abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:54:48 #276
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21179331
Is het weer beter gegeaan vandaag Sjeen?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:32:37 #277
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21180393
Als ik zo lees denk ik dat een probleem inderdaad ook zit bij het 'de eerste' hebben. Ik vind het zo mutserig klinken dus ik zeg het wel met enige voorzichtigheid. Maar als ik zo lees, anderhalf uur bezig zijn met een BV, dat heb ik hier ook wel eens (nog steeds), maar dat hoort er gewoon bij. Ik kijk daar niet meer van op. Bij de eerste moest alles goed gaan en ieder afwijkend gedrag zag ik als iets 'vreemds'.

Inmiddels kijk ik daar niet meer zo van op, ik laat alles zijn beloop gaan en dan komt het vanzelf goed. Sinds dat Junah een week of zes is slaapt ze de nachten door. Maar er zitten wel eens nachten bij dat ze ineens weer tig keer wakker is. Vroeger had ik me daar druk om gemaakt met als gevolg dat het allemaal nog verder in de soep draaide.
Nu denk ik 'ach komt wel weer goed en waarempel, een paar dagen later zit ze weer op een normaal ritme.

Eén ding weet je zeker bij kinderen: je weet nooit iets zeker
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:37:07 #278
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21180528
Tan, wat bemoedigend

Maar ik weet ook wel dat het aan de onzekerheid ligt, je kan er alleen zo weinig aan doen!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 15:03:19 #279
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21181323
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 14:37 schreef Luchtbel het volgende:
Tan, wat bemoedigend

Maar ik weet ook wel dat het aan de onzekerheid ligt, je kan er alleen zo weinig aan doen!
helemaal niets, en het erge is.... het blijft!

Bij Cheyenne ben ik nog steeds bang dat ik van alles verkeerd doe, weet ik niet hoe ik bepaalde dingen aan moet pakken. Ik ben wel makkelijker geworden, maar bij de oudste blijft alles nieuw.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 augustus 2004 @ 15:09:50 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21181504
Isa heeft gisteren om elf uur de laatste voeding gehad en kwam vervolgens om half zes pas weer. Daarna om kwart voor tien en nu net om een uur. Ze is geloof ik zelf het aantal voedingen aan het minderen...

Nu zit er een poepluier aan te komen geloof ik, ze is wat huilerig en trekt met haar beentjes. De windjes die ze laat, spreken voor zich. Ik heb haar met haar buikje op mijn buik gelegd. Nu slaapt ze weer...

Tan, ik geloof zelf eigenlijk ook wel dat het zich allemaal wel regelt. Maar als je dan van de wijkverpleegkundige gezegd krijgt dat ze eigenlijk niet voor voeden op verzoek is. Want dan kan mama niet eens meer even douchen Of zoals het Cb bij Luchtbel, die zeggen dat een voeding hooguit een half uur mag duren... Dat maakt je dus onzeker.

Knuffels
Sjeen
Isa is vandaag 4 weken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 15:14:02 #281
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21181604
Klopt, de meeste onzekerheden heb ik me aan laten praten.

Ik gooi er nog even een schepje bovenop :Voeden op verzoek is wel het beste. In landen waar ze geen klok hebben loopt BV in de regel met de minste problemen is mij verteld en dat geloof ik graag!

Of het voor mama's het handigst is laat ik in het midden Kinderen zijn überhaupt voor mama's niet zo handig. Maar ze zijn wel zo vreselijk lief
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 augustus 2004 @ 15:41:28 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21182447
Ik voed in principe ook op verzoek. Soms probeer ik wel een beetje te schuiven met een voeding als het me zo uitkomt, maar da's niet eens dagelijks. Deze week gaan we beginnen met flesje gekolfde melk, zodat ik binnenkort even naar de kapper kan (knippen en verven) zonder in de stress te zitten. En pappie vind het nu al leuk dat hij ook eens kan voeden.

Sjeen ziet het vandaag wel weer zitten...
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:45:36 #283
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21186013
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 15:03 schreef Tan het volgende:

[..]

helemaal niets, en het erge is.... het blijft!
Hallo het wordt er niet bemoedigender op zo

Jolie heeft overigens weer wat nieuws, terwijl ze op m'n tepel sabbelt steekt ze d'r wijsvinger in d'r mond en gaat dan ineens drinken......... I rest my case
pi_21186186
Amber "verdrinkt" af en toe in de bv zoals Peter het zo mooi weet te omschrijven Als het lang duurt voordat ze komt staat de borst die aan de beurt is op knappen Vervolgens loopt de bv er zo uit (lees: spuit) (ook als ze gewoon op tijd komt, kan ze de stroom niet aan )
Is hier iets aan te doen? of is dit normaal?
pi_21186304
Hoi LadyS, Ik heb zelf (nog) geen ervaring met bv maar ben me wel aan het 'inlezen', in het boek stond dat het heel normaal is dat het kindje zich verslikt of dat de melk zo heftig spuit dat het eventjes teveel is. Tip was om de eerste melk dan even af te kolven (met de hand) zodat de ergste 'druk' ervanaf is.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:57:21 #286
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21186312
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 17:51 schreef LadyS het volgende:
Amber "verdrinkt" af en toe in de bv zoals Peter het zo mooi weet te omschrijven Als het lang duurt voordat ze komt staat de borst die aan de beurt is op knappen Vervolgens loopt de bv er zo uit (lees: spuit) (ook als ze gewoon op tijd komt, kan ze de stroom niet aan )
Is hier iets aan te doen? of is dit normaal?
Een paar tips:
- voor je Amber aanlegt even een beetje kolven, met kolf of met de hand, dat haalt de eerst druk eraf zeg maar.
- Probeer Amber eens te voeden terwijl jij op je rug ligt en Amber op jouw buik. Dan moet ze tegen de zwaartekracht in drinken. Dat schijnt ook te helpen.

Succes!
Sjeen
pi_21186578
tnx allen

poemojn, zo een beetje alle "symptomen" zijn hier van toepassing.. dus ik ga zeker proberen haar in een andere houding te voeden..
Met dat kolven: maakt het niet uit voor de melkproductie? niet dat ik dan nóg meer aan ga maken? (ook al kolf je een klein beetje)
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 19:05:42 #289
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21188062
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 17:45 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Hallo het wordt er niet bemoedigender op zo
Och valt mee Want: het went
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 augustus 2004 @ 20:15:53 #290
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21189839
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 18:08 schreef LadyS het volgende:
tnx allen

poemojn, zo een beetje alle "symptomen" zijn hier van toepassing.. dus ik ga zeker proberen haar in een andere houding te voeden..
Met dat kolven: maakt het niet uit voor de melkproductie? niet dat ik dan nóg meer aan ga maken? (ook al kolf je een klein beetje)
Het gaat echt alleen maar om even de druk ervan af te halen, niet echt gaan kolven...
pi_21193283
LadyS, dat gaat zich vanzelf aanpassen. Ik heb ook echt weken met lekkende borsten rondgelopen. En mijn bed was echt elke nacht een zwembadje, ik heb er toen heel wat handdoeken heen gejast
  woensdag 11 augustus 2004 @ 09:32:31 #292
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21200651
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:24 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
LadyS, dat gaat zich vanzelf aanpassen. Ik heb ook echt weken met lekkende borsten rondgelopen. En mijn bed was echt elke nacht een zwembadje, ik heb er toen heel wat handdoeken heen gejast
Klinkt bekend
pi_21200814
Hier lekt het al heel erg en er heeft nog niemand aan gezeten
pi_21202232
Oops Anitra Dan zou ik zo zeggen sterkte als de baby er eenmaal is
pi_21202270
Ik hoop maar dat het zich aan gaat passen dan Hoe lang duurde dat bij jou Lewis?
  woensdag 11 augustus 2004 @ 12:31:18 #296
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21204095
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 15:41 schreef Sjeen het volgende:
Ik voed in principe ook op verzoek. Soms probeer ik wel een beetje te schuiven met een voeding als het me zo uitkomt, maar da's niet eens dagelijks. Deze week gaan we beginnen met flesje gekolfde melk, zodat ik binnenkort even naar de kapper kan (knippen en verven) zonder in de stress te zitten. En pappie vind het nu al leuk dat hij ook eens kan voeden.

Sjeen ziet het vandaag wel weer zitten...
Let maar op, pappie heeft de tijd van zijn leven als hij straks een paar uurtjes alleen is met Isa. Het mannetje heeft zo enorm genoten van Léon toen ik een tijdje terug voor het eerst alleen weg was. (toevallig ook naar de kapper)
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 augustus 2004 @ 13:38:50 #297
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21232933
hellup... Toen Isa in het ziekenhuis lag, ging het kolven prima. Nu krijg ik met pijn en moeite 10 cc gekolfd, heb het idee dat de toeschietreflex een beetje achterblijft. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Moet het soms gewoon weer op gang komen? De borstvoeding zelf loopt perfect en Isa drinkt evengoed uit een flesje als aan de borst.

Knuffels
Sjeen
pi_21233050
er schijnt een neusspray te zijn met oxytocine erin die de toeschietreflex stimuleert. verder kan 't helpen om naar een foto van Isa te kijken terwijl je kolft.
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 augustus 2004 @ 13:47:08 #299
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21233132
Hmmm, ik had Isa zelf voor me liggen en zelfs d'r wééééh hielp niet. Misschien moet het gewoon weer op gang komen. Ik herinner me dat het de eerste twee dagen ook niet echt liep de vorige keer. En zo'n lief klein meisje aan je borst is natuurlijk veeeeeel leuker dan een kolf...
  donderdag 12 augustus 2004 @ 13:55:25 #300
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_21233333
Sjeen, je kan bij je huisarts Syntocinon vragen. Dat is de neusspray waar bixis het over heeft. Meestal geven ze dit gewoon telefonisch.
Het is hetzelfde hormoon dat vrijkomt als wat je zelf maakt en verder helemaal onschuldig.

Hier heb ik soms ook heel veel moeite met de TSR als ik ongesteld moet worden. En dan helpt een huilende Saskia voor me ook niet meer. Je wordt gefrustreerd... Een snufje van dat spul en alles gaat als een trein! (ik gebruik het ook bij het kolven op m'n werk als 't niet wil en als 't wel wil om een 2e tsr te krijgen, die toch nog voor zo'n 20 a 30cc meer zorgt )

het flesje is maar een maand houdbaar, handig om meteen een herhaalrecept te vragen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')