Ik heb de demo gespeeld en ben wel positief, al kan ik mij wel wat verbeteringen voorstellen;
Ten eerste de demo bevat onderandere de volgende auto's(even uit mijn hoofd):
- Audi TT;
- Subaru Impreza WRC;
- Mitsubitsi Lancer Evo nogwat;
- Acura NSX;
- Ferrari F355;
- Nieuwe Viper;
- Nissan 350Z;
- Audi GT;
- Toyota GT;
- Ferrari GT;
- BMW GT;
Als enige track is Laguna Seca in de demo opgenomen.
Gek genoeg wordt er in de demo zelf gesproken over een trail-versie. Dat is nogal dom, aangezien een Trail-versie altijd een volledige versie is voor een bepaalde tijd, maargoed.
De intro was van een niet al te hoge kwaliteit, maar daar kan nog wel verbetering in komen denk ik. Het auto selectiescreen is erg overzichtelijk met redelijk mooie car-models. Alleen had ik meer detail verwacht. De foto's zijn duidelijk niet echt reeel op een gewone TV. Misschien wel op een HDTV. Voor de tracks geld het zelfde, de demo versie heeft nog geen perfecte anti-aliasing lijkt het wel. het wordt een beetje wazig en hoe verder je weg kijkt hoe waziger het wordt eigenlijk. Ook is er sprake van wat lichte Popup.
Het belangrijkste echter, het weggedrag is, voor wat ik heb gereden, redelijk in orde, ook is de framerate goed. In iedergeval is er een goed gevoel van snelheid. Slip effecten en powerslides zijn erg goed gedaan. Het spel heeft 4 camerastanden, twee van achter en twee op de bumper. een wat verder dan de ander. Ik mis echter een hood-cam. want de bumper cam is ook echt een bumpercam (op het wegdek).
De AI was wat moeilijk te bepalen. Ik reed mijn eerste race met de NSX. deze kar hangt duidelijk tussen een aantal klassen in, want hij overpowerde de andere tegenstanders die de computer voor me had uitgezocht (Subaru, Nissan, Lancer). Toen ik echter met een van de GT's ging rijden merkte ik dat het verzet hevig was. Ik had moeite om in het kielzog te blijven bij de nummer 1, met nummer 3 en 4 met een klein gaatje achter me. In een poging hem te achterhalen raakte ik echter van de weg met als gevolg dat iedereen uit het zicht verdween zonder weer in het zicht te komen. Dat is dus een goed teken , geen Rubberband AI!!!
Het weggedrag ligt qua realisme op GT3 niveau, lekker toegankelijk zonder echt veel toe te geven aan realisme. Te hard of met een verkeerde versnellling de bocht in levert geheid problemen op. In dit opzicht is het dus iets realistischer dan bijvoorbeeld DTM Racer 2.
Het geluid is goed, lekkere brul geluiden uit de GT's. Ook de grind geluiden zijn aanwezig, maar kon nog niet echt bepalen of het van niveau Codemasters is, daarvoor stond de TV te zacht vanochtend.
Conclusie; Grafisch viel het mij enigzins tegen. racepace is goed, weggedrag is goed, carmodels goed.geluid goed. Uiteindelijk had ik wel het idee met een kwaliteitsproduct te maken te hebben zonder echt te worden overrompeld.
[ Bericht 2% gewijzigd door Brasco125 op 13-12-2004 16:24:57 ]