abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19122076
Op de nieuwspagina staat zon bericht over een oude zielige man die een smerige, illegale Turk naar de andere wereld heeft geholpen, omdat eerstgenoemde in de veronderstelling verkeerde dat laatstgenoemde het op zijn leven had gemund. Het gaat erom dat eerstgenoemde nu vervolgd wordt voor -naar ik aanneem- doodslag. Ok, dat zal allemaal wel, maar dan komen de reacties en lezende die reacties moet ik mij toch afvragen:

Is het FOK-publiek representatief voor het Nederlandse volk?

Als dat zo is, dan ga ik mij vanaf nu grote zorgen maken over ´onze´ toekomst, want dan is het een feit dat onze bevolking voor een overwegend deel uit extreem domme mensen bestaat. En dan bedoel ik het type dat niet alleen dom is, maar bovendien de pretentie heeft intelligent te zijn (en dat zijn de ergsten. Wie kan nu bezwaar hebben tegen iemand die alleen maar dom is?). Het type dat op basis van dat ene stukje concludeert dat niet zij, maar de rechter, het OM, de officier van justitie en het rechtssysteem in het algemeen ´dom´ zijn. Let wel: dat allemaal ZONDER enige kennis van strafrecht en strafprocesrecht (althans, daar wordt bepaald geen blijk van gegeven) en ZONDER enige kennis van het dossier zelf.

Dit is maar een voorbeeldje van een tendens die in zijn algemeenheid wel te bespeuren valt, maar op FOK in overdreven mate aanwezig lijkt.

Waarom laat de overgrote meerderheid zich er niet langer door een gebrek aan kennis en kunde van weerhouden om met dat soort pretentieuze waardeoordelen te gaan strooien? Is dat dan de erfenis van Fortuyn? Hoe kleiner de hersenen, hoe groter de bek?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_19122178
Ik heb wel dommere reacties gezien dan onder dat artikel. Het strafdossier is niet bekend nee. Maar vergeet niet dat er al meerdere artikelen over deze misdaad zijn verschenen. Invalide man wordt bedreigd door 5 mensen met vuurwapens en messen. Man schiet 1 van de 5 neer. De aanklager beweert dat "uit niets blijkt dat de mannen de intentie hadden om de invalide man om te brengen"!! Wtf? Ze hadden toch messen en vuurwapens?! Wat wilden ze daarmee doen dan; gaan jagen in het bos, na de overval?
Had de man moeten wachten totdat hij 3 kogels en een mes in z'n lijf had, voordat hij mocht schieten? Hoe triest is het gesteld met Nederland dat je jezelf niet meer mag verdedigen. Geef die kerel hooguit een boete voor illegaal vuurwapenbezit. Het is een kankerpatient in een rolstoel notabene... wat een held, die officier van justitie
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_19122198
quote:
[b]
Is dat dan de erfenis van Fortuyn? Hoe kleiner de hersenen, hoe groter de bek?
Da klopt indd wel ja... Fortuyn had ook een grote bek en weinig hersenen.

Maar ja, Balkenende heeft misschien wel hersenen maar die gebruikt ze niet.
pi_19122420
Het gaat me ook niet zozeer om het aangehaalde voorbeeld, het gaat me erom dat praktisch niemand de moeite neemt een waardeoordeel afhankelijk te maken van enige kennis van zaken. Je moet -toch weer inhakend op het voorbeeld- toch op zijn minst rechten gestudeerd hebben om in zijn algemeen iets zinnigs over het rechtssyteem te kunnen zeggen, je moet toch op zijn minst kennis van het dossier hebben om de eis van de officier op waarde te schatten. Klachten over de rechter en de rechtbank kunnen sowieso naar de prullenbak, want de rechter heeft er nog helemaal niets over gezegd.

Maar op andere vlakken komt het ook wel voor. Een mespuntje informatie en meteen staat men op zijn of haar achterste benen om vloekend en tierend de -kennelijk o zo dierbare- mening de wereld in te schoppen. De pretentie alleen al.

En niet het gebrek aan kennis maakt je dom, de pretenties die ervoor zorgen dat je met dat gebrek aan kennis toch maar gaat lopen oordelen, dàt maakt je dom. En dat lijkt steeds vaker voort te komen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:28:24 #5
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_19122511
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:15 schreef reuselsepunker het volgende:

[..]

Da klopt indd wel ja... Fortuyn had ook een grote bek en weinig hersenen.

Maar ja, Balkenende heeft misschien wel hersenen maar die gebruikt ze niet.
Fortyun was geen domme man, maar misleid, verkeerde idealen, gehersenspoeld, dus

Balkenende kunnen we kort over zijn:
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_19122809
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:28 schreef Graveland het volgende:

[..]

Fortyun was geen domme man, maar misleid, verkeerde idealen, gehersenspoeld, dus

Balkenende kunnen we kort over zijn:
Fortuyn kon alleen hard roepen dat het niet goed ging, maar als hij de vraag kreeg 'waarom', of 'hoe moet het dan wel', kon hij geen goed antwoord geven.

Balkenende: indd
pi_19122848
ben benieuwd of deze discussie iets gaat toevoegen
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:45:11 #8
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_19122894
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ben benieuwd of deze discussie iets gaat toevoegen
Geen zak, vermoed ik
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_19122952
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:45 schreef Graveland het volgende:

[..]

Geen zak, vermoed ik
Nope, lijkt me ook niet. Het zou pretentieus van mij zijn om anders te vermoeden.
pi_19123045
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:45 schreef Graveland het volgende:

[..]

Geen zak, vermoed ik
lijkt me ook nie...
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:22:48 #11
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_19123882
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:47 schreef Argento het volgende:

[..]

Nope, lijkt me ook niet. Het zou pretentieus van mij zijn om anders te vermoeden.
Ja, het algemene niveau op fok is nogal laag, dus realisme gebied mij te zeggen dat er niet veel boeiends uit zal komen
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:25:33 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19123970
Als het niveau van fok zo laag is rot dan gewoon op. Heb trouwens trek in een biertje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19124037
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 14:25 schreef Megumi het volgende:
Als het niveau van fok zo laag is rot dan gewoon op. Heb trouwens trek in een biertje.
ik ook ja! denk dat ik me vanavond weer eens compleet van deze wereld af ga zuipen
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:31:34 #14
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_19124157
quote:
Over het algemeen dan he.
Niet meteen persoonlijk worden =)

Ik ga voor een wijntje vanavond, hmmm
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:33:59 #15
65279 Silencer666
Klaagbaakplaag
pi_19124239
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:25 schreef Argento het volgende:
Het gaat me ook niet zozeer om het aangehaalde voorbeeld, het gaat me erom dat praktisch niemand de moeite neemt een waardeoordeel afhankelijk te maken van enige kennis van zaken. Je moet -toch weer inhakend op het voorbeeld- toch op zijn minst rechten gestudeerd hebben om in zijn algemeen iets zinnigs over het rechtssyteem te kunnen zeggen, je moet toch op zijn minst kennis van het dossier hebben om de eis van de officier op waarde te schatten. Klachten over de rechter en de rechtbank kunnen sowieso naar de prullenbak, want de rechter heeft er nog helemaal niets over gezegd.

Maar op andere vlakken komt het ook wel voor. Een mespuntje informatie en meteen staat men op zijn of haar achterste benen om vloekend en tierend de -kennelijk o zo dierbare- mening de wereld in te schoppen. De pretentie alleen al.

En niet het gebrek aan kennis maakt je dom, de pretenties die ervoor zorgen dat je met dat gebrek aan kennis toch maar gaat lopen oordelen, dàt maakt je dom. En dat lijkt steeds vaker voort te komen.
Maar als jij gelijk zo hebben dunkt mij dat niemand ergens meer over mag praten, behalve over zijn vakgebied en zelfs dan zou er nog het baas boven baas principe van toepassing zijn en dus de meest ervaren persoon altijd gelijk krijgen.

In deze maatschappij krijgen wij veel informatie voorgeschoteld, maar is het overgrote deel van de bevolking onwetend over heel veel zaken. Het is altijd dat mensen hun eigen ideeën zullen vormen, gebaseerd op de informatie die zij hebben. Iedereen heeft zijn eigen beeld van gerechtigheid en iedereen zal dus volgens dat beeld de informatie beoordelen. Wellicht is dat niet de beste manier, maar deze mensen doen tenminste de moeite om een beeld te vormen en gaan niet uit van jouw "ik heb er geen verstand van dus het boeit me niet"-suggestie.

Iedereen MOET oordelen op basis van beperkte informatie, zelfs de meest ervaren expert weet niet alles. Bovendien is het autoritair argument een van de drogreden! "hij heeft er verstand van dus hij moet wel gelijk hebben" of in jouw geval "hij heeft er geen verstand van dus hij zal ook wel niet gelijk hebben".

Tenslotte nog op het voorbeeld: ons rechtssysteem probeert alle mensen te beschermen, crimineel of niet-crimineel. Als iemand een misdaad begaat is hij niet meteen zijn rechten kwijt en dat is iets wat veel mensen vaak vergeten.
"Death is only the Beginning"
-- Fuck is van oorsprong een Nederlands woord. Wij Nederlanders hebben dus het meest-gebruikte woord van de Engelse taal gemaakt --
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:34:42 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19124251
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 14:31 schreef Graveland het volgende:

[..]

Over het algemeen dan he.
Niet meteen persoonlijk worden =)

Ik ga voor een wijntje vanavond, hmmm
Vondt het niet echt persoonlijk. Proost voor laters.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:35:13 #17
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_19124269
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 14:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vondt het niet echt persoonlijk. Proost voor laters.
Danku, insgelijks
pi_19124303
quote:
Ik weet niet hoe het gesteld is met het niveau op Fok. Het lijkt niet echt aan de norm te voldoen, maar een hele harde conclusie kan ik niet trekken. Het is gewoon ik een tendens meen te herkennen die ik in onevenredige mate ook op Fok tegenkom. Daarover klaag ik ja.

Ik lust overigens geen bier maar niettemin bedankt voor het aanbod.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:37:30 #19
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_19124325
Het gaat tegenwoordig in heel veel gevallen niet meer over de kennis van de wet. Het probleem is tegenwoordig, dat er in het geval van justitie meer een kwestie van prestige is.

Aanklagers willen, dat de verdachte schuldig wordt bevonden of ie nou schuldig of onschuldig is. het tegenovergestelde voor de verdediging. In dit geval gaat gezond verstand vaak het raam uit.

Om het voorbeeld aan te halen. Als jij bedreigd wordt door 5 mensen met wapens, dan ben je bang om dood te gaan. Dit is een doodnormale reactie. Dit heet zelfs instinct. Je adrenaline begint te stromen en er komen tientallen andere hormonen in je lichaam vrij. je hersenen gaan heel snel werken en zoeken naar een manier om het gevaar te verminderen of weg te werken. In dit geval had deze man een wapen, dus heeft hij geschoten om de dreiging te verminderen.

De TS had waarschijnlijk een beter voorbeeld kunnen noemen om zijn betoog te ondersteunen. Ik ben het wel namelijk met hem eens, dat er teveel mensen zijn, die conclusies trekken zonder maar enig kennis van zaken te hebben. Bij een voorbeeld als dit, kun je niet op de wet vertrouwen.
Horrible Cunt!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 mei 2004 @ 14:41:49 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_19124431
Wanneer de media alle gegevens die rond een zaak spelen moeten afdrukken in de ochtendkranten of op journaals heb je elke dag een boekwerk wat je mee neemt in de trein bv...
Of het journaal duurd van 9:00 'sochtends tot 23:00 's avonds...
Dus idd met de info die de gemiddelde mens tot zich kan krijgen zal hij/zij een beeld vormen van wat er aan de hand kan zijn...
Dit hoeft dus per definitie niet waar of kloppend te zijn, maar daar zal het gros nooit achter komen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_19124719
Om kort te zijn; ik vind niet dat je over uitgebreide juridische kennis dient te beschikken om het belachelijk te vinden dat iemand die een ander in koele bloede doodschiet slechts 5 jaar krijgt. Er is ook nog zoiets als common sense, wat veel belangrijker en waardevoller is dan alle regeltjes en wetboeken bij elkaar.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_19125596
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 14:33 schreef Silencer666 het volgende:

[..]

blablabla...
pfff... das mij te veel tekst voor op een vrijdagmiddag...

*BURP*... proost!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 16:37:32 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_19127772
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:09 schreef Argento het volgende:
Op de nieuwspagina staat zon bericht over een oude zielige man die een smerige, illegale Turk naar de andere wereld heeft geholpen,
Het is wel erg duidelijk welke partij je trekt hier.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 14 mei 2004 @ 16:38:29 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_19127794
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 15:22 schreef reuselsepunker het volgende:
pfff... das mij te veel tekst voor op een vrijdagmiddag...

*BURP*... proost!
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_19127864
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:09 schreef Argento het volgende:
een smerige, illegale Turk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')