Op straat leggen is wel effe wat anders he?quote:Op maandag 17 mei 2004 10:44 schreef RichardQuest het volgende:
Als de maatschappij dom begint te worden en geen grenzen en verantwoordelijkheden meer kent. Jou moeder is gewoon dom om haar waarde niet te beveiligen. Als ik 1.000 euro op straat leg moet ik er niet wakker van liggen dat het de volgende dag weg is.
De verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij de dief zelf. Die hoort gewoon met z'n poten van andermans spullen af te blijven: beveiligd of niet beveiligd. Wil niet zeggen dat als ik enkele duizenden Euro's in huis had liggen, ik geen alarm ofzo op m'n huis had staan, maar het is niet Dynastie die gevraagd heeft aan de dief of ie aub het geld kan komen jatten.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als de maatschappij dom begint te worden en geen grenzen en verantwoordelijkheden meer kent. Jou moeder is gewoon dom om haar waarde niet te beveiligen. Als ik 1.000 euro op straat leg moet ik er niet wakker van liggen dat het de volgende dag weg is.
In de kluis zaten de paspoorten. Mijn moeder was niet in het bezit van de Nederlandse nationaliteit, had daar wel recht op, maar heeft gewoon haar Joegoslavische paspoort behouden al die jaren. Daardoor kon ze geen Nederlands paspoort krijgen, maar het Servische consulaat werkte ook niet mee. Mijn moeder heeft drie jaar moeten vechten om een paspoort, dat is een rechelrechte hel geweest, je kan je dat echt niet voorstellen.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:43 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Kun je eens uitleggen wat er gebeurd is dan? Ik kan me niet echt voorstellen dat je overspannen raakt doordat er ingebroken is in je huis.
Bij ons bood de politie ook meteen slachterofferhulp aan enzo, maar mijn ma en ik hadden zoiets van "nee, hoezo?".
Dat is zo, maar als je bijvoorbeeld een mooie nieuwe BMW voor de deur hebt staan die ze willen hebben, kun je je huis nog zo goed beveiligen als je wilt, dan staat ereen keer een kerel met een pistool op je oprit als je thuis komt en nemen ze je wagen alsnog mee...quote:Op maandag 17 mei 2004 10:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nouja, dan moeten ze eerst zeker weten dat er iets bijzonders te vinden is.
Anders zullen ze waarschijnlijk liever het minder beveiligde huis van de buren nemen.
Pas op met je bek opentrekken over mijn moeder!quote:Op maandag 17 mei 2004 10:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee dat is niet onwetend wil je zeggen? Juist als je een alarminstallatie hebt, dan weten dieven dat er iets valt te halen en wordt de kans nog groter dat je bestolen wordt.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:48 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zo zit de maatschappij in elkaar, zo zit een mens in elkaar. Je moet er vanuit gaan dat als je iets open en bloot neerlegt van waarde, dat het gestolen wordt. Of het wenselijk is ben ik met je eens, maar om er niet vanuit te gaan is je reinste onwetendheid
[..]
Nee hoor, alarminstallatie aanschaffen en klaar is Kees.
Nee, de dader moet opgepakt en gestraft worden, maar hij hoeft niet dood. Als jij dat knuffelen vindt is dat voor jouw rekeningquote:Op maandag 17 mei 2004 10:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Op straat leggen is wel effe wat anders he?
Het zijn types als jij die liever de dader gaan knuffelen, en de maatschappij naar de verdommenis helpen.
Zum kotzen.
beetje discriminerend... hoe weet je nou dat het vrouwen waren?quote:Op maandag 17 mei 2004 09:49 schreef Fool het volgende:
maar het feit dat die klootzakken met d'r poten
En het zat in een kluis. Het lag niet op tafel of zo.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:48 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij de dief zelf. Die hoort gewoon met z'n poten van andermans spullen af te blijven: beveiligd of niet beveiligd. Wil niet zeggen dat als ik enkele duizenden Euro's in huis had liggen, ik geen alarm ofzo op m'n huis had staan, maar het is niet Dynastie die gevraagd heeft aan de dief of ie aub het geld kan komen jatten.
Je moet er vanuit gaan, hoe vervelend dat ook is.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:48 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij de dief zelf. Die hoort gewoon met z'n poten van andermans spullen af te blijven: beveiligd of niet beveiligd. Wil niet zeggen dat als ik enkele duizenden Euro's in huis had liggen, ik geen alarm ofzo op m'n huis had staan, maar het is niet Dynastie die gevraagd heeft aan de dief of ie aub het geld kan komen jatten.
Waarom ga je er niet inhoudelijk op in? Vind jij het verstandig van je moeder om 7.000 euro in huis te hebben zonder dat het huis beveiligd is? Dat het in een kluisje zit zegt de dieven dat er iets van waarde in zit...quote:Op maandag 17 mei 2004 10:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Stoere vent hoor
Omdat ik niet discussieer met eikelsquote:Op maandag 17 mei 2004 10:53 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom ga je er niet inhoudelijk op in?
Als je er vanuit gaat, dan is de kans idd kleiner dat je bestolen wordt, maar dat wil niet zeggen dat je er vanuit MOET gaan. Jij draait het nu zo, dat het de schuld is van degene die bestolen is, maar dat slaat op puin.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je moet er vanuit gaan, hoe vervelend dat ook is.
Je argumenten zijn op en je gaat schelden. Ik kom het vaker tegen hoorquote:Op maandag 17 mei 2004 10:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat ik niet discussieer met eikels
Nou ja. Dynastie is duidelijk boos over het feit dat je haar moeder dom noemt.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je argumenten zijn op en je gaat schelden. Ik kom het vaker tegen hoor [afbeelding]
Jij noemt mijn moeder dom, zonder haar te kennen of de situatie te kennen. Mijn argumenten zijn niet op, maar met zo'n iemand discussieer ik niet. Nooit. Klaar. Je gaat je eigen ma maar beledigenquote:Op maandag 17 mei 2004 10:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je argumenten zijn op en je gaat schelden. Ik kom het vaker tegen hoor [afbeelding]
Nee, ik heb nergens gezegd dat het de schuld is van het slachtoffer, slechts onwetend en het getuigt niet van kennis van onze maatschappij. Onze maatschappij zit vol met mensen die het nodig vinden om aan andermans spullen te komen. Als je je dat beseft ga je je huis beveiligen, maar TS zegt dat beveiligen geen zin heeftquote:Op maandag 17 mei 2004 10:54 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Als je er vanuit gaat, dan is de kans idd kleiner dat je bestolen wordt, maar dat wil niet zeggen dat je er vanuit MOET gaan. Jij draait het nu zo, dat het de schuld is van degene die bestolen is, maar dat slaat op puin.
Nee, ik zeg dat je moeder dom was om haar huis niet te beveiligen, of vind jij het achteraf gezien megasuperintelligent?quote:Op maandag 17 mei 2004 10:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jij noemt mijn moeder dom, zonder haar te kennen of de situatie te kennen. Mijn argumenten zijn niet op, maar met zo'n iemand discussieer ik niet. Nooit. Klaar. Je gaat je eigen ma maar beledigen
Als ze vindt dat haar moeder het niet is moet ze me maar uitleggen waarom haar moeder niet dom is. Dit verrekt ze, om welke reden dan ookquote:Op maandag 17 mei 2004 10:56 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Nou ja. Dynastie is duidelijk boos over het feit dat je haar moeder dom noemt.
Waarom? Ik betaal te veel premie omdat andere mensen verrekken hun huis fatsoenlijk te beveiligenquote:Op maandag 17 mei 2004 11:02 schreef OhjeeSimpson het volgende:
wat een kutkneus (RichardQuest)
Uit jouw mond is dat een compliment.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:03 schreef OhjeeSimpson het volgende:
[..]
om je kut berichten en de debiele topics die je opent
In sommige gevallen heeft beveiligen absoluut geen zin nee! Als ze iets echt willen hebben, het voorbeeld dat ik noemde met die auto, is ooit al meer dan één keer gebeurt hoor...quote:Op maandag 17 mei 2004 10:58 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee, ik heb nergens gezegd dat het de schuld is van het slachtoffer, slechts onwetend en het getuigt niet van kennis van onze maatschappij. Onze maatschappij zit vol met mensen die het nodig vinden om aan andermans spullen te komen. Als je je dat beseft ga je je huis beveiligen, maar TS zegt dat beveiligen geen zin heeftDus iedereen moet zijn fiets voortaan niet op slot doen? Het helpt toch niet
![]()
Vast wel. Je hebt tegenwoordig van die tracking-installaties. Je stopt een klein zendertje in je auto en het is zo terug gevondenquote:Op maandag 17 mei 2004 11:05 schreef Fool het volgende:
[..]
In sommige gevallen heeft beveiligen absoluut geen zin nee! Als ze iets echt willen hebben, het voorbeeld dat ik noemde met die auto, is ooit al meer dan één keer gebeurt hoor...
Hou nou 's op met naïef zijn. In onze maatschappij worden spullen gestolen. Zo is het. Hoe het "zou moeten zijn" is niet relevant, hoewel ik het onmogelijk met je oneens kan zijn.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:05 schreef Fool het volgende:
En het feit dat er in Nederland mongolen rondlopen die niet met hun poten van mijn spullen af kunnen blijven leidt er toe dat ik geld uit moet geven aan dure beveiligingsinstallaties. Dat spoort eigenlijk toch niet! Zou het eigenlijk niet zo moeten zijn dat de mensen die niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven moeten opdraaien voor het gezeik wat ze veroorzaken!
Daar heb je dan ook alle recht toe, ook bij wetquote:Op maandag 17 mei 2004 11:05 schreef Fool het volgende:
En ik weet ook wel dat het niet zo werkt, als ik er echt iets aan kon doen, meteen! Dus als ik er eentje tegen kom in mijn huis, heb ik hem, kan ie meteen ook geen verdere schade meer aanrichten of denkt ie er in de toekomst misschien nog eens goed over na!
Volgens mij spreek je jezelf nu tegen, je zegt dat moeder de 7000 euro niet op tafle moet laten liggen maar het huis moet beveiligen. Moeder stopt het in de kluis, mijns inziens beveiligd en dat jatten ze het OMDAT de dieven nu weten dat er iets van waarde in zit.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:53 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat het in een kluisje zit zegt de dieven dat er iets van waarde in zit...
Een kluisje kun je bij wijze van spreken onder je arm meenemen. Als je een alarminstallatie en een camera in je huis hebt hangen worden de dieven gepakt. Als ze dat van tevoren kunnen weten komen ze je huis niet in.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:10 schreef gsx750 het volgende:
[..]
Volgens mij spreek je jezelf nu tegen, je zegt dat moeder de 7000 euro niet op tafle moet laten liggen maar het huis moet beveiligen. Moeder stopt het in de kluis, mijns inziens beveiligd en dat jatten ze het OMDAT de dieven nu weten dat er iets van waarde in zit.
Vind je nu dat je het moet beveiligen of denk je dat juist door je huis te beveiligen er dieven op af komen omdat er dan wel wat van waarde in zit?
Inderdaad, het is ongelofelijk kut. Mensen moeten van tevoren inzien dat het kut is dat je spullen gepikt worden en dus hun huis beveiligen, dan zijn ze van het hele gezeik af.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:10 schreef gsx750 het volgende:
Je snapt toch zelf ook wel dat het volkomen kut is als er een inbreker in jouw huis komt, jouw gebied waar je je veilig voelt. Los van waarde in je huis of niet, als dat gebeurt is dat gewoon kut.
Volgens mij valt dat vies tegen. Volgens mij mag je in Nederland niets meer dan de politie bellen. In de USA is dat allemaal anders geregeld.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:08 schreef RichardQuest het volgende:
Daar heb je dan ook alle recht toe, ook bij wet
Je reinste bullshit, je hebt het recht om je hebben en houden te verdedigen door "gepast geweld". Staat gewoon in de wet. Gepast geweld is bijvoorbeeld een inbreker op de grond gooien of als je daar te slap voor bent van de trap gooien.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:14 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat vies tegen. Volgens mij mag je in Nederland niets meer dan de politie bellen. In de USA is dat allemaal anders geregeld.
Ze konden het in ieder geval zonder problemen het huis uit krijgen....of hebben ze de muur eruit geklopboord?quote:Op maandag 17 mei 2004 11:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik snap niet waar de indruk is ontstaan dat het om een kluisje ging, want dat was het beslist niet.
Het je nog steeds de schrik van je leven gehad...quote:Op maandag 17 mei 2004 11:08 schreef RichardQuest het volgende:
Vast wel. Je hebt tegenwoordig van die tracking-installaties. Je stopt een klein zendertje in je auto en het is zo terug gevonden
Doe je idd niks aan. ik weet ook wel dat het zo is, ik accepteer het alleen principieel niet, heeft met naiviteit niks te maken!quote:Op maandag 17 mei 2004 11:08 schreef RichardQuest het volgende:
Hou nou 's op met naïef zijn. In onze maatschappij worden spullen gestolen. Zo is het. Hoe het "zou moeten zijn" is niet relevant, hoewel ik het onmogelijk met je oneens kan zijn.
En de wet heeft ALTIJD gelijk...quote:Op maandag 17 mei 2004 11:08 schreef RichardQuest het volgende:
Daar heb je dan ook alle recht toe, ook bij wet
Inderdaad, het gebeurt. Moet ik nou voor de tiende keer gaan zeggen dat ik tegen inbraak ben of wat?quote:Op maandag 17 mei 2004 11:20 schreef Fool het volgende:
[..]
Het je nog steeds de schrik van je leven gehad...
Wel degelijk, jij (of je familie) bent er niet vanuit gegaan dat inbraken voor komen, het huis was namelijk niet fatsoenlijk beveiligd, want met een alarm en camera waren de dieven snel weggerend en had jij je laptop nog.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:20 schreef Fool het volgende:
Doe je idd niks aan. ik weet ook wel dat het zo is, ik accepteer het alleen principieel niet, heeft met naiviteit niks te maken!
Vind jij dat je je spullen niet mag verdedigen dan? Dat zeg ik namelijk....quote:Op maandag 17 mei 2004 11:20 schreef Fool het volgende:
En de wet heeft ALTIJD gelijk...
Je mag iemand staande houden, hem/haar op de grond leggen en tegen houden is toegestaan ja. Op het moment dat ik hem bijvoorbeeld een blauw oog sla, mischien is geweld de enige manier om hem neer te krijgen, kan hij/zij mij aanklagen, dat is eigenlijk toch belachelijk...quote:Op maandag 17 mei 2004 11:24 schreef RichardQuest het volgende:
Vind jij dat je je spullen niet mag verdedigen dan? Dat zeg ik namelijk....
Ja en vervolgens doe je dat en wordt je aangeklaagd door de dief omdat hij er letsel aan over heeft gehouden. Kan er op die om site staan wat er wilt. Het heeft vaak genoeg op de FP van Fok! gestaan dat iemand de bajes in draait, doordat hij dieven tegen de vlakte heeft gewerkt.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je reinste bullshit, je hebt het recht om je hebben en houden te verdedigen door "gepast geweld". Staat gewoon in de wet. Gepast geweld is bijvoorbeeld een inbreker op de grond gooien of als je daar te slap voor bent van de trap gooien.
Jammer dat mensen tegenwoordig de wet niet eens meer kennen......
http://www.openbaarminist(...)d=338&tid=0&pid=1531
Nee, hartstikke goed. Jij hebt je namelijk ook te houden binnen bepaalde grenzen. Een inbreker halfdoodschoppen als 'ie al op de grond ligt is bijvoorbeeld al ongepast geweld. Verder is er een vrij ruime marge en je mag een inbreker een blauw oog slaan, zoals in de recentelijke uitspraken van de rechter is bewezen.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:28 schreef Fool het volgende:
[..]
Je mag iemand staande houden, hem/haar op de grond leggen en tegen houden is toegestaan ja. Op het moment dat ik hem bijvoorbeeld een blauw oog sla, miischien is geweld de enige manier om hem neer te krijgen, kan hij/zij mij aanklagen, dat is eigenlijk toch belachelijk...
Die berichten zou ik graag van je willen zienquote:Op maandag 17 mei 2004 11:28 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Ja en vervolgens doe je dat en wordt je aangeklaagd door de dief omdat hij er letsel aan over heeft gehouden. Kan er op die om site staan wat er wilt. Het heeft vaak genoeg op de FP van Fok! gestaan dat iemand de bajes in draait, doordat hij dieven tegen de vlakte heeft gewerkt.
http://www.openbaarminist(...)d=338&tid=0&pid=1045quote:Het zogeheten burgerarrest (citizensarrest) volgt uit artikel 53 van het Wetboek van Strafvordering. Daarin staat dat "in geval van ontdekking op heterdaad ieder bevoegd is de verdachte aan te houden". De aangehoudene moet wel 'onverwijld' overgedragen te worden aan een opsporingsambtenaar (politie). Iedere burger mag dus een ander aanhouden als hij ziet dat deze een strafbaar feit pleegt. Daarbij mag de verdachte worden beetgepakt en in bedwang worden gehouden. Daarbij mag dwang worden uitgeoefend, bijvoorbeeld door hem tegen de grond te houden. Onnodig geweld mag niet worden gebruikt. Wapens mogen ook niet worden gebruikt. Dit is in ons land voorbehouden aan opsporingsambtenaren.
Uiteraard mag degene die tot een 'burgerarrest' over gaat zich wel verdedigen als de verdachte geweld gebruikt. Deze verdediging moet wel in verhouding zijn met het door de verdachte toegepaste geweld.
Zowel politiemensen als officieren van justitie betrachten in de praktijk in dit soort zaken een zekere coulance richting burgers die het initiatief hebben genomen tot een aanhouding. Het is begrijpelijk dat bij een schermutseling of een enerverende achtervolging degene die de aanhouding verricht meer fysieke dwang gebruikt dan in normale omstandigheden. Het mag echter niet zo zijn dat een verdachte die geboeid is wordt geschopt of geslagen. De fysieke dwang moet ophouden zodra een verdachte zich overgeeft of weerloos is.
Kun je niet begrijpen dat het zo zelden (lees: nooit) gaat?quote:Op maandag 17 mei 2004 11:46 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
http://www.openbaarminist(...)d=338&tid=0&pid=1045
Kunnen jullie dit niet begrijpen of wat?
Nee tuurlijk niet man!, dan weten ze JUIST dat daar iets te halen valt en zullen ze inbreken.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:13 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Een kluisje kun je bij wijze van spreken onder je arm meenemen. Als je een alarminstallatie en een camera in je huis hebt hangen worden de dieven gepakt. Als ze dat van tevoren kunnen weten komen ze je huis niet in.
En zo blijf je doorgaan...kip-ei verhaal..quote:Op maandag 17 mei 2004 12:39 schreef gsx750 het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet man!, dan weten ze JUIST dat daar iets te halen valt en zullen ze inbreken.
Ok, dan kom ik die binnenkort wel even ophalenquote:Op maandag 17 mei 2004 09:57 schreef Fool het volgende:
[..]
Ja, ze hadden een compleet surround set, een dikke tv,mn playstation, een pc, noem maar op, van alles mee kunnen nemen, maar het gaat echt alleen om het geld!
Toch klote, niet iets wat ik graag eens meegemaakt heb, maar nu idd weinig meer aan te doen...![]()
Probeer vanmiddag om 15 uur eens, dan zit ik niet te wachten met een honkbalknuppelquote:Op maandag 17 mei 2004 13:39 schreef Illigit het volgende:
[..]
Ok, dan kom ik die binnenkort wel even ophalen
Wanneer ben je niet thuis?
wacht eens even, constateren dat iemand dom is, is geen belediging uiten. Dat is gewoon een mening hebben.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jij noemt mijn moeder dom, zonder haar te kennen of de situatie te kennen. Mijn argumenten zijn niet op, maar met zo'n iemand discussieer ik niet. Nooit. Klaar. Je gaat je eigen ma maar beledigen
Omdat jij dit zegt vind ik jou een stakkerquote:Op maandag 17 mei 2004 16:21 schreef IBAZ het volgende:
[..]
wacht eens even, constateren dat iemand dom is, is geen belediging uiten. Dat is gewoon een mening hebben.
Wij hadden vroeger ook een hond, nu niet meer! Iedereen hier werkt en zit op school, mn zusje in 't buitenland, een hond schiet niet op als er nooit iemand thuis is om 'm aandacht te geven.quote:Op maandag 17 mei 2004 16:25 schreef Sport_Life het volgende:
Wij hebben een waakhond lopen die de boel hier bewaakt!Werkt perfect
, bij de buren is al tig keer ingebroken en bij ons nog nooit
![]()
Jij geeft nu je mening over mijn uitspraak. Vindt jij dat jij me nu beledigd hebt?quote:Op maandag 17 mei 2004 16:24 schreef Fool het volgende:
[..]
Omdat jij dit zegt vind ik jou een stakker
Beledig je iemand dan niet door het geven van je mening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |