quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:44 schreef DarkElf het volgende:
ik mocht altijd kiezen
Mogen kiezen is leuk ja.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:44 schreef DarkElf het volgende:
ik mocht altijd kiezen
Zelfs bij het Ganzeborden werd ik als laatste gekozenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:48 schreef Bayer het volgende:
Maar dat competitie-gevoel loop je toch ook wel op tijdens het ganzenborden of andere spellen?
Hoef je niet speciaal goed in sport voor te zijn.
Jij hebt het niet makkelijk gehad.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zelfs bij het Ganzeborden werd ik als laatste gekozen
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zelfs bij het Ganzeborden werd ik als laatste gekozen
Daar had onze 'progressieve' gymleraar een patent antwoord op, hij stelde zelf de teams samen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:51 schreef Meiz het volgende:
maar kan me wel voorstellen dat je je dan knap lullig voelt op die leeftijd als je altijd laatste wordt gekozen
ach pieleke toch...quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:55 schreef SunChaser het volgende:
Mijn leraar werd boos als iemand zei: Dan Ingrid maar, of: dan Stefan maar.
Niet dat het wat hielp. Ze speelden de bal toch nooit over naar me
Maar waarom werd je dan als laatste gekozen?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:55 schreef SunChaser het volgende:
Ja, dat deden ze bij een meisje uit mijn klas (ze was dik dus daar lag het volgens mij aan)quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:55 schreef SunChaser het volgende:
Ey, je wil winnen of je wil het niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:00 schreef SunChaser het volgende:
We speelden niet in de eredivisie for crying out loud.
Je had de populaire gastenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:01 schreef DarkElf het volgende:
bij gym werd altijd precies duidelijk hoe de hierachie in de klas was
Je wilt toch graag winnen en je moest eens weten hoe irritant het is als er dan zo'n flapdrol in je team zit die amper een bal kan vangen... want zo erg was het af en toe.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:00 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben slecht in sport ja. Maar is dat een reden als laatste gekozen te worden. Het was evrdorie maar een uurtje gym in de week, dat doe je toch samen. We speelden niet in de eredivisie for crying out loud.
tja sommige mensen willen gewoon winnen hèquote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:00 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben slecht in sport ja. Maar is dat een reden als laatste gekozen te worden. Het was evrdorie maar een uurtje gym in de week, dat doe je toch samen. We speelden niet in de eredivisie for crying out loud.
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:02 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je had de populaire gasten
De Meelopers
De pispaaltjes
En de mensen die nergens bijhoorden. Dat was ik. Zelfs de pispaaltjes werden eerder gekozen
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:05 schreef Copycat het volgende:
Ik had niet anders verwacht, kastanova.
Don't shoot the messengerquote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:05 schreef Copycat het volgende:
Ik had niet anders verwacht, kastanova.
Ik gooi je wel een keer over een muurtje tijdens het honkballen...quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:10 schreef kastanova het volgende:
Don't shoot the messenger.
Dus ga je fok!radio doenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:21 schreef Marczilla het volgende:
Tis wel een vicieuze circel. Je word nooit gekozen. Dus ben je minder gemotiveerd. Dus doe je minder je best. Dus zijn de groeps resultaten minder goed. Dus word je niet gekozen. Dus voel je je minderwaardig. Dus. Dus. Dus
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:44 schreef DarkElf het volgende:
ik mocht altijd kiezen
liep jij estafettes in de pauze?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:41 schreef Etcetera het volgende:
Ik mocht bijna nooit kiezen, en zat meestal ergens bij de middenmoot...
Maar bij estafettes lopen in de pauze werd ik bijna altijd als eerste gekozen
Samen met ongeveer de halve school, en de andere helft stond aan te moedigenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:57 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
liep jij estafettes in de pauze?
JA zo had/heb ( nog 1 jaar) ik het ook.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:17 schreef nozem het volgende:
Op de basisschool hoorde ik bij de stoere mannen van de klas en werd daarom of als 1e of als 2e gekozen, of ik mocht zelf kiezen. Op de middelbare school zakte ik terug naar de middenmoot, maar als laatste ben ik nooit gekozen geloof ik.
Geeez, hoe kan dat dan, ik bedoel, waarom was jij altijd als enige het pispaaltje en al die anderen niet?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:03 schreef marchien het volgende:
MARCHIEN:
ALTIJD als laatste gekozen?
ook wel eens 1-na-laatste?
slecht in sport
pispaaltje?
Kon marchien daar dan niet iets aan verbeteren?
Waarom dan niet
Omdat de leerlingen me niet mochtten en de leraren niets leuker vonden dan mij voor de hele klas voor gek te zetten, uit te lachen en te kleineren.
En dat van groep 3 tot HAVO-3
Trauma? misschien, word iig NOG woedend als ik 1 van die leraren zie.....
Ik ben zelf wel eens voor gek gezet op de basisschool door een *%^%$# leraarquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:03 schreef marchien het volgende:
MARCHIEN:
ALTIJD als laatste gekozen?
ook wel eens 1-na-laatste?
slecht in sport
pispaaltje?
Kon marchien daar dan niet iets aan verbeteren?
Waarom dan niet
Omdat de leerlingen me niet mochtten en de leraren niets leuker vonden dan mij voor de hele klas voor gek te zetten, uit te lachen en te kleineren.
En dat van groep 3 tot HAVO-3
Trauma? misschien, word iig NOG woedend als ik 1 van die leraren zie.....
Ik had toen geen enkel idee, nu denk ik dat het komt doordat ik ADHD heb (helemaal de officiele volgens het boekje vorm, ben alleen niet aggressiefquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:06 schreef nozem het volgende:
[..]
Geeez, hoe kan dat dan, ik bedoel, waarom was jij altijd als enige het pispaaltje en al die anderen niet?
wel eens, door EEN leraar is misschien wat anders dan constant en stelselmatig door alle lerarenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:09 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ik ben zelf wel eens voor gek gezet op de basisschool door een *%^%$# leraar![]()
ben er inmiddels al wel overheen
Ja dat kloptquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:16 schreef marchien het volgende:
[..]
wel eens, door EEN leraar is misschien wat anders dan constant en stelselmatig door alle leraren
en ik ben een heel vrolijk en lief meisje (nog steeds) dus ben er volgens mij ook wel ongeveer overheen
Ik ook al.. dan zei ik dat ik buikpijn o.i.d had.. helaas geloofde die vent het nooitquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zorgde er gewoon voor dat ik nooit mee hoefde te gymen![]()
Je had gewoon een bloed capsule moeten kopen en die tijdens gym activeren.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:28 schreef Little_Angel het volgende:
Ik ook al.. dan zei ik dat ik buikpijn o.i.d had.. helaas geloofde die vent het nooit![]()
Zelfs als ik zei dat ik ongesteld was![]()
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:30 schreef SEX het volgende:
[..]
Je had gewoon een bloed capsules moeten kopen en die tijdens gym activeren.
ik had/heb gewoon reumaquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:28 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ik ook al.. dan zei ik dat ik buikpijn o.i.d had.. helaas geloofde die vent het nooit![]()
Zelfs als ik zei dat ik ongesteld was![]()
Dan weet je ook hoe Gordon zich voelt.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik had/heb gewoon reuma
geen idee.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:35 schreef SEX het volgende:
[..]
Dan weet je ook hoe Gordon zich voelt.
Gordon heeft reuma.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
geen idee.
dr zijn dr wel meerquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:39 schreef SEX het volgende:
[..]
Gordon heeft reuma.
sorry, vergeef me, zal je wel een bosje bloemetjes sturen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
dr zijn dr wel meerik geloof nietd at ik het interresant vind om te weten hoe gordon zich voelt, heb het druk genoeg met mezelf [afbeelding]
dat zal niet nodig zijnquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:40 schreef SEX het volgende:
[..]
sorry, vergeef me, zal je wel een bosje bloemetjes sturen.
Heb het al op de post gedaan.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat zal niet nodig zijn [afbeelding]
hehe bij ons ookquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:23 schreef skiczukie het volgende:
ach.. gadverdamme, dat waren bij mij op school van die rokende sletjes..
En toch geen vrouw zijn??? (volgens je sig) vaaaaaaaaaaaaaaagquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:45 schreef Tijn het volgende:
Ik geloof niet dat ik voldoende aanwezig ben geweest om dat soort kies-taferelen mee te maken.
Sterkte dan maarquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik had/heb gewoon reuma
maargoed, toen ging het slechter dan nu, dus ik heb niks te klagen [afbeelding]
Neej paaltjes voetbalquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:46 schreef Marczilla het volgende:
Trefbal was altijd het leukst.
Ik verzon geen vage smoesjes zoals de gemiddelde vrouwelijke klasgenoot, ik kwam gewoon nooit opdagen. Zo voorkom je ook veel meer gezeik, er was geen gymleraar die van m'n bestaan wist.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:46 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
En toch geen vrouw zijn??? (volgens je sig) vaaaaaaaaaaaaaaag![]()
Jaaaaaaaaaaa idd paaltjes voetbal FLASBACK. Dat was echt masterlijk. Idd mochten we niet te hard schieten.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Neej paaltjes voetbal![]()
!! Alleen mochten we op een gegeven moment niet meer hard uithalen , dat leverde teveel gillende meiden op
. (daardoor werd het ook n stuk saaier).
Bij ons mag je het dak ook niet raken.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Neej paaltjes voetbal![]()
!! Alleen mochten we op een gegeven moment niet meer hard uithalen , dat leverde teveel gillende meiden op
. (daardoor werd het ook n stuk saaier).
In t begin mocht je alleen het dak niet raken, maar later kwam de docent erachter dat je ook hard kon uithalen zonder dat de bal omhoog vliegtquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:55 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Bij ons mag je het dak ook niet raken.
Jammer, onder het motto. Your torture is my pleasure.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 17:04 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
In t begin mocht je alleen het dak niet raken, maar later kwam de docent erachter dat je ook hard kon uithalen zonder dat de bal omhoog vliegt.
Ik kan me nog 1 keer herrineren dat we zelf een spel mochten kiezen... 1 persoon wist een nogal leuk voetbal spel en spelenderwijs zou hij het wel uitleggen... Nou goed, de regels waren simpel; zo hard mogelijk tegen de bal aanjassen en als je de bal tegen je lijf raakt ben je af. Helaas mocht dit spektakel niet lang duren
.
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 17:18 schreef Bart_Simpson het volgende:
gymmen.....
ow, altijd lachen.
Ik werd ook altijd als laatste gekozen, maar gelukkig deden we vaak trefbal......en dat vertaalde ik voor mijzelf in : "last man standing"
Uiteraard ging ik ervoor om "last man" te worden......en dat mondde uit in een vete tussen mij en mijn maat, die net zo goed, zo niet beter was als ik.
Later, kreeg ik meer concurrentie.....en toen gleed ik af van "hero" naar "zero".
Weer veel later gingen we op de middelbare school vaak hockey'en......en dat vertaalde ik in "oorlog". Tja, dat ging er ruig aan toe......en niemand wilde het ooit toegeven, maar het was gewoon om te meiden te imponeren......
Als je wist dat de "lekkere meiden" op de bank zaten te kijken.....nou dat liep je wel 6x harder!! pure drugs.......die chicks.
Enne, als ze meededen, ja,......dan probeerde je zo mooi mogeljk te scoren.....
Ik zat als enige van de klas op hockey en niemand kon dr wat van verder dus gingen ze maar met die stick zo hard mogelijk tegen mn benen aanslaanquote:Op zaterdag 15 mei 2004 17:18 schreef Bart_Simpson het volgende:
gymmen.....
ow, altijd lachen.
Ik werd ook altijd als laatste gekozen, maar gelukkig deden we vaak trefbal......en dat vertaalde ik voor mijzelf in : "last man standing"
Uiteraard ging ik ervoor om "last man" te worden......en dat mondde uit in een vete tussen mij en mijn maat, die net zo goed, zo niet beter was als ik.
Later, kreeg ik meer concurrentie.....en toen gleed ik af van "hero" naar "zero".
Weer veel later gingen we op de middelbare school vaak hockey'en......en dat vertaalde ik in "oorlog". Tja, dat ging er ruig aan toe......en niemand wilde het ooit toegeven, maar het was gewoon om te meiden te imponeren......
Als je wist dat de "lekkere meiden" op de bank zaten te kijken.....nou dat liep je wel 6x harder!! pure drugs.......die chicks.
Enne, als ze meededen, ja,......dan probeerde je zo mooi mogeljk te scoren.....
Mooi is dat he?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 17:37 schreef P.bertens het volgende:
nooit zo'n last van gehad eerlijk gezegd.
ik weet het nog goed, voorjaar 1996
ik werd als laatste gekozen bij softball, maar mocht wel de pitcher zijn.
3-3 in stand, 2 uit. De spanning was te snijden![]()
Ik gooi die bal naar da slagman en die geeft hem een pegel!!, maar hij ging mijn kant op en met een katachtige reflex en sprong ving ik die bal. Ik was de held van het team, ik werd van het veld gedragen en alle vrouwtjes wilde met mij het bezemhok in.
sinsdien altijd als eerste gekozen
Good old times![]()
Wat ben jij toch een nerd.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:10 schreef kastanova het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger.
Ik ben geen kneusjequote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:28 schreef nozem het volgende:
Wat zitten hier toch veel kneusjes zeg..
O, dat is echt erg. Of liet de leraar bij jullie niet altijd degene kiezen met wie hij het meeste medelijden had?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:44 schreef DarkElf het volgende:
ik mocht altijd kiezen
Lullig.quote:Op zondag 16 mei 2004 12:24 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Waar ik best wel van baalde was dat zelfs mijn "beste vriend" mij als laatste koos. Dat was toen op de basisschool.
Naar mij ook niet! Tot ze het wel een keer moesten met basketball en ik meteen 3x3 en 2x1 punten scoorde, ik kon stiekem wel basketballenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:55 schreef SunChaser het volgende:
bij mij hetzelfde. Ik hoef echt niet meer mee te doen als er van die fanatieke mensen in een team zitten. Ik sport wel lekker in de sportschool, alleen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:32 schreef Pietjuh het volgende:
Precies hetzelfde bij mij, ik werd ook altijd als laatste gekozen. Al ben ik vanaf vwo 5 niet meer naar gymles gekomen, behalve de echt verplichte middagen waarop je cijfers kreeg. Ik geef zelf ook totaal niets om balsporten of welke teamsport dan ook. Zal wel komen omdat ik in het dagelijks leven ook totaal geen groepspersoon ben. Ik vind het zelf wel erg leuk om te sporten, maar dan de meer individuele sporten zoals vechtsporten.
ik gebruikte het woord loser, omdat iedereen die wilt kent en omdat ik geen ander woordt wist op het moment, daarmee wil ik zeker NIET zeggen dat ze ook daadwerkelijk losers zijn vandaar dat ik 'losers' typte.quote:Op zondag 16 mei 2004 17:29 schreef Zander het volgende:
Kennelijk is het heel, heel erg als je sporten niet leuk vindt of als je er niet zo goed in bent, kijk maar naar de benamingen die hier in dit topic worden gebruikt: "kneus", "loser", "zwerver" etc. Zou er een parallel universum zijn waarin mensen worden afgezeken omdat ze op school niet goed zijn in tekenen of handvaardigheid? Tenslotte zijn dat ook erg belangrijke schoolvakken..
Tsja, dat is een beetje het stereotype beeld wat iedereen heeft bij de middelbare school. Maar als ik terugdenk kan ik eigenlijk geen voorbeelden noemen van zulke mensen.quote:Op zondag 16 mei 2004 17:45 schreef Plato1980 het volgende:
Toch is het zo dat de jongens die heel slecht waren in sport meestal ook de pispaaltjes waren.
ik had én een grote bek, en ik was verschrikkelijk fanatiek, en ik won vaakquote:Op zondag 16 mei 2004 11:40 schreef convinced het volgende:
[..]
O, dat is echt erg. Of liet de leraar bij jullie niet altijd degene kiezen met wie hij het meeste medelijden had?
Nee, bij mij op school viel dat ook behoorlijk mee, volgens mij. Zoals gezegd, ik ben nooit een fanatieke sportman geweest, maar daar heb ik ook nooit problemen door ondervonden. Ik vind het eigenlijk een beetje Amerikaans overkomen, van die "Revenge of the Nerds"-achtige taferelen met leeghoofdige 'jocks'.quote:Op zondag 16 mei 2004 17:49 schreef Tijn het volgende:
Tsja, dat is een beetje het stereotype beeld wat iedereen heeft bij de middelbare school. Maar als ik terugdenk kan ik eigenlijk geen voorbeelden noemen van zulke mensen.
Dat was bij ons toch ook wel een beetje (over het algemeen dan..)quote:Op zondag 16 mei 2004 17:45 schreef Plato1980 het volgende:
Toch is het zo dat de jongens die heel slecht waren in sport meestal ook de pispaaltjes waren.
Inderdaad, als ik zoiets lees denk ik eerder aan een Amerikaanse tienersoap dan aan een realistische Nederlandse schoolsituatie.quote:Op zondag 16 mei 2004 17:52 schreef Zander het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een beetje Amerikaans overkomen, van die "Revenge of the Nerds"-achtige taferelen met leeghoofdige 'jocks'.
Is dat nou echt zo? Hebben tieners echt niet door dat iedereen z'n kwaliteiten heeft? Ik ben nooit goed in gym geweest, maar ik kon wel andere dingen en ik heb nooit het gevoel gehad dat men me niet respecteerde omdat ik niet zoveel voorstelde in de gymzaal. Want andersom stonden deze mensen vaak hulpeloos bij vakken waar ik wel goed in was. En met sociale contacten zoals de poster boven je schrijft heb ik al helemaal nooit problemen gehad.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:09 schreef nozem het volgende:
En dan ook nog het feit dat vooral bij mannen het 'competitie-aspect' bij sport erg belangrijk is. Het is belangrijk om uit te blinken, goede prestaties neer te zetten bij gymnastiek, daarmee wordt respect verdiend. Als je er helemaal niks van bakt ben je dus een loser in de ogen van je mede sportgenoten.
Ik heb havo gedaan op een grote scholengemeenschap en in verschillende klassen waarin ik heb gezeten was uitblinken bij gymnastiek vrij belangrijk voor je 'status' in de klas.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat nou echt zo? Hebben tieners echt niet door dat iedereen z'n kwaliteiten heeft? Ik ben nooit goed in gym geweest, maar ik kon wel andere dingen en ik heb nooit het gevoel gehad dat men me niet respecteerde omdat ik niet zoveel voorstelde in de gymzaal. Want andersom stonden deze mensen vaak hulpeloos bij vakken waar ik wel goed in was.
Misschien had ik een enorme plaat voor m'n kop ofzo, misschien heb ik in een uitzonderlijke klas gezeten, maar bij wat je zegt kan ik me echt niks voorstellen als ik terugdenk aan m'n eigen schooltijd.
Ik heb VWO gedaan op een grote scholengemeenschap en of er nou echt een "status"-lijst was, weet ik niet eens. Nou ja, je merkt natuurlijk wel welke mensen er gewaardeerd worden in een klas en welke niet, maar de directe correlatie met gymprestaties zie ik niet direct. De grappen die je maakt in de klas, de manier waarop je je presenteert, de hoeveelheid bier die je drinkt in de kroeg en de hoeveelheid meisjes die je neukt hadden daar minstens zoveel invloed op in elk geval (om maar wat dingen te noemen).quote:Op zondag 16 mei 2004 18:15 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik heb havo gedaan op een grote scholengemeenschap en in verschillende klassen waarin ik heb gezeten was uitblinken bij gymnastiek vrij belangrijk voor je 'status' in de klas.
Uitblinken in Wiskunde of Nederlands leverde bar weinig status op.
Ik heb zelf idd ook nog nooit problemen gehad. En het is me nou ook niet bepaald opgevallen dat mensen anders werden behandelt.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb VWO gedaan op een grote scholengemeenschap en of er nou echt een "status"-lijst was, weet ik niet eens. Nou ja, je merkt natuurlijk wel welke mensen er gewaardeerd worden in een klas en welke niet, maar de directe correlatie met gymprestaties zie ik niet direct. De grappen die je maakt in de klas, de manier waarop je je presenteert, de hoeveelheid bier die je drinkt in de kroeg en de hoeveelheid meisjes die je neukt hadden daar minstens zoveel invloed op in elk geval (om maar wat dingen te noemen).
En om nou te zeggen dat net als in Amerikaanse tienerseries de "cheerleaders" altijd met de "football captains" uitgingen... nee.
Nee, zo zwart-wit was het niet, maar laten we zeggen dat de sportprestaties zeker meespeelden.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb VWO gedaan op een grote scholengemeenschap en of er nou echt een "status"-lijst was, weet ik niet eens. Nou ja, je merkt natuurlijk wel welke mensen er gewaardeerd worden in een klas en welke niet, maar de directe correlatie met gymprestaties zie ik niet direct. De grappen die je maakt in de klas, de manier waarop je je presenteert, de hoeveelheid bier die je drinkt in de kroeg en de hoeveelheid meisjes die je neukt hadden daar minstens zoveel invloed op in elk geval (om maar wat dingen te noemen).
En om nou te zeggen dat net als in Amerikaanse tienerseries de "cheerleaders" altijd met de "football captains" uitgingen... nee.
Oh jawel. Natuurlijkquote:Op zondag 16 mei 2004 18:25 schreef nozem het volgende:
[..]
Nee, zo zwart-wit was het niet, maar laten we zeggen dat de sportprestaties zeker meespeelden.
Hehe, als ik dat zo hoor denk ik niet dat het echt uit had gemaakt hoe goed ze waren in gym, maar dat ze toch wel gepest werdenquote:Op zondag 16 mei 2004 18:28 schreef nozem het volgende:
Mensen bij mij op school die slecht waren in gym waren meestal of heel dik of extreem slungelachtig, dat speelde natuurlijk ook mee bij het gepest worden buiten de gymnastieklessen om..
Ik wil niet zeggen dat ik succesvoller of gelukkiger ben, maar ik heb erg veel plezier in mijn huidige sport en kan eigenlijk niet meer zonder voorstellen, ik zou me kapot vervelen. Uit sport haal ik een hoop positieve energiequote:Op zondag 16 mei 2004 17:22 schreef octopussy het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen die vroeger zo uitblonken in sport er trouwens nu nog aan? Die zijn volgens mij echt niet succesvoller dan mensen die niet zo fanatiek en athletisch zijn.
mooie of sexy vrouwen wil je altijd wel in je team ookal spelen zequote:Op zondag 16 mei 2004 19:28 schreef gekke_sandra het volgende:
Werd altijd als een van de eerste gekozen
Hehe dat heb ik nou dus ook, ik ben briljant in 1 aspect van voetbal: het missen van de grootste kansenquote:Op zondag 23 mei 2004 02:45 schreef Steijn het volgende:
Bij ruksporten als voetbal werd ik wel altijd als laatst gekozen, maar dat kwam dan ook omdat ik het echt niet kan. Als ik tegen die bal aan trap is het compleet onvoorspelbaar waar deze heen gaat.
quote:Op zondag 23 mei 2004 02:45 schreef Steijn het volgende:
Bij honk/softbal zorgde ik er altijd wel voor dat ik zelf mocht kiezen, gewoon een beetje je nek uitsteken. Ik heb dan ook jaren honkbal gespeeld, en begrijp het door en door. Ook bij hockey, rugby en frisbee was ik erg gewild.
Bij ruksporten als voetbal werd ik wel altijd als laatst gekozen, maar dat kwam dan ook omdat ik het echt niet kan. Als ik tegen die bal aan trap is het compleet onvoorspelbaar waar deze heen gaat.
briljant resuméquote:Op zondag 23 mei 2004 13:46 schreef CEx het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:49 schreef CobusKuch het volgende:
Zelfs in groepstherapie zou jij nog als laatste aan het woord mogen!
Erg bekend.quote:Op zondag 23 mei 2004 21:15 schreef Schorpioen het volgende:
Ik werd ook altijd als laatste gekozen. Er was een vrij groot groepje dat altijd een grote bek had en altijd stoer deed tijdens gym maar dat was alleen compensatie, want behalve er stoer uitzien, dom blaten en een beetje tegen een balletje trappen konden ze niks. In alle andere lessen presteerden ze niks, ik kon erg goed leren, maar dat is niet "stoer". Behalve als er een quiz was ofzo, dan was ik de held en ieders vriend, want ik wist altijd veel.
Whehe.quote:Ik heb er geen trauma aan overgehouden, of dat ben ik iig al lang kwijt. Gym boeide me voor geen ene meter. Op de middelbare school heb ik zoveel mogelijk gespijbeld, en als ik er dan een keer niet onderuit kwam en moest voetballen ofzo, zorgde ik dat ik laatste man was en ging ik de hele tijd met de keeper (een goede vriend van me die ook van slacken hield) een beetje ouwehoeren en maar hopen dat de bal ver weg bleef.
Mwah, ik hoop op dezelfde gymleraar als vorig jaar, die regelde dat meestal zelf en dat waren goede teams. En hopen op 'mijn' sporten, basketbal, trefbal en korfbal. Trefbal moet je mij niet uitkiezen, ik ontwijk veel.quote:Stomme zielige competitiegezeik, mensen die dat belangrijk vinden hebben echt geen idee waar het hier om gaat. Ik vind het ook eigenlijk een belachelijk en zeer pedagogisch onverantwoord iets, dat de 2 "besten" teamleden mogen kiezen. Ik kan me best voorstellen dat het zwaar vernederend kan zijn, ik vond het ook niet leuk op dat moment, maar die leraren staan er bij en kijken er naar. Ze zien dat elke keer dezelfden achterblijven, en ze doen er niks aan. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Ik vind competitie zelf altijd wel leuk. En gym ook. Ik vind dat niet per definitie 'gezeik'. Maar ik ben er inderdaad van overtuigd dat het kiezen van een eigen team niet erg verantwoord is. Ik vraag me af of de leraren dat nog steeds zo doen? Ik herinner me leraren die erg lullig konden doen tegen kinderen die slecht in gym waren. Gymleraren missen vaak het vermogen om juist die kinderen erbij te betrekken. Meisjes die áltijd ongesteld waren met gym vond ik trouwens ook erg vervelend. Dat zielige gedoe: altijd ziek, zwak en misselijk zijn na het verzetten van twee stappen. Pfff. Zulke dingen zijn ook moeilijk te begrijpen als je gym wel leuk vindt.quote:Op zondag 23 mei 2004 21:15 schreef Schorpioen het volgende:
Stomme zielige competitiegezeik, mensen die dat belangrijk vinden hebben echt geen idee waar het hier om gaat. Ik vind het ook eigenlijk een belachelijk en zeer pedagogisch onverantwoord iets, dat de 2 "besten" teamleden mogen kiezen.
Wauw, dat klinkt als een echte Amerikaanse underdog movie, alleen hoorde jouw team op het einde te winnen en zodoende de popi's een waardevolle les te leren waarmee zij in hun latere leven een beter mens konden worden.quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:34 schreef Ket_Ais het volgende:
Alleen 1 keer mochten ik en mijn vriendin een team samenstellen. Ik koos toen expres de "zwakken" uit zodat die eens eerder gekozen werden en de populairen wilde ik als laatste kiezen om ze eens te laten voelen hoe dat is. Helaas, de vriendin koos meteen die popi's uit. Mijn team werd ingemaakt maar het was tenminste een gezellig team en daar zou het toch om moeten gaan bij die gymlesjes op school?
quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:07 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Wauw, dat klinkt als een echte Amerikaanse underdog movie, alleen hoorde jouw team op het einde te winnen en zodoende de popi's een waardevolle les te leren waarmee zij in hun latere leven een beter mens konden worden.
Ja dat vond ik toen ook. Jammer dat het anders is gelopen he....quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:07 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Wauw, dat klinkt als een echte Amerikaanse underdog movie, alleen hoorde jouw team op het einde te winnen en zodoende de popi's een waardevolle les te leren waarmee zij in hun latere leven een beter mens konden worden.
Weet eerlijk gezegd niet of bioscopen amateurfilms accepteren.quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:48 schreef Ket_Ais het volgende:
[..]
Ja dat vond ik toen ook. Jammer dat het anders is gelopen he....
Ach ja, word ik ooit beroemd dan verwerk ik dat wel in mijn verfilmde autobiografie....
Ik ga hem zien!quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:48 schreef Ket_Ais het volgende:
[..]
Ja dat vond ik toen ook. Jammer dat het anders is gelopen he....
Ach ja, word ik ooit beroemd dan verwerk ik dat wel in mijn verfilmde autobiografie....
Ach, is dat nou ook wel nodig? Wat in de praktijk in mijn ervaring gebeurde was dat mensen die gym maar niks vonden wegbleven en de gymles daardoor voor de rest leuker werd. Iedereen wint, prima toch?quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:02 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Gymleraren missen vaak het vermogen om juist die kinderen erbij te betrekken.
Hoera! Alweer een happy end!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 02:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, is dat nou ook wel nodig? Wat in de praktijk in mijn ervaring gebeurde was dat mensen die gym maar niks vonden wegbleven en de gymles daardoor voor de rest leuker werd. Iedereen wint, prima toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |