Hij zat donderdag (dag 10) alweer op zijn geboortegewicht dus dat zit wel snor.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:13 schreef E.T. het volgende:
dutch, als je op verzoek voedt (en dus niet op de klok) is het verstandiger om naar je kindje te kijken dan naar de boekjes (elk boekje zegt weer wat anders over hoeveel voedingen) elk kind is anders (net als elke volwassene.. de een eet gewoon 3 maaltijden, de ander snaait de hele dag door))
Er zijn een paar dingen waar je op moet letten:
groeit Leon goed? (na 2 weken weer op geboortegewicht, hierna minimaal 90 gram per week)
quote:Heeft ie minimaal 4 a 6 zware plasluiers? (bij poepluiers kun je er van uitgaan dat er ook e.e.a. plas is meegekomen)
[quote]
[quote]
Is ie tevreden na een voeding?
Nou en of!quote:Is ie alert en helder wakker op de momenten dat ie wakker is?
Woensdag komt de weekverpleegkundige, ben heel erg benieuwd naar zijn gewicht sinds donderdag. Volgens mij komt hij wel aan, aangezien de rest van het lijstje wel klopt.quote:Als je je onzeker voelt, gewoon even extra laten wegen op het consultatieburo, daar zijn ze helemaal niet moeilijk in en vaak hebben ze een inloopuurtje om alleen te wegen. Op zich is 6 voedingen niet echt veel voor zo'n kleintje, maar als hij goed drinkt en hij groeit en de rest van 't lijstje klopt ook, heb je gewoon een lekker makkelijk jochie![]()
quote:En sja, aanleggen ging hier in 't begin ook niet zonder problemen. Doorschuiven wilde nog wel eens helpen (ik begon in rugbyhouding aan de linkerborst en zodra ze een paar slokken had, schoof ik Saskia door naar de rechterborst en dan zat ze gewoon in 'madonna-houding'. Een beetje foppen op z'n tijd is helemaal niet erg hoorEn elk kindje is weer anders te foppen.
In het begin had ik ook wel het idee dat Judith niet aan het 'aantal vereiste voedingen' kwam, maar meestal haalde ze dat wel. Het is een paar keer voorgekomen dat ze daadwerkelijk een voeding minder had op een dag, maar dat kwam eigenlijk niet vaak voor. Een enkele keer is dat niet zo erg, lijkt me.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 12:51 schreef dutchie het volgende:
Ben trouwens gister wel aan de 7 voedingen gekomen.
gaat gewoon helemaal goed komenquote:Op zondag 11 juli 2004 13:31 schreef pluisje het volgende:
Als een baby van 9 dagen 's nachts opeens elk uur voor een voeding komt, en dan na 10 minuten lurken in slaap valt, om na een uur weer krijsend wakker te worden...dan kun je dat wel een regelnachtje noemen he?
En dat kan ook weer helemaal goed komen, niet dat we de rest van de tijd elke nacht zo door moeten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |