abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19197128
Hoe zouden jullie dat vinden? Belgische tanks trekken op een dag Maastricht binnen, slopen een paar huizen en gaan weer naar huis. Ik neem aan dat men heel boos zou worden. Toch doet Israel op dit moment hetzelfde met de huizen van de Palestijnen en daar hoor je haast niemand over. Wanneer doet men zijn oogkleppen eens af?
pi_19197154
Het zal wel liggen aan de situatie. Het is immers oorlog.
pi_19197159
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:21 schreef Steijn het volgende:

daar hoor je haast niemand over.

In welk gat leef jij? Dat is bijna dagelijks in het nieuws....
pi_19197171
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:22 schreef Monidique het volgende:
Het zal wel liggen aan de situatie. Het is immers oorlog.
Dus dan gaan we maar huizen slopen van gewone burgers? Is dat nieteen beetje tegen de regels?
pi_19197182
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dus dan gaan we maar huizen slopen van gewone burgers? Is dat nieteen beetje tegen de regels?
Ja.
pi_19197185
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:22 schreef calvobbes het volgende:
In welk gat leef jij? Dat is bijna dagelijks in het nieuws....
Geen politicus die er wat aan doet!
pi_19197204
Als er wekelijks Nederlanders zichzelf zouden opblazen in Belgische bussen zou ik me er iets bij voor kunnen stellen. Ook het rondrijden met stoffelijke resten van Belgische militairen door Nederlandse "vrijheidsstrijders" doet me nou niet echt veel sympathie opwekken voor de Nederlanders. Maar daar hoor je niemand over.

-edit- schatje-PI-toegevoegd. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_19197208
quote:
Hoe zouden jullie dat vinden? Belgische tanks trekken op een dag Maastricht binnen, slopen een paar huizen en gaan weer naar huis. Ik neem aan dat men heel boos zou worden. Toch doet Israel op dit moment hetzelfde met de huizen van de Palestijnen en daar hoor je haast niemand over. Wanneer doet men zijn oogkleppen eens af?
wat mij betreft doen ze dat volkomen terecht ..
pi_19197235
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:24 schreef Steijn het volgende:

Wat zou een politicus in Nederland er aan kunnen doen?
pi_19197244
Ik trouwens dat er wel wat SP-ers iets aan doen...
pi_19197249
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als er wekelijks Nederlanders zichzelf zouden opblazen in Belgische bussen zou ik me er iets bij voor kunnen stellen.
Ik dacht dat men onschuldig was tenzij anders bewezen.
quote:
Ook het rondrijden met stoffelijke resten van Belgische militairen door Nederlandse "vrijheidsstrijders" doet me nou niet echt veel sympathie opwekken voor de Nederlanders. Maar daar hoor je niemand over.
Is dat een reden om huizen te gaan slopen? Komt meer over als een pesterij.
pi_19197266
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:27 schreef Steijn het volgende:

Niet als het een ander betreft, lijkt steeds meer te gelden.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:28:10 #13
9112 Joz
museumkids.nl/profile/21725
pi_19197270
quote:

[..]

huh weetje hoevaak daar wel niet over gelult wordt in de 2e kamer, zonde van t geld, want de oplossing zullen ze toch echt daar moeten zoeken.

en idd bekijk de zaak ff van 2 kanten
Nog 10 stemmen en mijn dochtertje maakt kans op een prijs! (museumbezoek met de klas)
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725</a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
  maandag 17 mei 2004 @ 16:28:44 #14
13616 majic
Stijl is een keuze
pi_19197287
Paniek Steijn! Rara politiepet, er zijn vele miljoenen huishoudens en mensen wereldwijd waar dit soort onrecht zich afspeeld. Israel is vele duizenden kilometers van ons verwijderd, en binnen diezelfde afstand rondom ons heen is er een stuk meer onrecht op dagelijkse basis, wat helaas niet zo bekend is bij de meeste nederlanders. Ik denk aan Afrika, Turkije, stukken oostblok landen, tsetjenie etc etc...het stikt er van. Om maar over Zuid Amerika niet te spreken, of Amerika zelf. Overal ter wereld zijn er burgers de dupe van de regering, of de regering van buurlanden.

Als jij je nou eens iets minder druk maakt om het buitenland, en die energie steekt in het verbeteren van je eigen land/leven/omgeving, en IEDEREEN zou dat wat vaker gaan doen dan zijn we denk ik een stuk verder.
Ook toe aan een stijlvolle, unieke icon? Kijk hier voor deel II
pi_19197288
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:26 schreef calvobbes het volgende:
Wat zou een politicus in Nederland er aan kunnen doen?
Balkenende moet gaan huilen bij Bush ofzo. Het hoeft niet effectief te zijn maar er gebeurd dan tenminste wat. Of beter nog de Israelische ambassadeur er uit schoppen.
pi_19197298
quote:
Hoe zouden jullie dat vinden?
Ik denk dat België met onze landmacht te maken krijgen. De Palestijnen hebben geen goed getrainde en goeduitgeruste krijgsmacht, wel hebben ze mensen die bommen op hun lijf vastplakken en de "verkeerde" doelen treffen namelijk de burgerbevolking, die dan juist het tegenovergestelde doet van wat de Palestijnen willen, namelijk terugtrekken. Ik weet wel zeker dat als de palestijnen enkel de militairen zouden treffen, dat de situatie in Israël totaal anders was.
pi_19197321
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:27 schreef Steijn het volgende:
In jouw hypothetische geval is dat me dunkt ruimschoots bewezen
quote:
Is dat een reden om huizen te gaan slopen? Komt meer over als een pesterij.
Ik zie het als het doelbewust provoceren van de andere partij. Dat gebeurt over en weer. In deze hele situatie zijn er twee partijen schuldig, beiden begaan stommiteiten.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:31:27 #18
91986 brainiac11
the Maniac with Brains
pi_19197342
quote:

[..]

Slechte vergelijking... palestina zou er ook nix aan doen als belgie dat deed. en er zijn meer dan genoeg politicussen bezig hiermee. onze eigen minister Bot is daar nu bezig. echt elke politicus die er tot doet en nog meer die er niet toe doen zijn er de afgelopen 50 jaar bezig mee geweest. Maar er is (voorlopig) nog geen oplossing...
pi_19197343
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik zie het als het doelbewust provoceren van de andere partij. Dat gebeurt over en weer. In deze hele situatie zijn er twee partijen schuldig, beiden begaan stommiteiten.
Individuen zijn schuldig, als het gaat om dit conflict. En organisaties, maar niet iedereen is lid van zo'n organisatie.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:32:10 #20
3185 Adelante
To let it go now
pi_19197358
Waarom moeten het altijd de Nederlanders zijn, die hier aan
wat zouden moeten doen Lata die lui lekker hun eigen
sores opknappen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_19197361
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:28 schreef majic het volgende:
Paniek Steijn! Rara politiepet, er zijn vele miljoenen huishoudens en mensen wereldwijd waar dit soort onrecht zich afspeeld. Israel is vele duizenden kilometers van ons verwijderd, en binnen diezelfde afstand rondom ons heen is er een stuk meer onrecht op dagelijkse basis, wat helaas niet zo bekend is bij de meeste nederlanders. Ik denk aan Afrika, Turkije, stukken oostblok landen, tsetjenie etc etc...het stikt er van. Om maar over Zuid Amerika niet te spreken, of Amerika zelf. Overal ter wereld zijn er burgers de dupe van de regering, of de regering van buurlanden.
Dus mag ik het niet over Israel en de Palestijnen hebben?
quote:
Als jij je nou eens iets minder druk maakt om het buitenland, en die energie steekt in het verbeteren van je eigen land/leven/omgeving, en IEDEREEN zou dat wat vaker gaan doen dan zijn we denk ik een stuk verder.
Ik bepaal zelfs wel waar ik me druk over maak.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:32:30 #22
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_19197369
Ik zou het raar vinden.

Wat zou jij er van vinden als je als Nederlander een stukje land + huis in Belgie gekocht hebt en om vrede met Belgie te sluiten, jij jouw stukje land aldaar zou moeten ontruimen? Ook vrij raar..
pi_19197383
Dit gebeurd denk ik te vaak, dat ze er zich nog druk om gaan maken. Dit is natuurlijk ook overdreven, maar wat wil je doen tegen een paar extremisten.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_19197396
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik denk dat België met onze landmacht te maken krijgen. De Palestijnen hebben geen goed getrainde en goeduitgeruste krijgsmacht, wel hebben ze mensen die bommen op hun lijf vastplakken en de "verkeerde" doelen treffen namelijk de burgerbevolking, die dan juist het tegenovergestelde doet van wat de Palestijnen willen, namelijk terugtrekken. Ik weet wel zeker dat als de palestijnen enkel de militairen zouden treffen, dat de situatie in Israël totaal anders was.
Ja vraagt je niet af waarom de Palestijnen zo wanhopig zijn dat ze zichzelf opblazen?
  maandag 17 mei 2004 @ 16:34:43 #25
91986 brainiac11
the Maniac with Brains
pi_19197405
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:28 schreef Steijn het volgende:

[..]

Of beter nog de Israelische ambassadeur er uit schoppen.
als de ambasadeur er uitgeschopt worden stoppen ze met vechten???? uitleg mischien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')