Luchtbel, de eerste weken was ik met Myrthe sowieso elke keer een uur kwijt: borst 1 20-30 min, luier verschonen, borst 2 10-30 minuten, en dan nog wat sabbelen en in slaap vallen.. dat schijnt toch echt normaal te zijn bij pasgeboren babies (en zij is 's avonds trouwens lastiger daarmee dan 's nachts en 'smorgens, misschien heeft Jolie ook zo'n soort dagritme?). Bedoelt jouw wijkverpleegkundige die 30 minuten echt in totaal?
Als jij gespannen bent kan dat de bv idd lastiger maken ja, en dan kan het langer duren voor je een toeschietreflex krijgt (en dat kan ook voor een opstandige baby zorgen). Kun je niet een kwartier/half uur tevoren rustig gaan zitten, muziekje/boekje/film/laptop erbij om te ontspannen en dan proberen te voeden? Drinken, chocolaatjes, alles binnen handbereik
van chocola worden babies ook gelukkiger, gisteren gelezen
.. als het goed gaat lijkt het me toch makkelijker dan kolven + flesje geven..
Eten je huisgenoot en jij trouwens samen warm? Dan kan zij misschien een tijdje koken?
Ik heb Myrthe op een kussen liggen en zet m'n bord dan vaak ook op dat kussen zodat ik met 1 hand kan eten en met 1 hand Myrthe voeden; zij wil nl gewoonlijk gevoed worden als het avondeten klaar is. Dat gaat prima zolang je geen soep oid eet en niet knoeit.
![]()
En je eten wordt dan niet koud..