Ik wilde er geen levenstijl van maken eigenlijkquote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:38 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Lifestyle is hier meer iets voor, denk ik zo...
Even uit de forumbeschrijving van LIF gejat:quote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:39 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ik wilde er geen levenstijl van maken eigenlijk![]()
oo my GODDDDDDD!!! *insert paniek smiley*quote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:41 schreef LostFormat het volgende:
Dat is echt heel kut. Ik heb ook eens zoiets gehad. Liep ik met een bult op m'n oog ten grote van een pingpongbal. UIteindelijk na een antibioticakuur en opensnijden van die bult was het zo weer voorbij.
Dronderquote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:46 schreef schatje het volgende:
Ijspaleis erop donderen ofzo.
Zeg je abonnement op Oog op...quote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:37 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik loop nu al 2 dagen met een onstoken ooglid
lijkt net of ik op men oog geslagen ben![]()
wat kun je hier nou aan doen?
Bron: http://www.gezondheidsnet.nl/display.php?categoryID=1160quote:Strontje
Een strontje is een ontsteking van een talgkliertje of een zweetkliertje aan de rand van een ooglid, meestal op de plaats waar een haar zit. Een strontje kan ook aan de binnenkant van een ooglid zitten op de plaats waar kleine kliertjes zitten. Het begint als een rode verdikking, die langzaam rijp wordt. Het krijgt dan een geel kopje, dat bijna altijd vanzelf doorbreekt en tenslotte verdwijnt. Een strontje wordt ook wel wegescheet genoemd; dokters noemen het een hordeolum.
Hoe komt het?
Het is niet precies bekend waardoor strontjes ontstaan. Mensen met suikerziekte hebben vaker last van de oogleden en ook vaker last van strontjes.
Wat kun je er zelf aan doen?
Meestal is het niet nodig om er iets aan te doen, omdat de natuur de zaak zelf oplost. Als het een flinke verdikking is die ook nog flink pijn doet, kun je proberen de ontsteking sneller te laten rijpen. Dat doe je met zogenaamde hete compressen: Neem een schaal met heet water en twee schone zakdoeken. Laat één zakdoek flink heet worden in het water en leg die op het oog. Leg de andere zakdoek in het water. Als de zakdoek op het oog afgekoeld is, leg dan de ander op het oog. Gedurende 10-15 minuten hete zakdoeken op het oog houden. Dat mag driemaal per dag 10-15 minuten. Stop met hete compressen als het strontje rijp is en doorgebroken.
Zo is het nog beter iddquote:Op zondag 16 mei 2004 14:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
en wat je verder kan doen
is water koken
dat af laten koelen
en met een wattenschijfje over je oog, van buiten naar je neus toe smeren.
Dat lijkt me nou niet zo'n goed plan eigenlijkquote:Op zondag 16 mei 2004 18:37 schreef SEX het volgende:
Ijsblokjes op doen.
Dat kan je volgens mij beter doen als je echt een klap op je oog gehad hebt.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:37 schreef SEX het volgende:
Ijsblokjes op doen.
Idem. Ik krijg via mijn vriendin nog wel eens zo'n ontstekinkje als dat heerst bij haar op het kinderdagverblijf. Fucithalmic is wat dan idd helpt.quote:Op zondag 16 mei 2004 13:41 schreef Little_Angel het volgende:
Heb ik ook gehadik gebruikte toen: Fucithalmic® 5gr. ooggel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |