abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juni 2004 @ 00:02:31 #51
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19825132
Hier gaat het borstvoeden nog steeds goed. Judith (ruim 7,5 mnd. nu) krijgt iig 2 borstvoedingen op een dag ('s morgens en 's avonds). Ze krijgt nu ook fruit, groente en brood. Het broodeten gaat nog niet zo heel goed, dus als ze brood (en sap) heeft gehad, leg ik haar nog even aan de borst.
Ze is nu trouwens wel veel sneller afgeleid en dat is wel eens lastig.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_19825190
Ja zag ik toch mooi het bv topic staan zeg. Bedankt hoor Livelink, ik zat al te zoeken maar kon het steeds niet vinden

Ja het kolven gaat nog steeds heel goed. Maar Joshua gaat nog matig. Hij slaapt niet voldoende als ik er niet ben. Hij is echt kapot als ik terug kom van mijn werk. En hij drinkt nog niet helemaal 2 volle voedingen op tijdens mijn werk tijd. Maar ter compensatie krijgt hij al wel een fruitje s'morgens en groentehapje s'avonds. En daar was hij ook echt wel aan toe. De melk was niet meer voldoende om hem tevreden te krijgen. Maar ik kolf nog steeds tussen de 450ml en 500ml af per dag. En dat is dan s'morgens 1 borst en op mijn werk beiden kanten 2 keer. Ik drink me ook echt een tielerier, maar het lukt en daar ben ik reuze blij om. Kwa werk heb ik totaal niets te klagen want mijn teamleader is echt heel schappelijk. Ik hoef maar iets te vragen en ik krijg het gedaan. Dus daar ben ik heel blij mee

Overigens is er maar 1 persoon waar hij de fles van neemt, en dat is mijn schoonzus, zijn oppas. En het maakt dan ook niet uit of het een avent fles is met speen of zo'n soort kroeskop van avent.

Joshua laat zich ook beslist niet foppen. Zodra ik thuis ben dan wil hij aan de borst en wee o wee als ik dan weg loop en ze proberen de fles. Mooi niet dus Oeps hij begint nu spontaan te huilen. Maar even gaan kijken wat er aan het handje is.
pi_19825445
Grijs, heeft ze dan nu al genoeg aan 2 bv's op een dag met 7.5 maand. Of voed je haar bij met de fles.
pi_19829745
Ik heb gisteren een verhaal gehoord... Ik had gisteren een kennismakingsgesprek met de gastouder van Dylan. Zij heeft de opleiding voor kdv-leidster gedaan. Ze heeft dus ook stage gelopen op een van de kdv-en hier. Er was daar een keer een flesje afgekolfde melk omgevallen. Toen hebben ze afgekolfde melk wat daar in de vriezer lag, aan dat kindje gegeven. Dat kwam dus van een andere moeder!!!! Dat kán toch niet?! Dit ging allemaal zonder te overleggen met de ouders. Dat was dus één van de redenen waarom dat vrouwtje niet op een kdv wilde werken...
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_19830386
Zo he, nou als ik daar achter zou komen dan denk ik dat ik heel erg boos zou worden. Maar ja wat als de moeder ver weg werkt en het kindje staat te springen om melk. Nee ik zou dan liever hebben dat ze me eerst bellen en dan overleggen.
pi_19830614
beefcake
ik zou dat ook niet zo grappig vinden zacht uitgedrukt Overleg lijkt me wel het minst wat ze kunnen doen.. En anders een flesje met kunstvoeding, dat heeft een kdv toch wel altijd?
pi_19830801
ik weet niet of ik het heel erg zou vinden dat mijn kind in een noodgeval een keer bv van een andere moeder zou krijgen of andersom, maar ik zou mínstens wel eerst ingelicht willen worden. wel vind ik het een beetje flauwekul dat ze dat als reden noemt om niet op een kdv te willen werken. juist als je er zelf werkt kun je invloed uitoefenen op dat soort dingen, en ervoor zorgen dat ouders juist wel gebeld worden als er zoiets aan de hand is. maarja, wel fijn voor jullie in ieder geval dat deze mevrouw dus aangeeft dat ze zelf zorgvuldiger omgaat met dit soort situaties.
pi_19830920
Even nieuwsgierig...
Ik vroeg me eigenlijk het volgende af. Kan iedereen eigenlijk borstvoeding geven, of kan er ook iets 'mis' zijn met je borstvoeding?? En hoe kom je daarachter dan??
pi_19831042
het gaat niet bij iedereen even gemakkelijk/goed. om te kijken of je baby genoeg binnenkrijgt moet je hem/haar goed in de gaten houden. je kunt bijv. opletten of je baby vaak genoeg slikt tijdens het drinken aan de borst. verder kun je aan de luiers voelen of hij/zij vaak genoeg plast (een plasluier is een stuk zwaarder dan een droge luier).
  zaterdag 12 juni 2004 @ 11:35:17 #60
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_19831146
Ik zou in elk geval willen dat ze me dan bellen om te overleggen. (en dat doen ze hier ook) Nou werk ik vlakbij dus dat is niet zo'n probleem, maar als ik verder weg zou werken zou ik toch liever hebben dat ze dan een flesje van een andere moeder krijgt dan een flesje kv. (natuurlijk wel in overleg met de andere moeder)

Zabb, ongeveer 95 tot 98% van de moeders is in staat borstvoeding te geven. Soms is hierbij wat intensievere begeleiding nodig, maar echt onmogelijk is het maar voor de overige 2-5%. (melk die echt niet voldoende voedingsstoffen bevat, anatomisch iets mis bij kindje (gespleten gehemelte, te kort tongriempje oid) of erg ingetrokken tepels bij de moeder).
Als je kindje tevreden is, voldoende poep en plasluiers produceert en 2,5 week na de geboorte weer terug is op het geboortegewicht (en daarna meer dan 100gram per week aankomt) gaat het allemaal goed. Als dat niet het geval is, moet je aan de bel trekken en dan kan er gekeken worden wat er aan de hand is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_19831370
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 11:35 schreef E.T. het volgende:
echt onmogelijk is het maar voor de overige 2-5%. (melk die echt niet voldoende voedingsstoffen bevat, anatomisch iets mis bij kindje (gespleten gehemelte, te kort tongriempje oid) of erg ingetrokken tepels bij de moeder).
je vergeet de mogelijkheid 'te weinig produktie' (ook na stimulatie).
  zaterdag 12 juni 2004 @ 12:00:27 #62
3011 E.T.
pi_19831569
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 11:48 schreef bixister het volgende:

[..]

je vergeet de mogelijkheid 'te weinig produktie' (ook na stimulatie).
sorry
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_19833310
Dat was oa waarom ze niet bij een kdv wilde werken. De voornaamste reden is dat ze een kindje zo veel mogelijk aandacht wil geven, in een huiselijke omgeving.
Ik vind ook dat ze de ouders hadden moeten bellen! En idd ook de moeder van de ingevroren melk. Ik vind niet dat ze dat zomaar kunnen doen!! Ik zou eigenlijk niet weten wat ik als moeder zou doen als ze mij over zoiets zouden bellen, lijkt me heel erg moeilijk! Je weet natuurlijk nooit wat voor levensstijl die andere moeder erop na houdt. Voor hetzelfde geld eet en drinkt ze allerlei ongezonde dingen. Dan zou ik liever hebben dat ze kv geven.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 12 juni 2004 @ 13:47:12 #64
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19833612
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:15 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Grijs, heeft ze dan nu al genoeg aan 2 bv's op een dag met 7.5 maand. Of voed je haar bij met de fles.
Judith krijgt 's ochtends eerst de borst, daarna een fruithap*, 's middags een (halve, meer lukt nog niet) boterham met diksap (drinkt ze nog niet zo erg veel van) en dat vul ik dus (nog) aan met borstvoeding, tegen het eind van de middag/begin van de avond krijgt ze dan een potje warme hap met yoghurt na en 's avonds krijgt ze dan weer een borstvoeding.
Op een gegeven moment ging het 'minderen' van borstvoeding mij ook wat te snel (mentaal), maar ik moet zeggen dat ik nu hoop dat ze 's middags niet perse meer aan de borst hoeft. Het lijkt me soms zelfs wel lekker als ze alleen nog maar 's ochtends hoeft...

* meestal 2 stuks fruit, bijv. banaan en nectarine, banaan en peer, peer en nectarine appel lust ze niet, ook niet in een combinatie evt. aangevuld met wat rijstebloem om het wat dikker te maken.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 12 juni 2004 @ 14:33:19 #65
3011 E.T.
pi_19834578
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 13:33 schreef beefcake het volgende:
Dat was oa waarom ze niet bij een kdv wilde werken. De voornaamste reden is dat ze een kindje zo veel mogelijk aandacht wil geven, in een huiselijke omgeving.
Ik vind ook dat ze de ouders hadden moeten bellen! En idd ook de moeder van de ingevroren melk. Ik vind niet dat ze dat zomaar kunnen doen!! Ik zou eigenlijk niet weten wat ik als moeder zou doen als ze mij over zoiets zouden bellen, lijkt me heel erg moeilijk! Je weet natuurlijk nooit wat voor levensstijl die andere moeder erop na houdt. Voor hetzelfde geld eet en drinkt ze allerlei ongezonde dingen. Dan zou ik liever hebben dat ze kv geven.
dan is nog steeds het flesje moedermelk beter dan het flesje kv. Als je echt gericht bent op alleen bv geven aan je baby kan een flesje kv behoorlijk huishouden in de darmpjes en dat richt meer 'schade' aan dan een flesje melk van een ongezonde moeder.
pi_19834625
ja maar een flessie bv van een andere moeder kan ook weer het een en ander (denk alleen al aan spruw) overbrengen op de baby en zijn/haa =r eigen moeder. Wat dat betreft is kv dan wel weer hygienischer als het dan echt niet anders kan en die voeding moet op een andere manier opgevangen worden. (slimmer was natuurlijk overleg geweest of kijken of er een oplossing te vinden was voor een nieuwe voeding van de mama zelf)
  zaterdag 12 juni 2004 @ 14:39:11 #67
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_19834705
Hallo allemaal,

Wat lief dat er nog aan me gedacht word.

De bv is hier weer helemaal op gang hoor gelukkig maar.
Mara krijgt weer heerlijk bv echt geweldig. Ze krijgt 5 voedingen 5.00, 9,00 13,00 beetje fruit, 16.00, 18.00 beetje groente, 19,00 bv en dan soms s nachts nog soms 23.00 dat verschilt heel erg per keer.

Na het intensief aanleggen om het uur, Is zelfs mijn productie zo goed dat ik 160cc kolf per keer op mijn werk. Dat ben ik helemaal niet gewent hoor.

Na dat ze ziek geweest is moet ik helemaal op nieuw beginnen met groente en fruit ze vind het niet lekker enleeft dus voornamelijk op de bv.

Heb wel fles geprobeert met pepti maar dat moet ze niet echt om te

Fijn dat het bij de andere ook zo goed gaat.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 14:43:42 #68
3011 E.T.
pi_19834809
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 14:35 schreef Knorretje het volgende:
ja maar een flessie bv van een andere moeder kan ook weer het een en ander (denk alleen al aan spruw) overbrengen op de baby en zijn/haa =r eigen moeder. Wat dat betreft is kv dan wel weer hygienischer als het dan echt niet anders kan en die voeding moet op een andere manier opgevangen worden. (slimmer was natuurlijk overleg geweest of kijken of er een oplossing te vinden was voor een nieuwe voeding van de mama zelf)
Spruw e.d. had ik inderdaad niet aan gedacht
  zaterdag 12 juni 2004 @ 14:53:02 #69
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_19835017
Wij moesten van het kdv altijd een extra flesje meegeven voor het geval er iets mis gaat met één van de flesjes. Dat deden we dan ook braaf. Er is één keer iets misgegaan bij Katja, maar daar was dat reserveflesje dus goed voor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 14:58:10 #70
3011 E.T.
pi_19835117
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 14:53 schreef livelink het volgende:
Wij moesten van het kdv altijd een extra flesje meegeven voor het geval er iets mis gaat met één van de flesjes. Dat deden we dan ook braaf. Er is één keer iets misgegaan bij Katja, maar daar was dat reserveflesje dus goed voor.
Ik heb ook bij het kdv wat in de vriezer gedaan voor het geval er iets gebeurt.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 17:39:32 #71
82727 klein_spookje
pi_19838294
Ik werk op een kdv en kan me niet voorstellen dat je dat doet.
Sorry hoor. Ten eerste geef je een kind geen melk van een ander zonder te overleggen met zijn ouders en de moeder van de melk.

Ik zou er zelf voor kiezen als ze me bellen om haar op te halen. Vind het een raar idee om haar iemand anders melk te laten drinken.

En als ik zou horen dat ze mijn melk voor een ander kindje gebruikt hebben zou ik ook door het lint gaan mede omdat ik bijna geen voorraad heb en dit dus MIJN kind haar eten is en niet dat van andere kindjes sorry misschien egoistisch maar zo voelt het wel. Misschien was het anders geweest als ik een hele vriezer vol voeding had.

groetjes
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:29:39 #72
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_19844130
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 14:43 schreef E.T. het volgende:

[..]

Spruw e.d. had ik inderdaad niet aan gedacht
Euhm...hiv kan ook via moedermelk overgebracht worden.... Nou zal het zo'n vaart wel niet lopen, maar toch
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_19851653
Tan, ik wilde jou altijd nog wat vragen over het geven van bv aan Jessai en Junah. Jij gaf nog steeds bv aan Jessai toen je Junah kreeg. Nou komt bij de bv als het opgang komt na de geboorte van je kind een overdosis aan anti bodies vrij zodat je kindje beschermt word tegen allerlei bacterien. In het engels heet het colustrum geloof ik. Ik neem aan dat dat bij jouw niet gebeurd is. Heeft Junah dan niet wat gemist? En gaat Junah uberhaubt niet wat missen als Jessai nog steeds blijft door drinken aan de borst. Want ze zal toch steeds meer drinken neem ik aan.
  zondag 13 juni 2004 @ 11:09:12 #74
82727 klein_spookje
pi_19851977
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:29 schreef Leah het volgende:

[..]

Euhm...hiv kan ook via moedermelk overgebracht worden.... Nou zal het zo'n vaart wel niet lopen, maar toch
Ik zat er gister avond nog aan te denken. Als Mara moedermelk van een andere moeder zou krijgen dan zou ze binnen het uur heel ziek worden en onder de eczeem zitten. Ivm de koemelk, noten enz enz allergie.
Zou dat de leidsters dan heel erg kwalijk nemen eerlijk gezegt

groetjes
pi_19856035
quote:
Op zondag 13 juni 2004 10:36 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik neem aan dat dat bij jouw niet gebeurd is. Heeft Junah dan niet wat gemist?
ik ben tan dan wel niet maar ik heb gehoord dat de samenstelling van de melk wel weer verandert als er een nieuwe baby geboren wordt. dus ipv dat junah wat zou missen, krijgt jessai volgens mij tijdelijk wat extra vette melk binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')