abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21111995
Luchtbel, de eerste weken was ik met Myrthe sowieso elke keer een uur kwijt: borst 1 20-30 min, luier verschonen, borst 2 10-30 minuten, en dan nog wat sabbelen en in slaap vallen.. dat schijnt toch echt normaal te zijn bij pasgeboren babies (en zij is 's avonds trouwens lastiger daarmee dan 's nachts en 'smorgens, misschien heeft Jolie ook zo'n soort dagritme?). Bedoelt jouw wijkverpleegkundige die 30 minuten echt in totaal?
Als jij gespannen bent kan dat de bv idd lastiger maken ja, en dan kan het langer duren voor je een toeschietreflex krijgt (en dat kan ook voor een opstandige baby zorgen). Kun je niet een kwartier/half uur tevoren rustig gaan zitten, muziekje/boekje/film/laptop erbij om te ontspannen en dan proberen te voeden? Drinken, chocolaatjes, alles binnen handbereik van chocola worden babies ook gelukkiger, gisteren gelezen .. als het goed gaat lijkt het me toch makkelijker dan kolven + flesje geven..

Eten je huisgenoot en jij trouwens samen warm? Dan kan zij misschien een tijdje koken?
Ik heb Myrthe op een kussen liggen en zet m'n bord dan vaak ook op dat kussen zodat ik met 1 hand kan eten en met 1 hand Myrthe voeden; zij wil nl gewoonlijk gevoed worden als het avondeten klaar is. Dat gaat prima zolang je geen soep oid eet en niet knoeit. En je eten wordt dan niet koud..
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:21:30 #252
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21112112
Jah dat bedoeld ze echt en ze heeft er ook gelijk in.....als Jolie langer bezig blijft dan wordt ze echt paars van woede en daarna krijgt ze helemaal niks meer binnen, geen borst, geen flesje. En dan krijg ik hetzelfde als vorige week een suf kind.....Ik heb echt alles geprobeerd inmiddels, rustig douchen van te voren, Jolietje in bad van te voren, Jolie net uit bed, eerst verschonen, daarna verschonen er is gewoon geen pijl aan op te trekken. De ene keer doet ze het de andere keer doet ze niks...ik probeer het nog een week denk ik, anders geef ik het echt op, als ik geen verbetering zie. Met het kolven wordt echt alle energie uit me gezogen
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 13:03:05 #253
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_21117771
Luchtbel, geen wonder dat het je zoveel energie kost... dat ligt niet alleen aan het kolven, je moet wel eten meis!
BV vraagt 500 cal per dag extra van je, en als jij niet eet neemt dat al snel enorm veel energie bij je weg.
Kun je niet eten, of gun je jezelf er de tijd niet voor?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 augustus 2004 @ 16:38:25 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21121631
Luchtbel, dat van die 30 minuten, dat redde ik in het begin echt niet. Net als poemojn was ik zeker een uur kwijt, ene kant, verschonen, nog eens aanleggen of andere kant. Dat heeft absoluut z'n tijd nodig. Nu gaat het allemaal een stukje sneller, alhoewel Isa ook inderdaad een soort ritme heeft van snelle voedingen en langere voedingen. 's avonds is het trouwens ook zo dat doordat je zelf vermoeider bent, je melkproductie ook minder is. Daardoor duurt een voeding dan weer langer.

En Leah heeft gelijk, je moet goed voor jezelf zorgen hoor. Borstvoeding geven kost best veel energie, dus moet je goed eten. (Hoor wie het zegt, ik ben momenteel ook een slechte eter).

Verder kan ik me voorstellen dat je je niet echt goed kunt ontspannen (door alles wat je hebt meegemaakt), dit moet je niet zien als een tekortkoming van jou kant meis. Maar probeer wel of je een manier vind waarop je jezelf kunt ontspannen. Niet eens zozeer voor de borstvoeding, maar juist ook voor jezelf.

Luchtbel, je bent de allerliefste en allerbeste mama die Jolie zich maar kan wensen!!!

Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 18:40:52 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21123961
Sjeen niet doen

Ik probeer wel tot rust te komen en te eten maar het gaat gewoon niet. Ik zie het toch echt als een tekortkoming van mezelf. Het ligt echt hieraan, want vanmiddag heb ik een uur met haar geslapen en toen pakte ze weer....en de rest van de tijd weer helemaal niet. Ik ga nog volhouden!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 20:06:29 #256
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_21125513
Veel drinken Luchtbel, en probeer wat soep enzo naar binnen te krijgen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 8 augustus 2004 @ 09:56:18 #257
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21127417
Hč potver Luchtbel, dat is niet leuk! Ik wou dat ik je kon helpen! Waar komt die spanning vandaan? Het feit dat het allemaal niet lukt? Of omdat je het allemaal alleen moet doen?

Het is geen tekortkoming van jezelf! Dat moet je echt niet denken. Het is de situatie, maar daar kan jij toch niets aan doen? Je moet het echt niet bij jezelf zoeken, daar word je alleen maar onzeker van. Bij Cheyenne wilde de BV ook niet lukken, maar ze dronk wel (afgekolfde melk) uit een flesje. In het begin dacht ik ook dat het aan mij lag, want ze wilde gewoon niet pakken aan de tepel. Maar inmiddels weet ik wel dat het niet aan mij heeft gelegen. Bij Chinook en de daaropvolgende kinderen deed ik niks anders en bij hen lukte de BV wél!

Bij Chinook had ik veel meer spanning (slecht lopende relatie enz.) en bij haar liep de BV gigantisch goed. Eten kon ik toen ook niet, ik viel alleen maar af. Op het laatst woog ik 53 kilo (is met 1.78 m niet echt veel ) Toch lukte de BV wel... ze groeide goed, had geen honger (alleen was er van mezelf niet veel meer over, en dat is ook niet goed, dus je moet wel eten hoor meis)

Kortom: het ligt niet aan jou, hoewel die spanning natuurlijk niet leuk is. Ws. heeft Jolie gewoon moeite met toehappen als ze niet helemaal fit is/ in d'r hum/ enz.
  zondag 8 augustus 2004 @ 11:26:24 #258
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21128310
Lieve Luchtbel, zoals je je voelt vind ik heel normaal. Het is potver ook niet niks om in je eentje zo'n kleintje te hebben. Je verdient dan ook mijn allerdiepste respect.
En laat die traantjes maar lekker gaan hoor. Je bent echt niet raar.
En nu ga ik even streng zijn, het is geen tekortkoming ben je nou gek geworden!?
Tel even alles bij elkaar op:
- je hebt een traumatische bevalling achter de rug
- je staat er grotendeels alleen voor
- het is je eerste kindje
Dan is het toch niet gek dat je het even niet meer ziet zitten? Oké, zo'n kleintje voelt wanneer jij gestressed bent of iets dergelijks. Maar het is allemaal maar relatief Luchtbelleke.
Je moet juist trots zijn op jezelf en wat jij gepresteerd hebt en nog steeds presteert.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar zondag 8 augustus 2004 @ 15:40:17 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21132831
Heel goed gezegd Dutchie, je hebt volkomen gelijk!
pi_21139788
Ja ik ben het ook eens met Dutchie hoor Luchtbel.

Maar ik had dus ook geen honger in het begin.
Wat ik at en dat werd me ook aangeraden was bananen. Drinkyoghurt en gewoon enorm veel drinken. Oh ja en pasta is goed. Dus die kun je ook in snel klaar zakjes krijgen.
En ik heb me ook suf gegeten in chocolade. Tja moest toch wat, en toen begon zo langzamerhand de trek in eten ook wel weer te komen.

En meis, het zal allemaal niet meevallen om het allemaal alleen te doen. Petje af voor je
pi_21140547
Heeft iedereen de eerste dagen/weken geen trek in eten? Had ik nl ook niet.. :-)
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:44:58 #262
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21140651
Thanks voor de lieve reacties.
Vanmorgen ging het weer helemaal goed. Eerst een beetje water gedronken, ze was helemaal aan het zweten van het poepen en het was al warm binnen. Toen aangelegd en ze dronk meteen en viel daarna weer in slaap. Maar vanmiddag lukte het weer niet en tot nu toe s avonds ook niet...maar misschien straks als het koeler is.

Ik vind het heel jammer dat het zo gaat, helemaal omdat ze er zelf zo relaxed van wordt, ze is behoorlijk pittig, het doet d'r zo goed om zo te kunnen ontspannen. Morgenochtend ga ik naar de huisarts, misschien dat daar nog wat uit komt.

Allemaal bedankt voor de reacties en de tips!
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:45:58 #263
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21140674
Ik dus niet Poemojn, heb ook buikgriep sinds de bevalling....jottum...
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:17:30 #264
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_21141430
Luchtbel, misschien is het handig om contact op te nemen met een lactatiekundige. (weet niet of poemojn dit al had geopperd, die zie ik er ook wel voor aan )
Misschien is een telefoontje genoeg.
Anders even navragen bij je ziektekostenverzekering of een heel consult vergoed wordt en vragen of een lactatiekundige even bij je langs kan komen. (als het niet vergoed wordt, kost het (meen ik) zo'n 50 euro).
http://www.nvl.borstvoeding.nl/
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:22:50 #265
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21141568
Die tip had ik wel gehad ET, maar toch bedankt.
Ik krijg alleen niks vergoed, helaas.
Ik wacht het nog ff af.
pi_21141751
ET, wij betaalden 50 p/u en er komen ook nog reiskosten overheen. De lactatiekundige was 1,25 uur geweest, totaal kosten toen 72,50 euro. Dus nu moet Myrthe nog mooi een paar maandjes bij mij drinken wil het goedkoper zijn dan flesvoeding. Maar sommige cb's hebben ook een lactatiekundige in dienst, misschien hoef je zelf dan niets/minder te betalen?
pi_21141789
Misschien kan de Icare je helpen Luchtbel? Die doen best wel veel geloof ik

edit:
http://www.icare.nl//index.cfm?pid=1226

Moet je wel lid voor worden, maar dat is niet duur en je kan van veel dingen gebruik maken
* LadyS is ook lid

[ Bericht 70% gewijzigd door LadyS op 08-08-2004 22:36:43 ]
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:42:32 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_21142070
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:29 schreef poemojn het volgende:
ET, wij betaalden 50 p/u en er komen ook nog reiskosten overheen. De lactatiekundige was 1,25 uur geweest, totaal kosten toen 72,50 euro. Dus nu moet Myrthe nog mooi een paar maandjes bij mij drinken wil het goedkoper zijn dan flesvoeding. Maar sommige cb's hebben ook een lactatiekundige in dienst, misschien hoef je zelf dan niets/minder te betalen?
ow, ok..
ik wist 't niet zo goed.. Ik heb 1 keer op 't punt gestaan, maar de dag daarna was alles harstikke goed (en de dagen daarna ook), heb ze dus nog nooit nodig gehad.

De tip van ladyS vind ik ook wel een goede, Icare is geloof ik toch de thuiszorg-instelling bij jullie?
Of idd, via het CB, zoals poemojn zegt. Sommige ziekenhuizen hebben ook lactatiekundigen in dienst. (hoewel ik wel heel goed snap dat je er niet zo happig op bent om op de afdeling rond te lopen waar de bevalling ook is geweest )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_21142277
De eerste 6 weken zeker weinig trek gehad. Daarom wilde Joshua ook meer drinken en misschien wel langer. Als je niet eet en drinkt dan zit er ook te weinig aan voedingsstoffen in de melk.
Maar wat ze bij mij toch echt zeiden is koolhydraten eten. Dus bananen. En veel water. Echt dan heb je al een groot begin gemaakt.
pi_21159424
Luchtbel misschien kun je nog iets met deze tips:
FAQ Ouders Online
quote:
Zorg ervoor dat u de borst in ieder geval zo ontspannen mogelijk aanbiedt. En waak ervoor dat u uw kind niet dwingt: dat lukt toch niet en hij zal eerder een hekel aan de borst krijgen dan dat hij de borst als een prettige plek voor voedingen zal zien.

U kunt proberen of de baby wil drinken als hij bijna slaapt. Of als hij nog wat slaperig is na een dutje of in de ochtend. Ook het aanbieden van de borst op andere eet- en drink-momenten is 'een keuzemogelijkheid op de menukaart'.

Soms komen baby's weer op het idee bij hun moeder te drinken wanneer ze veel huid-op-huid contact hebben, bijvoorbeeld onder de douche of in bad.

Zorg ervoor dat u niet net gekolfd heeft: een vollere borst drinkt makkelijker en zal sneller geaccepteerd worden dan een lege borst.

Zien drinken doet drinken. Dus als u andere borstvoedende moeders kent, dan kan het soms helpen om een middagje samen door te brengen waarbij de andere moeder haar kindje gewoon voedt.
Het kan zijn dat uw kind erdoor aangestoken wordt en weer aan de borst wil (op het moment zelf, of misschien wat later).
  maandag 9 augustus 2004 @ 18:25:28 #271
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21159933
Icare kan me helaas niet verder helpen. Heb ik al bekeken. Ik hou namelijk van Icare, superservice. Ook met de verpleegkundige die iedere keer langskomt. En dat voor maar 12,50 per jaar
Ga morgen naar het CB om d'r te wegen, misschien dat ze daar nog kunnen helpen.

Poemojn, Jolie slaapt veel bij mij in bed en overdag liggen we ook even, half naakt maar dat helpt niet. En LadyS en Amber hebben d'r ook niet anagestoken afgelopen vrijdag, helaas....maar wel bedankt voor de info!
  Licht Ontvlambaar maandag 9 augustus 2004 @ 22:23:49 #272
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21165516
Vandaag had Isa zin om mama te pesten... Ze kwam om drie uur en dronk vrij kort om in slaap te vallen. Luier gewisseld en weer aangelegd, kort gedronken, geen animo meer. In de box gelegd, na tien minuten krijsen en smakken. Weer aangelegd, opnieuw na kort drinken in slaap gevallen. Om na een paar minuutjes weer opnieuw te gaan huilen, alsof ik haar iets afgenomen had. Ben al met al anderhalf uur bezig geweest. Helemaal gefrustreerd en erg blij dat pappie thuis kwam om haar even van me over te nemen.

Achteraf gezien heeft het aan mij gelegen. Ik had net voor ik haar ging voeden een bericht gekregen dat noagl door mijn hoofd speelde, waardoor ik dus niet ontspannen was. Tel daar de warmte bij op, waardoor ikzelf ook nog oververhit raakte en voila Isa overstuur.

Gelukkig zijn de afgelopen twee voedingen wel goed gegaan.

Sjeen
weet ook af en toe niet of ze het wel goed doet...
pi_21175118
Tja het valt ook niet mee hoor om bv te geven aan je baby. Alles wat erbij komt kijken om het uiteindelijk goed te kunnen doen. Plus het is je eerste kindje dus echt ontspannen ben je zelf ook niet aangezien je toch alles goed probeert te doen.

Dit is mijn eigen ervaring. En ik kan me dan ook best heel goed voorstellen hoe jij je moet voelen Sjeen of Luchtbel. Het zou een hoop helpen als baby zouden kunnen praten. Dan wist je precies wat je moest doen. Ik heb zelf ook verschrikkelijk lopen klooien in het begin. Soms denk je oh ja nu hebben we de slag te pakken, en dan gaat er zo weer wat mis.

Eigenlijk weet ik niet goed wat ik ermee wil zeggen. Maar ik begrijp de frustraties in ieder geval heel goed.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:58:01 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21175392
Je verwoord precies mijn gevoel lewis, konden ze maar praten... of konden wij maar gedachtenlezen, dat zou het een stuk eenvoudiger maken
pi_21178847
Sjeen, dat is gewoon puur de onzekerheid die je hebt als moeder met je eerste kindje. Ik heb hier echt al geregeld gelezen van moeders die meerdere kinderen hebben dat ze wilden dat ze niet zo onzeker waren geweest met hun eerste kindje, want met de tweede ging het zoveel makkelijker en relaxter.

En het duurt ook echt niet lang hoor voordat je door krijgt wat Isa nou wil en waarom ze nou huilt.
Die eerste weken zijn gewoon dood vermoeiend en zwaar, en dan heb je weinig geduld. En alles wat er dan fout gaat maakt je onzeker.

Joshua had heel erg veel krampjes in het begin en dat gemengd met niet goed aanleggen, bracht dus een huilbaby voor 6 weken. Ik heb fouten gemaakt en ervan geleerd. Het was ook echt heel zielig om hem zo te zien huilen en gewoon niet veel te kunnen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')