De druk op de vinger verlaagt de druk op de gewrichtsvloeistof en creeert een soort "luchtbelletje"quote:Op zaterdag 15 mei 2004 11:25 schreef Tyler..Durden het volgende:
Dan heb ik ook nog een vraag op dit gebied. Ik kraak heel vaak mijn vingers, is het waar dat je daar ook reuma van kan krijgen op latere leeftijd?
Ze kunnen het in je bloed zien, ze meten de bezinkingen die voor de ontstekingen zorgen en controleren op reumafactoren. Alleen wil het niet altijd iets zeggen als uit het bloed naar voren komt dat er geen reuma in zit. Het is nl. niet altijd in het bloed te zien of je reuma hebt. Verder is het best moeilijk te constateren.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 10:57 schreef neo2000 het volgende:
Zo ja, hoe kan een huisarts nu zien of ik evt. reuma o.i.d. kan hebben?
Precies!!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 17:30 schreef Roeji het volgende:
Andoire, krijg jij dat soort opmerkingen ook te horen? Ik ook. Als ik niet mee kan doen aan iets, is het meteen: 'stel je toch niet aan, je bent toch nog geen 80'. Nee ik ben het niet, maar ik voel me zo wel!
Als je directe vrienden en familie je maar steunt. En een goede arts doet ook wonderen.
Veel sterkte
Volgens mij zal ik da nooit kunnen ' accepteren ' ...quote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:07 schreef Roeji het volgende:
Konden sommige mensen idd maar eens met een van ons ruilen. 1 dag, dat zou genoeg zijn.
Andoire, hoe ga jij er verder mee om? Heb je het geaccepteerd dat je reuma hebt? Of ben je nog bezig met die hele strijd (om het zo maar even te noemen)?
Ga toch maar even naar de dokter.quote:Op zondag 16 mei 2004 11:14 schreef neo2000 het volgende:
Ikzelf slik af en toe gewoon huis en tuin pijnstellers met ontstekingsremmers. Dus gewoon de diclofenac achtige soorten. Asperine e.d. helpt niet echt. Alleen hou ik daar niet echt zo van, want soms kan ik er nogal suf van worden. Waar ik nog het meeste van baal is dat het sporten niet gaat, ik ben daar maar mee opgehouden, tot onbegrip van m'n trainingspartner. (Who could blame him, welke 21 jarige (destijds) heeft nu om de week ergens anders pijn/last van, had mij eerlijk gezegd ook als smoesjes in de oren geklonken..)
Heb een schoonzusje die ook fibromyalgie heeft en die kwam er mee: "Joh,,wat jij allemaal beschrijft klinkt me echt heel bekend in de oren.. Laat eens bloed prikken, immers, als ze weten wat het is kunnen ze er misschien wel iets aan doen.." Nu ben ik steeds apart behandeld voor al deze dingen, alles krijgt een eigen oorzaak. Dus misschien niet vreemd dat er nooit aan gedacht is dat alles misschien wel samen kan hangen door 1 oorzaak.
Het is echt heel leip, ik kan zelfs aanvoelen wanneer het weer gaat veranderen (schoonzusje heeft dat ook) want dan gaat alles erger opspelen. Heeft met de verandering van de luchtvochtigheidsgraad te maken schijnt. Dit schijnt ontstekingsbevorderend te werken. Ach, misschien is het helemaal geen reuma.. Misschien ben ik gewoon bevattelijk voor ontstekingen ofzo..Anyways, heb mezelf voorgenomen woensdag een afspraak te maken bij de huisarts welke mij vast wel graag (yeah right) doorverwijst naar een reumatoloog zonder slag of stoot.
Goedzo, okaj dan!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:59 schreef neo2000 het volgende:
Owkay.. Naar de dokter geweest; deze heeft me doorverwezen om bloed te laten prikken. Dit vanochtend dus ook gedaan. Vrijdag de uitslag. Hoop eigenlijk nu ergens dat er uitkomt dat ik wel reuma heb, dan kunnen ze er in ieder geval iets aan doen. Wel vreemd, heb eerst een tijd gehoopt dat ik het niet zou hebben.. Nu weten ze niet wat het is. (huisarts in eerste instantie: "Ik denk dat je gewoon te veel stress hebt, dus ben je wat bevattelijker voor ontstekingen; hierdoor blijven ze ook langer..")
Zit er vocht in je knie?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:54 schreef neo2000 het volgende:
Nou, ik heb hem het volgende voorgelegd; een nek die helemaal vast zit, een ontsteking IN m'n voet, een knie die niet echt mee wil, schouders die af en toe kraken en echt niet willen, en ohja, vage pijnen in m'n handen.. (zie openingspost)
Op dit moment isa m'n rechter knie dikkig en pijnlijk. Lopen gaat (beetje mank) nog wel. Is ook wel eens anders geweest; dan liep ik op de zijkant van m'n voet en hinkte ik een beetje. Godswonder dat m'n vriendin nog naast me durft te lopen.. :s
Ja zeer zeker.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:07 schreef neo2000 het volgende:
Geen darmklachten voor zover ik weet.. Wel snel maagklachten (kan bijvoorbeeld geen pepermunt eten want dan kan ik rennend naar de wc..) en chronische vermoeidheid.. Mja, valt ook wel mee de laatste tijd. Wel laatst mezelf op pheiffer laten testen want in de winter was ik wel wat erg snel moe.. Maar uit die test kwam dat ik geen pheiffer had, en ik moet zeggend at het de laatste tijd ook wel mee valt met vermoeidheid. Kan dat ermee te maken hebben dan..?
Een bezinking ( bse) tussen de 1 en 20 is normaal..quote:Op maandag 21 juni 2004 22:01 schreef Randa_v het volgende:
Bezinking was 14 volgens mij.
Waarschijnlijk wel wat hoger als normaal, maar dat kon bij een verkoudheidje al gebeuren zeiden ze. En op dat moment had ik ook oogontstekeing en lichte oorontsteking dus, het zegt niet veel.
Jezus... wat jij zegt he, over die rode ogen... DAT HAD IK OOK!!!!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:34 schreef Rino_B het volgende:
* meldt![]()
kunstheup, beginfase etc knip
Geen idee... maar wat Rino_B beschrijft, dat had ik dus ook, voordat mijn gewrichten 'raar' begonnen te doen...quote:Op maandag 21 juni 2004 22:36 schreef Randa_v het volgende:
Wat is het verband tussen oogontsteking en reuma?
Veel auto-immuunziektes/reacties hangen samen met vormen van reuma.quote:Op maandag 21 juni 2004 22:36 schreef Randa_v het volgende:
Ja dit is idd normaal, ik heb 1 keer een bse gehad van rond de 100, maar toen kon ik ook niet meer lopen van de pijn. Ik heb toen onder röntgen een paar spuiten met prenisolon gehad.quote:Op maandag 21 juni 2004 22:23 schreef Brennie het volgende:
[..]
Een bezinking ( bse) tussen de 1 en 20 is normaal..
Jouw waarde is dus normaal.
Nou bij mij was een oogontsteking de voorbode van reuma. Dit schijnt inderdaad vaker voor te komen.quote:Op maandag 21 juni 2004 22:36 schreef Randa_v het volgende:
Welke medicijnen gebruikt je nu? Ik heb nu movicox en salazophirne en nog wat maagtablettjes ivm maag/darmklachten. Als je niet oppast met te sterke medicijnen(kweet de naam ff niet meer) kan je een darmbloeding krijgen(eigen ervaringquote:Op maandag 21 juni 2004 22:33 schreef Andoire het volgende:
[..]
Maar goed, bij mij is het met ups en downs... Nu heb ik al een week last van mijn linkerschouder.. kan mijn arm niet normaal bewegen etc
Schat dat het over een week weer over is.. maar dan begint een ander lichaamsdeel..
Kutzooi :'(
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |