stort het dakterras inquote:Op maandag 17 mei 2004 02:36 schreef nikky het volgende:
passen er eigenlijk wel zoveel mensen op zo'n dakterras?
ik bedoelde eigenlijk qua ruimtequote:Op maandag 17 mei 2004 02:38 schreef SwOoSh het volgende:
[..]
stort het dakterras in![]()
dag feestje
![]()
Heb ook nog de gang erbij natuurlijk.. Dus ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen..quote:Op maandag 17 mei 2004 02:36 schreef nikky het volgende:
edit onderstaande is voor s'avonds
taart.. oke ik geloof dat men tegenwoordig geen taart meet eetik zou gewoon wat anders voor de taart verzinnen dat wordt anders een enorm duur geintje
drank? meestal kun je wel wat met de slijter regelen dat als je teveel overhoud dat je dat terugmag brengen...
chis nootjes... m'&s zijn ook in trek tegenwoordig
passen er eigenlijk wel zoveel mensen op zo'n dakterras?
Hehe nee dat niet stond ook een zwembad in van 4000 kiloquote:Op maandag 17 mei 2004 02:38 schreef SwOoSh het volgende:
[..]
stort het dakterras in![]()
dag feestje
![]()
te krap ? krapper als in een discotheek op zaterdag.. Geen idee hoeveel ruimte mensen precies innnemen.quote:Op maandag 17 mei 2004 02:41 schreef nikky het volgende:
[..]
ik bedoelde eigenlijk qua ruimte
10x6 er moeten ook nog wat zitplaatsen zijn ( meeste staat maar goed men wil ook wel ff zitten neem ik aan ) dan heb je ook nog dingetjes waarop je je hapjes en drankjes neerzet
dan word het volgend mij wel heel erg krap met zoveel mensen
Partytenten zijn daar altijd heel klein en niet stevig heb ik het idee.. Ik moet wel een iets groter ding hebben wat ook zijwanden heeft.. Wil natuurlijki niet als het regent dat alles in de soep loopt... Want ze passen niet allemaal in mijn kamer... Geeft ook wat meer bescherming in de late uurtjes als de wind aanbreekt..quote:Op maandag 17 mei 2004 02:37 schreef Sandertje21 het volgende:
30 mensen is 3 taarten denk ik.
Een partytent kun je voor 30 euro bij de gamma halen of zo.
Voor lichten moet je gewoon veel mensen bellen, er is altijd wel iemand die iets heeft.
Een echt feest nog niet... Natuurlijk gaat wel iedereen zijn eigen bier etc meenemen.. Entree is natuurlijk alcohol.. Zal zelf denk ik maar voor 30 ¤ frituur halen. 10 ¤ chips 15 ¤ fris.. Bij de aldi. Dat moet voldoende zijn toch.. En 5 kratten bier.. Ervan uitgaand dat neit iedereen iets mee kan nemen..quote:Op maandag 17 mei 2004 02:37 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Je hebt nog nooit van je leven een feest gegeven en je gaat het meteen zó groots aanpakken?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
er is op dit moment een grotere bij praxis volgens mijquote:Op maandag 17 mei 2004 02:51 schreef thefella het volgende:
[..]
Partytenten zijn daar altijd heel klein en niet stevig heb ik het idee.. Ik moet wel een iets groter ding hebben wat ook zijwanden heeft.. Wil natuurlijki niet als het regent dat alles in de soep loopt... Want ze passen niet allemaal in mijn kamer... Geeft ook wat meer bescherming in de late uurtjes als de wind aanbreekt..
Is dat zo dat morgen maar is bekijken dan! Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 17 mei 2004 02:54 schreef nikky het volgende:
[..]
er is op dit moment een grotere bij praxis volgens mijdie is twee keer zo groot als een standaard partytent..... wanden zou je er zelf voor kunnen maken met zeil
zou ook kunnen..quote:Op maandag 17 mei 2004 02:56 schreef thefella het volgende:
[..]
Is dat zo dat morgen maar is bekijken dan! Bedankt voor de tip... Ik kom opeens op het idee om is te gaan kijken naar voortenten etc.. voor caravans iedereen heeft wel zo'n ding toch ?
![]()
Hehe dat zou wel ergquote:Op maandag 17 mei 2004 03:00 schreef SiGNe het volgende:
als een persoon 50x50cm inneemt kan je op je dakterras 144 mensen kwijt, het is dan wel erg druk.
voor 's avonds is verder bier en chips/nootjes/m&m's genoeg, evt. ook een komkommertje en radijsjes erbij, doen het ook altijd wel lekker.
Zitplaatsen moet je je ook niet al te druk over maken, evt gaan ze gewoon op de grond zitten.
5 kratten voor 100 man is erg weinig, ongeveer 1 flesje de man.quote:Op maandag 17 mei 2004 02:53 schreef thefella het volgende:
[..]
Een echt feest nog niet... Natuurlijk gaat wel iedereen zijn eigen bier etc meenemen.. Entree is natuurlijk alcohol.. Zal zelf denk ik maar voor 30 ¤ frituur halen. 10 ¤ chips 15 ¤ fris.. Bij de aldi. Dat moet voldoende zijn toch.. En 5 kratten bier.. Ervan uitgaand dat neit iedereen iets mee kan nemen..
quote:Op maandag 17 mei 2004 03:03 schreef SiGNe het volgende:
5 kratten voor 100 man is erg weinig, ongeveer 1 flesje de man.
Jaja dat snap ik natuurlijk ook... Maar ik ga ervan uit dat ze het wel meenemen... Want anders komen ze er gewoon niet in.. Nee dat is niet waar.. Maar hier dus ervaring mee ?? Ik mag wel hopen dat ze het meenemen.. Heb het namelijk duidelijk in het mailtje gezet. En ook nog is aan iedereen een smsje gestuurd. Met daarin dezelfde boodschapquote:Op maandag 17 mei 2004 03:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
5 kratten voor 100 man is erg weinig, ongeveer 1 flesje de man.
ik denk dat je minstens het dubbele nodig hebt, ook al nemen mensen eigen drank mee (doen ze bij studentenfeesten iig meestal nooit)
Vergeet trouwens ook niet om een paar flessen rode en witte wijn te kopen.
Misschien is het trouwens ook een optie om een thuistap te huren bij de slijter.
Hoezo is toch gezellig ?quote:Op maandag 17 mei 2004 04:16 schreef Boomstam het volgende:
als ik jouw was zou ik alleen een klein gezeldschap van hooguit 20 mensen uitnodigen.
Gewoon een nette brief verspreiden in de buurt, waarin je verteld dat er wat overlast kan zijn. Eventueel kan je je buren ook nog uitnodigen natuurlijk.quote:Op maandag 17 mei 2004 12:36 schreef Sjummie het volgende:
Houd er rekening mee dat je ook politie aan de deur krijgt als je na 24:00 die geluidsinstallatie nog aan hebt op het dakterras !!
Veel plezier en gefeliciteerd met je 20e !!
Dan heb je juist kans dat ze naast de telefoon gaan zitten totdat het na 0:00 uur is en dat ze dan beginnen met zeiken! Weet je wel zeker dat er zoveel mensen komen, hou er maar rekening mee dat hoogstens de helft maar komt van de genodigdenquote:Op maandag 17 mei 2004 20:07 schreef Bo_ het volgende:
[..]
Gewoon een nette brief verspreiden in de buurt, waarin je verteld dat er wat overlast kan zijn. Eventueel kan je je buren ook nog uitnodigen natuurlijk.
kun je toch ook gewoon bij de slijter krijgen,quote:Op maandag 17 mei 2004 20:18 schreef Christine het volgende:
Heb je gedacht aan glazen?
Of drinkt iedereen uit de fles
Ik gaat zelf taart bakken en diepvriessoesjes halen heel slim bedankt voor de tip !!!!quote:Op maandag 17 mei 2004 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Over de 'taart': taart is over het algemeen vrij duur en niet zo populair meer, in elk geval bij de gastheer/vrouw i.v.m. financiën... wij hebben wel taart altijd, maar als je zelf bakt is dat niet zo duur, vandaar. Wat je kunt doen is een heeeeeeeeeeeeele berg diepvriessoesjes halen en die leuk opdienen op schalen, beetje poedersuiker erover, hartstikke feestelijk en die dingen kosten bijna niks. Ontzettend dapper van je om je verjaardag te vieren, het lijkt me een enorme stap. Veel plezier
Zoek nog steeds plekjes om ze te huren, ga morgen naar de boels toe en naar de gamma en praxis.. dealtje maken met de slijterij ga ik ook doenquote:Op maandag 17 mei 2004 05:46 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Om voor één feestje een partytent te kopen welke stevig is, en liefst nog waterdicht is denk ik een beetje te veel geld uitgeven. De meeste tenten in de folders zijn in principe volgens mij allemaal waterdoorlatend. Dan heb je nog waterafstotend (iets duurder) en waterdicht (niet te betalen).
Succes!
Er komen 4 bankjes langs de zijkant.. goed voor 15 zitplaatsen dacht ik zo.quote:Op maandag 17 mei 2004 20:33 schreef AltamirA het volgende:
[..]
kun je toch ook gewoon bij de slijter krijgen,
en ik zou niet al te veel stoelen neerzetten he (of komen er veel ouderen?), staan is meestal echt niet erg.
Oei niet aan gedacht een goeie..quote:Op maandag 17 mei 2004 20:18 schreef Christine het volgende:
Heb je gedacht aan glazen?
Of drinkt iedereen uit de fles
vanaf 21-22h natuurlijk geen taart is alleen 's middags -->maar zijn dus soesjes gewordenquote:Op maandag 17 mei 2004 20:13 schreef niksan het volgende:
Hoe laat begint je feest.....rond een uur of negen?? Dan moet je niet met taart aankomen,
direkt aan het bier!!
Ik woon in Ede in het centrum, vanaf het dakterras kijk je over alle cafe's heen.. dus geluidsoverlast is geen probleem tot 3 uur na 4-en moet het stiller..quote:Op maandag 17 mei 2004 12:36 schreef Sjummie het volgende:
Houd er rekening mee dat je ook politie aan de deur krijgt als je na 24:00 die geluidsinstallatie nog aan hebt op het dakterras !!
Veel plezier en gefeliciteerd met je 20e !!
Vrouwelijke welquote:Op maandag 17 mei 2004 09:06 schreef Mute_Me het volgende:
Klinkt alsof t een leuk feest gaat worden
Zijn fokkers ook uitgenodigt???
Staantafels zijn misschien ook te huur eens informeren... Me geluidsinstallatie.. Heb zelf een leuke sony set die ik denk ik mee naar buiten neem. 200 watt subwoofer en nog wat 160 watt speakers.. Op de pc pluggen.. Die komt achter de bar te staan namelijk.. Samen met de 2 koelkasten die ik geregeld heb.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:07 schreef Dizzee het volgende:
echt cool van je dat je zo'n feest geeft.![]()
ik zou ook niet teveel stoelen neerzetten, misschien zijn staantafels een idee?
ben wel benieuwd naar wat voor geluidsinstalatie je hebt.
Heb je tieten ?!?!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:08 schreef BB-King het volgende:
Mag ik ook op je feest komen?
Das lekker in de buurtquote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:45 schreef thefella het volgende:
Ik woon in Ede in het centrum, vanaf het dakterras kijk je over alle cafe's heen.. dus geluidsoverlast is geen probleem tot 3 uur na 4-en moet het stiller..
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 02:03 schreef raphidae het volgende:
Ga ervan uit dat als je er 100 uitnodigd dat er 50 op komen dagen. En dat als er 75 bevestigen dat er ook maar 50 komen.
12*6 is trouwens veel en veel te weinig voor 100 mensen. Daarnaast heb je een probleem met brandveiligheid als je een feestje geeft met meer dan 50 mensen. Dan moet je eerst de brandweer laten controleren enzo en vergunning daarvoor aanvragen (tenzij je het feestje geeft in een horecagelegenheid met een vergunning).
Meeste mensen vragen natuurlijk geen vergunning aan, maar als er wel fik uitbreekt (frituur, dronken mensen etc.) dan kunnen al die mensen natuurlijk nooit fatsoenlijk weg en ben jij heel erg de zak natuurlijk.
Verkijk je niet op de getallen hoor, 50 is een hele menigte.
Natuurlijk laat ik dat jullie allemaal weten !!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 01:53 schreef Dizzee het volgende:
nou....volgens mij moet het wel een topfeest worden.![]()
Het moet wel leuk blijvenquote:Op dinsdag 18 mei 2004 02:03 schreef raphidae het volgende:
Ga ervan uit dat als je er 100 uitnodigd dat er 50 op komen dagen. En dat als er 75 bevestigen dat er ook maar 50 komen.
12*6 is trouwens veel en veel te weinig voor 100 mensen. Daarnaast heb je een probleem met brandveiligheid als je een feestje geeft met meer dan 50 mensen. Dan moet je eerst de brandweer laten controleren enzo en vergunning daarvoor aanvragen (tenzij je het feestje geeft in een horecagelegenheid met een vergunning).
Meeste mensen vragen natuurlijk geen vergunning aan, maar als er wel fik uitbreekt (frituur, dronken mensen etc.) dan kunnen al die mensen natuurlijk nooit fatsoenlijk weg en ben jij heel erg de zak natuurlijk.
Verkijk je niet op de getallen hoor, 50 is een hele menigte.
Door mensen die alle regeltjes zo strikt naleven als jij zitten we hier in zo'n kutmaatschappij.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 02:52 schreef raphidae het volgende:
Ik zeg het alleen maar. Als er wel fik uitbreekt dan ben je zwaar de lul als er 1 of meerdere doden vallen. Vergunning is nou eenmaal verplicht bij meer dan 50 mensen.
25 tot 30 ~plus mag alleen overdag komenquote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:14 schreef AltamirA het volgende:
En om nog even te herhalen: Statafels horen er natuurlijk ook bij ja.
Ga je ook nog iets doen aan versiering ofzo?
Hoef natuurlijk niet, maar je kunt het best leuk aanpakken met hier en daar wat leuke accesoires ofzo.
En komen er alleen maar vrienden? of zijn je opa en oma er tegelijk ook? Misschien ze even appart zetten, dat is voor jouzelf wel fijner, dan hoef je je daarover al niet druk te maken:)
Op = Opquote:Op dinsdag 18 mei 2004 20:30 schreef MrHoogeveen het volgende:
Er komen idd altijd stukken minder mensen dan je verwacht. Zorg trouwens wel dat je weet welke supermarkt/nachtwinkel/benzinestation er nog open zijn die drank/eten verkopen. Stel dat er echt te kort is dan kan je van het geld dat je krijgt nog wat extra dingen halen. Zorg ervoor dat je alleen mensen laat frituren die niet lopen te kloten. Stel er gaat iets mis dan mag je nog die hele pan gaan schoonmaken/vet verschonen. Zorg dus ook voor frituurolie (vloeibaar) en eventueel wat sausjes.
All taken care off!quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
Even nog over dat de mensen hun drank zelf mee moeten nemen.
Is opzich geen probleem natuurlijk, maar dan moet je het wel duidelijk zeggen/op de uitnodiging zetten. Dan heb je ook geen scheve gezichten, dat mensen erop gerekend hadden dat jij ervoor zou zorgen, of dat je om 11 uur alsnog naar het tankstation moet.
Zorg trouwens ook dat je een auto/vriend + auto bij de hand hebt die avond voor dat soort dingetjes.
En verder: veel plezier !
Klinkt best relaxed allemaal.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:53 schreef JohDan het volgende:
Hey, vergeet TOILET niet (waarschijnlijk de bottleneck). Bier EN 100 man is een linke combi, en als daar dan ook nog een balkon is..........dan is mijn weer-voorspelling, plaatselijk " golden showers".
20% opkomst? Das wel erg belachelijk he, zet er dan in de uitnodiging bij dat men even belt ofzo dat ze niet komen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 09:36 schreef El_Nino het volgende:
Zorg ervoor dat er genoeg mensen komen! Niets is een grotere anticlimax dan een goed feest organiseren en maar 20% van de genodigden langskomt!
Succes!
Enne, dat wordt morgenochtend frikandellen als ontbijt
Hoe heb je dat gedaan dan, veel moeite moeten doen?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 02:22 schreef SiGNe het volgende:
....en zelfs een vergunning van de gemeente
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:57 schreef AltamirA het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan dan, veel moeite moeten doen?
Klinkt wel leuk trouwens hoe groot is dat feest, man of 2/300?![]()
me tooquote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:45 schreef thefella het volgende:
Ik woon in Ede in het centrum
check! Waar is het feest??quote:Vrouwelijke wel![]()
Dan hoop ik niet dat ze hetzelfde weerbericht eruit sturen voor vrijdagquote:Op dinsdag 22 juni 2004 02:45 schreef SiGNe het volgende:
Mijn feest gaat vrijdag van start![]()
Ons partytentje is er een van 4x8m geworden
Hehe ja was inderdaad wat vergeten.. Je moet iemand achter de bar hebben.. En mensen kunnen pas een nieuw biertje krijgen als ze de oude inlveren.. Resultaat was nu super veel glas.. overal..quote:Op zondag 20 juni 2004 21:18 schreef AltamirA het volgende:
Ik geef binnenkort (midden juli) ook een feest, en alhoewel ik er vanuit ga dat het weer goed is wil ik toch neit het risico lopen dat het misgaat als er een buitje komt he.
Daarom: hoe heb jij het gedaan? Je had party-tenten toch he? En dan dichtgemaakt met warmtekanon ofzo? Of had je lekker weer?
Ik denk namelijk niet dat een partytentje zoveel regen tegen houdt, toch?
Hoe was het verder btw, nog dingen tegengekomen die we hier vergeten waren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |