En in speelgoedwinkels, op parkeerplaatsen en bovendien jaagt het de woningleegstand omhoog.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:51 schreef yvonne het volgende:
Alcohol kom je vaak tegen in alcoholische dranken
EN het leidt tot vreemdgaan wat weer SOA's en Alzheimer veroorzaaktquote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:52 schreef Eightball het volgende:
[..]
En in speelgoedwinkels, op parkeerplaatsen en bovendien jaagt het de woningleegstand omhoog.
Wat er weer voor zorgt dat:quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:53 schreef yvonne het volgende:
Alzheimer veroorzaakt
De cirkel is rond!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
De kennis-economie vervaagt vanwege de toename van jongeren met vrijwel geheel beschadigde hersens
Briljant!!!!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:56 schreef Eightball het volgende:
[..]
Wat er weer voor zorgt dat:
[..]
De cirkel is rond!![]()
quote:Hoe dit op te lossen dan ?
M.i. is er maar 1 oplossing, en dat is het verbieden ervan. Ik weet dat het vrijwel onmogelijk is, omdat de overheid hier natuurlijk enorm veel geld verdient aan de accijns. Toch moet er naar mijn idee wat gaan gebeuren. Dit kan zo niet verder
Ok, zelfs als ik deze onzinnige retoriek serieus zou nemen, waarom dan al die ellende die staat en valt bij het gebruik van alcohol ?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:07 schreef Skv het volgende:
Bier is te lief!
Een aantal punten heb je wel gelijk in, maar alcohol hoeft niet echt een probleem te zijn als je weet hoe je er mee om moet gaan. Ik drink eigenlijks alleen maar in het weekend en weet wel wanneer ik genoeg heb gehad en stap dan ook over op cola, ook word ik ook niet aggeresief van alcohol. Het hoeft dus niet voor ieder persoon een probleem te zijn, alleen als je bijvoorbeeld van jezelf weet dat je er aggeresief ofzo van wordt dan moet je het niet gebruiken. Ik kan trouwens niet echt begrijpen dat iemand verslaaft raakt aan alcohol, ik kan best wel zonder als dat moet...quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
...
Ja, en ik ben Bill Gates.quote:Op zondag 16 mei 2004 11:21 schreef GewoonPim het volgende:
BSBs christen?
Dit essay is een erg bevooroordeeld en eenzijdig verhaal.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Essay: Het probleem van alcohol, oorzaak en aanleiding !
- door Bansheeboy -
Wat is alcohol en waarom ?
Alcohol kom je vaak tegen in alcoholische dranken zoals bv. bier en wijn. Alcohol is een goed dat bij bepaalde hoeveelheden de hersens enorm kunnnen beschadigen, een vaak voorkomend gevolg is het welbekende dronkenschap.
Ok leuk, maar wat zijn dan die problemen ?
Alcohol wordt steeds vaker gedronken door jongeren van elke leeftijd, Breezers en mixdrankjes spelen hierbij een belangrijke rol. Veel jongeren raken hieraan verslaafd en kunnen op den duur niet meer zonder, zo kunnen zij zich niet meer vertonen op bv. pyama-feestjes of zwemwedstrijden zonder in dronkenschap te verkeren.
Andere problemen zijn o.a. :
- Jongeren worden niet meer toegelaten tot EHBO-opleidingen vanwege de verbondenheid die zij hebben met alcohol
- Jongeren verkeren in geldproblemen dankzij de aanschaf van vaak dure alcoholische dranken die vaak in no time op zijn
- Chelsea is dit seizoen geen kampioen kunnen worden van het premiership dankzij dronkenschap van een aantal spelers
- Etc.
- De kennis-economie vervaagt vanwege de toename van jongeren met vrijwel geheel beschadigde hersens
- Verkeersongelukken die in een aantal gevallen zorgen voor blijvend letsel of leiden tot de dood
Hoe dit op te lossen dan ?
M.i. is er maar 1 oplossing, en dat is het verbieden ervan. Ik weet dat het vrijwel onmogelijk is, omdat de overheid hier natuurlijk enorm veel geld verdient aan de accijns. Toch moet er naar mijn idee wat gaan gebeuren. Dit kan zo niet verder
Laten we hier een open en eerlijk discours van maken zonder elkaar te beledigen of uit te maken voor rotte vis
eh gozer ga weer star trek kijken ofzo ipv essays proberen te schrijven. degene met beschadigde hersens ben jij. rotte vis :|quote:- Jongeren worden niet meer toegelaten tot EHBO-opleidingen vanwege de verbondenheid die zij hebben met alcohol
- Chelsea is dit seizoen geen kampioen kunnen worden van het premiership dankzij dronkenschap van een aantal spelers
Laten we hier een open en eerlijk discours van maken zonder elkaar te beledigen of uit te maken voor rotte vis
De kennis-economie vervaagt vanwege de toename van jongeren met vrijwel geheel beschadigde hersens
Nee, dat maakt mijn essay juist zo natuurgetrouw en objectief, mijn visie is gekleurd noch bevooroordeeld, en juist dat zorgt ervoor dat mijn visie sterk overkomt en zeer bruikbaar is voor overhedenquote:Op zondag 16 mei 2004 11:21 schreef GewoonPim het volgende:
BSBs christen?
doe niet zo grappig manquote:Op zondag 16 mei 2004 16:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat maakt mijn essay juist zo natuurgetrouw en objectief, mijn visie is gekleurd noch bevooroordeeld, en juist dat zorgt ervoor dat mijn visie sterk overkomt en zeer bruikbaar is voor overheden
Nu is het leuk geweest, niet de hele tijd off-topic posten in mijn topics, ik heb mijn naam hoog te houden. Gaarne inhoudelijk erop ingaanquote:Op zondag 16 mei 2004 16:48 schreef Chasin het volgende:
[..]
doe niet zo grappig man
Ok, hier kan ik wat mee, maar wat klopt er taalkundig niet aan het stukje dan ?quote:Op zondag 16 mei 2004 16:52 schreef gimme.shelter het volgende:
Een essay hoort in fatsoenlijk Nederlands te worden geschreven...!!
quote:Op zondag 16 mei 2004 16:59 schreef gimme.shelter het volgende:
Zie de quote van Chasin. Je zinsbouw klopt totaal niet.
Of ik ben blind of je bedoelt een andere niet bestaande quotequote:Op zondag 16 mei 2004 15:42 schreef Chasin het volgende:
[..]
eh gozer ga weer star trek kijken ofzo ipv essays proberen te schrijven. degene met beschadigde hersens ben jij. rotte vis :|
Dat is nu wel duidelijk, maar wat klopt er dan niet aan ? Zowel inhoudelijk als taalkundig ?quote:Op zondag 16 mei 2004 17:03 schreef gimme.shelter het volgende:
Chasin heeft een aantal zinnen uit jouw essay in een quote gezet. En die zinnen kloppen echt niet!
Best een boel, maar dat is off-topic. Alcohol is slecht, maar verbieden ervan is dom.quote:Op zondag 16 mei 2004 16:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, hier kan ik wat mee, maar wat klopt er taalkundig niet aan het stukje dan ?
Sta mij toe om over mijn nek te gaan...quote:Op zondag 16 mei 2004 16:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nu is het leuk geweest, niet de hele tijd off-topic posten in mijn topics, ik heb mijn naam hoog te houden. Gaarne inhoudelijk erop ingaan
quote:Op zondag 16 mei 2004 15:23 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maar ik heb nog een vraag voor je. Ik drink nauwelijks tot niet, maar ik ben wel overspelig volgens een van je eerdere essay's. Kun je dat tegenover elkaar wegstrepen?
Ik stel een serieuze vraag en je gaat er niet eens op in.quote:Op zondag 16 mei 2004 16:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Nu is het leuk geweest, niet de hele tijd off-topic posten in mijn topics, ik heb mijn naam hoog te houden. Gaarne inhoudelijk erop ingaan
Alcohol is niet slecht!! Een paar glazen wijn per dag drinken is gezonder dan helemaal niet drinken! Met name rode wijn heeft een goed effect op hart en bloedvaten.quote:Op zondag 16 mei 2004 17:04 schreef convinced het volgende:
[..]
Best een boel, maar dat is off-topic. Alcohol is slecht, maar verbieden ervan is dom.
Wat is dat voor een vreemde vraag ? "Kun je dat tegenover elkaar wegstrepen?" Dat is een onzinnige vraag. Het is juist de bedoeling om serieus te discusserenquote:Op zondag 16 mei 2004 17:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
[..]
Ik stel een serieuze vraag en je gaat er niet eens op in.
Nou, ik heb wel bij waterpolo tournooien behoorlijk lam in het water gelegen hoorquote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:47 schreef LostFormat het volgende:
Dronken op zwemwedstrijden
Ja, maar jij bent het perfecte voorbeeld, je bent de uitzondering die de regel bevestigdquote:Op zondag 16 mei 2004 17:24 schreef gimme.shelter het volgende:
En wat die kennis-economie betreft: ik drink iedere dag bij het eten een paar glazen wijn, maar ben gewoon gepromoveerd! Toch knap van me met die totaal beschadigde hersens!!![]()
Dat is niet waar. Al mijn (studie)vrienden drinken dagelijks een aantal glazen alcohol. Iedereen functioneert heel goed.quote:Op zondag 16 mei 2004 17:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent het perfecte voorbeeld, je bent de uitzondering die de regel bevestigd
Bevestigt. In jouw geval denk ik dat alcoholgebruik weinig kwaad meer zou kunnen doen.quote:Op zondag 16 mei 2004 17:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent het perfecte voorbeeld, je bent de uitzondering die de regel bevestigd
quote:Op zondag 16 mei 2004 17:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Of ik ben blind of je bedoelt een andere niet bestaande quote
zuchtquote:quote:Op zondag 16 mei 2004 16:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat maakt mijn essay juist zo natuurgetrouw en objectief, mijn visie is gekleurd noch bevooroordeeld, en juist dat zorgt ervoor dat mijn visie sterk overkomt en zeer bruikbaar is voor overheden
Een paar glazen rode wijn per dag heeft naast negatieve ook positieve effecten.quote:Op zondag 16 mei 2004 17:17 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Alcohol is niet slecht!! Een paar glazen wijn per dag drinken is gezonder dan helemaal niet drinken! Met name rode wijn heeft een goed effect op hart en bloedvaten.
Bron: http://www.planet.nl/plan(...)tid=397142/sc=afa46c (Wat een spelfout staat erin hè!)quote:Langer leven door rode wijn
Gepubliceerd op dinsdag 26 augustus 2003
In wijn zit resveratrol, een stof die de levensduur van cellen beïnvloed. Bij Amerikaans onderzoek aan de Universiteit van Harvard, werd de werking op gistcellen getest. De resultaten waren verbluffend: de gistcellen leefden tot wel 70 procent langer. Gistcellen komen genetisch overeen met onze cellen.
Resveratrol komt veel voor in rode wijn. Die drank blijkt goed voor het hart en helpt kanker te voorkomen. Dat rode wijn het leven helpt verlengen, wekt weinig verbazing. In landen waar een Mediterraans dieet dagelijks wordt genuttigd, heeft de bevolking een hogere levensverwachting.
Nee, dat hoeft niet. Maar ik heb toch echt liever een glas rode wijn dan druiven!! Rode wijn isquote:Op zondag 16 mei 2004 18:04 schreef convinced het volgende:
[..]
Een paar glazen rode wijn per dag heeft naast negatieve ook positieve effecten.
[..]
Bron: http://www.planet.nl/plan(...)tid=397142/sc=afa46c (Wat een spelfout staat erin hè!)
De stof bevindt zich ook in de blauwe druif, dus wijn hoef je er niet voor te drinken.
Ik drink niet meer. Wijn heb ik nooit op. Misschien komt de tijd dat ik geniet van iedere dag een wijntje nog wel. Op het moment geniet ik van druiven.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:46 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Maar ik heb toch echt liever een glas rode wijn dan druiven!! Rode wijn is![]()
Die 2 smiley's hebben wel degelijk nut, ze zijn als de laatste kers of kiwi op een zelfgemaakte taart, het zijn de puntjes op de i zogezegdquote:Op maandag 17 mei 2004 00:53 schreef JDude het volgende:
BSB, moet je nou echt tweesmileys achter ál je posts plaatsen? Of ze nou enig nut hebben of niet?
* Fixers denkt even terug aan zijn lessen schriftelijke communicatie:quote:Op zondag 16 mei 2004 16:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat veel jongeren verslaafd zijn/raken aan alcohol? Ik zie hele andere dingen in mijn omgang met studie genoten. Terwijl ik toch in een tak zit waar alcohol een zeer prominente plaats inneemt (horeca).quote:Essay structuur:
1 Stelling (mag pro of contra zijn).
2 Inleiding met introductie van het onderwerp, definities van de gebruikte termen en korte opsomming van de argumenten.
3 Ieder argument heeft een eigen alinea. Voor een geloofwaardig verhaal minimaal 2 argumenten die de mening van de schrijver steunen en één die de mening van de schrijver niet ondersteunt. Dit om te laten zien dat je de stelling van meerdere kanten hebt bekeken.
4 Conclusie waarin de stelling word herhaald evenals een kort overzicht van de gebruikte argumenten. In de laatste alinea (de conclusie dus) mag geen nieuwe informatie worden gegeven.
Algemene aandachtspunten:
-Zorg voor een vermelding van de gebruikte bronnen: boek (wetenschappelijk)artikel, onderzoek. En geef aan waneer er aanmase worden toegepast in de tekst.
-Altijd de argumenten toelichten, een simpele opsomming is niet genoeg.
Werkt ook voor andere mensenquote:Op zondag 16 mei 2004 19:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Tip dus voor de studenten hier: als je huiswerk dus even niet lukt, pak een biertje en probeer het daarna nog een keer
Niet onder de jeugd. Daar is het 'stoer'om iet te drinken met alcohol erin. Zolang er maar zoveel suiker en kleur geur en smaak stoffen inzitten dat ze de alcohol zelf niet proeven, want dat is vies. Overigens is het nog stoerder om je breezer met een rietje te drinken, dan ben je veel sneller dronken en dan ben je dus helemaal extreem stoer.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 09:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, breezers zijn allang weer passé.
Ik denk dat ze ook gewoon geen geld hebben voor een tweede breezer.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 09:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Niet onder de jeugd. Daar is het 'stoer'om iet te drinken met alcohol erin. Zolang er maar zoveel suiker en kleur geur en smaak stoffen inzitten dat ze de alcohol zelf niet proeven, want dat is vies. Overigens is het nog stoerder om je breezer met een rietje te drinken, dan ben je veel sneller dronken en dan ben je dus helemaal extreem stoer.
Ik heb zelf op mijn 14e wel eens peachtree gedronken. Was dus een miniscuul dun bodempje in een groot gals aangevuld met heel veel sianasappelsap. Dronk rond die leeftijd ook wel shandy (van die royal club flesjes) maar mocht er nooit meer dan één per weekeinde.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 09:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook gewoon geen geld hebben voor een tweede breezer.
Maar goed, als je je kind tussen 10 en 12 breezers geeft dan krijg ik toch snel een white trash beeld in m'n hoofd. Maar goed, ik kan ook niet vergelijken, want toen ik die leeftijd had waren er geen breezers (ik begon volgens mij met passoa-jus en safari-jus en zo, maar toen zat ik iig al in de tweede of de derde klas).
Alleen hierom hou ik al van je!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Essay: Het probleem van alcohol, oorzaak en aanleiding !
- door Bansheeboy -
Andere problemen zijn o.a. :
- Jongeren worden niet meer toegelaten tot EHBO-opleidingen vanwege de verbondenheid die zij hebben met alcohol
- Jongeren verkeren in geldproblemen dankzij de aanschaf van vaak dure alcoholische dranken die vaak in no time op zijn
- Etc.
- De kennis-economie vervaagt vanwege de toename van jongeren met vrijwel geheel beschadigde hersens
- Verkeersongelukken die in een aantal gevallen zorgen voor blijvend letsel of leiden tot de dood
[:{
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |