nou t viel dus mee. Vandaag viel Bubba Ho-Tep al op de mat. Hij`s eergisteren verzonden. Heb geen brief of niets gekregen van de TPG. Dan zullen ze vast de andere 3 dvd`s samen bundelenquote:Op donderdag 3 juni 2004 09:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
ze rollen waarschijnlijk uit dezelfde postzak, dus dat wordt dokken ...
Bij cdwow krijg je het mailtje altijd later dan wanneer ze het echt hebben verzonden. Moet je je account maar een checken.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:30 schreef Timo20 het volgende:
[..]
nou t viel dus mee. Vandaag viel Bubba Ho-Tep al op de mat. Hij`s eergisteren verzonden. Heb geen brief of niets gekregen van de TPG. Dan zullen ze vast de andere 3 dvd`s samen bundelen![]()
Alhoewel ze wel 4 of 5 dagen na elkaar zijn verzonden, denk ik niet dat t wat uitmaakt
Hoe kan t trouwens zo snel zijn gegaan? eergisteren dvd "dispatched", vandaag al binnen??
quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:03 schreef Hare het volgende:
[..]
Bij cdwow krijg je het mailtje altijd later dan wanneer ze het echt hebben verzonden. Moet je je account maar een checken.
laten we t hopenquote:Anyway, vandaag 2 pakketjes van cdwow gewoon binnengehad!!!!!!!!
Hebben die douaneschoften het dan eindelijk door????
Die kans is zeker aanwezig jaquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:01 schreef detulp050 het volgende:
Ik had een briefje in de bus dat de postbode twee pakketjes voor mij had uit Singapore. Dit terwijl ik 5 DVD's verwacht die door de TPG zouden zijn gebundeld. Er stond niets bij over een betaling, dus... wellicht de dans ontsprongen ofzo ?
Ik had dus een brief van de douane of ik iets op wilde sturen, dat heb ik gedaan en nu krijg ik geen rembourszending. Misschien mag ik straks op het postkantoor alsnog betalenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die kans is zeker aanwezig ja. Zie boven: een aantal mensen heeft de afgelopen dagen geen problemen gehad
.
En daar heb je dus nog geen mailtje van gehad?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:43 schreef Timo20 het volgende:
[..]heb ik gedaan er stond: dispatched June 1st
Maar je hebt de laatste maand wel meerdere dvd's bijna tegelijkertijd besteld?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:08 schreef stigchel het volgende:
Ik heb hier echt nooit problemen mee, niet met play en niet met cdwow. nooit.
die laatste jaquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:52 schreef Hare het volgende:
[..]
En daar heb je dus nog geen mailtje van gehad?
Want je hebt de status despatched en de status dispatched+email send.
Moet je volgende keer als je een dvdtje besteld maar eens wat vaker naar je order history kijken. Zie je dat de dvd vaak als despatched is voor je het emailtje krijgt. Een dag of wat later, als je eenmaal de email hebt gehad staat er: despatched + email send.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:09 schreef Timo20 het volgende:
[..]
die laatste jadespatched + e-mail sent. Date: June 1st. Daaruit concludeer ik dus dat de dvd op 1 juni is verzonden vanuit Singapore. Toch??
Als dat zo is, dan is t echt snel gegaan
t viel me idd al op ja. en tja, kvond t al raar dat die dvd al zo snel hier wasquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:38 schreef Hare het volgende:
[..]
Moet je volgende keer als je een dvdtje besteld maar eens wat vaker naar je order history kijken. Zie je dat de dvd vaak als despatched is voor je het emailtje krijgt. Een dag of wat later, als je eenmaal de email hebt gehad staat er: despatched + email send.
Dvd wordt dus eerder verstuurd dan de datum waarop staat dat mailtje en pakketje is verstuurd.
Op alle vragen: ja.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:00 schreef Timo20 het volgende:
Ok zojuist ook n brief van TPG in de brievenbus
zou t niet mogelijk zijn naar t postkantoor te gaan en daar dat formulier samen met die gast van t postkantoor dat formulier in te vullen???
Er zat ook n retour envelop bij: als ik t door mij in te vullen formulier invul, moet ik zeker weer n aantal dagen wachten of niet???
En die bijtevoegen factuur: gewoon de bevestigingsmail van CDWOW uitprinten???
ok thnxquote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op alle vragen: ja.
Neuh, maar af en toe zien ze iets door de vingers hebben we de laatste dagen gemerktquote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:03 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ok thnx
gasten hebben niets ted doen![]()
![]()
![]()
Ik krijg tegenwoordig alles uit Singapore. Als je één cd of dvd hebt besteld, zul je geen problemen krijgen.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:03 schreef Kremers het volgende:
Uhm, als je besteld via www.cd-wow.nl, komt het dan ook via een niet EU land? Heb er 1x wat besteld en dat kwam 2 dagen later al aan, kwam vanuit Zweden als ik het mij goed herriner...
Punt is dat er maandag wat opgestuurd is en ik het nog neit ontvangen heb, en las ik dit hier zo lees.... Had ik het beter bij amazon.co.uk kunnen bestellenZelfde prijs maar geen gezeik met vertragingen en klote douna...
Het zijn 2 games, met een waarde van ¤28.99 en één van ¤45,99quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik krijg tegenwoordig alles uit Singapore. Als je één cd of dvd hebt besteld, zul je geen problemen krijgen.
Dan zit je per zending sws boven 22 euro en is 't dus volkomen terecht als ze je laten dokken. Waar het in dit topic om draait, is dat de douane cd's en dvd's die minder dan 22 euro kosten (en dus niet belast mogen worden) bundelt om zo wèl boven de 22 euro te komen.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:06 schreef Kremers het volgende:
[..]
Het zijn 2 games, met een waarde van ¤28.99 en één van ¤45,99
Wel 4 dagen uit elkaar besteld, hopenlijk glipt het er door heen.
Ja, maar ik ging er van uit dat het vanuit Zweden kwam...... Anders had ik wel bij amazon.co.uk besteld...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan zit je per zending sws boven 22 euro en is 't dus volkomen terecht als ze je laten dokken. Waar het in dit topic om draait, is dat de douane cd's en dvd's die minder dan 22 euro kosten (en dus niet belast mogen worden) bundelt om zo wèl boven de 22 euro te komen.
Hmja, dan maar ff afwachten. En anders mailtje naar CDWOW sturen met 't bedrag dat je moest dokken. Die sturen met liefde een voucherquote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:13 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ja, maar ik ging er van uit dat het vanuit Zweden kwam...... Anders had ik wel bij amazon.co.uk besteld...[quote]
Maar goed, ik zie wel, via play.com ook nooit hoeven betalen terwijl ik daar ook vaan games enzo van rond de ¤40 besteld heb
Ik zie wel, die klote douane doet er alleen zo lang over, zending wordt met 2á3 weken vertraagd...
waar heb je dan ingevuld dat t 2 aparte zendingen betrof?? Ben t formulier aan t invullen. Die gasten op postkantoor (zowel in Hoensbroek als in Heerlen) wisten niet wat ze er mee aanmoesten,. De laatste zei dat ik maandag t beste de douane zelf kan bellen. Dus ben t nu zelf maar aan t proberen. Als jullie misschien ff willen helpen, zou ik fijn vindenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dedoaune-losers
hebben weer eens werk verzet. Schade: 5,89 euro.
Nieuw is dat het invullen van het bewuste douane formulier hen NIET heeft overtuigd dat 't aparte zendingen waren.
Duidelijk op 't formulier aangegeven dat 't aparte bestellingen én aparte zendingen betrof. Bestelbevestigingen bijgesloten. Mocht niet baten. Overigens hebben ze wèl iets met dat formulier gedaan, want ze rekenen de door mij opgegeven waarde van de cd's en dvd's.
Gewoon onder de 3 items geschreven. Duidelijk met rode pen. Maar goed, ze zijn dus ook nog blind.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
waar heb je dan ingevuld dat t 2 aparte zendingen betrof??
da's prima.quote:Ben t formulier aan t invullen. Die gasten op postkantoor (zowel in Hoensbroek als in Heerlen) wisten niet wat ze er mee aanmoesten,. De laatste zei dat ik maandag t beste de douane zelf kan bellen. Dus ben t nu zelf maar aan t proberen. Als jullie misschien ff willen helpen, zou ik fijn vinden:
Bij punt 1 heb ik in gevuld wat ik heb besteld:
DVD : "Cold Feet" series 1 (2 discs)
DVD: "Cold Feet" series 2 (2 discs)
Inderdaad.quote:Punt 2 niet ingevuld omdat dat volges de toelichting niet hoeft.
Check.quote:Bij punt 3 heb ik de prijs per dvd ingevuld:
¤ 6,90
¤ 8,43
Checkquote:Punt 4 ook niet ingevuld.
Gewoon 0 euro invullen.quote:Punt 5 weet ik niet of ik die moet invullen "Kosten van verzending, verpakking en verzekering"
daar heb ik de eerste optie aangevinkt. Vraag me af wat er gebeurt als je niets aankruist.quote:En bij die vraag waar ik 1 of meerdere antwoorden kan kiezen, weet ik niet wat ik moet invullen![]()
![]()
Alleen nog krabbeltje eronder. En that's all.quote:En dan uiteraard nog ondertekenen. De rechterzijde vult de douane in, toch??
Alvast bedankt![]()
ok doen wequote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Gewoon onder de 3 items geschreven. Duidelijk met rode pen. Maar goed, ze zijn dus ook nog blind.
[..]
da's prima.
[..]
Inderdaad.
[..]
Check.
[..]
Check
[..]
Gewoon 0 euro invullen.
[..]
daar heb ik de eerste optie aangevinkt. Vraag me af wat er gebeurt als je niets aankruist.
[..]
Alleen nog krabbeltje eronder. En that's all.
lekker danquote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:44 schreef Mike het volgende:
Ik heb zondag een formulier op de bus gedaan en kreeg vandaag de dvd's binnen.
Ik vond het al snel...de vorige keer duurde het nl. anderhalve week.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
lekker danDouane
![]()
Zo ging 't bij mij ook. Alleen moest ik alsnog wèl dokken.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:44 schreef Mike het volgende:
Ik heb zondag een formulier op de bus gedaan en kreeg vandaag de dvd's binnen.
het invullen van het formulier zou voldoende moeten zijn om aan te tonen dat 't verschillende zendingen betreft. Maar dat ging bij mij vorige week dus ook al fout. Rechtsgelijkheid nemen ze iig niet in acht. En begrijp ik 't nou goed dat ik m'n bezwaarschrift naar dezelfde instantie stuur die eerst besluit om mij BTW te laten dokken? "Beetje" raar ........quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:04 schreef Dr_Crouton het volgende:
GODVERDOMME![]()
![]()
Kut-TPG heeft m'n pakket in gijzeling genomen en laat het pas vrij als ik douanepapieren heb ingevuld. Dan gaan ze weer belasting berekenen over goederen die voor mijzelf bestemd zijn, niet voor verkoop en niet eens te verkrijgen hier in NL.
Losers met teveel tijd, dat zijn hetquote:De brutaliteit! Lijkt wel alsof alle postbedrijven tegenwoordig met hun gore flikken aan onze spullen moeten zitten.
Waar gaat dat heen met thuiswinkelen, je wordt meteen bestrafd als je het elders goedkoper kan kopen.
Godverdomme, m'n euro's, wat doe je.
Ondanks dat ik het ook gelul vind dat ze pakketjes samenvoegen, vind ik bovenstaande argumenten toch echt nergens op slaan. Waarom zou je alleen belasting moeten betalen als het voor de verkoop bestemd is, of als het wel in NL te krijgen is?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:04 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dan gaan ze weer belasting berekenen over goederen die voor mijzelf bestemd zijn, niet voor verkoop en niet eens te verkrijgen hier in NL.
Mijn mot met hen betreft niet het bundelen van verschillende zendingen, maar dat ze de vorige keer een dure zending hebben verloren. Ze hadden niet eens de moeite gedaan om het op te lossen. Uiteindelijk kreeg ik een klein bedrag terug van de buitenlandse postbedrijf waar het vandaan kwam. Van TPG geen excuses, niks.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
het invullen van het formulier zou voldoende moeten zijn om aan te tonen dat 't verschillende zendingen betreft. Maar dat ging bij mij vorige week dus ook al fout. Rechtsgelijkheid nemen ze iig niet in acht. En begrijp ik 't nou goed dat ik m'n bezwaarschrift naar dezelfde instantie stuur die eerst besluit om mij BTW te laten dokken? "Beetje" raar ........
[..]
Losers met teveel tijd, dat zijn het.
Geen concurentievervalsing? Gijzeling van goederen? Waarom zou ik moeten betalen voor iets wat ik al betaald heb? De verkoper bewijst me een dienst, niet de douane die me alleen tot last is. Of als het wel in NL te verkrijgen zou zijn, maar veels te duur, dan ligt het heus niet aan de consument, maar aan de belastingdienst die voor elk wissewasje een dik tarief berekend.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:10 schreef Tokus het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het ook gelul vind dat ze pakketjes samenvoegen, vind ik bovenstaande argumenten toch echt nergens op slaan. Waarom zou je alleen belasting moeten betalen als het voor de verkoop bestemd is, of als het wel in NL te krijgen is?
Mijn pakket was op 1 juni verstuurd via EMS, het zou binnen 4 dagen aankomen. Dus het zou op vrijdag aangekomen zijn, maar TPG ging het niet bezorgen, maar zag waarschijnlijk dat het om een grote pakket ging en dacht: "Kassa!". Vandaag, 2 werkdagen (plus weekend) later kreeg ik het formulier binnen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:28 schreef Kremers het volgende:
Vraagje, ong. hoeveel dagen na versturing kregen jullie bericht van TPG/Douane? Ik ben vrij zeker van het feit dat mijn 2 games ook in gijzeling zijn, en vroeg mij af hoe lang zoiets duurt.
Normaal gesproken ongeveer een week.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:28 schreef existenz het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoelang het duurt voordat dvds van playusa binnen komen? En tweede vraag hoeveel zijn de extra kosten (in %) die ik mogelijk ga betalen? (aangezien de pakketjes beide tegelijk verstuurt zijn en de limiet die ik in dit topic las ruim overschreiden).
Ah, thnxquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Normaal gesproken ongeveer een week.
Maar de DVD's van playusa worden veelal vanuit Jersey of Brussel verstuurd, en dan heb je geen last van douane-geneuzel. De extra kosten zijn gewoon de BTW.
kd8 dat die gewoon vanuit Amerika werden verzonden? vandaar dat ik nog niets op deze site heb besteld: bang voor douane gezeikquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Normaal gesproken ongeveer een week.
Maar de DVD's van playusa worden veelal vanuit Jersey of Brussel verstuurd, en dan heb je geen last van douane-geneuzel. De extra kosten zijn gewoon de BTW.
hoeveel kostte die dan samen??quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:45 schreef Hare het volgende:
en weer twee pakketjes erdoor
wat hebben ze door?quote:allebei van cdwow. Volgens mij hebben ze het echt door!
Minder dan 22 euro natuurlijk. cdwow is veel te goedkoop. maar de groene stickers met waarde van 12.99 pond zaten er nog steeds op.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:58 schreef Timo20 het volgende:
[..]
kd8 dat die gewoon vanuit Amerika werden verzonden? vandaar dat ik nog niets op deze site heb besteld: bang voor douane gezeik![]()
[..]
hoeveel kostte die dan samen??
[..]
wat hebben ze door?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |