abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2004 @ 17:09:28 #176
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20935953
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 16:39 schreef anneja het volgende:

[..]

Over een poosje heb je niet zo'n last meer van de pijn,
Die haal ik er even uit, want ik zie dat ik niet vermeld heb dat ik reuma heb, en daar zo'n pijn van heb. Ik ben met mijn medicatie gestopt toen ik probeerde zwanger te worden, en zit nu dus al een jaar zonder, en dat begint me in combinatie met het slaaptekort en de zorg voor Tobias op te breken. Mijn lichaam knikt en knakt bij elke beweging en alles doet zeer.

Ik wil kunnen genieten van mijn kind, en ik merk dat ik dat nu absoluut niet doe, door die voedingen en vooral het gedoe en zijn driftbuien na de voeding. Ik heb geen rust. Al vanaf de eerste week heb ik regelmatig de gedachte "wil ik dit wel?", en ik merk dat die nu steeds prominenter begint te worden. Tijd om de knoop door te hakken, en ik neig steeds meer naar het afbouwen van de bv.
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:11:34 #177
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_20939083
Pluisje, ik zou lang niet zo'n doorzetter zijn als jij. Ik denk dat ik in jouw situatie al was gestopt. Ik hoop dat het cb je een bevredigend antwoord heeft gegeven of gaat geven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:21:25 #178
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20939271
Ik wacht niet op het CB, heb ik net besloten. Ik trek het niet meer, Rick heeft voeding gekocht, en mijn zus is langsgeweest om een en ander uit te leggen en voor te doen.
We gaan zo zijn eerste flesje geven, en dat wil ik de komende dagen eens volhouden om te kijken hoe dat gaat, 1 flesje per dag. Mocht het niks zijn kan ik zo weer terug naar bv, slaat het goed aan kan ik het langzaam opbouwen naar volledige flesvoeding.
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:26:30 #179
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_20939392
Pluis, zoals eerder gezegd probeer ik je absoluut niet aan te praten om te stoppen met de BV, maar ik vind inderdaad dat het in jouw geval anders ligt.

Je hebt behoorlijk veel pijn mag ik aannemen, en dat "vergoedt" de BV niet, denk ik. Dat vind ik iets anders als de gebruikelijke BV dip (die ik ook regelmatig had trouwens).

En onthou; je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden, jij weet wat het beste is voor jezelf, en daardoor voor je kind.
Over de nachtvoeding in een flesje, dat kan wel, dit gaven ze Freek in het ziekenhuis (was idd Frisolac). Dit ben ik thuis maar blijven doen, en heb Freek toch 4 maanden gevoed zonder dat mijn voeding terugliep.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_20940545
Pluisje ik heb ook een hondse periode achter de rug met bv geven. Ik heb toen een hele tijd de laatste fles fv gegeven, zodat Joshua de nacht door sliep. En dat deed ie gelukkig goed. Dat zou al helpen om jou een volle nachtrust te kunnen geven.

Maar ja meid, als je zoveel pijn hebt, zijn er geen andere medicijnen die je kunt nemen. Ik heb net een boek binnen van welke medicijnen je wel en welke je niet kunt nemen tijdens de bv. Is een boek wat ik via 1 van de websites die ik heb gekregen van een lactose deskundige op borstvoeding.nl
Ik ga zeker geen doktertje spelen hoor. Maar misschien kun je met je ha bekijken wat je wel kunt nemen tegen je pijn.
pi_20940552
Pluis ik hoop dat je je daar beter bij gaat voelen!! En dat je geen schuldgevoel krijgt. Is nergens voor nodig namelijk.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:30:07 #182
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20940647
Het enige wat echt helpt (heb echt ontzettend veel geprobeerd de laatste jaren...) zijn hoge doses ibuprofen. En die wil ik niet in mijn voeding hebben, plus dat ik tijdens zo'n ibuprofen-shot zo duf ben, dat ik mezelf nog geen voeding zie geven

Hij heeft net zijn flesje op, en ik schrok haast hoe rustig hij lag te drinken. Aan de borst heeft ie de laatste tijd echt geen rust, en nu lag ie echt "lekker" te drinken. Heerlijk om te zien, maar ik ben nu wel echt bang dat ie zeker de laatste dagen niet genoeg voeding heeft gehad. Nu is ie ook helemaal rustig na zijn flesje, terwijl ie na de borst de laatste dagen alleen maar driftig was.
Ik heb er vooralsnog een goed gevoel bij, vannacht neemt Rick het nog een keer van me over met afgekolfde melk, zodat ik morgen fris aan de dag kan beginnen.
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:48:47 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20941074
Pluisje, ik wil even zeggen dat ik het heel moedig van je vind dat je het besluit hebt genomen hoor! Het is niet niks, en je hebt 'de schijn' tegen je. Het lijkt vaak alsof je godweetwat voor slechte moeder bent als je ermee stopt, maar ik kan me het in jouw geval zo goed voorstellen!

En als jij gespannen en ongemakkelijk met borstvoeding bezig bent dan merkt Tobias dat ook, dan kan niet anders.

Heel veel succes ermee!
pi_20941235
Ja dat is 1 ding wat zeker is. Toen ik zo gestresst na die eerste 4 weken reageerde Joshua daar ook heel fel op. En toen hebben we ook echt regelmatig een flesje fv gegeven en afgekolfde melk. We hebben zelf 2 weken lang alleen maar de fles gegeven. En dan s'ochtends dronk hij aan de borst omdat hij dan uitgeslapen was en de borst vol zat met melk. Daar hoefde hij ook niet zo veel moeite voor te doen om dat eruit te krijgen. Joshua sliep ook heel weinig, en hele dagen had ik een huilend kind. Om gek van te worden.

En Pluisje, doe wat voor jouw het beste is, dan gaat het vanzelf met Tobias ook beter. Dikke en lekker slapen straks. Als het goed is kun je nu lekker een nachtje doorslapen
  donderdag 29 juli 2004 @ 22:34:07 #185
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_20942196
Pluisje, ga nu niet denken dat Tobias te weinig heeft gehad, hoor. Borstvoeding is gewoon wat dat betreft heel anders dan flesvoeding. Het is lichter verteerbaar en ze moeten er wat meer moeite voor doen om het binnen te krijgen, dus zie je vaak dat ze aan de fles rustiger zijn en daarna wat beter en langer slapen. Als Tobias de afgelopen weken gewoon goed aangekomen is en genoeg plasluiers heeft gehad, heeft hij echt wel genoeg binnen gekregen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 09:51:37 #186
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20948362
Tobias heeft gister rond 20.00 zijn fles gehad, heeft toen geslapen tot 1.15, gekolfde bv gehad, geslapen tot 5.45, gekolfde bv, en toen tot 8.45 geslapen

Na de voedingen was ie sinds lange tijd tevreden, normaal konden we hem alleen in bed leggen als ie vast sliep, anders werd het krijsen. Nu konden we hem gewoon wakker in bed leggen, waarna ie wat ging liggen murmelen (van die lieve babygeluidjes ) en vanzelf in slaap viel.
Of het nou komt omdat ik zelf meer rust uitstraal, of omdat ie gewoon beter eet uit een flesje, ik ben blij dat we de stap gezet hebben
  vrijdag 30 juli 2004 @ 09:55:05 #187
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_20948411
Heel goed van je Pluisje. Doe waar je je zelf het prettigst bij voelt En heerlijk toch dat je ziet dat Tobias het ook prettig vind. Het is allemaal zo'n wisselwerking he.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:33:46 #188
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20949126
En ik blijk een geweldig consultatiebureau te hebben!
Ze belden me net, ik had het hele verhaal op de mail naar ze gezet gister. De wijkverpleegkundige vroeg eerst direct of het met mij wel een beetje ging. Daarna zei ze dat ze er alle begrip voor had, en hebben we nog even doorgenomen hoe ik het beste af kan bouwen. Dat kwam overeen met wat ik zelf in gedachten had gelukkig

En toen ze ophing zei ze precies wat ik gister ook dacht: het zou toch behoorlijk zonde zijn als je je later van de eerste maanden alleen de stress en vermoeidheid kan herinneren, en vergeten bent te genieten.

Heel fijn dat ze me zo goed begeleiden, en achter mijn beslissing staan, dat doet me echt goed
pi_20949277
fijn dat ze zo goed reageerden pluisje. 'foute' opmerkingen zijn op dit gebied snel gemaakt (ik was er iig erg gevoelig voor toen het niet zo goed ging met mijn BV). en mooi dat het met jou & tobias nu al wat beter lijkt te gaan, hopelijk lukt het genieten steeds beter.
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2004 @ 14:11:14 #190
43556 miss_dynastie
pi_20954069
Pluisje, fijn dat het consultatiebureau je zo goed probeert te helpen... ik hoop dat je nu wat meer kan gaan 'genieten'
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:45:19 #191
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_20958798
Pluisje wees maar trots op je zelf hoor. Ten eerste dat je het gedaan hebt en zolang mogelijk hebt vol gehouden. En nu dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Ookal is het moeilijk je kiest voor jezelf enje kind toch het beste op deze manier.

En ja beter nu nu hij het flesje makkelijk accepteerd dan dat je straks veel moeite hebt met afbouwen omdat hij de fles weigert.

Meid fijn zo. En geniet lekker van je kindje.

Groetjes
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:59:19 #192
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20975589
Goedzo Pluis, ik denk dat er een behoorlijke last van je schouders gevallen is. En dat straal je ook uit naar Tobias toe. Zo'n kleintje pakt toch heel gauw je gemoedstoestand op. In positieve en negatieve zin. Nu ben je zelf weer wat rustiger en Tobias is helemaal tevreden.
Gewoon genieten nu.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_20988228
Ik heb nog 1 pijnlijke tepel er zit dan ook een witte punt op (geen puist ofzo ). Aanleggen is geen pretje daarna gaat het wel.. Ook het aanraken doet pijn/ is gevoelig. Van mijn andere tepel heb ik geen last meer.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
En wat eraan te doen is?
pi_20988409
Melkblaar? Had Grijs dat niet? Ik zou niet weten wat je ertegen kunt doen. Volgens mij mag je hem niet openmaken.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_20990004
Kliertje van Montgomery?
pi_20992663
ik had op google de tip gevonden om een watje met olijfolie in je bh te doen. Ik had wat olijfolie op een zoogcpmres gedaan. Een half uurtje later moest ik Amber voeden en toen was dat blaartje al open
De ergste pijn is nu gelukkig weg. Ben benieuwd of dat ook het geval is bij de volgende voeding
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:30:27 #198
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20997704
LadyS, check even Ambers mondje en tongetje op witte blaasjes. Misschien is het spruw.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:33:28 #199
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20997771
Inderdaad, wel even in de gaten houden!

Ik heb zelf ook zo'n blaartje gehad, dat werd een soort van bloedblaartje, en er heeft zelfs een korstje op gezeten. Niet prettig
  maandag 2 augustus 2004 @ 08:07:38 #200
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21005057
Ik had meteen vorige week allemaal korstjes, doordat Jolie er aan bleef likken en niet meer pakte. Gelukkig is dat nu over Is het al minder erg geworden LadyS?

Ik kolf nu steeds af en het gaat best goed, probeer d'r nog steeds aan de borst te krijgen....maar ik weet niet hoelang ik dit trek, ik voel me steeds zo flauw en leeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')