Heb ik allemaal al.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:38 schreef Deaunald het volgende:
Deeltje 2: Mozilla Firefox (Ex-Firebird, Ex-Ex-Phoenix). #2
URL: http://www.mozilla.org/products/firefox/
Download:
http://ftp.eu.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.8/
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.8/
Go on.
Binnenkort komt 0.8 uit.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:39 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand eigenlijk of Mozila Camino nog in ontwikkeling is? Dat ding hangt nu al een half jaar op versie 0.7 ofzo.
Ja, allebei veranderen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:42 schreef petre86 het volgende:
maar moet ik eerst opnieuw opstarten?? hij laad nu nogsteeds van admanager.fok.nl
en moet ik het in beide bestandjes veranderen dan?
't werkte hier iig wèl na een restart van firefox...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:43 schreef Deaunald het volgende:
Nee, opnieuw opstarten is nooit noodzakelijk.
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:40 schreef Quatrien het volgende:
[..]
Binnenkort komt 0.8 uit.
Hou mozillazine eens in de gaten joh!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:47 schreef Tijn het volgende:
Waar staat dat?
PC- Idee.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Waarom zetten ze dat soort dingen nou niet gewoon op de site van Camino zelf?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hou mozillazine eens in de gaten joh!
Neuh, zo wanhopig zit ik er ook weer niet op te wachten. Ik wacht wel tot 'ie gewoon op mozilla.org/camino staat.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:54 schreef nietzman het volgende:
Anders pak je toch gewoon de nightly Tijn?
Dat is dus wel het geval. Ze hebben veel elementen uit de 1.7 gehaald omdat die het beste werkten.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:57 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat Camino al te veel op Mozilla 1.7 is gebasseerd, want dan werken de plaatjes weer niet op Fok! en dat is nou net de reden dat ik Camino uberhaupt geïnstalleerd heb.
Hmm... misschien toch zo maar 'es proberen. Waar haal ik zo'n nightly, nietz?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:59 schreef Quatrien het volgende:
[..]
Dat is dus wel het geval. Ze hebben veel elementen uit de 1.7 gehaald omdat die het beste werkten.
Ja.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:07 schreef heiden6 het volgende:
hoe terecht ook, is dit geen spam?
Ja, dat is wel handig enzo, nietz, maar ik kom liever niet op van die freaky fansitesquote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:04 schreef nietzman het volgende:
Mozillazine Tijn... Mozillazine... Staan ze allemaal bovenin het scherm mooi op een rijtje.
Nee. Iemand behulpzaam een nuttige link geven is geen spam, dat is gewoon iemand behulpzaam een nuttige link geven.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:07 schreef heiden6 het volgende:
hoe terecht ook, is dit geen spam?
Weet ik dat ook weer.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee. Iemand behulpzaam een nuttige link geven is geen spam, dat is gewoon iemand behulpzaam een nuttige link geven.
Ik moest ervoor opnieuw opstarten.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:10 schreef Deaunald het volgende:
Net de laatste nightly van Firefox geinstalleerd, en weg zijn mijn extensions.
Maar voor de rest werkt het goed.
De middelste muis knop werkt nog steeds het bestequote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:13 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik moest ervoor opnieuw opstarten..
Maargoed, de geupdate default skin ziet er een heel stuk beter uit nu, eindelijk een fatsoenlijk knopje om tabs mee te sluiten..
Het is het risico van het nightly's draaien he? Het zal wel iets met de nieuwe extensionsmanager te maken hebben...
...ik had dus die niglhtly niet moeten installeren...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:10 schreef Deaunald het volgende:
Net de laatste nightly van Firefox geinstalleerd, en weg zijn mijn extensions.
Maar voor de rest werkt het goed.
Ik vond 'em al vrij goed werken en na een avondje fokken heb ik m'n ouwe Camino ermee overschrevenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:52 schreef SpuitElf het volgende:
De build van gisteren wordt hoogstwaarschijnlijk 0.8 beta, Tijn.
Nee. Maar het doel is wel om 1.0 deze zomer uit te brengen, liefst voor XP SP2 als ik het goed opgevangen heb.. De enige grote features voor 0.9 (en dus 1.0) zijn de extension en themes managers, en daar is Ben nu hard mee bezig. Denk dat 0.9 er met een maandje wel zal zijn ofzo..quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:59 schreef UnderWorld_ het volgende:
Is er al een datum gegeven wanneer firefox 0.9 komt?
Zou fijn zijn. Ik vind deze 0.8 iets te vaak crashen. Tis dat ik te lui ben anders had ik terug gegaan naar 0.7quote:Op vrijdag 14 mei 2004 23:50 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Denk dat 0.9 er met een maandje wel zal zijn ofzo..
Firefox 0.8 crashen? Dat is me nog nooit gebeurd, ik gebruik 'm als enige browser (windows versie). Als er al iets onderuit gaat is het meestal een plugin (die van Acrobat vnl)quote:Op zaterdag 15 mei 2004 08:39 schreef ToBe het volgende:
[..]
Zou fijn zijn. Ik vind deze 0.8 iets te vaak crashen. Tis dat ik te lui ben anders had ik terug gegaan naar 0.7
Ik gebruik hem als primaire browser (andere browsers alleen om eigen sites te testen). Ik heb regelmatig dat ie onderuit gaat. Vooral als ik 's ochtends voordat ik naar het werk ga een site open, en 's avonds na het werk wil verder browsen. Dan is het pats boem weg. (in 9 van de 10 gevallen).quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:25 schreef R16 het volgende:
[..]
Firefox 0.8 crashen? Dat is me nog nooit gebeurd, ik gebruik 'm als enige browser (windows versie). Als er al iets onderuit gaat is het meestal een plugin (die van Acrobat vnl)
http://texturizer.net/firefox/extensions/#tabprefsquote:Op maandag 17 mei 2004 19:15 schreef Thomaash het volgende:
Ik had een paar vragen over firefox 0.8; die heb ik net ge-installeerd, gebruikte eerst avant maar die word steeds slechter.. dus nu dit alternatief maybe.
-vragen:
: Bestaat er een plugin, of kan je t ergens instellen, dat hij altijd nieuwe pagina;s in een nieuwe tab, ipv nieuw venster opent, zo ja.. welke?
Ik snap niet wat je bedoeld.quote:Bestaat er een plugin die bij het minimaliseren naar de systemtray minimaliseerd, zo ja, welke?
Komt door de plugins die je moet downloaden,. en die alleen gemaakt worden voor MSIE.quote:Op maandag 17 mei 2004 19:13 schreef Gatts het volgende:
Ik krijg alleen nogsteeds die rabobank page niet geladen.
Zie onderaan de Fok-pagina's:quote:Op donderdag 20 mei 2004 08:45 schreef cemetery_gates het volgende:
Even een vraagje, Weet iemand waarom er bij de bookmarks in godensnaam een zwarte R met rood eromheen voor fokforum staat?(favicon ofzoiets noem je die krengen geloof ik) Een f had ik nog wel gesnapt, maar waar staat die R nou weer voor?
quote:powered by Replique
Trunk of Aviary? Want Aviary schijnt op het moment echt heel veel problemen te hebben..quote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:24 schreef veldmuis het volgende:
Adblock en de laatste nightly gaat niet samen. En op zo'n manier dat je browser gewoon niks meer doet. Dus ff niet die nightly installeren als je adblock hebt draaien!
Sinds eergisteren is er een afsplitsing gemaakt om daarop de 1.0 versies van Firefox en Thunderbird te ontwikkelen. Er zijn voortaan (voorlopig) dus zowel nightlies van de trunk als van die branch, die Aviary genoemd wordt.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:51 schreef veldmuis het volgende:
Trunk.
Wat is het verschil?.
eergisteren ook de laatste nightly geïnstalleerd die ik voor w32 gevonden had, en FF starte langs geen kanten meer. Zelfs het verwijderen van dde profiles enzo werkte niet. Dan maar een backup teruggezet en na 2 minuten terug men vertrouwde (iets oudere) versiequote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:24 schreef veldmuis het volgende:
Adblock en de laatste nightly gaat niet samen. En op zo'n manier dat je browser gewoon niks meer doet. Dus ff niet die nightly installeren als je adblock hebt draaien!
En wat is dan precies het verschil tussen de trunk en de branch? Of is het gewoon alleen de naamquote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:27 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Sinds eergisteren is er een afsplitsing gemaakt om daarop de 1.0 versies van Firefox en Thunderbird te ontwikkelen. Er zijn voortaan (voorlopig) dus zowel nightlies van de trunk als van die branch, die Aviary genoemd wordt.
Voor branches gelden andere regels. Zo zijn ze vaak helemaal feature-complete, en wordt dus geen nieuwe functionaliteit meer toegevoegd. Er worden dus eigenlijk alleen maar bugs en regressions op gefixt. Verder staan ze onder supervisie van een klein groepje developers (peers), bestaande uit de bird/fox developers en leden van drivers@mozilla.org. Zij zijn er verantwoordleijk voor dat de branch stabiel en soepel werkt, en dat er dus later een productie release uit voort kan komen. Alle stabiliteitsfixes worden de komende tijd dus zowel op de trunk als op de aviary branch toegepast, maar de grote ontwikkelingen gaan verder door op de trunk.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:55 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
En wat is dan precies het verschil tussen de trunk en de branch? Of is het gewoon alleen de naam
voorlopig gaat dit nog niet denk ik. er is wel een extentie waarmee je andere kan uninstalleren, maar die is nog een beetje buggie, en ben de naam ervan vergeten.quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:02 schreef Werewolf het volgende:
Hoe kan ik trouwens extensions deinstalleren? Ik heb een beetje getest met een aantal, maar ik kan ze alleen maar uitschakelen als ik ze niet meer wil gebruiken.
Zo blijven ze nog wel in de lijst met extensions staan![]()
En je hebt al naar de bugs gekeken die daarin vermeld zijn? Als bekend is hoe het te verhelpen is, durf ik te wedden dat het daar zal staan.quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:17 schreef Werewolf het volgende:
Het wordt maar beter en beter
Bedankt voor de info, Jump...
Werkt er trouwens iemand met de calender? Als ik hem kan syncen met mijn palmtop, dan zou ik hem wel willen gebruiken.
Overigens krijg ik alleen de Firefoxversie aan de praat. De Thunderbirdversie geeft onderstaande foutmelding:
[afbeelding]
Ik kan in Suse 9.1 in m'n bookmarks toolbar wel de bookmarks sleuren en pleuren, alleen de folders niet. Die extensie heb ik niet geistalleerd. Daar zou het dus door kunnen komen..quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:33 schreef Werewolf het volgende:
Nu we toch lekker bezig zijn.....
Bij Firefox onder Windows kan ik gewoon bookmarks verslepen naar een andere plaats.
Bij de versie die ik onder RedHat9 draai werkt dit niet en moet ik dus telkens 'Manage bookmarks' doen.
(Heb trouwens wel de 'Create Bookmark Here' plugin geinstalleerd)
Netscape 7.1 of Mozilla 1.7? 8).quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:16 schreef Beathoven het volgende:
De 7.1 versie van Mozilla is voor m'n gevoel sterk verbeterd. Bij een pagina met veel grote plaatjes gaat hij iig een stuk sneller, net als bij Internet Explorer
quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:33 schreef nietzman het volgende:
[..]
Netscape 7.1 of Mozilla 1.7? 8).
De Rabobank mailen en zeggen dat ze een stelletje kuttende amateurs zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:25 schreef stefimke het volgende:
Hmmm ik had hoop dat Firefox beter zou zijn dan MyIE2 maar toen ik even wilde gaan internetbankiere (rabobank) was ik meteen weer uitge-Firefox-ed.Iemand tips?
Dat is ook een van de weinige sites die gewoonweg niet werkt.....slecht van de Rabo!quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:25 schreef stefimke het volgende:
Hmmm ik had hoop dat Firefox beter zou zijn dan MyIE2 maar toen ik even wilde gaan internetbankiere (rabobank) was ik meteen weer uitge-Firefox-ed.Iemand tips?
je kan altijd proberen, denk wel dat er amino zal voor zijnquote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:35 schreef nietzman het volgende:
Ruik ik een inkoopactie?
Wat een klote-browser. Op www.dpreview.com krijg ik in IE als ik links op de "forum" knop ga staan (niet drukken, staan) een lijstje met de mogelijke forums waar ik vervolgens uit kan kiezen.. met Firefox krijg ik niks.quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:11 schreef stefimke het volgende:
De rabobank-site begint meteen al te mekkeren dat ik geen IE gebruik, maar dan kan ik nog wel verder. Maar als ik vervolgens een https verbinding wil gaan maken voor het online bankieren dan krijg ik een access denied of iets dergelijks.
In dat geval kan je meteen weer de prullenbak inquote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:03 schreef stefimke het volgende:
[..]
Wat een klote-browser. Op www.dpreview.com krijg ik in IE als ik links op de "forum" knop ga staan (niet drukken, staan) een lijstje met de mogelijke forums waar ik vervolgens uit kan kiezen.. met Firefox krijg ik niks.
Doe ik iets fout of kan ie toch meteen weer de prullebak in? (aan dingen als de rabobank heeft een kutsite en dpreview is ook een kutsite heb ik niks)
Je kunt nu de Firefox wel een klotebrowser noemen, maar daar ligt het toch echt niet aan. Lees maar eens de melding als je de Rabobank website met Firefox opent...quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:03 schreef stefimke het volgende:
[..]
(aan dingen als de rabobank heeft een kutsite en dpreview is ook een kutsite heb ik niks)
Lees: Wij willen geen moeite doen om onze site in browsers anders dan Internet Explorer 5 of hoger ook goed weer te laten geven.quote:Sorry, het is mogelijk dat uw browser de Rabobanksite niet correct weergeeft
U gebruikt momenteel: Mozilla 1.6 (Microsoft Win2000)
De Rabobanksite kan het best bekeken worden op een PC met Internet Explorer 5.0 of nieuwere versies van deze browser.
Preciez! Daarom heb ik extra plug-inn: "View this page in IE". M$ lapt de W3C-wetten aan de laarzen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:08 schreef Werewolf het volgende:
Ik gebruik mijn internet explorer alleen nog maar omdat sommige websites het verdommen om aan de W3C normen te voldoen.
Tsja ik mis gewoon features in Firefox. Die menu-balk in op www.dpreview.com komt gewoon niet tevoorschijn met Firefox. Dan kan ik toch niet op zo'n browser vertrouwen? Dan is het toch een feit dat ik met IE (of een IE kloon zoals MyIE2) meer kans heb dat ik alles kan zien wat ik wil zien?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:08 schreef Werewolf het volgende:
Je kunt nu de Firefox wel een klotebrowser noemen, maar daar ligt het toch echt niet aan. Lees maar eens de melding als je de Rabobank website met Firefox opent...
Lees: Wij willen geen moeite doen om onze site in browsers anders dan Internet Explorer 5 of hoger ook goed weer te laten geven.
Ik gebruik mijn internet explorer alleen nog maar omdat sommige websites het verdommen om aan de W3C normen te voldoen. Alle andere pagina's open ik gewoon bliksemsnel met mijnFirefox
a) Dan heeft de maker van die site zich ook niet aan de W3C normen gehouden (en niet zoals eerder gemeld Microsoft, want die maakt de website niet YottaBrain!)quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:20 schreef stefimke het volgende:
[..]
Tsja ik mis gewoon features in Firefox. Die menu-balk in op www.dpreview.com komt gewoon niet tevoorschijn met Firefox. Dan kan ik toch niet op zo'n browser vertrouwen? Dan is het toch een feit dat ik met IE (of een IE kloon zoals MyIE2) meer kans heb dat ik alles kan zien wat ik wil zien?
Ik wil Firefox best proberen maar ik zie tot nu toe de toegevoegde waarde er nog niet van in. Slechts nadelen, zeker tenopzichte van MyIE2.
Jawohl, M$ heeft "anti-W3C"-Frontpage gemaakt, dussie? De makers van die site gebruiken Frontpage. Dus M$ is de hoofdschuldige!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:36 schreef Werewolf het volgende:
a) Dan heeft de maker van die site zich ook niet aan de W3C normen gehouden (en niet zoals eerder gemeld Microsoft, want die maakt de website niet YottaBrain!)
Heb je trouwens wel de Flash en Java plugins voor je Firefox geinstalleerd? Zonder deze plugins kan het ook wel eens zo zijn dat bepaalde dingen niet worden weergegeven...quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:20 schreef stefimke het volgende:
Die menu-balk in op www.dpreview.com komt gewoon niet tevoorschijn met Firefox.
Fijn maar daar heb ik geen boodschap aan.. een browser is een tool om websites te kunnen bekijken. Als ik met browser X een aantal pagina's niet (goed) kan bekijken om met browser Y kan dat wel dan prefereer ik browser Y.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:36 schreef Werewolf het volgende:
a) Dan heeft de maker van die site zich ook niet aan de W3C normen gehouden (en niet zoals
eerder gemeld Microsoft, want die maakt de website niet YottaBrain!)
Alleen het spyware gebeuren is een pro tenopzichte van MyIE2, de rest kan deze ook.quote:b) Voordelen FireFox t.o.v. Internet Explorer:
- Veel sneller, zowel met openen van de browser zelf als met pagina's laden
- Ingebouwde popup blocker, waardoor je weinig tot geen popups krijgt
- Geen 'zelfinstallerende' dialers en andere spyware die door de lekken in IE op je PC komen
Mij leek het wel tof om samen met GOT iets te regelen, heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zal inkoopacties.net wel even checken.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:18 schreef veldmuis het volgende:
stuur dan eerst 'ns een mailtje richting mozilla, kijken of je nog extra korting kan krijgen.
En doe een animocheck oid op www.inkoopacties.net.
dankje...quote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:10 schreef Murray het volgende:
http://texturizer.net/firefox/faq.html#plugins
Kijk op de site, zo te zien niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:46 schreef Beathoven het volgende:
Is dat T-Shirt er ook zonder tekst? .. of iig alleen met Firefox eronder en verder niks
Ik snap wel wat er bedoeld wordt. Als je dpreview.com met IE bekijkt verschijnen de submenu's direct als je met je muiscursor over het menu gaat. In Firefox gebeurt dat niet. Het is een tekortkoming maar het maakt de site niet minder bruikbaar (ik kom er dagelijksquote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:39 schreef Werewolf het volgende:
Denk dat je iets mist.....zo ziet de site eruit in mijn Firefox onder Redhat9
[afbeelding]
Er is wel een polo met een klein logootjequote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:46 schreef Beathoven het volgende:
Is dat T-Shirt er ook zonder tekst? .. of iig alleen met Firefox eronder en verder niks
Heb wel een creditcard, maar om nou honderden shirts te bestellen.....quote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:27 schreef nietzman het volgende:
Ik weet niet precies hoe het allemaal in zijn werk gaat, ik weet niet of andere mensen er ervaring mee hebben? Iemand hier met een Creditcard?
je hebt ook wel spul van Mozilla zelf check http://www.mozilla.orgquote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:32 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Er is wel een polo met een klein logootje
[afbeelding]
[..]
Heb wel een creditcard, maar om nou honderden shirts te bestellen.....
Precies! Nouja.. ik vind 't toch minder handig. Is er geen plugin ofzo die dat oplost?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:06 schreef JeroenH het volgende:
Ik snap wel wat er bedoeld wordt. Als je dpreview.com met IE bekijkt verschijnen de submenu's direct als je met je muiscursor over het menu gaat. In Firefox gebeurt dat niet. Het is een tekortkoming maar het maakt de site niet minder bruikbaar (ik kom er dagelijks)
Het enige wat je kunt doen is de IE view plugin downloaden waarmee je de pagina snel en simpel in IE kunt openen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:09 schreef stefimke het volgende:
Precies! Nouja.. ik vind 't toch minder handig. Is er geen plugin ofzo die dat oplost?
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:27 schreef nietzman het volgende:
Een plugin die de developer van $betreffendesite een trap onder zijn hol geeft is er niet..
mozilla is firefox (oudere versie geloof ik, dacht dat ze inmiddels wel werken met dezelfde engine als firefox) (de browser dus), thunderbird (email) chatzilla (ircclient) etc.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:44 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Zeg, ik heb Mozilla 1.6 valt dat ook Firefox?
Zoniet, wat is dan het verschil?
Oh ok, loop ik met versie 1.6 overigens erg achter?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:48 schreef veldmuis het volgende:
[..]
mozilla is firefox (oudere versie geloof ik, dacht dat ze inmiddels wel werken met dezelfde engine als firefox) (de browser dus), thunderbird (email) chatzilla (ircclient) etc.
Seamonkey (Het browserdeel van Mozilla, samen met de mailclient, en IRCclient.) is ontworpen als platform om de technologie voor Mozilla (XUL, Gecko) uit te testen. Na verloop van tijd besloot men een gebruikersvriendelijkere, lichtere browser op te gaan bouwen, dit werd Phoenix. Dit innitiatief is later uitgegroeid tot FireFox, en men besloot ook een mailbroertje te ontwikkelen, Thunderbird.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:48 schreef veldmuis het volgende:
mozilla is firefox (oudere versie geloof ik, dacht dat ze inmiddels wel werken met dezelfde engine als firefox) (de browser dus), thunderbird (email) chatzilla (ircclient) etc.
Mag ik het daar niet mee eens zijn?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:36 schreef Werewolf het volgende:
[..]
b) Voordelen FireFox t.o.v. Internet Explorer:
- Veel sneller, zowel met openen van de browser zelf als met pagina's laden
Iddquote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:05 schreef nietzman het volgende:
Trouwens, de laatste branchbuilds komen er steeds beter uit te zien.
Die is we gaaf, wel weer jammer van die tekst achterop..quote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:32 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Er is wel een polo met een klein logootje
[afbeelding]
[..]
Heb wel een creditcard, maar om nou honderden shirts te bestellen.....
Weet het, zei er ook bij dat het niet vreemd was ehquote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:34 schreef Enlightenment het volgende:
veldmuis, dat Firefox minder snel opstart dan MSIE komt in elk geval deels doordat MSIE voor een deel altijd in het (kernel)geheugen gehouden wordt, ook als je het niet gebruikt. Dat is een beetje valsspelen natuurlijk. Start jij eerst Firefox eens af en dan direkt weer op, dat gaat al stukken sneller. Dan zie je wat het effekt is van een dergelijke optimalisatie.
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:27 schreef nietzman het volgende:
Thunderbird draait hier dagen achterelkaar perfect, heb er geen problemen mee.
Dat mag, maar bij mij is het toch echt andersom.......quote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:19 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Mag ik het daar niet mee eens zijn?
Het laden van de pagina's gaat idd sneller, maar als ik klik op m'n IE icoontje of op m'n FF icoontje, zie ik duidelijk verschil.
IE staat gelijk op het scherm, FF pas na een seconde ofzo.
Is niet vreemd, en is niet irritant traag, maar toch.
Thunderbirdquote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:35 schreef SHERMAN het volgende:
[..]dankje
Dat word morgen dus Thunderbird installeren.
Vind Outlook teveel nadelen hebben
Umm, de mensen die spammen, met hum emailspiders, cd's vol emailadressen etc? Ik heb er niet om gevraagd om op mijn alisalami@fok.nl spam te krijgen, maar doordat er werd gespiderd en het emailadres werd weergegeven in mijn nieuwsberichten op de FP kreeg ik uiteindelijk 100-150 spammail per dag. Tuuk zijn er manieren om dat te voorkomen, maar daar werd in de ontwikkeling niet de nadruk op gelegd. En dat zou ook niet moeten hoeven. Wmb mogen ze spammers aan de hoogste boom opknopen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 02:55 schreef wimmel_1 het volgende:
en Spam.............tsja, wie is daar nu eigenlijk verantwoordelijk voor, behalve de eigenaar van het E-Mail adres zelf ?
zo 2 nadelen die ik vind aan outlookquote:Op zaterdag 29 mei 2004 02:43 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Thunderbird![]()
Ingebouwde spamfilter werkt goed....
Komen slechts enkele spammails doorheen....
Voor de rest kan ie hetzelfde als Outlook....
Ik vind dat wel goed klinken, eigenlijk. Moest er tot nu toe altijd een extensie voor installeren om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:52 schreef nietzman het volgende:
Hmmm, het enige nadeel aan de nightly's dat ik zo zie is dat het scrollwiel kennelijk ook divjes pakt. Dus als je een pagina vol met divjes met een overflow hebt (Scrollbalk in een div.) scrolt 'ie daar ook in met het scrollwiel, net als in IE. Ik vond het zonder fijner.
tussentijdse versies die 's nachts op de ftp geplaatst worden. meestal bevatten die nog fouten omdat deze nog in ontwikkeling zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 12:08 schreef keijz het volgende:
Wat zijn nightly's?
Tools > Account settings.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 15:46 schreef SHERMAN het volgende:
Wat ik trouwens van een versie van Thunderbird een nadeel vond (weet niet welke versie het was) dat hij automatisch alle berichten naar de computer download. Is dat nog steeds zo? Of weet iemand hoe je dat uit kan zetten?
het makkelijkste is om je mail gewoon even in je outlook te laten zitten en vervolgens in Thunderbird te kiezen voor " Tools > Import" die importeert dan je mail vanuit outlookquote:Op zaterdag 29 mei 2004 16:30 schreef SHERMAN het volgende:
Een bestands type dat Thunderbird kan lezen en Outlook kan exporteren...
.pst?
Anders ben ik straks weer me mail kwijt. Had ik al een keer toen ik Thunderbird gebruikte
daar onstaat juist voor mij het probleem, ik wil me pc opnieuw installeren en ik heb niet zo een goede ervaring met bestanden terug zetten die Thunderbird dan moet lezen als me mailquote:Op zaterdag 29 mei 2004 16:54 schreef rickmans het volgende:
[..]
het makkelijkste is om je mail gewoon even in je outlook te laten zitten en vervolgens in Thunderbird te kiezen voor " Tools > Import" die importeert dan je mail vanuit outlook.
Ik heb er inderdaad nu maar een .pst backup van gemaakt. Die importeer dan wel weer in outlook of outlook express want die staat standard al geinstalleerd volgens mij en dan maar importeren in Thunderbirdquote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:38 schreef rickmans het volgende:
Nou hetgeen wat ik dan zou doen is of voor het herinstallen overzetten naar Thunderbird en mozbackup gebruiken. Of eerst naar outlook backupen, vervolgens bij je herinstall eerst in outlook importeren en daarna de import in thunderbird draaien.
dat had ik dus de vorige keer geprobeerd maar dat ging niet goed.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:08 schreef Jump het volgende:
Je kan opok je profiles map met daarin de mail backuppen
Alsje in Verkenner naar '%appdata%' gaat vind je een map Thunderbird. Daarin zitten la je profiles, voorkeuren, mail van Thunderbird.
Je vind er ook een mapje firefox waarin ook al je voorkeuren zitten
ik zal straks nog is kijken. Misschien heb ik de bestanden van toen nog ergens liggen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:12 schreef Jump het volgende:
en eerst in TB je mailaccount instellen, zorgen dat mail nog niet opgehaald wordt. Alle instellingen goed zetten, en derna enkel het mapje mail kopieren?
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:22 schreef nietzman het volgende:
Check ook eens die stoere help en "For internet explorer users" functies die in de nieuwste nightlys zitten!
heb je de 0.8 geïnstaleerd of een nighly build? als je een nightly hebt zal je terug naar IE gaan, want daar zitten nog relatief veel fouten inquote:Op zondag 30 mei 2004 12:56 schreef Markster het volgende:
ik gebruik het nu ook sinds gister, werkt prima, nix bijzonders, nog ff paar dagen bekijken om te zien of ik hem houd, of dat ik weer naar IE ga.
de 0.8quote:Op zondag 30 mei 2004 12:58 schreef Jump het volgende:
[..]
heb je de 0.8 geïnstaleerd of een nighly build? als je een nightly hebt zal je terug naar IE gaan, want daar zitten nog relatief veel fouten in
Heb ik het goed als ik het zeg dat je sceptisch tegenover Firefox staat, omdat iedereen loopt te blaten dat het zo perfect is?quote:Op zondag 30 mei 2004 13:01 schreef Markster het volgende:
wat ik wel meteen moet zeggen, is dat ie prettiger is dan opera, omdat opera nogal problemen had met de pagina's juist weer te geven ed.
naja sceptisch niet, alleen qua voordelen tegenover IE.quote:Op zondag 30 mei 2004 13:03 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Heb ik het goed als ik het zeg dat je sceptisch tegenover Firefox staat, omdat iedereen loopt te blaten dat het zo perfect is?
Niet dat dat mij er van weerhoud het te gebruiken
laat deze maar geïnstalleerd staan. als je een website bezoekt die toch niet goed weergegeven wordtin FF, kan je nog altijd terugspringen op IE ofzoquote:Op zondag 30 mei 2004 13:05 schreef Markster het volgende:
[..]
naja sceptisch niet, alleen qua voordelen tegenover IE.
Heb al wat adnere browsers gebruikt (andere mozilla en opera7) en kwam altijd terug op IE.
Maar ik moet zeggen dat deze popupblokker goed ze werk doet, dus waarschijnlijk heeft firefox er nog en gebruiker bij
Nog eengoed ding is dat java er standaard inzit, kan ik die shit ook weer uninstallen
IE kan ik niet uninstallen, ik had het over Sun java die ik nodig had voor IE.quote:Op zondag 30 mei 2004 13:06 schreef Jump het volgende:
[..]
laat deze maar geïnstalleerd staan. als je een website bezoekt die toch niet goed weergegeven wordtin FF, kan je nog altijd terugspringen op IE ofzo
oeh, geil!quote:Op zondag 30 mei 2004 13:07 schreef Slarioux het volgende:
Firefox heeft een boel uitbreidingen waardoor je een stuk prettiger browsed.
Google maar eens op AdBlock, zeer rieleks. Ook zijn er uitbreidingen om flash te blokkeren (itt tot het gelijk afspelen van een hinderlijke banner, staat er een keurig knopje met een Play teken).
Als je een ad ziet van doubleclick ziet, doe dan:quote:Op zondag 30 mei 2004 13:14 schreef Markster het volgende:
geweldig, meteen ff alle banners uit fok halen
Dan ben je al van een boel afquote:*doubleclick.net*
gewoon add: *doubleclick.net* ?quote:Op zondag 30 mei 2004 13:15 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Als je een ad ziet van doubleclick ziet, doe dan:
[..]
Dan ben je al van een boel af.
ah, okayquote:Op zondag 30 mei 2004 13:17 schreef Slarioux het volgende:
http://texturizer.net/firefox/
Ja dat werkt echt perfect!! Op de plek waar anders zo'n schreeuwerige flash-banner staat kun je dan klikken als je hem toch wilt afspelen. Scheelt waarschijnlijk nog bandbreedte ook (boeit mij niet, ik heb kabel, maar toch) want sommige van die flash-banners zijn best groot.quote:Op zondag 30 mei 2004 13:07 schreef Slarioux het volgende:
Ook zijn er uitbreidingen om flash te blokkeren (itt tot het gelijk afspelen van een hinderlijke banner, staat er een keurig knopje met een Play teken).
Ja, als je een banner wilt blocken, geeft de popup als voorstel de complete URL. Als je nou alles behalve het (sub) domein weghaalt, dan blokkeer je direct alle ads.quote:Op zondag 30 mei 2004 13:17 schreef Markster het volgende:
[..]
gewoon add: *doubleclick.net* ?
quote:http://view.atdmt.com/EIN/iview/cnncbusa29000120ein/direct/01
?click=http://ar.atwola.com/redir/B0/n2F63wVAO52
8OAKLt9vYD3RSGi3KDgk9iSWz3PepVrftbWK7z1ZN3g$$/
Aangezien je toch nooit naar zo'n vaag domein surft weet je zeker dat je alles blokkeertquote:http://view.atdmt.com/*
wow die is idd erg goed, niet eens zo sloom hier btw!quote:Op zondag 30 mei 2004 13:18 schreef nietzman het volgende:
http://extensionroom.mozdev.org is tof. Helaas ook traag as hell.
ah, ik krijg nu idd de install van sun. Alleen had ik die ook op me HD staan maar goedquote:Op zondag 30 mei 2004 13:48 schreef nietzman het volgende:
Probeer deze XPI eens:
http://java.sun.com/update/1.4.2/j2re-1_4_2_04-windows-i586.xpi
Waarschijnlijk zou dat gewoon een installer moeten triggeren, maar ik weet het niet zeker. Die nightly's gaan niet goed met deze (verouderde) XPI overweg..
opgelet met deze, want deze kan soms je browser enorm vertragen bij het opstarten. Als je vind diat ie te traag wordt bij opstarten, gewoon eventjes die disablen en dan kijken als het daaraan ligtquote:Op zondag 30 mei 2004 14:26 schreef Markster het volgende:
heb nu dat tabbrowsing pluginnetje geinstalleerd, wat een gemak
doei IE!
aha okay, thx voor de waarschuwing, maa rik vind het wel enorm handig dat ik nu met meerdere pagina's te gelijk kan beginnenquote:Op zondag 30 mei 2004 14:31 schreef Jump het volgende:
[..]
opgelet met deze, want deze kan soms je browser enorm vertragen bij het opstarten. Als je vind diat ie te traag wordt bij opstarten, gewoon eventjes die disablen en dan kijken als het daaraan ligt
ik nu ookquote:Op zondag 30 mei 2004 14:55 schreef keijz het volgende:
ah, keb net ondekt dat je met ctrl+tab tussen de tabs kan switchen
ja idd, zeer handig dat muiswieltjequote:Op zondag 30 mei 2004 15:02 schreef Jump het volgende:
en dat je met ctrl+t makkelijk een nieuwe tab kan openen.
ofwel dubbelklikken op lege plek naast en tab. Als je een link eenvoudig wilt openen in nieuw venster, niet klikken met de normale muisknop, maar door het muiswielletje in te drukken (kan ook zo'n knopje aan zijkant zijn). Is handig als je artikel leest, en een link die in het midden bevindt wilt openen, klikken met wieltje en ie opent in nieuwe tab op de achtergrond
In IE gaat dit ook, maar is dit shift + klik. Dan opent deze in een nieuw venster.quote:Op zondag 30 mei 2004 15:39 schreef keijz het volgende:
[..]
ja idd, zeer handig dat muiswieltje
quote:Op zondag 30 mei 2004 15:41 schreef Jump het volgende:
[..]
In IE gaat dit ook, maar is dit shift + klik. Dan opent deze in een nieuw venster.
voor moest iemand terugkeren naar IE
juist...quote:Op zondag 30 mei 2004 17:41 schreef SpuitElf het volgende:
[..]Niet in de achtergrond. Nieuw venster, geen tab. rare combinatie ipv 1 muisknop indrukken. IE.
Da's idd een irritante bug.quote:Op zondag 30 mei 2004 17:44 schreef Markster het volgende:
1 nadeel gevonden, of ik moet de optie gemist hebben, hij associeert jpeg en gif bestanden met firefox, die heb ik nu weer teruggezet dan, maar dat vind ik wel wat matig.!
quote:Op zondag 30 mei 2004 20:13 schreef LintuxCx het volgende:
admanager.fok.nl blocken in je resolver heeft geen zin meer, tegenwoordig wordt naar de bannerserver verwezen met een IP-adres. Nou maken die banners me niet uit, zolang ze maar niet in Flash formaat zijn.
Wat was ik dus verdomde blij met die hack die Flash appletjes uitschakelt. En dan op zo'n manier dat je ze wel on-demand kunt bekijken. Is die hack hier al bekend?
Dat toevallig?quote:Op zondag 30 mei 2004 13:07 schreef Slarioux het volgende:
Firefox heeft een boel uitbreidingen waardoor je een stuk prettiger browsed.
Google maar eens op AdBlock, zeer rieleks. Ook zijn er uitbreidingen om flash te blokkeren (itt tot het gelijk afspelen van een hinderlijke banner, staat er een keurig knopje met een Play teken).
Hihihi, dat inderdaad. Ik zit op een kut connectie en lees dus even niet hele topics. Dat zal ik de volgende keer maar wel even proberen te doen.quote:Op zondag 30 mei 2004 20:34 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Dat toevallig?
Iemand een idee m.b.t. tot dit kleine probleem?quote:Op zondag 30 mei 2004 19:40 schreef D-Devil het volgende:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat de plaatjes die in Replique automatisch geresized zijn naar de Forum grootte wel klikbaar zijn?
geen idee daarvoor.quote:Op zondag 30 mei 2004 22:29 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Iemand een idee m.b.t. tot dit kleine probleem?
Overigens is Firefox geheugen intensiever dan Internet Explorer, maar wel een hele mooie browser.
Ik kan ook rechtermuisknop op het image drukken dat werkt ook, maar het zou toch wel wat fijner werken als ik er gewoon op kon klikkenquote:Op zondag 30 mei 2004 22:33 schreef Jump het volgende:
[..]
geen idee daarvoor.
maar je kan ook altijd gewoon de figuur naar een lege plek naast de tabs slepen, dan opent de figuur in een nieuwe tab
Dan moet je vrees ik even met Breuls pratenquote:Op zondag 30 mei 2004 23:20 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Ik kan ook rechtermuisknop op het image drukken dat werkt ook, maar het zou toch wel wat fijner werken als ik er gewoon op kon klikken.
Of met de makers van de Browserquote:Op zondag 30 mei 2004 23:44 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Dan moet je vrees ik even met Breuls praten.
Of toch maar met Breuls. Dat scriptje is gemaakt met javascript, en Mozilla staat er om bekend dat ze de beste javascript implementatie hebben van alle browsers op de markt. De hele UI van Firefox is zelfs gebaseerd op XUL, CSS en Javascript. Het gros van alle Ffx en Tb extensies zijn ook niets anders dan javascript. Het probleem is alleen dat In Microsoft's eigen implementatie van javascript (JScript, eigenlijk), een aantal niet-standaard, proprietary objecten en methoden zitten, een bekend verhaal waar het Microsoft betreft. Mozilla, Opera en KHTML (gebruikt in bijvoorbeeld Safari en Konqueror) zullen dit hoogstwaarschijnlijk nooit implementeren, dus ik denk dat je toch wat sneller af bent als je even met Breuls praatquote:Op maandag 31 mei 2004 01:05 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Of met de makers van de Browser.
Ik dacht ergens opgevangen te hebben dat dat aan recente versies van TBE ligt. Heb je dat geinstalleerd? Dan is dat misschien het probleem.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 10:32 schreef stefimke het volgende:
Ik heb nogal vaak met Firefox 0.8 dat als ik een link in een nieuw window open dat dat nieuwe window vervolgens "dood" is. Als ik 't wil minimizen/sluiten/whatever dan zegt windows "beep" maar er gebeurd niks. Ik kan slechts nog met de task-manager heel Firefox afschieten.
Iemand tips?
recenste? ik had deze TBE in het begin ook geïnstalleerd en FF ging vaneerste keer al traag. gewoon bij het starten, en nog maar te zwijgen bij het openen van andere pagina'squote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:52 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Ik dacht ergens opgevangen te hebben dat dat aan recente versies van TBE ligt. Heb je dat geinstalleerd? Dan is dat misschien het probleem.
Ik weet niet precies welke builds van TBE, ik gebruik het niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:59 schreef Jump het volgende:
[..]
recenste? ik had deze TBE in het begin ook geïnstalleerd en FF ging vaneerste keer al traag. gewoon bij het starten, en nog maar te zwijgen bij het openen van andere pagina's
Breuls moet gewoon ff dit regeltje in images.jsquote:Op zondag 30 mei 2004 23:44 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Dan moet je vrees ik even met Breuls praten.
vervangen doorquote:var oSource = window.event.srcElement.src;
quote:var oSource = this.src;
Is dat die tabbed browser extension? Dan komt het daar wellicht door ja, want die had ik ook, en ik heb dat probleem ook al eens gehad.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:52 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Ik dacht ergens opgevangen te hebben dat dat aan recente versies van TBE ligt. Heb je dat geinstalleerd? Dan is dat misschien het probleem.
Kan je die extensions behalve disablen ook uninstallen?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 16:48 schreef stefimke het volgende:
Ik heb/had inderdaad Tab Browser Ext. draaien, heb de extension disabled nu. Hopelijk gaat 't nu beter.
meestal staat op de site van de plugin een uninstallerquote:Op zaterdag 5 juni 2004 17:59 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Kan je die extensions behalve disablen ook uninstallen?
Alleen door het handmatig uit profiel of install directory te flikkeren. In de nieuwe extensionmanager zit een uninstall optie.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 17:59 schreef D-Devil het volgende:
Kan je die extensions behalve disablen ook uninstallen?
hoh, hopelijk is die extention manager de moeite waard. heb hem nog niet getest in de nighltly's.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 18:53 schreef nietzman het volgende:
Hij is gepland voor de Twaalfde of de veertiende.
quote:Op zondag 6 juni 2004 14:07 schreef nietzman het volgende:
Ik pluk nu dit shotje van dat forum:
[afbeelding]
Kan niet echt zeggen dat ik daar blij mee ben, dan vind ik de 'echte' pinstripe geiler.. Maargoed, het schijnt een WIP te zijn...
Komt voor zover ik weet doordat het gros van de Fok! pagina's gegenereerd worden uit een bak JavaScripts. Kennelijk heeft IE een wat snellere "JS" (want met JavaScript heeft JScript natuurlijk niet zo veel meer te maken) interpreter.quote:Op zondag 6 juni 2004 20:06 schreef cptmarco het volgende:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.6) Gecko/20040206 Firefox/0.8
Het valt me op dat pagina's (en met name Fok!) soms een paar tellen lijken te bevriezen. De pagina reageert dan niet meer als ik scroll met mijn muis. Ik heb zo even ter vergelijking Avant Browser geìnstalleerd en daarmee schijn ik die problemen niet te hebben.
deze ook al gezien, maar het enigste nadeel vind ik die afgeronde schuifbalken. vind dit eerder iets voor macos. die standaard dat in de nightly's zit, Qute, is ook redelijk deftig en schoon.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:04 schreef nietzman het volgende:
Ik wil jullie toch even wijzen op Charamel.
Ik vond deze theme in het begin eigenlijk maar niets, maar nu ik hem even heb gebruikt ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat het de meest verzorgen theme ooit is. Het oog voor detail is echt ge-wel-dig. (Check ook de Thunderbird versie.)
http://members.shaw.ca/lucx/
[afbeelding]
Ja, je profile directory copieren.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:19 schreef deodupke het volgende:
weet iemand of het mogelijk is om alle instellingen en installaties ( plugins/extensions) op de een of andere manier in 1x mee te nemen naar een andere computer waar firefox ook op geinstalleerd is? Heb hier namelijk mee zitten experimenteren en heb nu een versie die lekker loopt en die moet dus over naar nog 10 computers of moet ik alles handmatig gaan doen ( hoop het niet)
welke extentions heb je allemaal geïnstalleerd? Disable er een paar en kijk welke FF vertreegd.quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:23 schreef stefimke het volgende:
Ik probeer Firefox 0.8 echt leuk te vinden maar 't lukt me niet. MyIE2 werkt zoveel prettiger, misschien dat ik plugins mis ofzo maar 't werkt gewoon niet lekker.
- enorm traag opstarten (en dat zou zo snel moeten gaan??) t.o.v. MyIE2
Enkel het FOK!Forum of alle pagina's? Bij het form moet nog eens alles door de javascript parser gehaald worden. Deze is nog niet echt optimaal zo als het zou moeten zijn.quote:- pagina's laden enorm traag (duurt erg lang voordat er iets komt en dan floept 't opeens op 't scherm, misschien dat dat bufferen voor sommigen als "snel" wordt ervaren, voor mij komt 't als traag over)
Nooit TBE installeren, verkl**t enkel FF. Tabs zitten standaard in FF. CTRL+T opent nieuwe tab. Met muiswieltje op link klikken op deze in nieuwe tab op achtergrond. Dubbelklik naast een tap op de lege plaats opent ook een tab. Met muiswieltje op tab klikken sluit een tab, ...quote:- Tab Browser Extensions zorgde ervoor dat Firefox om de haverklap vastliep
Met CTRL+Scroll kan je zoomen. Ook css ingestelde groottes worder vergroot/verkleindquote:- tekst-invul veldjes zijn vaak erg smal (veel smaller dan in IE)
quote:- de cursor-toets doet 't vaak niet in tekst-invul veldjes
Niet surfen naar xxx-sites op je werkquote:- ik mis de boss-key zoals in MyIE2 om een browser snel te kunnen hiden
Geen idee wat je bedoeldquote:- het befaamde dpreview-"actieve"-menu probleem stoort me (zie vorige pagina's)
FF is nog altijd niet final.... En ja kan deze altijd inzenden.quote:- waar zit de right-click print-button als ik een frame wil printen en niet via 't file-menu wil gaan?
Klein beetje uitzoomen voor het printen? Nooit last had hier met te brede pagina's.quote:- print-outs zijn te groot, de meest linkse en rechts karakters passen niet op 't papier
CTRL+T opent nieuwe tab en plaatst cursor in locatieveld.quote:- ik wil als ik een nieuwe url intik dat ik deze dan krijg in een nieuw tab-blad
Kvind m wel stoer eigelijk, vreemde is dat een maandje geleden ook de nightlies opeens begonnen met een ander theme.quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:36 schreef SpuitElf het volgende:
Ik ben echt diep teleurgesteld in dat nieuwe theme, en al is 't een preview en moet er nog aan gesleuteld worden, ik zie 't niet goed genoeg worden, en in de verste verte geen concurrent van Qute.
Trouwens, De Fx themes site geeft bij mij 0 themes en spreekt over mozdev down (wat 't niet is) of een js error (die ook niet in de console verschijnt). Hebben meer mensen hier last van? Is al een paar dagen zo...
http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=4824quote:Mozilla Firefox 0.9 Release Candidate Available
Wednesday June 9th, 2004
Ben Goodger writes: "A testing candidate of Mozilla Firefox 0.9 is now available from mozilla.org. There are a couple more bugs we'd like to fix for the 0.9 release but want to get as much feedback on the app in general before we go out. Please download this build and test with it and report any show stopping bugs that you find. We are still looking to do a 0.9 final sometime Monday." Builds can be found on the FTP site.
idd lelijke skin. eens de Qute skin terug opzoeken. op het eerste zicht niet veel veranderd buiten de theme en extention manager die nu goed werken (zou toch ver moeten)quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:53 schreef stefimke het volgende:
Sodeju wat een lelijke default skin in 0.9.
En waar zijn m'n imported IE bookmarks?
File > Import ?quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:48 schreef stefimke het volgende:
iemand enig idee hoe ik de "Imported IE favorites" terug kan krijgen? In Firefox 0.8 had ik onder bookmarks dus m'n IE bookmarks. Nu met 0.9RC niet meer.
Vastlopers moet je misschien even melden op http://bugzilla.mozilla.org. Zijn ze volgens mij vrij gebrand op om dat goed te laten verlopen voor de 1.0 release..quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:01 schreef stefimke het volgende:
Yes... dat werkte na een paar vastlopers. Ik was via "Manage bookmarks" aan 't stunten maar dat werkte niet echt (dan moet je ze stuk voor stuk importeren)
Dank!
Eh. Daarom is 't ook een RC. Bij de officiele release zal ook pas de site geupdate worden. En dat zal ook de tijd zijn dat ik aan 0.9 ga beginnen, ik ben een milestone userquote:Op woensdag 9 juni 2004 21:41 schreef _onderhond_ het volgende:
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de 0.9 RC versie en zijn stabiliteit. Of zal ik nog ff met 0.8 blijven zitten.
Ook raar dat ze 0.8 nog steeds in het lijstje van downloads hebben staan. Net alsof ze het neit helemaal vertrouwen de 0.9 RC versie.
Dat kon altijd al, staat bekend als autoscroll in je advanced preferences.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:41 schreef keijz het volgende:
met de nieuwe versie kan je op het muiswieltje drukken, en dan met de pijltjestoetjes kleine stukjes naar beneden scrollen , handig
Je bent een beetje een softy he?quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:55 schreef SpuitElf het volgende:
ik ben een milestone user.
Wat gezien de bugreports die ik hier tegenkom ook niet bepaald onterecht is. Laat de mensen die beta testen leuk vinden dat maar lekker doen, maar mensen die gewoon FireFox willen proberen moet je gewoon stable releases aanbieden. Een beetje slimme software ontwikkelaar snapt dat wel...quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:41 schreef _onderhond_ het volgende:
Ook raar dat ze 0.8 nog steeds in het lijstje van downloads hebben staan. Net alsof ze het neit helemaal vertrouwen de 0.9 RC versie.
Nouquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:08 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je bent een beetje een softy he?.
gemakkelijker is F4. sta je vaneerste keer met cursor in adresbalkquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:17 schreef dnzl het volgende:
Rete irritant aan FF is dat als je gewent bent aan CTRL + O (om een nieuwe URL te bezoeken) je een of andere dom venster
Alt+D werkt in beide browsers, Ctrl+L kan je in Fx ook nog gebruiken.quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:17 schreef dnzl het volgende:
Rete irritant aan FF is dat als je gewent bent aan CTRL + O (om een nieuwe URL te bezoeken) je een of andere dom venster
een of andere dom vensterquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:17 schreef dnzl het volgende:
Ga eens naar http://www.renaudbray.com/quote:Op zondag 13 juni 2004 11:39 schreef keijz het volgende:
ik gebruik nu al een tijdeje de 0.9 test versie, maar ik ben nog geen bug tegengekomen eigelijk
ik kan hem niet installeren door een bug in de RCquote:Op zondag 13 juni 2004 11:42 schreef keijz het volgende:
De Smoke-theme staat trouwens perfect bij fok
http://themes.mozdev.org/themes/smoke.html
smoke was juist de enige die ik wel te zien kreeg...quote:Op zondag 13 juni 2004 13:23 schreef Jump het volgende:
[..]
ik kan hem niet installeren door een bug in de RC
als ik naar Tools > Theme's ga is preview venster verdwenen en staat er in titelbalk Extentions. Dus nog een bug
Jammer dat dat icoontje rechtsboven zo groot is...quote:Op zondag 13 juni 2004 11:42 schreef keijz het volgende:
De Smoke-theme staat trouwens perfect bij fok
http://themes.mozdev.org/themes/smoke.html
quote:I still haven't checked in the version string change.... or one or two other last minute goodies... so it's not going to be until tonight PDT.
heb ergens op de forums gelezen dat het nog een week zou duren. bonja, we zullen zien morgen als site veranderd isquote:Op maandag 14 juni 2004 21:56 schreef Murray het volgende:
0.9 komt vannacht uit.
bengoodger:
[..]
Mad Penguin is inmiddels onder het SlashDot effect bezweken BTW.quote:SilentBob4 writes "Mad Penguin is one of the first to review the latest Mozilla Firefox release, numbered 0.9. According to the reviewer, there's a lot to be thankful for, as this release is far more stable than its earlier versions and sports some new features along with a new interface. My new all-time-favorite line: 'Look out Internet Explorer... your days have been numbered for some time now, but Firefox 1.0 will surely leave you shaking on your already shaky foundations and standing in a small warm puddle'. Nicely put."
dus dat is de final versie?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:34 schreef Murray het volgende:
Site is nog niet aangepast, maar hij staat wel op de FTP...
ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.9/
ie staat in het mapje releases. anders is het in het mapje nightly.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:45 schreef keijz het volgende:
[..]
dus dat is de final versie?
Idd. Je moet eerst de extensie selecteren voordat je op opties klikt, anders opent hij de opties van degene die je nu geselecteerd hebt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:36 schreef UnderWorld_ het volgende:
Bug: Installeer Adblock als extension. Selecteer Adblock in de extension manager. En als je dan op de V van die DOM extension drukt opent Firefox de eigenschappen van Adblock. Correct zou het zijn als de DOM extension geselcteerd wordt.
Of was deze bug al bekend?
het is altijd even wennen als er een andere theme opstaat. als je xp hebt met theme op. dan is het ook wennen om terug te keren naar classic mode.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:12 schreef UnderWorld_ het volgende:
Wat is er mis met het default theme? Simpel, zakelijk, neutraal, alles wat een default theme moet hebben. Als je fancy buttons en kleurtjes wil hebben kan je toch gewoon een andere downloaden. Ik vind deze nu al stukken beter dan de vorige.
deze http://texturizer.net/firefox/themes/ ?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:13 schreef Monidique het volgende:
De default theme is lelijk. Het doet mij denken aan Windows 3.1. Helaas is de website van hen down, waardoor ik mijn favoriete, lieve theme niet kan installeren.
Ik ben weer terug naar de default theme van 0.8 (cute). Die andere (ook de default van 0.9) vond ik allemaal te flashy, te druk, te "gemaakt". Cute is lekker slick.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:12 schreef UnderWorld_ het volgende:
Wat is er mis met het default theme? Simpel, zakelijk, neutraal, alles wat een default theme moet hebben. Als je fancy buttons en kleurtjes wil hebben kan je toch gewoon een andere downloaden. Ik vind deze nu al stukken beter dan de vorige.
inderdaad. hier staat ook terug de qute op. deze theme si gewoon cutequote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:15 schreef _onderhond_ het volgende:
[..]
Ik ben weer terug naar de default theme van 0.8 (cute). Die andere (ook de default van 0.9) vond ik allemaal te flashy, te druk, te "gemaakt". Cute is lekker slick.
nee. waarschijnlijk sta je ingezoomd. CTRL + Scrollenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:35 schreef Werewolf het volgende:
Hebben jullie ook dat de 'link' naar 'zoeken' op het forum onder de login/logout komt te staan?
[afbeelding]
PS. Dit is ook het geval als ik het venster maximaliseer...
Voor de rest ben ik zeer tevreden met FF 0.9 &Qute
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |