ik heb al zo'n honger en dan lees ik dit ........quote:Op maandag 17 mei 2004 13:31 schreef 3 het volgende:
filet american
op een net gebakken wit pistoletje![]()
Waarom? als het binnen de datum is, is er niks mis mee toch?quote:Op maandag 17 mei 2004 14:18 schreef Aventura het volgende:
Ik haal het weleens voor thuis, maar dan gooi ik het al heel snel weer weg, omdat ik het niet echt vertrouw.
Rauw varkensvlees? Ik heb altijd geleerd dat je varkensvlees niet rauw mag eten ivm wormen enzo. Hadden ze het dan toch mis?quote:Op maandag 17 mei 2004 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Ook heel lekker, Met, heel fijn gemalen varkensvlees met wat kruiden. Rauw op een broodje met een rauw uitje voor de liefhebbers.
Zzz en rauwe koeiebil met mayonaise (filet americain) daar kan je ook wormen van krijgen.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:06 schreef roofless het volgende:
[..]
Rauw varkensvlees? Ik heb altijd geleerd dat je varkensvlees niet rauw mag eten ivm wormen enzo. Hadden ze het dan toch mis?![]()
Wordt hier in Duitsland veel gegeten, met, is erg lekker.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:06 schreef roofless het volgende:
[..]
Rauw varkensvlees? Ik heb altijd geleerd dat je varkensvlees niet rauw mag eten ivm wormen enzo. Hadden ze het dan toch mis?![]()
Precies, zo hoort hetquote:Op maandag 17 mei 2004 21:20 schreef Riann het volgende:
Alleen zwangere vrouwen moeten het niet eten![]()
Nee, niet invriezenquote:Op maandag 17 mei 2004 21:24 schreef edje34 het volgende:
Lekker hoor.
Maar klopt het dat je de filet van de slager langer kan bewaren dan van de supermarkt?
Ook hoorde ik dat je de filet in de vriezer kan bewaren.
Dit heb ik nog nooit gedaan omdat het bakje meestal bij ons binnen een avond opgaat.
Lijkt me ook niet echt lekker filet americain uit de vriezer.Het nadeel van de filet americain van de div supermarkten is dat er veel te veel rotzooi word toegevoegd.
Daarom haal ik hem meestal bij de slager die maakt hem te minste vers neem ik aan.
Maar dat komt de smaak toch niet ten goede.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, niet invriezen
Vers eten en niet gaan lopen knoeien. Invriezen doet de structuur geen goed en bij het ontdooien maken veel mensen fouten.
Supermarkt filet is langer houdbaar omdat het verduurzaamd is (dan denk ik aan doorstraling en conserveermiddelen)
Daarom moeten zwangere vrouwen het niet etenquote:Op maandag 17 mei 2004 21:35 schreef Omkron het volgende:
vriend vertelde me laatst dat er wel 7 soorten parasieten in zitten.. hij zij dat ik het niet te vaak moest eten..
Hou jij over dan..?? Bij mij is alles na een lunch op..quote:Op maandag 17 mei 2004 14:18 schreef Aventura het volgende:
Ik haal het weleens voor thuis, maar dan gooi ik het al heel snel weer weg, omdat ik het niet echt vertrouw.
Gebakken furby is anders best lekker.quote:Op maandag 17 mei 2004 23:56 schreef Joe_Damato het volgende:
edit:doei
behalve als ze er teveel tabasco opdoenquote:Op maandag 17 mei 2004 14:02 schreef rvrb_ke het volgende:
Broodje martino
= vers wit (of grijs) baguetje besmeerd met filet américain, daarop beetje mosterd, curryketchup en tabasco, belegd met plakjes augurk... (eventueel nog met sla, tomaat, ei)
Nooit bij nagedacht dat dat lekker zou zijn. Zodra ik weer in Nld ben ga ik het proberen!!!quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:48 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
behalve als ze er teveel tabasco opdoen
wat pikant is ok, maar niet als ik overal begin te zweten
dat kan je in belgië gewoonin de broodjeszaken kopenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 07:05 schreef ToBe het volgende:
[..]
Nooit bij nagedacht dat dat lekker zou zijn. Zodra ik weer in Nld ben ga ik het proberen!!!
Idd dit vroeg ik mij ook af aangezien ik wel eens verteld heb hier in Noord Amerika over 'ons' gerecht het Filet Americain en iedereen kijkt je met grote ogen aan...'YOU GUYS EAT RAW BEEF?'quote:[b]
Waar filet américain (want zo heet deze bereiding ook in het Nederlands) zijn naam vandaan heeft, mag de duvel weten. Des te meer omdat Amerikanen een aangeboren afschuw hebben van rauw rood vlees.
Ik geloof dat het Americain meer slaat op de kruiding dan op het eten van rauw vlees. Maar ik ken het ja, ze vinden het in de States echt ongelooflijk goor wat wij hier (rauw) eten. Dat we rauwe vis (haring) eten snappen ze beter sinds ze daar ook sushi eten, maar rauw vleesquote:Op vrijdag 28 mei 2004 07:18 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Idd dit vroeg ik mij ook af aangezien ik wel eens verteld heb hier in Noord Amerika over 'ons' gerecht het Filet Americain en iedereen kijkt je met grote ogen aan...'YOU GUYS EAT RAW BEEF?'
Jep dit wordt hier eerder als een straf gezien dan een lekkernij. Ik ben 100% Nederlander maar ik hou er toch ook niet van (De rest van mij familie wel trouwens).
Filet Americain is gemalen koeienbil met mayonaise.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 03:21 schreef shredder het volgende:
Mensen geloof me nou maar
Filet americain met een plakje JONGE KAAS over heen. OVERHEERLIJK!
en eventueel bieslook, beter dan ui.
Nu zag ik dat zwanenberg ketchup in de filet deden. Ik dacht dat filet bij sommige ook gemaakt werd van mayonaise?
Het was inderdaad een erg leuke aflevering en zeer verhelderend.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Filet American is gemalen koe uit Afrika, uit Botswana bijvoorbeeld
Kijk deze docu maar eens (www.kvw.tv)
Breedband
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)/2004/bb.20040621.rm
Niet zo breedband
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)/2004/sb.20040621.rm
Je moet natuurlijk niets. Maar probeer het eens, ga wel langs de slager om het te halen want die heeft niet van de chemische filet zo als de supermarkt.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:19 schreef Ventje83 het volgende:
Ik heb nog nooit filet americain gegeten, hoe is 't voor iemand die 't nog nooit gegeten heeft? is het een "Dat MOET je eens proberen want dat IS gewoon lekker-product" of moet je ervan houden?
Hoop het nietquote:Op woensdag 23 juni 2004 10:00 schreef STING het volgende:
In Filet Americain zit toch iets van 70% mayo of nie?
Hmm volgens mij heb ik mij inderdaad verkeerd laten inlichten:quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:21 schreef Senorita het volgende:
[..]
Hoop het niet
Ik dacht juist laatst ergens te lezen dat het best mager was??![]()
quote:Benodigdheden:
800 g magere biefstuk van het rund, 4 eigelen, 2 eetlepels arachideolie, 2 eetlepels kappertjes (opgelegd in azijn), 12 zure opgelegde augurkjes, 1 eetlepel gehakte peterselie, 1 eetlepel Worchestershiresaus, 1 eetlepel zeer fijngehakte ui, Peper en zout
Bereiding:
Waar filet américain (want zo heet deze bereiding ook in het Nederlands) zijn naam vandaan heeft, mag de duvel weten. Des te meer omdat Amerikanen een aangeboren afschuw hebben van rauw rood vlees. Filet Américain is tot in de kleinste uithoeken van het land uitermate geliefd bij groot en klein. In al zijn vormen. Als gerecht wordt "américain" geserveerd met frieten en sla, doch het vlees wordt ook vaak gegeten op brood of toast, die dan toepasselijk "Toast Kannibaal" genoemd wordt.
Draai de biefstuk door de vleesmolen. Of nog beter: hak het vlees fijn met een groot scherp mes.
Leg het vlees in een kom, en meng er alle ingrediënten onder. Peper vooral uitvoerig. Verdeel het vlees in 4 porties, die ongeveer de vorm hebben van een biefstuk.
Opdienen
Eet het vlees rauw en koud.
Bron: http://www.ned.univie.ac.(...)/h1/link9/link9g.htm
Voor zo ver ik weet is het vooral gemalen vlees.quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:00 schreef STING het volgende:
In Filet Americain zit toch iets van 70% mayo of nie?
asl ik het nog goed weet va nde reportagequote:Op woensdag 23 juni 2004 12:21 schreef Senorita het volgende:
[..]
Hoop het niet
Ik dacht juist laatst ergens te lezen dat het best mager was??![]()
het is een beetje appart, je moet er wel van houden denk ik. en vrede hebben met het id dat het wel degelijk rauw vlees is ( wat sommige mensen spontaan doet kokhalzen)quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:19 schreef Ventje83 het volgende:
Ik heb nog nooit filet americain gegeten, hoe is 't voor iemand die 't nog nooit gegeten heeft? is het een "Dat MOET je eens proberen want dat IS gewoon lekker-product" of moet je ervan houden?
AH's Filet Africain (en dal dat 20 jaarquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Filet American is gemalen koe uit Afrika, uit Botswana bijvoorbeeld
Kijk deze docu maar eens (www.kvw.tv)
Breedband
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)/2004/bb.20040621.rm
Niet zo breedband
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)/2004/sb.20040621.rm
Productontwikkelingquote:Op maandag 28 juni 2004 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Mmm een stage bij verstegen, daar zou ik ook wel eens een weekje willen rondlopen.
:-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |