Ook de Nederlandse Spoorwegen stellen een onderzoek in naar aanleiding van de aangifte. Dat heeft een woordvoerder van de NS dinsdag gezegd. Het onderzoek moet volgens hem uitwijzen wat er maandag precies bij station Helmond-Brouwhuis is gebeurd. Het treinpersoneel is nog niet gehoord.
Volgens het proces-verbaal zou de man uit de trein zijn geduwd of heeft de conductrice hem slechts de toegang tot trein ontzegd.
Op een website over treinvertragingen doet de passagier, Piet Groothuis, zijn verhaal uit de doeken. "Ik had een vrije dag en wilde gewoon eens lekker op stap. Ik wist nog niet waar ik heen wilde, dat zou ik op het station wel bedenken. Ik twijfelde over Amsterdam of Rotterdam. Op het station Helmond-Brouwhuis was het loket gesloten en de automaat defect."
" Eigenlijk direct daarop kwam de trein al binnengelopen en ik ben direct ingestapt. In de trein heb ik gezocht naar een conducteur, maar pas toen ik op station Helmond uit de geopende deur keek zag ik een conductrice, helemaal vooraan de trein staan. Ik ben buitenom naar haar toegelopen en op het perron heb ik haar aangesproken en uitgelegd dat ik nog geen kaartje had maar er graag een wilde kopen. Ook vertelde ik haar dat ik eigenlijk nog niet wist waar ik heen wilde. Zij vond dit zo belachelijk en dat zei ze ook. Zonder iets te zeggen draaide ze zich om en liep de trein in en ik liep er achteraan om het verhaal uit te leggen."
"Zij stond binnen met de sleutels in dat slot waarmee de deuren open en dichtgaan, maar de deur bleef open en ik stapte in en pakte de metalen paal van de deur vast. Ik heb haar niet op een fluitje horen blazen of anderszins een signaal gehoord dat de trein zou gaan rijden."
" De conductrice pakte mij vast en begon tegen me te roepen: "U moet de trein uit, U moet de trein nu uit", ik hield mij nog steeds vast. Op dat moment riep ze dat ik er onmiddellijk uit moest omdat de trein al reed, zij was zich daar dus zeer bewust van. Toen ik achterom keek zag ik inderdaad dat dat het geval was, dat had ik nog niet gemerkt en toch wilde ze dat ik eruit stapte. Waarom zou ze me dat zeggen als ik -zoals in de krant stond- nog niet was ingestapt? Vervolgens duwde ze me uit de trein, met mijn voet kwam ik op het perron terecht. Door de vaart die de trein al had knikte ik eigenlijk meteen om, een kapotte bril en broek, schaafwonden en een gekneusde elleboog zijn het resultaat."
----
damn man, ik had er echt wel voor gezorgt dat die treint het station niet uit zo komen....
%#$%$ NS
quote:mmm
damn man, ik had er echt wel voor gezorgt dat die treint het station niet uit zo komen....%#$%$ NS
dan zou je toch echt de zooi moeten kapen hoor
quote:desnoods ja... zou de NS een miljoenenclaim te wachten staan? let's hope so
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:59 schreef eikhol het volgende:[..]
mmm
dan zou je toch echt de zooi moeten kapen hoor
Neemt niet weg dat ik als conducteur wel het idee zou hebben: wat is dit voor psycho???? "ik weet niet waar ik heen wil, ik heb geen kaartje, maar ik wil persee deze trein in"
Maar goed, daarom druk je iemand natuurlijk nog niet uit een rijdende trein. Levensgevaarlijk. Voor hetzelfde geld was hij tussen de trein en het perron terrecht gekomen, paar jaar geleden ook gebeurd met een meisje die daardoor beide benen is kwijtgeraakt.
Schorsen die troel zou ik zo zeggen
quote:hij weet nog niet waar hij naartoe wilt, maar hij stapt wel alvast zonder kaartje de trein in.... voor de duidelijkheid: de trein naar Amsterdam en Rotterdam zijn niet dezelfde vanuit Helmond!
Op een website over treinvertragingen doet de passagier, Piet Groothuis, zijn verhaal uit de doeken. "Ik had een vrije dag en wilde gewoon eens lekker op stap. Ik wist nog niet waar ik heen wilde, dat zou ik op het station wel bedenken. Ik twijfelde over Amsterdam of Rotterdam. Op het station Helmond-Brouwhuis was het loket gesloten en de automaat defect."" Eigenlijk direct daarop kwam de trein al binnengelopen en ik ben direct ingestapt.
quote:hij is nu toch op een ander station (helmond).. zijn daar ook alle automaten kapot en loketten dicht???
In de trein heb ik gezocht naar een conducteur, maar pas toen ik op station Helmond uit de geopende deur keek zag ik een conductrice, helemaal vooraan de trein staan. Ik ben buitenom naar haar toegelopen en op het perron heb ik haar aangesproken en uitgelegd dat ik nog geen kaartje had maar er graag een wilde kopen.
quote:Dat IS ook belachelijk...
Ook vertelde ik haar dat ik eigenlijk nog niet wist waar ik heen wilde. Zij vond dit zo belachelijk en dat zei ze ook.
quote:tuurlijk ze heeft wel wat beters te doen dan naar zo'n malloot luisteren, er is tenslotte een grote onderbeztting bij de NS
Zonder iets te zeggen draaide ze zich om en liep de trein in en ik liep er achteraan om het verhaal uit te leggen."
quote:Nee, het was een groot complot... ze hebben natuurlijk expres geen fluitje laten horen omdat ze wilden dat hij niet wist dat de trein ging rijden... dat heeft ze telepatisch doorgegeven aan de andere conducteurs, dus niemand blies op het fluitje speciaal om hem te pesten...
"Zij stond binnen met de sleutels in dat slot waarmee de deuren open en dichtgaan, maar de deur bleef open en ik stapte in en pakte de metalen paal van de deur vast. Ik heb haar niet op een fluitje horen blazen of anderszins een signaal gehoord dat de trein zou gaan rijden."
quote:tuurlijk, zonder kaartje moet je de trein uit, niet meer dan normaal
" De conductrice pakte mij vast en begon tegen me te roepen: "U moet de trein uit, U moet de trein nu uit", ik hield mij nog steeds vast.
quote:kunnen de deuren van een trein open tijdens het rijden? of kan een trein al gaan rijden als er nog deuren open zijn.... ik heb het nog nooit meegemaakt (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet kan
Op dat moment riep ze dat ik er onmiddellijk uit moest omdat de trein al reed, zij was zich daar dus zeer bewust van. Toen ik achterom keek zag ik inderdaad dat dat het geval was, dat had ik nog niet gemerkt en toch wilde ze dat ik eruit stapte. Waarom zou ze me dat zeggen als ik -zoals in de krant stond- nog niet was ingestapt? Vervolgens duwde ze me uit de trein, met mijn voet kwam ik op het perron terecht. Door de vaart die de trein al had knikte ik eigenlijk meteen om, een kapotte bril en broek, schaafwonden en een gekneusde elleboog zijn het resultaat."
ik zou meteen een schadeclaim van 5 miljard indienden net zoals in de VS
quote:Wat spijtig dat er niet meteen een lobotomie op volgde.
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:57 schreef the_undertaker het volgende:
Door de vaart die de trein al had knikte ik eigenlijk meteen om, een kapotte bril en broek, schaafwonden en een gekneusde elleboog zijn het resultaat."
quote:Jah! En sjwoepwadiwadi's.
Op woensdag 08 augustus 2001 01:56 schreef Hooghoudt het volgende:
Wat een idioot...voor dat soort mensen zijn tasers uitgevonden, niet?
quote:Er gaat vanuit Helmond echt niet een trein naar Amsterdam en een trein naar Rotterdam.
Op dinsdag 07 augustus 2001 19:51 schreef waspman het volgende:
wat een achterlijke vent
[..]hij weet nog niet waar hij naartoe wilt, maar hij stapt wel alvast zonder kaartje de trein in.... voor de duidelijkheid: de trein naar Amsterdam en Rotterdam zijn niet dezelfde vanuit Helmond!
[..]hij is nu toch op een ander station (helmond).. zijn daar ook alle automaten kapot en loketten dicht???
[..]Dat IS ook belachelijk...
[..]tuurlijk ze heeft wel wat beters te doen dan naar zo'n malloot luisteren, er is tenslotte een grote onderbeztting bij de NS
[..]Nee, het was een groot complot... ze hebben natuurlijk expres geen fluitje laten horen omdat ze wilden dat hij niet wist dat de trein ging rijden... dat heeft ze telepatisch doorgegeven aan de andere conducteurs, dus niemand blies op het fluitje speciaal om hem te pesten...
[..]tuurlijk, zonder kaartje moet je de trein uit, niet meer dan normaal
[..]kunnen de deuren van een trein open tijdens het rijden? of kan een trein al gaan rijden als er nog deuren open zijn.... ik heb het nog nooit meegemaakt (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet kan
)
Natuurlijk kun in Helmond ook een kaartje kopen, maar dan moet je wel uit de trein en wachten op de volgende trein, terwijl je ook gewoon een kaartje kunt kopen bij de conducteur/trice.
Zij had hem gewoon alvast een kaartje kunnen verkopen tot Eindhoven, of gewoon een dagkaart, als hij toch van plan is verder weg te gaan.
Het is niet zo, dat je de trein uit moet als je geen kaartje hebt. Wel als je weigert een kaartje te kopen en dat was hier niet het geval.
quote:Ze moeten juist elke klant omarmen die ze nog kunnen krijgen.
Op dinsdag 07 augustus 2001 20:09 schreef Joop2 het volgende:
Die conducteur heeft gelijk. de mensen klagen alleen maar over de N.S. en zeggen dat ze niet meer met de trein gaan. Als er dan wel eens iemand met de trein wil zou Joop ook zeggen bekijk het maar.
Off topic: Waaarom spreekt Joop steeds in de derde persoon over zichzelf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |