je vergeet de mogelijkheid 'te weinig produktie' (ook na stimulatie).quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:35 schreef E.T. het volgende:
echt onmogelijk is het maar voor de overige 2-5%. (melk die echt niet voldoende voedingsstoffen bevat, anatomisch iets mis bij kindje (gespleten gehemelte, te kort tongriempje oid) of erg ingetrokken tepels bij de moeder).
sorryquote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:48 schreef bixister het volgende:
[..]
je vergeet de mogelijkheid 'te weinig produktie' (ook na stimulatie).
Judith krijgt 's ochtends eerst de borst, daarna een fruithap*, 's middags een (halve, meer lukt nog niet) boterham met diksap (drinkt ze nog niet zo erg veel van) en dat vul ik dus (nog) aan met borstvoeding, tegen het eind van de middag/begin van de avond krijgt ze dan een potje warme hap met yoghurt na en 's avonds krijgt ze dan weer een borstvoeding.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 00:15 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Grijs, heeft ze dan nu al genoeg aan 2 bv's op een dag met 7.5 maand. Of voed je haar bij met de fles.
dan is nog steeds het flesje moedermelk beter dan het flesje kv. Als je echt gericht bent op alleen bv geven aan je baby kan een flesje kv behoorlijk huishouden in de darmpjes en dat richt meer 'schade' aan dan een flesje melk van een ongezonde moeder.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 13:33 schreef beefcake het volgende:
Dat was oa waarom ze niet bij een kdv wilde werken. De voornaamste reden is dat ze een kindje zo veel mogelijk aandacht wil geven, in een huiselijke omgeving.
Ik vind ook dat ze de ouders hadden moeten bellen! En idd ook de moeder van de ingevroren melk. Ik vind niet dat ze dat zomaar kunnen doen!! Ik zou eigenlijk niet weten wat ik als moeder zou doen als ze mij over zoiets zouden bellen, lijkt me heel erg moeilijk! Je weet natuurlijk nooit wat voor levensstijl die andere moeder erop na houdt. Voor hetzelfde geld eet en drinkt ze allerlei ongezonde dingen. Dan zou ik liever hebben dat ze kv geven.
Spruw e.d. had ik inderdaad niet aan gedachtquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:35 schreef Knorretje het volgende:
ja maar een flessie bv van een andere moeder kan ook weer het een en ander (denk alleen al aan spruw) overbrengen op de baby en zijn/haa =r eigen moeder. Wat dat betreft is kv dan wel weer hygienischer als het dan echt niet anders kan en die voeding moet op een andere manier opgevangen worden. (slimmer was natuurlijk overleg geweest of kijken of er een oplossing te vinden was voor een nieuwe voeding van de mama zelf)
Ik heb ook bij het kdv wat in de vriezer gedaan voor het geval er iets gebeurt.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:53 schreef livelink het volgende:
Wij moesten van het kdv altijd een extra flesje meegeven voor het geval er iets mis gaat met één van de flesjes. Dat deden we dan ook braaf. Er is één keer iets misgegaan bij Katja, maar daar was dat reserveflesje dus goed voor.
Euhm...hiv kan ook via moedermelk overgebracht worden.... Nou zal het zo'n vaart wel niet lopen, maar tochquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:43 schreef E.T. het volgende:
[..]
Spruw e.d. had ik inderdaad niet aan gedacht![]()
Ik zat er gister avond nog aan te denken. Als Mara moedermelk van een andere moeder zou krijgen dan zou ze binnen het uur heel ziek worden en onder de eczeem zitten. Ivm de koemelk, noten enz enz allergie.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:29 schreef Leah het volgende:
[..]
Euhm...hiv kan ook via moedermelk overgebracht worden.... Nou zal het zo'n vaart wel niet lopen, maar toch![]()
ik ben tan dan wel niet maar ik heb gehoord dat de samenstelling van de melk wel weer verandert als er een nieuwe baby geboren wordt. dus ipv dat junah wat zou missen, krijgt jessai volgens mij tijdelijk wat extra vette melk binnen.quote:Op zondag 13 juni 2004 10:36 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik neem aan dat dat bij jouw niet gebeurd is. Heeft Junah dan niet wat gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |