abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2004 @ 14:33:57 #26
16245 CarOnline
met lange O
pi_19292758
Even een klein nootje van deze kant: Ik voel me absoluut niet gekwetst of wat dan ook hoor.
Ik ben een flessemoeder in hart en nieren, en sta volledig achter mijn keuze
Borstvoedende moeders heb ik ook niets tegen en merk weinig van de 'maffia' om het maar zo te zeggen. Maar ik vond het berichtje van Ladywrb zo sneu dat ik daar eventjes op wilde reageren.
Dat is alles
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:12:14 #27
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19293572
Ik wil ook nog even wat aanvullen op mijn voorgaande stukje...
Als flesvoeding niet je persoonlijke keuze was, maar je het moest omdat je geen keuze had (mislukken, medicatie of wat voor een reden) is ook dat niks om je voor te schamen of weet ik veel wat. Ik vind het persoonlijk dat zo'n complex nergens voor nodig is, je hebt pas reden tot een complex als je iets doet om je kind bewust te schaden. En dat doet niemand hier. We hebben allemaal het beste met ons kind voor, en de meeste moeders die bewust voor de fles kiezen hebben daar hele goede redenen voor.
Dat probeerde ik dus te zeggen met voorgaande stukje. Ik vind dat complex-aanpraat gedoe een beetje overtrokken. En als je fles geeft hoef je dat stuk toch helemaal niet te lezen? En als je de borst geeft is het alleen maar leuk om te lezen wat het allemaal doet (of je dat nu met een pak zout leest of niet )
  maandag 24 mei 2004 @ 15:27:40 #28
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19364486
Ik kan me heel goed voorstellen dat moeders die geen borstvoeding (hebben ge)geven zich kunnen opwinden over dat amerikaanse stuk. Ikzelf zou dat ook hebben gedaan in de tijd dat ik Daan de fles gaf. Nu ik borstvoeding geef, merk ik dat ik heel anders tegen 'borstvoedingspropaganda' aankijk dan toen. Nu is het inderdaad een steuntje in de rug, terwijl het bij Daan als een trap na voelde (de borstvoeding heb ik bij hem na een maand opgegeven, nadat ik geopereerd was aan een abces dat zich gevormd had na een borstontsteking, omdat de antibiotica niet aansloegen). Ik vond het zelfs heel erg om op de babymelkblikken/-pakken te lezen dat borstvoeding beter was. En ja, verstandelijk wist ik heus wel dat het onzinnig was om me daarover op te winden, maar het heeft toch een poos geduurd voordat gevoel en verstand overeenstemden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:18:50 #29
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19409365
quote:
Op maandag 24 mei 2004 15:27 schreef Grijs het volgende:
-zie boven-
Dit is trouwens ook de reden dat ik bijv. het filmpje met Judith aan de borst in het borstvoedings-topic heb gezet en niet in het baby-tjes-topic. Ik weet dat ik daar zelf in die tijd niet goed tegen had gekund en het het borstvoedings-topic waarschijnlijk had gemeden.

Nog even wat anders: Ik heb een poos geleden (paar weken) een melkblaar gehad en op die plek is nog steeds een wit plekje (puntje) te zien. Er komt wel melk uit, dus het is geen verstopping, lijkt me. Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_19411741
Ik vond het wel een leuk stukje om te lezen. Ik heb om sommige dingen hartelijk zitten lachen. Maar het heeft me ook wel extra gestimuleerd hoor! Ik vind wel dat je zoiets gewoon moet kunnen plaatsen hier. Het gaat tenslotte over borsvoeding
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_19411748
Oh Grijs, ik heb geen idee wat het zijn kan. Misschien een overblijfseltje nog van de blaar? Dat ie nog niet helemaal weg is?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_19413173
Geen idee Grijs. Maar het duurt lang voordat het helemaal genezen is. Ik liep vaak in t-shirt rond zonder bh om het te luchten. En zo ging het wel aardig snel.

Maar weet iemand hoelang je bv melk in de ijskast kan houden als het net is afgetapt. Ik had volgens mij gelezen dat je het 4 dagen kunt bewaren als de ijskast op goeie temp is.
  woensdag 26 mei 2004 @ 09:20:27 #33
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_19413355
Lewis, als het met gesteriliseerde kolf en fles is afgekolfd en het meteen de koelkast ingaat, kun je het vijf dagen bewaren. (dan moet het wel achterin staan en niet echt onderhevig aan temperatuur schommelingen (leg er een pak melk ofzo voor)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_19414328
Ah ok dank je. Ik heb het dus met gesteriliseerde pomp gedaan en op het werk. Maar vervoer het dus in een speciale tas met 2 koeblokken erin. Ik had namelijk no 2 flessen staan van afgelopen maandag.
pi_19419467
In theorie schijnt 5 dagen te kunnen, maar ik houd zelf twee dagen aan. Ik weet nog steeds niet hoe je bedorven melk nou precies herkent, en ik heb geen zin voor elke kolfbeurt de hele bubs te moeten steriliseren. Voor langer dan twee dagen vries ik het in als ik thuiskom.

anne
  woensdag 26 mei 2004 @ 14:05:21 #36
3011 E.T.
pi_19419676
Zure melk merk je vanzelf. het ruikt zurig en je baby wil het ECHT niet drinken.
Saskia heeft wel vaker melk van vijf dagen oud gedronken en niks aan 't handje (melk die bevroren is geweest heeft ze meer moeite mee.. 't wordt dan een beetje zepig)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:13:38 #37
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19421378
Grijs, ik denk dat het inderdaad nog een overblijfseltje van de melkblaar is, bij mij duurde het ook altijd erg lang voor het weg was, ook al deed het dan geen pijn meer.

En ik snap ook wel wat je bedoelt met je stukje over de BV-propaganda, bij Cheyenne is de BV ook mislukt, maar ik heb wel zoiets, je hoeft je niet te schamen voor de flesvoeding! Dat vind ik zo'n onzin? Maar goed, ik laat mij al jaren geen complex meer aanpraten, door niemand. Misschien dat ik daarom niet goed begrijp dat iemand zich er druk om maakt.
  donderdag 27 mei 2004 @ 14:40:39 #38
3011 E.T.
pi_19446967
Lewis, in de strijd met de fles kwam ik dit nog tegen: http://www.adiri.com
niet goedkoop (al helemaal de verzendkosten niet) maar als je er echt helemaal doorheen zit misschien een ideetje.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 18:37:31 #39
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_19497898
Hier al bijna 2 weken borst crisis.
Misschien dat 1 van jullie kan helpen want zie het ff niet meer zitten.

Mara die weigert de borst iedere keer. In het begin begon het met onrustig drinken loslaten en dan na nog geen uur weer komen.
Ze had dan ook echt honger maar er kwam weinig tot niets meer uit.

Ten eerste door mijn menstruatie het ik iedere maand maar nu ben ik al ruim een week overtijd (niet zwanger) maar ook geen ongi te bekennen. Ook is ze een dagje ziek geweest en door bijvoeding en nieuwe dingen minder trek.

Heb de laatste 2 dagen bv uit de fles gegeven met nutrix en daar was ze tevrede onder. Maar aagezien ik minder kolf dan ze drinkt staat er hele grote druk achter.
Dacht ik koop vast pepti dan kan ik haar daar langzaam aan laten wennen. Ivm de smaak. En inderdaad ze moest het niet hoor. Pfff ze raakte in paniek daarna fles bv ook niet huilen huilen huilen dan de borst zelf als troost? Nee hoor ze bleef huilen dus hup in bed helaas moest ik de bv dus weggooien wat echt aan mijn hart ging.
Ze heeft toen anderhalf uur geslapen.

Heb net al mijn moed bij elkaar geraapt toen ze huilend wakker werd heb in alleen een onderbroek aan met haar op het grote bed gezeten en haar dicht tegen me aan gehouden. En ja warempel ze zocht mijn tepel heb haar wat geholpn en ze dronk niet veel maar ze pakte de borst en nam een paar slokken.

Aangezien ze sinds vannacht ook nog ziek is koorts en onrustig huilerig en hangerig speelt dat ook mee. Dat weet ik allemaal als de beste maar als het dan je eigen kind is is het niet leuk meer.

Kan iemand me helpen. Moet ik haar gewoon steeds proberen aan te leggen, moet ik nu wel of niet kolven, moet ik haar pepti geven om te oefenen voor als het echt op is, moet ik haar extra vocht geven omdat ze koorts heeft of kan ze even met minder zonder uitte drogen.

pff wat een ellende. Alvast bedankt voor het lezen. groetjes en nog een fijn weekend. Joyce
pi_19498562
Daar komen ze weer met het tandjes verhaal. Maar heb je daar al aan gedacht. Dan willen ze toch ook weinig eten. Is maar een gok, maar aangezien ze koorts heeft, huilerig is enzo, dacht ik dus daar aan.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 20:31:45 #41
82727 klein_spookje
pi_19500560
bedankt lewis,

Heb ik ook al aangedacht en die krengen zitten inderdaad al een maand ofzo dwars dus van mij mogen ze nu wel eens doorzetten hoor.

Het is ongelooflijk ze heeft 2 uur geslapen en werd net wakker ligt u in de box en ze is super vrolijk. Kinderen pfff het is het mooiste maar tegelijktijd met dat mooie word ook je grootst zorg geboren..

Was helemaal blij net ze heeft gedronken en best wel wat geen hele voeding maar toch het gaat de goede kant op. hoop ik.
pi_19505405
I will keep my fingers crossed
  zondag 30 mei 2004 @ 10:09:24 #43
82727 klein_spookje
pi_19508139
Zo we zijn een nachtje verder en heb gister avond als nog een berichtje geplaatst bij het bv forum en er kwamen nu wat meer reacties waar ik wat aan had. Alle hulp is welkom.

Vannacht heeft ze ook heerlijk en paar keer gedronken en vanmorgen ook. Nu ligt ze lekker in haar bedje.
De koorts komt en gaat vannacht voelde ze lekker aan maar vanmorgen was ze weer erg warm na de borst zakte het weer.

het fijne is dat ik nu na anderhalf uur ook voell dat mijn borsten weer melk maken. Dus hoop dat het door zet en dat ze genoeg krijgt.

groetjes
pi_19508373
Wat heb je eraan gedaan dan Klein Spookje ? Heb je haar gewoon meer aangelegt ofzo.
  zondag 30 mei 2004 @ 19:11:36 #45
82727 klein_spookje
pi_19518164
Hoi lewis,

Ik heb Mara ieder uur aangelegt en als ze tussendoor piepte of onrustig was ook aanleggen. Gister heeft ze in 3 en een half uur tijd 7 keer gedronken. Vannacht 4 keer het is ff vermoeiend maar het moet gewoon weer op gang kunnen komen.

Net zijn we bij de dokter geweest en ze heeft een lichte keel en oor ontsteking van daar de koorts enz.
Voor mij een geruststelling dat ik weet wat het is en we kunnen er wat aan doen.

Ze heeft een kuurtje en gaat straks lekker haar bedje in. Verder een hele wastlijst met ditje en datjes.

Ze wilde net ook weer een beetje sap drinken dus kan ik straks kolven als ze in bed lig hopen op extra voorraad.

Hoe gaat het met jou?
pi_19518333
Ach het is veel werk weer elk uur, maar dat heb je er graag voor over als je het leuk vindt om bv te geven. En inderdaad wel fijn dat je nu weet waarom ze niet zo lekker was. Nou ja beterschap maar voor Mara.

Bij ons prima. Ik heb heel veel opgespaard de afgelopen maand, en met het kolven op het werk heb ik toch ook bijna 2 voedingen bij elkaar. s'Morgens kolf ik ook altijd 1 borst af (en dat doe ik al sinds half april, dus vandaar de grote voorraad), dus dat alles bij elkaar levert zo'n 450ml op.

Ik begin nu toch wel te merken dat hij wat hongeriger is. En volgens mij is dit omdat ie wel wat stevigers kan gebruiken in zijn maagje. Ik denk dat ik morgen ga beginnen met een groente hapje.
  zondag 30 mei 2004 @ 21:20:16 #47
82727 klein_spookje
pi_19520727
ooo spannend hoor zo een eerste hapje ik kreeg Mara haar eerste hapje zo terug met een hoop gespetter, gehoest en gekokhals.

Ik heb het er inderdaad voor over om haar bv te blijven geven.

Wauw wat lekker dat je zo veel kolft zeg.

Ik heb ook vanaf het beging gekolft en had zo een grote voorraad dat ik het kolven ben gaan afbouwen en toen bleek dat Mara een koemelkallergie had en ik dus een dieet moest volgen en zij de melk die ik had niet meer mocht was het crisis hier.

Nu heb ik voor 1 dag voeding in de vriezer en kolf 2 voedingen als ik werk. Er zit daardoor wel veel druk achter het kolven maar ja ik weet waar ik het voor doe en ga stug door.

groetjes
  vrijdag 11 juni 2004 @ 22:42:36 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_19823376
Hoe gaat het nu met alle borstvoedingsmama's?

E.T., hoe loopt het nu, nu je weer aan het werk bent? Is het een beetje te doen?
Lewis & Klein_spookje, bij jullie ook nog alles goed?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 23:01:12 #49
3011 E.T.
pi_19823858
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 22:42 schreef livelink het volgende:
Hoe gaat het nu met alle borstvoedingsmama's?

E.T., hoe loopt het nu, nu je weer aan het werk bent? Is het een beetje te doen?
Lewis & Klein_spookje, bij jullie ook nog alles goed?
Gaat eigenlijk hartstikke goed. Ik kolf op een werkdag net niet genoeg om een volledige dag kdv te overbruggen, maar kinderen krijgen meer uit de borst dan dat je kolvend kunt, dus dat is vrij logisch te verklaren. Ik heb sinds vandaag Syntocinon neusspray en heb daardoor voor m'n gevoel wel ietsjes meer gekolfd. (al voel ik tijdens het kolven niet echt verschil, ik voel geen extra tsr zeg maar). De avonden voor ik moet werken kolf ik het restantje erbij. (gaat meestal maar om 50cc ofzo)

Ik heb mijn chef vandaag even de wettekst doorgemaild over het voedingsrecht in Nederland. Omdat Saskia nog niet echt geweldig uit de fles drinkt wil ik wat eerder weg van mijn werk zodat ze dan bij mij kan drinken. Ik ben op m'n werk ongeveer een uur kwijt aan kolven (2x) en ik ga zo'n half uur a drie kwartier eerder weg 's middags. (ik heb recht op 2 uur voedingstijd). Nou wil ik ook weer niet het onderste uit de kan halen.. Maar mijn chef had hier dus nog nooit van gehoord, die leefde in de veronderstelling dat het kolven tijdens werktijd een gunst was (net zoals roken onder werktijd). En ook uitgelegd dat als ik niet eerder weg zou gaan, dat ik dan op drie keer kolven per dag uitkom en dat dat dus per saldo niet zoveel uit zou maken.

En ik moet me dan af en toe wel even over het 'koe-gevoel' heenzetten hoor. Zit je in je kamertje met je kolf..
Maar ja, krantje erbij, koppie thee erbij, foto's van Saskia erbij..

Gelukkig neemt Saskia op een werkdag toch wat ze nodig heeft en heeft ze niet de behoefte om schade in te halen bij mij. Alleen komt ze na een werkdag ipv 6 uur 's morgens dan meestal om 4 uur. (dus toch iets in te halen)

Maar ik ben echt blij dat 't zo loopt nu.

Lewis, ben ik idd ook wel benieuwd naar. Hoe gaat 't met Joshua en z'n haat-liefde verhouding met de fles?

Klein_spookje zie ik af en toe wel op 't bv-forum voorbij fietsen Volgens mij ging 't wel weer redelijk
  vrijdag 11 juni 2004 @ 23:12:00 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_19824104
Fijn dat het zo goed gaat, E.T.
Het is maar goed dat dat kolven allemaal wettelijk is vastgelegd, anders zouden een heleboel bazen er toch moeilijk over gaan doen, vrees ik.
Het hoofd van onze afdeling Personeelszaken is zelf dik in de 50 en die vindt het allemaal complete onzin, maar gelukkig heeft hij er niet zoveel van te vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')