geinterviewd vanwege dit nieuws mbt Thomas Dekker
??quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:30 schreef Pedroso het volgende:
Tel daarbij op dat daar betere renners rijden dan bij Rabo (voor de Tour de France)
Jammer, lijkt me naast Columbia de beste optie.quote:In reactie aan TD Magazine liet Martijn Berkhout, van SEG International, weten dat er van een overstap naar Garmin-Chipotle totaal geen sprake is.
daar moet je niet te veel waarde aan hechten hoorquote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jammer, lijkt me naast Columbia de beste optie.
Dat is flauw. Wellicht is de kans om die 'belofte' na te komen hem niet eens geboden door de ploeg. Om dan Dekker nu af te doen als iemand waarvan je elke uitspraak met een korreltje zout moet nemen, gaat wel erg ver.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:41 schreef Waaghals het volgende:
[..]
daar moet je niet te veel waarde aan hechten hoor
zijn contract bij rabo zou hij ook uitdienen
kom op zeg, heeft niks met Dekker te maken. dat gebeurt toch overal in de topsportquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 03:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is flauw. Wellicht is de kans om die 'belofte' na te komen hem niet eens geboden door de ploeg. Om dan Dekker nu af te doen als iemand waarvan je elke uitspraak met een korreltje zout moet nemen, gaat wel erg ver.
Moet hij toch naar Vacansoleil.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:58 schreef Ericr het volgende:
Straks wil niemand Dekker hebben. In het huidige wielrennen zo maar mogelijk.
Ik heb de indruk dat Rabo bezig is met de transformatie naar "nieuwe stijl" ploeg maar dat Dekker daar niet veel voor voelt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 02:51 schreef NumberNine het volgende:
Mooi, nu hopen dat ie echt naar Garmin gaat, of anders naar een andere 'nieuwe stijl'-ploeg, dan zie ik alles allemaal meer dan goed komen. Als ie toch besluit om naar Katusha te gaan vrees ik ervoor.
Precies, dat zegt die zaakwaarnemer om niet zwak te staaan in de onderhandelingen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:41 schreef Waaghals het volgende:
[..]
daar moet je niet te veel waarde aan hechten hoor
zijn contract bij rabo zou hij ook uitdienen
Zou mij ook niet gek lijken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:00 schreef Chielus het volgende:
Zou me niks verbazen als Lefevre hem inlijft.
DeVolder/Dekker voor de ronde. Maar ik ga voor Garmin.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Bettini gaat stoppen en dan hebben ze voor het Ardense werk een vervanger nodig, maar ik betwijfel dat Lefevere/Dekker een werkende combinatie zou zijn. Ik vraag me zelfs af of ze wel interesse hebben in een samenwerking. Qua rondewerk kan ik me voor Dekker betere ploegen indenken dan Quickstep.
Maar het zou wel interessant zijn om te zien wat de FOK!-gevolgen zouden zijn, aangezien hier vaak lacherig wordt gedaan wanneer een Quickstepper faalt. Om dezelfde reden zou ik altijd Boonen eens bij Rabo willen zien rijden.
quote:Thomas Dekker zoekt de ruimte
15-08-2008
Door JEROEN SCHMALE / AD Sportwereld
ROTTERDAM - Het grote talent Thomas Dekker is weg bij Rabobank. Maar wat wordt zijn nieuwe ploeg?
Thomas Dekker switchte zijn mobiele telefoon donderdagmiddag, toen het nieuws van de breuk tussen hem en de wielerploeg van Rabobank wereldkundig werd, maar uit.
,,Natuurlijk is dit een klap voor hem,'' zegt zijn zaakwaarnemer Martijn Berkhout. ,,Maar wel eentje die hij geruime tijd zag aankomen. Daarom is het wellicht minder lastig dan de beslissing van de ploegleiding om hem niet mee te nemen naar de Tour de France. Toen was de schok veel groter, omdat het allemaal zo plotseling ging.''
Op de details van de ontbinding van Dekkers contract, dat nog tot en met 2009 doorliep, willen beide partijen niet ingaan.
TD zal de tijd nemen voor een belangrijke beslissing. FOTO: Cor Vos
Dekker maakte in 2002 zijn entree bij Rabo's juniorenploeg en stapte drie jaar later over naar het vlaggenschip. Nu de scheiding tussen de ploeg en het grote talent, die dit jaar in onoplosbare conflicten met elkaar verzeild zijn geraakt, definitief is uitgesproken, wordt vooral gekeken naar de toekomst van Dekker.
Geruchten als zou de Noord-Hollander, nog altijd pas 23 jaar, op zeer korte termijn een contract tekenen bij de Garmin-ploeg van onder anderen de Nederlandse coureurs Martijn Maaskant en Huub Duyn, wijst zaakwaarnemer Berkhout resoluut van de hand. In het (recente) verleden heeft hij Garmin-manager Jonathan Vaughters oriënterend gesproken over een mogelijke overgang van Dekker naar het Amerikaanse team.
,,Maar ik kan je verzekeren dat Thomas daar niet naartoe gaat. De reden is vrij simpel: Vaughters heeft al in april een grote vis vastgelegd voor volgend seizoen. Omdat de renners die nu deel uitmaken van de ploeg allemaal nog een doorlopend contract hebben, heeft Vaughters geen budget voor een andere grote renner.''
Ook geen wereldkampioenschap dit jaar. FOTO: Cor Vos
Vanaf het moment dat voor de buitenwereld duidelijk werd dat Dekkers verblijf bij Rabobank een aflopende zaak was, informeerden tal van ploegen naar Dekker. ,,Maar heel snel blijft daar maar een team of drie, vier van over,'' voorspelt Berkhout, die ontkent met welke ploeg dan ook in vergevorderde onderhandelingen te zijn. ,,Al kan alles natuurlijk heel snel gaan.''
De voorwaarden die de youngster aan zijn nieuwe werkgever stelt, zijn helder. Het moet een grote ploeg zijn, waar hij de mogelijkheid wil krijgen om zich de komende jaren door te ontwikkelen. Hij wil niet binnengehaald worden als de kandidaat-Tourwinnaar van 2009. ,,Je ziet dat dit vaak gebeurt als een ploeg een buitenlandse renner haalt. Maar Thomas zoekt een team waarin hij alle ruimte krijgt om zichzelf te ontplooien. De ploegleiding moet die visie hebben.''
Een grote ploeg, ruimte voor ontwikkeling, een duidelijke visie: dat klinkt als CSC-Saxo Bank (de ploeg van Tourwinnaar Carlos Sastre) en Team Columbia (de hechte, succesvolle club van manager Bob Stapleton).
Naar zulke ploegen gaat de voorkeur van Dekker uit, al is daarmee niet gezegd dat het één van deze twee ploegen wordt. Vooral bij CSC zijn nogal wat kanttekeningen te bedenken. Bjarne Riis heeft bepaald geen gebrek aan jong megatalent, Dekker voelt waarschijnlijk niet veel voor een rol als luxeknecht van Andy Schleck.
Een andere optie is het team van Katusha, de voortzetting van de Tinkoff-formatie, waar komend jaar een indrukwekkend aantal Russische roebels in wordt gepompt. Berkhout: ,,Laat één ding duidelijk zijn: Thomas gaat niet voor het grote geld. Toch klinkt Katusha interessant, een ploeg met goede renners. Maar laat ons eerst eens rustig kijken hoe de ploeg en de omkadering er uit komt te zien.''
Dekker hoopt op zondag 24 augustus zelf nadere mededelingen te doen over zijn toekomst als profrenner. Die dag rijdt hij in het kader van de 'Gran Fondo Thomas Dekker' met fans een toertocht door het Noord-Hollandse land, voor de Johan Cruyff Foundation.
Het is één van de spaarzame mogelijkheden om hem dit jaar nog op de fiets te zien, want hoewel hij vanaf vandaag een vrij man is, wordt de kans dat hij voor de rest van het seizoen bij een andere ploeg aan de slag gaat, uitgesloten.
quote:Thomas Dekker: "Niets mis met mij"
Thomas Dekker benadrukt dat er niets mis is met zijn bloedwaarden. Dat zegt de voormalig renner van Rabobank vandaag in zijn column in de Telegraaf.
"Ik ben dit jaar pas twee keer door de UCI of andere instanties out-of-competition getest. Dat was in februari en in mei", aldus Dekker. "Renners waarbij ze iets verdachts hebben gevonden in hun bloedwaarden worden tegenwoordig gevolgd en meer dan regelmatig gecontroleerd. Verder heb ik van de UCI zwart-op-wit gekregen dat ik overal startgerechtigd ben en dat er geen reden is om mij niet op te stellen. Rabobank heeft me immers ook de Ronde van Zwitserland, het NK op de weg en de Sachsen Tour laten rijden. Er was sprake van afwijkende bloedwaarden zoals die bij ieder mens af en toe schommelen. Als je, zoals wij wielrenners, regelmatig gecontroleerd wordt, dan zie je altijd wel enige schommelingen."
Dekker orïenteert zich momenteel op volgend seizoen. "Op het ogenblik ben ik druk bezig met het zoeken van een nieuwe ploeg. Er zijn diverse aanbiedingen, maar ik wil een ploeg vinden waar ik me ook thuis bij ga voelen. Ik hoop op korte termijn bekend te kunnen maken voor welke ploeg ik volgend jaar uitkom."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |