Witte Koolquote:Op maandag 17 mei 2004 09:42 schreef shmoopy het volgende:
Wat heb je er allemaal nog meer ingedaan, Piet?
Klopt, bij zuurkool is het een melkzuurgisting, wat in het vat zit kan dus wel degelijk verzuren.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 08:31 schreef DzjieDub het volgende:
[onwetend]dat klinkt een beetje als instant zuurkool.[/onwetend] Alhoewel bij zuurkool de zuurte komt door bacteriën en niet door azijn, natuurlijk.
Dan is de spanning van de cellen af, je trekt er vocht uit, en de witte kool stukjes zijn minder hard, en doordat de cellen gedeeltelijk kapot zijn, kan de azijn en andere smaakmakers er goed intrekken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:59 schreef Roelenzow het volgende:
ennuh waarom zou je de cellen osmotisch kapot WILLEN maken.
(maw lul niet alleen moeilijk maar leg mij ook eens uit wat je er aan hebt)
jaquote:Op woensdag 26 mei 2004 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan je de kool niet beter eerst met zout en suiker en wat azijn behandelen, en een tijdje laten staan, dan uitknijpen en dan pas de dressing gaan maken?
nee, gaat niet werken zoals suiker vrees ik, en dat beetje suiker wat je hierbij gebruikt, als je het omrekend per portie is minimaalquote:Op dinsdag 1 juni 2004 01:53 schreef nein het volgende:
uhm, aangezien ik op dieet ben, en geen suiker eet...zou ik dit ook kunnen maken met wat druppels (vloeibare) zoetstof? Lijkt me wel erg lekker namelijk! Of gaan de cellen dan niet kapot ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |