Ook met de ozonlaag is er genoeg straling hoor. Dat we niet meteen eraan dood gaan betekend niet dat het er niet is. Ook zijn in meercellige wezens kopieerfouten mogelijk (heb ik in een eerdere reactie op je post overigens ook gezegd). Mutaties in de dna van wezens zijn een reeel iets en kunnen overgedgragen worden op het nageslacht. Waardoor denk je dat kankergezwellen ontstaan?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:56 schreef Adnan het volgende:
[..]
Maar het gaat er bij jou dus echt in dat er doormiddel van het geringe beetje natuurlijke straling(of ok misschien was toen de ozonlaag enz niet gevormd..hmm maarja alsnog..) een eencellige wezen of een meercellige wezen lichtgevoelige sensoren gaat ontwikkelen? of zelfs hele ogen? En dan ook nog zo knap om ze voorin te plaatsen(oo w8 nu gaan jullie zeggen er waren ook beesten met 5 ogen en dan op hun kont maarja die gingen dood omdat ze nix zagen..maar heel toevallig muteerde het ergens anders precies het zelfde maar dan overleefde een koppel het wel omdat bij die de ogen voorop zaten..) en dan ook echt gewoon zorgen dat je schedel 2 gaten krijgt en dan draadje er naartoe en dan die lichtgevoelige sensoren verder ontwikkelen en die daaraan koppelen..![]()
Gaat er bij mij niet in...ik ben voor allah
Maar kan je begrijpen dat een half volmaakte oog echt volledig nutteloos is..de kans dat er op een ongeluk nog 1000 ongelukken gebeuren is wel heel klein toch?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:09 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Hoe de ogen precies zijn ontstaan weet ik niet, maar het zal iig in kleine stappen gegaan zijn. Er zullen vast wezens met lichtcellen aan de achterkant zijn geweest. Vaak hebben bepaalde delen van een lichaam ook een andere functie aanvankelijk welke geleidelijk verandert. Al vraag ik me alleen af hoe dan de verwerking van de informatie van de lichtcel is geevolueerd. En wat het nut ervan was weet ik ook niet.
tja, beetje jammer van God dat hij Henny Huisman verkiest boven mijquote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:26 schreef Kogando het volgende:
[..]
Niet zo jaloers Viola_Holt.
weet je wel, hoeveel kankerverwekkende stoffen er in jouw omgeving zitten? zelfs in je muren zit het gas radon, wat radioactief is.. en weet je, hoeveel processen in je cel mutatie aanmoedigen? dat is een heleboel.. Mutaties komen zeer geregeld voor. Zelfs bij het normaal kopieren van DNA, word door kopieerfouten 1 op 100 basen veranderd. met reparatieenzym, ook nog 1 op 1000.. 1 cel van jou bevat 3.000.000.000 bp.. Do the maths..quote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:56 schreef Adnan het volgende:
[..]
Maar het gaat er bij jou dus echt in dat er doormiddel van het geringe beetje natuurlijke straling(of ok misschien was toen de ozonlaag enz niet gevormd..hmm maarja alsnog..) een eencellige wezen of een meercellige wezen lichtgevoelige sensoren gaat ontwikkelen? of zelfs hele ogen? En dan ook nog zo knap om ze voorin te plaatsen(oo w8 nu gaan jullie zeggen er waren ook beesten met 5 ogen en dan op hun kont maarja die gingen dood omdat ze nix zagen..maar heel toevallig muteerde het ergens anders precies het zelfde maar dan overleefde een koppel het wel omdat bij die de ogen voorop zaten..) en dan ook echt gewoon zorgen dat je schedel 2 gaten krijgt en dan draadje er naartoe en dan die lichtgevoelige sensoren verder ontwikkelen en die daaraan koppelen..![]()
Gaat er bij mij niet in...ik ben voor allah
misschien niet zozeer meteen een functie, maar de lichtgevoelige heeft het op 1 of andere manier overleefd !quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:56 schreef cyber_rebel het volgende:
Ts, het zal wel een domme vraag zijn, maar ik stel hem toch, wat was de functie van de eerste lichtgevoelige cel? En hoe komt het dat de informatie van deze cel ook gebruikt werd?
Als het geen functie heeft lijkt me het van niet, het is dan een nutteloos aanhangsel dat energie kost. En dan zou er ook geen nut zijn voor de beschermende cel.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:59 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
misschien niet zozeer meteen een functie, maar de lichtgevoelige heeft het op 1 of andere manier overleefd !
Nee, nu ga je de mist in. Je zegt het zelf al, evolutionisten worden geacht alles te bewijzen. Dat geldt niet voor creationisten of in mijn geval christenen. Ik kan gewoon zeggen dat iets door een wonder ontstaan is bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:50 schreef Bensel het volgende:
wat ik nooit begrijp is het volgende: Je vraagt aan een gelovige: hoe is het dan ontstaan? God heeft alles gecreerd vanuit het niets, God bestond altijd al.. Okee, maar euhm, je beweert net dat God uit niets, alles had gemaakt.. Maar als God al bestond in dat niets, is het toch geen niets meer, maar iets?. 'ja maar hij heeft alles van ergens buiten gedaan..' Dat gaat ook niet, want immers er was niks, dus ook niks om buiten te staan.... en hoe kan een God zichzelf creeren.. dat gaat ook niet....
Dus gelovigen, voordat jullie de evolutie theorie aanvallen, bedenk eerst dat jullie eigen theorie nog veel meer 'lek' is, ook vanuit geloofspunt. het zeggn 'is gewoon zo' kunnen evolutionisten ook zeggen.. Evolutionisten worden geacht alles te bewijzen, doe het zelf ook eens...
Waarom heeft ieder dier een soort van gezicht? De volledig verschillende soorten zoals vogels, vissen en reptielen.. ze hebben bijna allemaal de herkenbare ogen, neus en mond.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 10:28 schreef Bensel het volgende:
Euhm, ik zal niet meteen reageren op vragen, want ik moet nu weg, maar stel ze, en ik zal proberen ze duidelijk uit te legen
a, stap naar enkelcellige organismen.. de hebben geen aangezicht..quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:32 schreef Kogando het volgende:
[..]
Waarom heeft ieder dier een soort van gezicht? De volledig verschillende soorten zoals vogels, vissen en reptielen.. ze hebben bijna allemaal de herkenbare ogen, neus en mond.
Deze vormgeving dient in het licht van evolutie geen enkel doel als je het mij vraagt.
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:35 schreef Bensel het volgende:
probeer mij theologisch nou ens duideljk te maken dat er een God bestaat.. En dat lukt niet, omdat ik bots met de wetten die wel bekend zijn.
Je hoeft me niet het nut van zintuigen en organen uit te leggen. Ik vroeg je alleen waarom zoveel dieren eenzelfde soort gezichtsvorm hebben terwijl dit geen bijzonder voordeel heeft. Het zou makkelijk iets anders kunnen zijn wat even goed of beter werkt.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:41 schreef Bensel het volgende:
a, stap naar enkelcellige organismen.. de hebben geen aangezicht..
b: de ogen van een kat, staan dicht bij elkar, voor perfecte dieptewerking. Die van een kameleon om duidelijk allen om hem heen te kunnen zien, maar zonder diepte. Waarom hebben die dieren ook allemaal een hoofd nou simpel.. een mond op een plek die veel beweegt (poot) heeft al helemaal geen nut. dus een hoofd dient ervoor om bij het bewegen, toch de ogen oren en neus stil te houden (als ze die al hebben) ten tweede, een mond is handig om in de buurt te hebben van je ogen, om zo te zien wat je eet. De neus is om adem te hale, wat de meeste dieren ook met hun mond kunnen. echter de neus 'filtert' enz enz. Dit zijn al enkele redenen om zo te evolueren. zo zijn er vast wel meer te bednken, succes
met de functie, probeer ik duidelijk te maken, waarom zwe bij elkaar geplaatst worden, en zo een aangezicht vormen..quote:Op zondag 16 mei 2004 00:42 schreef Kogando het volgende:
[..]
Je hoeft me niet het nut van zintuigen en organen uit te leggen. Ik vroeg je alleen waarom zoveel dieren eenzelfde soort gezichtsvorm hebben terwijl dit geen bijzonder voordeel heeft. Het zou makkelijk iets anders kunnen zijn wat even goed of beter werkt.
Klopt niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 10:24 schreef Bensel het volgende:
Argumenten tegen evolutie:
degeneratie
Ja, tijd en geleidelijkheid zijn nu eenmaal onderdeel van de theorie. Jammer voor jequote:Op zaterdag 15 mei 2004 11:34 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ik wordt zo langzamerhand wel moe van die evolutionisten die gewoon lukraak tegen ieder probleem een paar miljard jaar aan smijten. Onder het mom van; in die tijd kan alles gebeuren. Tijd, de God van de evolutionisten.
Eens, degeneratie is daarom ook een argument VOOR evolutie, en niet TEGEN zoals de TS dacht.quote:Door degeneratie zijn mensen gebreken gaan vertonen, dat mag duidelijk zijn.
Inderdaad. En dat is dus voor mij een reden om aan te nemen dat de evolutietheorie aanemelijker is dan creationisme. Immers, als god, de onfeilbare, alles geschapen zou hebben zou er waarschijnlijk veel meer diversiteit zijn en zouden lichamen perfect geschapen zijn. Het feit dat organismen niet perfect vormgegeven zijn is toch een pro voor de evolutietheorie? Immers, evolutie houdt nooit op en loopt altijd achter de feiten aan. Het feit dat evolutie traag verloopt impliceert dat een organisme nooit optimaal zal zijn afgestemd op de huidige omgeving.quote:Op zondag 16 mei 2004 00:42 schreef Kogando het volgende:
[..]
Je hoeft me niet het nut van zintuigen en organen uit te leggen. Ik vroeg je alleen waarom zoveel dieren eenzelfde soort gezichtsvorm hebben terwijl dit geen bijzonder voordeel heeft. Het zou makkelijk iets anders kunnen zijn wat even goed of beter werkt.
Ten eerste is dat voor een christen niet van belang zo als ik je al eerder geprobeerd heb uit te leggen. En ten tweede is het begin van de evolutie theorie natuurlijk ook maar een knullig verhaaltje over een oerknal waaruit alles ontstaan is.quote:Op zondag 16 mei 2004 09:41 schreef Bensel het volgende:
Nou, ik bedoel, probeer mij eens te bekeren? dat lukt niet, omdat ik hetzelfde blijf vragen, als christnen, (of Moslims)bij de evolutie theoie.. ho is alles ontstaan.. antwoord van de glovige: God heeft alles gemaakt.. vraag van mij: Wie heeft God gemaakt? antwoord: hij bestond altijd al.. en daar wringt de schoen... hij kon niet al betsn, al hij ALLES gemaakt heeft.. Een schepper kan 1 ding niet scheppen, en dat is zichzelf...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |