abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20819446
Nee die van avent en bibi hebben een wijdere nek
  zaterdag 24 juli 2004 @ 16:34:39 #152
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20829516
A jammer. Vandaag heeft het mannetje de afgekolfde melk met het Bibi-flesje gegeven maar dat was absoluut geen succes. Léon spuugde na 80 cc alles weer uit. Gelukkig zat er nog 100 cc in en hebben we dat overgegoten in een Avent-fles. Daar heeft hij nog 40 cc van gedronken. Meneertje was echt bekaf na de tijd.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_20829580
misschien wat variëren met spenen. soms kan 't gat /de gaatjes wat te groot zijn waardoor hij te snel drinkt uit de fles (en dus gaat spugen). ah maar ik lees nu pas de rest van je bericht, uit de avent-fles drinkt hij wel goed. nou, geen probleem toch, dan geef je 't voortaan daaruit.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 16:45:04 #154
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20829701
Saskia drinkt trouwens nog steeds uit Aventspeen 1... En zelfs daar verslikt ze zich nog regelmatig in.

't schijnt trouwens ook zo te zijn dat ze met een fles veel minder moeite hoeven te doen om de voeding eruit te krijgen en dus makkelijk 'te veel' drinken. Het overschotjes spugen ze dan ook makkelijker terug. Vanuit de borst is het harder werken om de melk eruit te krijgen en stroomt 't ook meestal langzamer. (vandaar dat de meeste borstkindjes heel lang met de langzaamste speen toe kunnen)

(na trouwens alle omwegen en alle flessen en spenen uitgeprobeerd te hebben, zijn we hier uiteindelijk ook weer 'gewoon' op Avent teruggekomen. dit was de enige die Saskia uiteindelijk wel wilde... Ik kan wel een winkeltje beginnen in flessen en speen-soorten)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 17:03:35 #155
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20830018
Hm, zo te zien is het mooi dat ik Avent flessen heb liggen, al is het natuurlijk even afwachten

Ik moet zo wennen
Tobias dronk zijn eerste paar dagen 10 voedingen. Aan het einde van de kraamweek waren dat er 8, en dat bleef het zijn 2e week ook. Begin deze week kwam ie nog maar op 7, en nu heeft ie dagen dat ie maar 6 keer wil driniken. Alles prima en wel volgens het voedingsschema wat ik van het CB had gehad (6-7 voedingen bij 0-1 maand, 5-6 voedingen bij 1-2 maand, wat ie over een ruime week al weer is). Maar ik zit werkelijk heel de dag te wachten tot ie komt om te eten, en heb zelfs al een paar keer met de borst bloot gezeten, omdat ie in mijn ogen gewoon honger MOEST hebben, en dat ie me echt lag aan te kijken van "jij bent gek"

Ik ben nu maar weer even begonnen om de tijden waarop ie eet steeds op te schrijven, zodat ik zelf ook weer kan wennen aan zijn nieuwe ritme. Want nu lig ik mijn dutje te doen als ie wil eten, kom ik uit bed als hij wil slapen en staan we met de potten en pannen klaar om zelf te gaan eten, als meneer zich bedenkt dat ie best grote honger heeft
  zaterdag 24 juli 2004 @ 17:08:37 #156
3011 E.T.
pi_20830100
Pluisje, die schema's van het CB gelden niet voor borstkindjes, die zijn meer voor fleskindjes. (de meeste borstkindjes blijven ook hangen op een 'schema' van 6 tot 10 voedingen per dag) Er is niet echt een peil op te trekken hoe borstkindjes het doen. En denk je hun ritme door te hebben, dan gooien ze 't gewoon weer helemaal om!
Gewoon lekker op verzoek voeden, als je het vermoeden hebt dat ie op een tijd gaat komen dat het jou niet uitkomt, dan pak je 'm gewoon iets eerder. (vlak voor 't eten ofzo.. en ga je zelf je tukkie doen als Tobias ook z'n bedje ingaat).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 17:17:15 #157
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20830244
Op dat schema staat wel dat het zowel voor fles als borstvoedingen geldt, maar gelukkig zei de wijkverpleegkundige ook al dat ik me er niet al te veel op moest vastpinnen, omdat het er ook maar aan ligt hoeveel ie drinkt per voeding. En dat is de laatste dagen flink meer geworden heb ik het vermoeden, hij drinkt veel krachtiger. Maar als richtlijn vind ik het wel handig, al is het maar omdat ik daardoor even gerustgesteld werd dat het normaal kan zijn als het aantal voedingen terugloopt. Want ik dacht dus echt dat dat altijd 10 per dag zou blijven, terwijl dat dus eigenlijk niet zo vaak voorkomt.

Ik probeer hem soms inderdaad wat eerder te pakken, maar meneer kan zo lekker dwars zijn: mooi dat ie dan net zo vast slaapt dat ie met geen 10 paarden wakker te krijgen is. En krijg je hem na veel gekietel etc wakker en aan de borst, dan gaat ie je dus aan liggen kijken alsof je gek bent
  zaterdag 24 juli 2004 @ 21:23:14 #158
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_20834270
Meiden, ff tussendoor hoor( en nee ik ben niet van de BV-maffia, vond het initiatief gewoon geinig) las laatst wat in de krant over een record aantal baby`s tegelijkertijd aan de borst, meer info vind je hier: http://www.youngdesign.nl/borstvoedingsweek/index.html
Ik ga zeker meedoen( als het natuurlijk allemaal een beetje volgens "planning" loopt)
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zaterdag 24 juli 2004 @ 22:20:15 #159
3011 E.T.
pi_20835348
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:23 schreef Loena-tik- het volgende:
Meiden, ff tussendoor hoor( en nee ik ben niet van de BV-maffia, vond het initiatief gewoon geinig) las laatst wat in de krant over een record aantal baby`s tegelijkertijd aan de borst, meer info vind je hier: http://www.youngdesign.nl/borstvoedingsweek/index.html
Ik ga zeker meedoen( als het natuurlijk allemaal een beetje volgens "planning" loopt)
Ik had 't een tijdje terug al gezien. Het is voor mij echt te ver weg. Als 't dichterbij was geweest had ik gegarandeerd meegedaan.. Vind 't wel een heel originele aktie
  zaterdag 24 juli 2004 @ 23:16:27 #160
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_20836550
Ja ging ik me net ook ff in verdiepen, is voor mij ook best ver weg, nou ja ik zie wel...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 25 juli 2004 @ 11:25:40 #161
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20841561
Net in navolging van Dutchie ook maar eens gekolfd....en bijna heel flesje vol uit 1 borst
115 ml ongeveer

Viel me reuze mee om te doen eigenlijk, ik had echt zo'n "koe wordt gemolken" gevoel verwacht, maar dat had ik gelukkig niet. Zo, en nu kan ik vanmiddag lekker een heeeeeeel lang middagdutje doen, ik laat Rick gewoon achter met Tobias en flesje melk in de koeling
  Licht Ontvlambaar zondag 25 juli 2004 @ 15:04:48 #162
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20845453
Isa doet het volgens mij ook best lekker aan de borst. Ze komt regelmatig (lees: om de drie uur overdag en 's nachts wil er wel eens wat meer tussen zitten) en lijkt tussendoor heel tevreden. Ik ben vandaag voor de gein eerst zelf op de weegschaal gaan staan en daarna met Isa en kwam op een verschil van ongeveer 3,6 kilo. Ze is dus in elk geval niet afgevallen. Woensdag ga ik naar het weeguurtje op het Cb, eens kijken hoe het is...

Nu heeft ze weer honger dus mama gaat weer in startpositie...

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 25 juli 2004 @ 22:23:02 #163
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20854776
Sjeen, wat lekker voor je dat het nu zo goed gaat met Isa.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 29 juli 2004 @ 10:15:09 #164
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20927622
*dipjespost*

Ik overweeg best serieus om over te gaan stappen op flesvoeding. Niet omdat het niet goed gaat met Tobias, maar vooral omdat het met mij, en mijn gezondheid, niet echt in een stijgende lijn zit de laatste tijd. Zeker nu Rick aan het werk is komt de zorg voor die kleine grotendeels op mij terecht, en ben ik met name 's avonds helemaal kapot. Om hem dan 's avonds en 's nachts nog te voeden, terwijl ik niet meer weet hoe ik moet zitten of liggen van de pijn, is niet echt geweldig. Het is dan ook al meer dan eens voorgekomen dat ik met tranen in mijn ogen, of zelfs hard huilend, lag te voeden, wat Tobias natuurlijk ook doorheeft, en niet beter van gaat drinken.

Ik probeer nu al wat meer te kolven, zodat Rick 1 of meerdere voedingen van me over kan nemen, maar dat is natuurlijk niet wat ik me bij borstvoeding had voorgesteld, en daarbij vind ik ook het kolven nog best een intensieve bezigheid.

Als ik over zou gaan op de fles zou ik eindelijk mijn medicijnen weer normaal mogen slikken, zou ik na een voeding weten of ie voldoende gedronken heeft (nu stopt ie vaak, om een half uur later echt weer honger te hebben. Eergister dacht ik, ja dag, je hebt net voeding gehad, je kan geen honger hebben. Toen ging ie zo driftig op zijn arm zuigen dat ie nu nog steeds met een bloeduitstorting rondloopt ) en zou ik wat meer structuur in de voedingen kunnen brengen. Daarnaast zou het me mentaal denk ik een hoop rust geven om te weten dat ie niet volledig afhankelijk is van mij, dat hij geen slechtere, of minder, voeding krijgt als ik een dag slecht eet of slaap. Want ik ben soms zo moe, dat ik me afvraag of mijn lichaam op dat moment wel genoeg voeding aanmaakt.

Maar ja..ik had me voorgenomen om minimaal een paar maanden borstvoeding te geven, en ik vind het moeilijk om dat op te geven

Maar aan een mama die zo moe, gefrustreerd, labiel en vol pijntjes is, heeft Tobias ook niet veel. Ik merk het ook in zijn gedrag als het met mij niet lekker gaat, en daar voel ik me natuurlijk ook niet prettig bij.

Moeilijk hoor...
Dinsdag moet ik gelukkig op het CB zijn, daar ga ik het eens aansnijden. Tot die tijd geef ik mezelf bedenktijd denk ik, er zit een weekend bij en dat is minder intensief omdat Rick dan thuis is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 juli 2004 @ 12:29:50 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20930020
Jeetje Pluis, het lijkt me inderdaad ontzettend moeilijk hoor, zo'n beslissing. Kijk inderdaad eens wat ze bij het Cb zeggen (maar laat je vooral niet in een richting duwen die je zelf niet wilt).
Is het misschien mogelijk om gedeeltelijk over te stappen op flesvoeding (sjeen zegt ook maar wat)

Ik ben vanmorgen met Isa naar de dokter geweest omdat ik dacht dat we misschien spruw hadden. Volgens de dokter was dat niet zo gelukkig. Mijn tepels zijn wat gevoelig, maar die mag ik goed insmeren met lanoline.

Verders loopt het wel lekker hier.

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:53:21 #166
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_20930498
Pluis, ik ben erg pro bv, MAAR! het moet wel leuk blijven... Dus als het voor jou bijna niet te doen is, vanwege de pijn, hoef je jezelf niet kwalijk te nemen dat je stopt.

Liever een ontspannen Mama met fles, dan een gestresste met borstvoeding hoor!
Je zou nog even kunnen aanzien of je dipje weer over gaat, maar ga je niet schuldig voelen, als het niet gaat, dan gaat het niet, klaar.
Gelukkig worden ze op flesvoeding ook groot
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_20930737
Pluis je moet je eigen gevoel volgen, die is vaak de beste. Met Djen had ik ook het gevoel van dat ik het moest blijven proberen. Op het laatst hadden we een weekend dat ik dus 1,5 lag met Djen aan de borst een half uur rust en weer aanleggen. Dus doe wat je gevoel je ingeeft en vooral denk aan jezelf, Tobias heeft meer aan een ontspannen moeder dan aan een gestressde.
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:08:43 #168
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20930826
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:05 schreef Anitra het volgende:
Op het laatst hadden we een weekend dat ik dus 1,5 lag met Djen aan de borst een half uur rust en weer aanleggen.
Dat heb ik ook al meer dan eens gehad...vandaag ook weer...

Ik heb net het cb gemaild (jaja modern he ) en de situatie voorgelegd. Lijkt wel of ik een soort toestemming zoek. Blegh, niet leuk dit

Wel heel erg bedankt voor jullie lieve reacties
pi_20930898
pluisje, ik sluit me bij de rest aan: als je je er niet goed bij voelt "gewoon" overstappen, hoor
Dat heb ik mezelf ook steeds voorgehouden, als ik het om wat voor reden echt niet leuk meer vind, dan stop ik ook met bv (niet natuurlijk bij de 1e keer dat ik geen zin heb ofzo, maar dat lijkt me duidelijk )
pi_20931053
Probleem is alleen dat je met één onbekende variabele zit, nl hoe Tobias op de fv zal reageren (er zijn genoeg mensen die daar juist weer mee prutsen: welk merk, normaal of AR of comfort of Omneo, welke smaak, kind lust dit merk niet, kind wil deze speen niet etc). Flesvoeding is ook niet ideaal.
Maar succes en/of sterkte met je beslissing Pluis!
(Combineren jullie nu trouwens bv en fv al?)
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:31:08 #171
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20931354
Wat we wel weten is dat ie uit een flesje goed drinkt, ik heb al regelmatig gekolfd, en dat drinkt ie lekker uit de Avent fles, rustig 100 ml of meer per voeding. Dat is een onzekere factor minder iig. Dan is het idd nog zoeken naar de juiste voeding, maar ook daar zullen we wel uitkomen uiteindelijk.

Ik heb ook gedacht aan fles en borst combineren, maar ik ken mezelf, en ik weet nu al dat ik dan op ga zien tegen de borstvoeding. Zeker als ie het flesje lekker pakt, zal ik bij de borst nog meer dan nu gaan denken "heeft ie wel genoeg?" of opzien tegen de lange tijd die zo'n voeding duurt. Plus dat ik dan nog niet mijn medicijnen structureel kan gaan gebruiken.

Ik voel me wel een beetje een "niet zo erge doorzetter", en daar baal ik van, omdat ik uiteindelijk ook maar gewoon het beste wil voor mijn kind...en voor mezelf.
pi_20931670
Gisteren waren de opa en oma van m'n man op kraambezoek. In hun tijd was het normaal dat je borstvoeding op schema gaf, en geen nachtvoedingen (ze moesten de baby gewoon 's nachts laten huilen als-ie honger had om hem het dag-en-nachtritme aan te leren). Toch was blijkbaar haar melkproductie niet teruggelopen. Misschien kun je eerst de nachtvoedingen vervangen door flesvoedingen? Wordt vaak afgeraden omdat het prolactineniveau 's nachts hoger is en je dan het risico loopt dat de voeding terugloopt, maar evt kun je altijd nog bv-nachtvoedingen herinvoeren. Een tijdje zo combineren geeft jou misschien de rust voor de dagvoedingen? Je ziet er blijkbaar ook tegenop om over te stappen, en zo zou je het een tijdje kunnen combineren, kijken hoe dat bevalt en evt weer terugstappen (dan zou je wel een tijdje kwijtzijn met het heropvoeren vd productie maar misschien voel je je dan veel beter).
Over het innemen van medicijnen/bestrijden van pijn kun je misschien met je huisarts overleggen.. kan zijn dat er best een oplossing voor is, of dat ze niet zoveel kwaad kunnen als er wat van in de bv belandt (vaak maar 1% heb ik eens gehoord).
Hee.. sterkte ermee hè!!!
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:50:52 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20931816
Nou Pluis, ik vind dat jij niet een 'niet erge doorzetter' bent hoor. Je hebt toch meer dan genoeg lichamelijke klachten, en ik kan me goed voorstellen dat je er dan sneller doorheen zit.
En als je straks gewoon weer je medicijnen kan slikken, dan wordt jij vanzelf ook iets rustiger, slaapt waarschijnlijk beter, want minder pijn etc. etc. En dat kan volgens mij de situatie alleen maar ten goede komen...
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:02:51 #174
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_20934527
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:31 schreef pluisje het volgende:
Dan is het idd nog zoeken naar de juiste voeding, maar ook daar zullen we wel uitkomen uiteindelijk.
Beetje een rare tip in een borstvoedingstopic, maar naar ik heb begrepen lijkt de melk van Friso qua smaak het meest op die van borstvoeding.

Ik ben (op dit moment- eerst maar eens kijken hoe alles loopt) ook van plan een combinatie van fles en borst te doen. Misschien dat ik het met kolven probeer, misschien dat we toch deels voor Friso gaan. Ik ben van plan de voedingen tussen 17.00 en 10.00 uur door mijn man over te laten nemen en misschien de eerste ochtendvoeding (in het geval hij/zij rond 5.00 uur mocht komen) ook. Dan heb ik een gedeelte van de dag rust en tijd om even het huis uit te gaan en mijn man vindt het geweldig dat hij ook wat kan doen. Mezelf kennende zit voltijd borstvoeden er niet in, dan zou ik veel te veel van mijn eigen krachten 'weggeven' en er zeker geen leukere moeder op worden.

Maar goed, eerst maar eens kijken hoe het loopt. Misschien accepteert mini wel geen fles, of staat de combinatie fles/borst de baby niet aan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_20935249
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 10:15 schreef pluisje het volgende:
Daarnaast zou het me mentaal denk ik een hoop rust geven om te weten dat ie niet volledig afhankelijk is van mij, dat hij geen slechtere, of minder, voeding krijgt als ik een dag slecht eet of slaap. Want ik ben soms zo moe, dat ik me afvraag of mijn lichaam op dat moment wel genoeg voeding aanmaakt.
Daar hoef je eg niet bang voor te zijn hoor, melk van een oververmoeide junkfood etende moeder is altijd nog beter dan flesvoeding
Ik ben altijd een beetje huiverig voor het 'ik slaap niet en ik voel me kut en ik ben moe en ik zie het niet meer zitten dus ik ga over op de fles'-adagium, omdat men er blijkbaar vanuit gaat dat dat alles meteen over is als tie de fles krijgt. Straks stap je over en zit je met een verstopt kind en moet je 's nachts ook nog je bed uit om dat flesje op te warmen (ipv borst inpluggen en doordoezelen), dan voel je je dus nog steeds beroerd en ben je en passant de borstvoeding kwijt. Over een poosje heb je niet zo'n last meer van de pijn, en raak je min of meer gewend aan het zombiebestaan van de Jonge Moeder Met Baby Die Niet Doorslaapt. Hoop ik
Concreet: kan Rick geen ouderschapsverlof opnemen, maar een dag per week desnoods, om de zorg even van je over te nemen? Ofzo?

Denk niet dat ik volledig niet met je meevoel, ik was na acht weken zo moe dat ik niet meer wist hoe bananen heetten (sta je daar bij de groenteboer, 'en vijf van die, dinges, die gele, kom...', die vent keek me echt aan alsof ik volslagen gestoord was). Maar, tam tadadam, het ging over Na vijf maanden kon het grote verdringen beginnen . En ik had het makkelijker dan jij: 'alleen maar' een veeleisende weinig slapende baby (weet ik nu zijn broertje er is). Geen gedonder met pijn of medicijnen of wat dan ook. Overigens hielp bij ons de nachtvoeding vervangen door flesvoeding geen ene moer, behalve dus dat hij onmiddellijk vier dagen niet poepte. En dat was nog Omneo ook.

Dus. En. Toch. Het blijft natuurlijk jouw keuze, en als je er zelf achter staat is dat de goede, lijkt me. Maar bedenk dat je NU in de ergste, naarste, en zwaarste periode zit. Het wordt alleen nog maar beter. Echt! Geloof me! (de eerste pakweg drie maanden van oudste hebben voor mijn gevoel minstens tien jaar geduurd..)

Succes! Sterkte! En meer van dat soort kreten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')