Via een artikel in het Eindhovens Dagblad kwam ik op de site van de Nationalistische Studentenvereniging Eindhoven. Ik zat te lezen op hun site en vond het toch wel ver gaan.
Wat vinden jullie er van? Kan dit zomaar?
* geschokt is
quote:
...tot meer populistische wensen zoals bierprijs verlaging en de afschaffing van de verplichte sluitingstijd op het Stratum.
quote:ze willen goeiekoper bier (btw in eindhoven 1.50 bij et AOR
Verdovende middelenDeze betekenen het verval voor de jeugd en maakt hen lam en loom, waardoor elk maatschappijkritische houding te veel moeite is. Nationalistisch zijn betekent dat je trots bent op je land en op je lichaam. Zodat je het niet opzettelijk gaat verzieken en ongezond maken.
Of ik lees et verkeerd
Oh d'r lopen er ook al een aantal rond, dus echt verrassend is dit niet.
Nou voor een studentenvereniging die een beetje seriues over wil komen en politiek getint is veraaien ze zichzelf alweer aardig. Nee dit kan ik niet seriues nemen, en 'Multikultureel' staat ookal zo achterlijk.
Ik moet er eerder om lachen dan huiveren. Zullen er mensen werkelijk zo stom zijn om zich daarbij aan te sluiten?
quote:Het is geen grap nee, het is een bestaande studentenvereniging in Eindhoven. Ik vind dat ze er behoorlijk rechtse ideeën op nahouden..:
Op woensdag 08 augustus 2001 01:52 schreef Koekepan het volgende:
Mwah... smakeloos als het een grapje is. Maar racistisch is het toch niet?
===================================================
Bron: http://lans.op.het.net/nse/index1.htm
Standpunten
Multi-cultureel
NSE is tegen de huidige multi-cultuur. Wij verstaan onder echte multi-cultuur een heel andere betekenis dan wat gangbaar is. Wij zijn namelijk voor een heterogene wereld met homogene volkeren. Oftewel: wereldwijd moeten alle culturen en volkeren kunnen leven, niemand is superieur aan de ander, wij wijzen op verschillen en het in stand houden daarvan. Maar binnen deze wereldwijde, heterogene wereld moeten de verschillende volkeren en culturen wel homogeen kunnen zijn. Een cultuur houdt zich nou eenmaal het beste in stand door in bepaalde mate geisoleerd te zijn. Het moet een eigen territorium hebben waar het dominant is.
Volksnationalistisch
We zijn volksnationalistisch. Dus niet staatsnationalistisch. Dat wil zeggen dat we vinden dat je tot een volk behoort door het uitoefenen van de cultuur, het spreken van de taal enzovoorts. En je behoort niet tot een volk of een land doordat je bijvoorbeeld een Nederlands paspoort hebt. Aangezien je al een Nederlands paspoort kan krijgen door te bewijzen dat je hier meer dan vijf jaar woont en werkt wil voor ons dus niets zeggen over je volkslidmaatschap. Het paspoort is ook maar een stukje papier terwijl mensen een hele geschiedenis hebben.
Racistisch?
Het verwijt dat we racistisch zouden zijn doet ons niets. We zijn tegen racisme. Racisme is "de opvatting dat het ene ras superieur is aan het andere" (citaat Groot Woordenboek der Nederlandse taal, Van Dale). Dat wij tegen multi-cultuur zijn en bewust Nederlands zijn maakt ons nog niet racistisch. Het huidige politieke bestel en de media zijn bang dat de mening van deze (plutokratische) 'elite' wordt verloochend vanwege haar wanbeleid. Door iedere tegenstander van haar praktijken meteen monddood te maken door ze als racist te bestempelen laat ze haar totalitair karakter zien.
Alternatief en autonoom
NSE is in die zin alternatief dat we een antwoord bieden op de heersende (wan)orde. Dat wil dus niet zeggen dat we door ons niet te wassen en drugs te gebruiken aandacht vragen (zoals dat zich bij linkse alternatievelingen nogal vaak voordoet). Nee, het antwoord komt van normale, gezonde mensen met argumenten die op deze manier de discussie willen en zullen winnen. Autonoom zijn we in die zin dat we onafhankelijk zijn. We krijgen geen subsidie of wat dan ook. Daardoor kunnen we onze ongezoute mening verkondigen zonder dat we bang hoeven te zijn geen geld meer te krijgen. Het lidmaatschapsgeld en de opbrengsten van door geestesbroeders georganiseerde benefietavonden zijn onze inkomsten. Giften zijn echter altijd welkom.
Nederlands
Spreek Nederlands waar dat mogelijk is. Een belangrijk aspect van het Nederlands zijn, is het spreken van de Nederlandse taal. Het is belangrijk om zoveel mogelijk vreemde leenwoorden te vervangen door Nederlandse woorden. Wie zijn taal verloochent, die verloochent ook zijn volk!
Anti-kapitalistisch
We zijn niet tegen geld verdienen. Iemand die ergens hard voor werkt mag er ook naar alle redelijkheid voor beloond krijgen. Dat wil niet zeggen dat we ons eigen volk moeten laten creperen omdat het produceren in een ander land goedkoper is. Het liberale denken geeft naar ons inzien te veel vrijheid voor het kapitaal en is onmenselijk. Bovendien vinden wij het een foute redenering en onmenselijk om goedkope arbeidskrachten hiernaartoe te halen zonder te denken aan de persoonlijke veranderingen en de culturele vervreemding, met een cultuurconflict als logisch gevolg.
Als je verder nog wilt weten waar we voor staan, lees dan de internetpagina's en artikelen van LANS goed door. En bezoek de andere nationalistische initiatieven op internet via de verwijzingen!
Bron: http://lans.op.het.net/nse/index1.htm
=====================================================
Kweet niet hoor...ik krijg hier toch een behoorlijk onbehaaglijk gevoel bij.
quote:huh?
Op woensdag 08 augustus 2001 02:06 schreef broer het volgende:
Wel een koel poppetje:
quote:Dat dacht ik nou ook...
Op woensdag 08 augustus 2001 01:56 schreef zodiakk het volgende:
hmmm, het is wel degelijk op het randje. Ik vben benieuwd het het er ECHT aan toe gaat in die vereniging.
Ongelooflijk wat hebben sommige mensen hier toch WEINIG te doen!!! Zometeen kom je zeker met een topic dat je een animalsex site hebt gevonden.
Bemoei je met nuttige dingen en laat die gasten hun eigen dingen doen.
Ik vind het trouwens totaal geen discriminatie. Hoe kom je er bij!!
[Dit bericht is gewijzigd door Brammetje op 08-08-2001 02:49]
quote:Ach man doe iets nuttigs, met dit soort topics zie ik altijd van die moedertjes met tijdschriften als : prive en hoe heet dat andere kut blad, voor me.
Op woensdag 08 augustus 2001 02:18 schreef emerey het volgende:
[afbeelding]volgens mij zegt dit toch al genoeg
Ook van die mensen die NIETS te doen hebben. Verwen je vriendin of andersom ,pak een biertje of ga pitten.
[Dit bericht is gewijzigd door Brammetje op 08-08-2001 02:49]
quote:nou joh, het is veelste leuk hoor
Op woensdag 08 augustus 2001 02:25 schreef Brammetje het volgende:[..]
Ach man doe iets nuttigs, met dit soort topics zie ik altijd van die moedertjes met tijdschriften als : prive en hoe heet dat andere kut blad, voor me.
Ook van die mensen die NIETS te doen hebben. Verwen je vriendin of andersom ,pak een biertje of ga pitten.
quote:Tja, waarom zou het niet kunnen/mogen? Alles wat niet strookt met jouw of mijn opvattingen hoeft nog niet verboden te worden natuurlijk.
Op woensdag 08 augustus 2001 01:50 schreef DuchessX het volgende:
[afbeelding]
Via een artikel in het Eindhovens Dagblad kwam ik op de site van de Nationalistische Studentenvereniging Eindhoven. Ik zat te lezen op hun site en vond het toch wel ver gaan.Wat vinden jullie er van?
Kan dit zomaar?
* geschokt is
Een onderdeel van hun symbool wordt gebruikt door de KuKluxKlan. Maar naar mijn weten is dat symbool in Nederland niet verboden. Maar geeft wel een beetje aan in welke richting ze staan. Een aantal opvattingen van de KKK zijn in Nederland (gelukkig) wel verboden. De KKK zou in Nederland een verboden organisatie zijn.
Tja en hun standpunten, ze noemen zichzelf volksnationalistisch.
We zijn volksnationalistisch. Dus niet staatsnationalistisch. Dat wil zeggen dat we vinden dat je tot een volk behoort door het uitoefenen van de cultuur, het spreken van de taal enzovoorts. En je behoort niet tot een volk of een land doordat je bijvoorbeeld een Nederlands paspoort hebt. Aangezien je al een Nederlands paspoort kan krijgen door te bewijzen dat je hier meer dan vijf jaar woont en werkt wil voor ons dus niets zeggen over je volkslidmaatschap. Het paspoort is ook maar een stukje papier terwijl mensen een hele geschiedenis hebben.
Tja, je kunt het er mee eens zijn of niet. Je bent niet verplicht om toe te treden tot die club lijkt mij, nog ben je verplicht om hun ideeën te lezen.
Zal mijn partij niet zijn, maar ieder zijn meug.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 08-08-2001 03:20]
Zo zullen ze geen Moslims toelaten tot de vereniging, tenzij ze helemaal leven volgens hun nationalistische opvattingen. En misschien zelfs dan nog niet.
Dat is toch echt discriminatie.
Verder het tegengaan van verengelsing van de taal? Dat valt niet echt tegen te houden. En stel dat je als student een keertje 'fuck' roept, wat dan? Krijg je dan een boete voor het Engels praten?
Van mij mag iedereen gaan wonen waar hij wil, als hij/zij zich maar aan de wetten/regels van dat land houdt.
Deze mensen willen de volkeren gescheiden houden? Dat kan nooit. Wat doe je met gemengde huwelijken? Opknopen zoals bij de KKK?
En dat teken gaat toch echt te ver.
Ik denk dat ze nog strafbaar zijn ook.
'Check' de Hopi-indianen.
quote:[Advocaat van de duivel mode aan]
Op woensdag 08 augustus 2001 03:21 schreef Gia het volgende:
Sommige dingen gaan toch echt te ver:Zo zullen ze geen Moslims toelaten tot de vereniging, tenzij ze helemaal leven volgens hun nationalistische opvattingen. En misschien zelfs dan nog niet.
Dat is toch echt discriminatie.
Zo zullen Moslims geen ongelovigen toelaten tot de moskeeën of als leraar op moslim scholen, tenzij ze helemaal leven volgens de islamitische opvattingen. En misschien zelfs dan nog niet.
[Advocaat van de duivel mode uit]
quote:Geen idee. Belachelijk idee vind ik ook, maar is niet in strijd met de wet om zoiets na te streven.
Verder het tegengaan van verengelsing van de taal? Dat valt niet echt tegen te houden. En stel dat je als student een keertje 'fuck' roept, wat dan? Krijg je dan een boete voor het Engels praten?
quote:Aan welke wetsovertredingen maken ze zich dan schuldig??
Van mij mag iedereen gaan wonen waar hij wil, als hij/zij zich maar aan de wetten/regels van dat land houdt.
Deze mensen willen de volkeren gescheiden houden? Dat kan nooit. Wat doe je met gemengde huwelijken? Opknopen zoals bij de KKK?En dat teken gaat toch echt te ver.
Ik denk dat ze nog strafbaar zijn ook.
quote:Aaah wat lieeefffff
Op woensdag 08 augustus 2001 03:23 schreef Koekepan het volgende:voor Gia.
---
quote:Ja, hoor, iedereen mag in een Moskee, zoals ook iedereen een Katholieke kerk mag betreden.
Op woensdag 08 augustus 2001 03:46 schreef R@b het volgende:[..]
[Advocaat van de duivel mode aan]
Zo zullen Moslims geen ongelovigen toelaten tot de moskeeën of als leraar op moslim scholen, tenzij ze helemaal leven volgens de islamitische opvattingen. En misschien zelfs dan nog niet.
[Advocaat van de duivel mode uit]
Wat doet die studentenvereniging dan wat strafbaar is?
Discrimineren.
quote:Nou, als je weet dat het moslimgeloof de meest radicale aanhangers heeft kan ik die opmerking meer dan genoeg begrijpen... Ik zie moslims ook liever gaan dan komen.
Op woensdag 08 augustus 2001 03:21 schreef Gia het volgende:
Sommige dingen gaan toch echt te ver:Zo zullen ze geen Moslims toelaten tot de vereniging, tenzij ze helemaal leven volgens hun nationalistische opvattingen. En misschien zelfs dan nog niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |