bewijs maar eensquote:Op maandag 17 mei 2004 15:38 schreef sloopkogel het volgende:
God bestaat gewoon niet
Nee ik heb er geen hard bewijs voor en dat is de zwakke plek in mijn betoog. Ik baseer het op het holistische wereldbeeld dat ik aanhang, dat zegt dat alles in verbinding met elkaar staat en er dus geen zinloos toeval bestaat. Dit wereldbeeld wordt oa in het oosten en in westerse esoterische stromingen aangehangen, en het strookt enorm goed met mijn persoonlijke waarneming en ervaring. Het ziet de wereld als één geheel en sluit dus uit dat er dingen zijn die onafhankelijk van de rest van de wereld kunnen gebeuren.quote:Op maandag 17 mei 2004 14:39 schreef Bensel het volgende:
Euhm schorpi, welk bewijs heb je daarvoor? Als en dier een tak breekt, is dat willekeurug, en er zit echt niks achter hoor...
Hier ben ik het dus al niet mee eens, maar dat was duidelijk.quote:Op maandag 17 mei 2004 15:35 schreef cyber_rebel het volgende:
En dan nog wat gedachtegang over de evolutie,
Mischien kunnen we het eerst eens worden over de basis? Is er iemand die het niet eens is met de volgende?
Mutaties gebeuren willekeurig
Eigenlijk bestaat noch willekeur noch orde, beiden zijn natuurlijk verzinsels van de menselijke geest. Maar dat geldt voor zoveel dingen, waar en onwaar, goed en slecht, die dingen bestaan ook alleen in de hoofden van mensen, niet daarbuiten. Maar dat wordt wat off topic.quote:Op maandag 17 mei 2004 15:27 schreef cyber_rebel het volgende:
Sorry gewoon wat gedachtegang die ik had aan de hand van de opmerking van schorpioen, wat ik er mee wil zeggen is dat hij wel gelijk heeft op hoogste niveau, maar dat op kleinere schaal weer willekeur kan heersen (en daaronder orde enz enz.)
Ja zoiets haalde ik ook al uit je posts, verbaast me dus niet zoquote:Op maandag 17 mei 2004 17:10 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus al niet mee eens, maar dat was duidelijk.
Als je beweert dat er kabouters zijn verklaart iedereen je voor gek. Maar als je staande houdt dat er een god is geven een heleboel mensen je gelijk en een zo langzamerhand nòg groter aantal zegt er 'geen mening' over te hebben, omdat god buiten het denken zou vallen. Enkelen stemmen wel met je in, maar dan toch weer niet zonder er op te wijzen dat de àfwezigheid van god voor hen slechts een feit is zolang en voorzover het tegendeel nog niet bewezen is.quote:Op maandag 17 mei 2004 16:25 schreef alsem het volgende:
[..]
bewijs maar eens![]()
Staat God los van evolutie???quote:Op maandag 17 mei 2004 16:49 schreef cyber_rebel het volgende:
ehm, het gaat hier niet om het wel of niet bestaan van een God. We hebben het over evolutie, dat staat er los van.
Dus volgens jou gaan alle kopie-en compleet perfect? En al het onderzoek dat daar naar gedaan is in het kader van de evolutietheorie, hoe wuif jij dat van tafel?quote:Op maandag 17 mei 2004 17:10 schreef Schorpioen het volgende:
[ mutaties gebeuren willekeurig ]
Hier ben ik het dus al niet mee eens, maar dat was duidelijk.
Ik zie twee mogelijkheden.quote:Op maandag 17 mei 2004 20:59 schreef hace_x het volgende:
[..]
Dus volgens jou gaan alle kopie-en compleet perfect? En al het onderzoek dat daar naar gedaan is in het kader van de evolutietheorie, hoe wuif jij dat van tafel?
Jezus Christus. Is het nou echt zo moeilijk om God buiten de discussie te houden?quote:Op maandag 17 mei 2004 20:30 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Staat God los van evolutie???
Yeah right.....![]()
Wat is dat nou weer voor zinloze redenatie. Ik kan net zo goed zeggen: het is gestuurd door God, dan is het inderdaad WEL willkeurig.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:04 schreef Gutnre het volgende:
[..]
Ik zie twee mogelijkheden.
Of evolutie is inderdaad gestuurd door God, dan is het dus inderdaad niet willekeurig.
quote:De mutaties die zinvol waren hielden stand, kijk naar het blanke ras.
Als God het zou sturen, is het niet willekeurig omdat het dan gestuurd is, en dus onder controle.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:08 schreef hace_x het volgende:
[..]
het is gestuurd door God, dan is het inderdaad WEL willkeurig.
Kortom: God heeft NIETS te maken in deze discussie, dus hou hem er a.u.b. gewoon buiten.
Nee, waar zeg ik dat?quote:Op maandag 17 mei 2004 20:59 schreef hace_x het volgende:
[..]
Dus volgens jou gaan alle kopie-en compleet perfect? En al het onderzoek dat daar naar gedaan is in het kader van de evolutietheorie, hoe wuif jij dat van tafel?
Alweer kan ik met 'god' precies het tegenovergestelde beweren: Als God het zou sturen, is het allemaal puur willekeurig omdat het willekeurig gestuurd is.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:36 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
[..]
Als God het zou sturen, is het niet willekeurig omdat het dan gestuurd is, en dus onder controle.
Hoe vaak moet ik het roepen: Lees eens een boek!quote:controle =/= willekeurig
Wakker worden: We discussieren hier over de evolutietheorie zelf, niet of je er voor of tegen bent. Inoud geven, argumenten geven. 'orde ongelijk aan willekeurigheid' is dus geen argument tegen de theorie. Ga je er eens in verdiepen en lees een boek, flapdrollie.quote:Dus eigenlijk heeft God er voor een deel mee te maken, omdat een deel van de mensen tegen de evolutietheorie geloven in een God.
Heel goed. En dat is precies de evolutietheorie. Pure willekeur op dat niveau.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:46 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Nee, waar zeg ik dat?
Die mutaties treden wel op, maar ik bestrijd alleen dat er niks meer dan pure willekeur aan ten grondslag ligt.
Lezen is niet je sterkste punt he?quote:Op maandag 17 mei 2004 22:33 schreef hace_x het volgende:
[..]
Heel goed. En dat is precies de evolutietheorie. Pure willekeur op dat niveau.
Discussieren niet het jouwe...je gaat, zoals verwacht, weer niet inhoudelijk op de argumenten voor of tegen de evolutietheorie in.quote:Op maandag 17 mei 2004 22:48 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste punt he?
Of je leest even mijn eerdere reacties. Dat heb je overduidelijk niet gedaan, anders had je geweten dat ik de evolutietheorie helemaal niet verwerp, noch ophemel. Ik ga me niet nogmaals herhalen voor mensen voor wie het blijkbaar een te grote moeite is om zich in de discussie en standpunten te verdiepen, of ueberhaupt te lezen wat er gezegd wordt.quote:Op maandag 17 mei 2004 23:33 schreef hace_x het volgende:
[..]
Discussieren niet het jouwe...je gaat, zoals verwacht, weer niet inhoudelijk op de argumenten voor of tegen de evolutietheorie in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |