abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19464657
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 08:51 schreef Roönaän het volgende:
Heb je die categorynamen zelf verzonnen?
En waarom loopt je 2e kolom niet recht naar beneden?
Omdat de 'layout' niet recht is, er komt daar rechtsboven in een banner, als ik die 2 andere naar links had geschoven, was er teveel leeg plek tussen de 2e en 3e kolom.

/edit
Die kolommen zijn vast eerder ook op andere websites gebruikt, het is een standaard die namen.
ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:55:56 #102
11753 Roonaan
Strictly
pi_19464670
maar dan is er toch gewoon iets mis met je layout als dat het geval is? Dan zou ik in dat bovenste blok anders gewoon gamenews zetten ofzo.
pi_19464683
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 08:55 schreef Roönaän het volgende:
maar dan is er toch gewoon iets mis met je layout als dat het geval is? Dan zou ik in dat bovenste blok anders gewoon gamenews zetten ofzo.
Daar wou ik eigelijk een poll neerzetten, maar dat gaat waarschijnlijk ook veranderen, daarom zit ik hier, voor tips/opmerkingen.
ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 13:48:15 #104
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_19471281
Ok, mijn site is dan bijna af.
Ik moet de splash veranderen, de content is op een paar dingen af.
- dingen die ik nog moet doen.
- alle htm files w3c complitant maken.(index file is dat wel, maar de include htm niet.)
- en nog een paar andere dingen.

Nu de content er staat vat vinden jullie er nu van?
adres is http://aquadrome.net
www.ukkienet.com Mijn zoontje's website.
www.aquadrome.net Mijn aquarium.
Gratis onzichbare webstatistieken fujindesign.com/stats
pi_19497362
Nog even ter toevoeging over game-nu.nl

Waarop zoekt/kijkt google ? Op inhoud of meta tags ? De index is geheel in php die gegevens ophaalt uit een database, lukt dat ook als google zoekt ?

Dus hoe kan ik eigelijk het beste mijn website promoten ?
ne okuyon, bokmu var?
pi_19522623
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 18:14 schreef saban het volgende:
Nog even ter toevoeging over game-nu.nl

Waarop zoekt/kijkt google ? Op inhoud of meta tags ? De index is geheel in php die gegevens ophaalt uit een database, lukt dat ook als google zoekt ?

Dus hoe kan ik eigelijk het beste mijn website promoten ?
Meta tags worden al een tijdje niet meer door google gebruikt, daar werd teveel mee 'gefraudeert'. Google kijkt gewoon naar de inhoud dus.

Php = serverside scripting, dat betekent dat iedere client gewoon een door de php-parser geparste pagina toegestuurd krijgt. Welke client dat is(IE, mozilla, en de bijvoorbeeld de googlebot) maakt niet uit.

Je zou je website aan kunnen melden bij startpagina-dochters, zie startpagina.nl daarvoor...

Sitecheck:
http://dnorm.matthijs.info, is voor een schildersbedrijf, commentaar aub dus.
Foto's worden nog veranderd, evenals de content.

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchBlood op 30-05-2004 23:02:23 ]
  zondag 30 mei 2004 @ 22:54:32 #107
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_19523133
snap niet wat die foto's van het gras om de site heen doen..?
Tis toch voor een schilders bedrijf, lijkt nu voor een plantsoen schoonmaak bedrijf..
pi_19523343
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:54 schreef Dwork het volgende:
snap niet wat die foto's van het gras om de site heen doen..?
Tis toch voor een schilders bedrijf, lijkt nu voor een plantsoen schoonmaak bedrijf..
Ow, dat was ik vergeten te vermelden, die foto's moeten nog worden vervangen door 'sfeer-foto's ' van schilders/schilderwerk.

Foto's staan er dus nog nog om het design alvast af te hebben.
pi_19523353
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:34 schreef DutchBlood het volgende:

Sitecheck:
whats the deal met die foto's links? staan een beetje niks te doen, geen toevoeging aan het geheel.

het binnenste gebeuren heeft bij mij overal een horizontale scrollbalk, het gastenboek en de contactpagina ook een verticale.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_19523593
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:02 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[..]

whats the deal met die foto's links? staan een beetje niks te doen, geen toevoeging aan het geheel.

het binnenste gebeuren heeft bij mij overal een horizontale scrollbalk, het gastenboek en de contactpagina ook een verticale.
Welke browser gebruik je, Mozilla? En bij welke resolutie?
Dat gastenboek/contactpagina is de bedoeling iig.
pi_19523711
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:11 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Welke browser gebruik je, Mozilla? En bij welke resolutie?
Dat gastenboek/contactpagina is de bedoeling iig.
Opera 7.23 @ 1280x960
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_19523804
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:15 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[..]

Opera 7.23 @ 1280x960
Ok, in IE heeft men er namelijk geen last van, dmv van overflow-y: none, maar dat is weer niet volgens de officiele standaard.

Ik zal eens kijken of ik de content in een table kan gooien.
Zo, tabletje gefixt.

[ Bericht 3% gewijzigd door DutchBlood op 30-05-2004 23:31:26 ]
pi_19536426
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 13:48 schreef Dwork het volgende:

Nu de content er staat vat vinden jullie er nu van?
adres is http://aquadrome.net
- De scriptjes sie je gebruikt om het selecteren van tekst te disablen en de rechtermuisknop is zeer irritant en amateuristisch.
- Je hebt het op een gegeven moment over "Artikels." ipv "Artikelen"
- Er zit een dikke vette beveiligingslek op je pagina doordat je de pagina $aqua laat includen zonder dat je checked wat de waarde daarvan is. Zoek effe op Cross Site Scripting (XSS).
- Bij de uploader staat niet vermeld wat de maximale grootte is. Heb je die upload sowieso een beetje beveiligd?
- Ik zou het kopje onderhoud hernoemen naar Nieuws

Succes ermee!!
  Lieve Belg maandag 31 mei 2004 @ 15:44:02 #114
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_19536549
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:38 schreef schwa78 het volgende:

[..]

- De scriptjes sie je gebruikt om het selecteren van tekst te disablen en de rechtermuisknop is zeer irritant en amateuristisch.
- Er zit een dikke vette beveiligingslek op je pagina doordat je de pagina $aqua laat includen zonder dat je checked wat de waarde daarvan is. Zoek effe op Cross Site Scripting (XSS).
- Bij de uploader staat niet vermeld wat de maximale grootte is. Heb je die upload sowieso een beetje beveiligd?

Succes ermee!!
idd, scriptjes zijn amateuristisch. en FF kan je trouwens makkelijk JS disabelen. en je hebt nog een 'bekijk bron' knop ook, waardoor dit allemaal overbodig wordt

check ook de titel op die pagina:
quote:
<title>Aquadrome
Uw bron van informatie,
aquarium,aqua,aquaria,forum,vis,vissen,filter,eheim,juwel,neon,treta,neonaquarium,aqua,aquaria,forum,vis,vissen,filter,eheim,juwel,neon,treta,neon
tetra,NBAT,co2,zuurstof turf,kienhout,malawi,discus</title>
<meta name="Keywords" content="aquarium,aqua,aquaria,forum,vis,vissen,filter,eheim,juwel,neon,treta,neon
tetra,NBAT,co2,zuurstof turf,kienhout,malawi,discus,cichliden,maanvis aquarium,
aquaria, forum, vis, vissen, filter, eheim, juwel, neon, treta, neontetra, NBAT,
co2, zuurstof, turf, kienhout, malawi, discus, cichliden, maanvis,
aquariumspeciaalzaak, aquariums, tropische aquarium windes, vijvervis,
schildpadden, maanvis, voer, visvoer, vissenvoer, droogvoer, levendvoer,
tubifex, muggenlarven, watervlooien, artemia, krill, plankton, cyclops,
zoutwatervissen, zeewatervissen, anemoonvis, rifwachter, doktersvissen,
aquariumwinkel, juffertjes, koraalduivel, murene, haaien, trekkersvissen,
keizervissen, vlindervissen, goby, pitvissen, dwergkeizer, percula, lagere
dieren, kokerwormen, koralen, levend steen, lederkoraal, spijkerpoliepen,
anemonen, steenkoralen, hersenkoralen, softleder, eheim, juwel, aqua medic,
tetra, osmose, hqi, hql, aquariumpompen, pompen, vijverpompen, vijverartikelen,
aquariumartikelen, aquariumplanten, zeezout, aquariumonderhoud, tl verlichting,
biologisch filter">
Titel veel te lang, en zelfde als keywords meta. Zoekrobots houden bijna geen rekening meer met de meta tags (zeker niet keywords en description)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 31 mei 2004 @ 15:53:05 #115
46794 Berkery
Fat bastard
pi_19536774
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:34 schreef DutchBlood het volgende:

Sitecheck:
Foto's worden nog veranderd, evenals de content.
Een gastenboek vind ik niet echt passen op de site van een professioneel bedrijf, op een persoonlijke homepage kan het nog net. Maar het is sowieso erg jaren '90.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 31 mei 2004 @ 17:47:54 #116
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_19540065
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:38 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Succes ermee!!
Thanx, ja idd een beetje "kinderachtig" maar is wel nodig, het disable script.
Het vissen bestand is allemaal typ werk en wordt vaak gejat/gecopieerd en naar/op een andere website gezet. vandaar.

Thanx, voor de uitleg van $aqua ik weet daar niet alteveel van af vandaar ik ga meteen kijken en zoeken aar xss.

Die upload hoeft eigelijk niet beveiligd te worden, de max upload is geloof ik 2mb omdat sommige nogal grote foto's willen uploaden.

Nieuws naar onderhoud thanx (stom dat dat niet bij me is opgekomen )
  maandag 31 mei 2004 @ 20:00:58 #117
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_19543334
Ik plaats ook maar weer eens een site...

Het gaat om de heer Hendrik Wieland, architect uit Indonesie. Deze meneer doet over de hele wereld aan projectinrichting voor vier en vijfsterren hotels en restaurants, en heeft sinds een paar jaar ook een exclusief restaurant in Drachten. (Werd geopend door de Indonesische expresident.)

Wieland is nu bezig zijn producten ook in Nederland op de markt te brengen, (Alles wat in het restaurant van hem staat heeft hij zelf ontworpen, van servies tot tafels.) dit wil hij gaan doen met het bedrijf "Wieland Design."

De site is gebouwd met behulp van Photoshop en later Golive, al werd Golive later vervangen door Ultraedit en de EditCSS plugin van FireFox, dat werkte toch een tikke secuurder. Er hangt verder een miniCMS achter, maar dat stelt in principe niet zoveel voor, het is niet checkwaardig. Vooral door last minute wijzingen heeft de development wel een aantal maanden geduurt.

Waar het om gaat: http://wielanddesign.nl/
Ik ga naar huis.
pi_19543344
quote:
Op maandag 31 mei 2004 17:47 schreef Dwork het volgende:

[..]

Thanx, ja idd een beetje "kinderachtig" maar is wel nodig, het disable script.
Het vissen bestand is allemaal typ werk en wordt vaak gejat/gecopieerd en naar/op een andere website gezet. vandaar.

Thanx, voor de uitleg van $aqua ik weet daar niet alteveel van af vandaar ik ga meteen kijken en zoeken aar xss.

Die upload hoeft eigelijk niet beveiligd te worden, de max upload is geloof ik 2mb omdat sommige nogal grote foto's willen uploaden.

Nieuws naar onderhoud thanx (stom dat dat niet bij me is opgekomen )
Ik wist ookniet zoveel van XSS... tot ik een mailtje kreeg van een hacker met daarin het wachtwoord en username van mijn database. Gelukkig was hij vrij sportief.

Op http://www.cgisecurity.com/articles/xss-faq.shtml staat meer info hierover.

Iemand die je content wil jatten kan dat ook gewoon doen door de source van je pagina te bekijken. Geloof me, met die scriptjes kom je alleen maar dom over en het stimuleert mensen juist om van je site te jatten.
  maandag 31 mei 2004 @ 20:59:34 #119
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_19545186
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:01 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Ik wist ookniet zoveel van XSS... tot ik een mailtje kreeg van een hacker met daarin het wachtwoord en username van mijn database. Gelukkig was hij vrij sportief.

Op http://www.cgisecurity.com/articles/xss-faq.shtml staat meer info hierover.

Iemand die je content wil jatten kan dat ook gewoon doen door de source van je pagina te bekijken. Geloof me, met die scriptjes kom je alleen maar dom over en het stimuleert mensen juist om van je site te jatten.
Ik haal het er wel vanaf, thanx was al de hele avond aan het kijken op google over xss
pi_19547828
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:53 schreef Berkery het volgende:

[..]

Een gastenboek vind ik niet echt passen op de site van een professioneel bedrijf, op een persoonlijke homepage kan het nog net. Maar het is sowieso erg jaren '90.
Agreed, maar degene waarvoor ik die site maakt wou dat graag...
pi_19577659
Sitecheck

Graag commentaar op mijn nieuwe website http://www.e-creative.nl
pi_19581849
Schop
  Lieve Belg woensdag 2 juni 2004 @ 13:09:14 #124
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_19586090
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 00:06 schreef flat_erik het volgende:
Sitecheck

zeer schone site flat_erik. Het eerste wat me opviel bij die links vanbovn (in de grijze balk) is dat de link bijna hetzelfde kleur krijgt bj een mouseover.
Voor de rest een zeer coherente layout. En er verspringt niet van alles als je naar een andere pagina gaat.
Mooi logo btw
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 13:01 schreef JOPPI3 het volgende:
Mijn website www.smartphonefreaks.nl
Spijtig dat je logo niet in de header van de site verwerkt is. Verder is het gewoon een site die gebruikt maakt van phpnuke en een theme die op hun site of andere site aangeboden wordt. Voorst is het een schone site en tof onderwerp

------------------------------------------------------------

even ter herhalen voor sommige:
Regels:
  • Het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpBB, IkonBoard, Cu2, Blogger.com, weblog.com heeft geen nut. Dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. Ook niet met een andere layout.
  • Als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. Waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
  • Zie ook de rest in de OP

[ Bericht 6% gewijzigd door Jump op 02-06-2004 13:21:05 ]
  • Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
      woensdag 2 juni 2004 @ 13:19:17 #125
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_19586337
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 00:06 schreef flat_erik het volgende:
    Sitecheck

Het design is erg strak, maar wat ik niet begrijp is de enorme header die de helft van de content buiten het venster duwt (op 1024*768 maar niet fullscreen) zodat ik pas op de helft van het scherm kan beginnen met lezen.

No offence overigens, maar ik zie dit steeds vaker, het nieuwe design van dit forum heeft er ook last van.
    pi_19586682
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 13:09 schreef Jump het volgende:

[..]

Spijtig dat je logo niet in de header van de site verwerkt is. Verder is het gewoon een site die gebruikt maakt van phpnuke en een theme die op hun site of andere site aangeboden wordt. Voorst is het een schone site en tof onderwerp

------------------------------------------------------------

even ter herhalen voor sommige:
    Regels:
  • Het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpBB, IkonBoard, Cu2, Blogger.com, weblog.com heeft geen nut. Dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. Ook niet met een andere layout.
  • Als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. Waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
  • Zie ook de rest in de OP
  • Woeps...en idd het logo moet nog wel in de header verwerkt worden .
    Over het thema wil ik wel even kwijt dat ik dat nog wil veranderen. Maar ik heb tot nu toe helaas nog geen mooi thema gezien. Als iemand nog tips heeft voor thema's dan hoor ik het graag en ik zou er eventueel ook voor willen betalen.
    Verder ben ik zelf best tevreden over mijn site, vooral omdat het mijn 1e echte site is die ik gemaakt heb.

Commentaar is natuurlijk altijd welkom.

[ Bericht 14% gewijzigd door JOPPI3 op 02-06-2004 13:38:59 ]
    pi_19587474
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 13:19 schreef Berkery het volgende:

[..]

Het design is erg strak, maar wat ik niet begrijp is de enorme header die de helft van de content buiten het venster duwt (op 1024*768 maar niet fullscreen) zodat ik pas op de helft van het scherm kan beginnen met lezen.

No offence overigens, maar ik zie dit steeds vaker, het nieuwe design van dit forum heeft er ook last van.
    Screenshot?
      woensdag 2 juni 2004 @ 14:06:15 #128
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_19587670
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 14:00 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Screenshot?
    Ik heb het over dit enorme plaatje: http://www.e-creative.nl/v1/header.jpg - vult samen met menu & logo meer dan de helft van het scherm, maar dit lijkt wel een trend te zijn.
      Lieve Belg woensdag 2 juni 2004 @ 14:12:12 #129
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_19587841

klik voor groot

Men browser geresized naar 104*768. helft van inhoud is toplogo. Dat bedoelt Berkery
    pi_19588054
    ok
    pi_19654432
    Ik heb mijn Game website vernieuwd, nieuwe lay-out, de poll werkt nu, hij is bijna af, nog hele kleine aanpassingen.
    Tot zover, zijn de kleuren goed ?
    De plaatsen van de banners, valt het teveel op, of juist niet, of zitten ze daar goed ?

Het gaat om Game-NU.nl
    Op de HTML code moet er niet al te veel opgelet worden, want daar ben ik niet echt goed in, zit vast te veel 'onnodige' tags.
    ne okuyon, bokmu var?
      zaterdag 5 juni 2004 @ 00:40:22 #132
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_19655057
    quote:
    Op maandag 31 mei 2004 20:00 schreef nietzman het volgende:
    Ik plaats ook maar weer eens een site...

Het gaat om de heer Hendrik Wieland, architect uit Indonesie. Deze meneer doet over de hele wereld aan projectinrichting voor vier en vijfsterren hotels en restaurants, en heeft sinds een paar jaar ook een exclusief restaurant in Drachten. (Werd geopend door de Indonesische expresident.)

Wieland is nu bezig zijn producten ook in Nederland op de markt te brengen, (Alles wat in het restaurant van hem staat heeft hij zelf ontworpen, van servies tot tafels.) dit wil hij gaan doen met het bedrijf "Wieland Design."

De site is gebouwd met behulp van Photoshop en later Golive, al werd Golive later vervangen door Ultraedit en de EditCSS plugin van FireFox, dat werkte toch een tikke secuurder. Er hangt verder een miniCMS achter, maar dat stelt in principe niet zoveel voor, het is niet checkwaardig. Vooral door last minute wijzingen heeft de development wel een aantal maanden geduurt.

*mep*
    Ik ga naar huis.
      zaterdag 5 juni 2004 @ 00:42:22 #133
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_19655121
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 00:21 schreef saban het volgende:
    Ik heb mijn Game website vernieuwd, nieuwe lay-out, de poll werkt nu, hij is bijna af, nog hele kleine aanpassingen.
    Tot zover, zijn de kleuren goed ?
    De plaatsen van de banners, valt het teveel op, of juist niet, of zitten ze daar goed ?
    Tja, de kleuren... Misschien is het te associeren met de spanning die met de spellen mee zou komen, maar ik vind het toch echt een beetje overdone. Probeer het dan met wat neutralere kleuren te compenseren.
    Ik ga naar huis.
      zaterdag 5 juni 2004 @ 14:36:12 #134
    42555 Tomek
    Take on the world!
    pi_19662262
    http://www.not-allowed.nl

nieuwe site van mun band. net gister geupload. Is nog niet helemaal klaar overigens.
    html/php/mysql

kep geen idee hoe lang ik er mee bezig ben geweest. Er hangt ook een vrij uitgebreid cms achter.
    ben er denk ik een week of 3 á 4 mee bezig geweest. Niet full time uiteraard.

btw die mp3's zijn 5 jaar oud
    pi_19662456
    Tomek:
    Het heeft een nogal donkere uitstraling met erg weinig kleur. Je tekst blokken staan nogal dicht op de rand (qua top en bottom margin), zie bijvoorbeeld http://www.not-allowed.nl/lyrics.php , ik bedoel dan de songteksten zelf.

Je menu vind ik niet mooi. De donkere achtergrond van de oranje teksten staat er een beetje verloren bij. Ziet er ietwat knullig uit. Ik zou er wat grafische buttons van maken of gewoon weglaten.
    pi_19662532
    Tomek;

Je logo is 'te simpel', misschien hoort hij zo, maar ik zal hem alsnog veranderen, misschien wat blokkerig maken.
    Je 'nieuws tekst' blokjes is teveel tegen de rand aan, er zit maar 1px ruimte tussen, maak er wat meer van.

Je menu hoeft geen achtergrond kleur te hebben, dat donkergrijze dus, kan je weglaten.
    ne okuyon, bokmu var?
      zaterdag 5 juni 2004 @ 15:04:49 #137
    42555 Tomek
    Take on the world!
    pi_19662873
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:45 schreef sop het volgende:
    Tomek:
    Het heeft een nogal donkere uitstraling met erg weinig kleur. Je tekst blokken staan nogal dicht op de rand (qua top en bottom margin), zie bijvoorbeeld http://www.not-allowed.nl/lyrics.php , ik bedoel dan de songteksten zelf.
    oké daar mag inderdaad nog wel wat ruimte tussen ja
    quote:
    Je menu vind ik niet mooi. De donkere achtergrond van de oranje teksten staat er een beetje verloren bij. Ziet er ietwat knullig uit. Ik zou er wat grafische buttons van maken of gewoon weglaten.
    ik wilde het allemaal zo strak mogelijk houden en niet te ingewikkeld qua graphics enzo.
    maar ik zal nog eens goed naar dat menu kijken, echt verbluffend issie indd niet
      zaterdag 5 juni 2004 @ 15:08:38 #138
    42555 Tomek
    Take on the world!
    pi_19662972
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:49 schreef saban het volgende:
    Tomek;

Je logo is 'te simpel', misschien hoort hij zo, maar ik zal hem alsnog veranderen, misschien wat blokkerig maken.
    tis een standaard effect uit photoshop. ik zocht iets met oranje en ineens had ik dit. vandaar dat het er eignelijk nu nog staat. maar ik moet toegeven dat het inderdaadn iet echt super oogt ten opzichte van de rest.
    [/quote]
    quote:
    Je 'nieuws tekst' blokjes is teveel tegen de rand aan, er zit maar 1px ruimte tussen, maak er wat meer van.
    gaan we aanpassen
    quote:
    Je menu hoeft geen achtergrond kleur te hebben, dat donkergrijze dus, kan je weglaten.
    je bedoelte die blokjes waar de menu items in staan?
    zit misschien wat in ja, ga ik ook proberen.

kan dat helaas nu even niet doen, maar bedankt voor de tips1
      zaterdag 5 juni 2004 @ 15:09:29 #139
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_19662986
    quote:
    Op maandag 31 mei 2004 20:00 schreef nietzman het volgende:
    Een minpunt dat direct opvalt: In Opera 7.51 geeft de gehele pagina een horizontale scrollbar, en de contentarea een verticale, ondanks dat de content nog niet de helf hiervan in gebruik neemt.

De overloop van het menu in de background color is leuk, maar het geeft de pagina een wat "bijeengegooid" uiterlijk. Ik denk dat je met een schaduw-effect langs de boven en onderrand van de inhoud, en tegen het menu aan al een wat mooier effect krijgt.

De tekst in de contentarea staat erg tegen de bovenkant aangeperst, wat er niet zo mooi uitziet. Bovendien kun je proberen een ander lettertype te gebruiken dan Verdana - het past niet echt in het wat stijlvolle design van de pagina. Trebuchet MS is misschien een betere optie. Overigens lijkt het ook of de line-height van de tekst te klein is.

Het is jammer dat de foto's gelinkt zijn naar hun gewone .jpg's - het zou een wat mooier en continuër effect geven als de foto's gewoon in het design zelf geopend zouden worden, eventueel met een navigatie-systeempje om door de foto's heen te bladeren. Als je toch Flash gebruikt, kun je er beter wat consistent mee zijn, imo.

Het menu-mouseover effect is wat vervelend. Zeker als je nogal snel de muis over het menu beweegt, worden veel links rood en 'herschreven'. Misschien dat het wat praktischer zou zijn als bij een onMouseOut (of het Flash equivalent daarvan - heb het een tijd niet gebruikt), de tekst direct weer naar haar standaard staat terugkeert.

Als je een pagina in een submenu opent (Over ons -> Matthijs Felser) bijvoorbeeld, sluit het submenu zich weer. Dit lijkt me niet de bedoeling

De 'Actueel' pagina mist het menu.

Zodra je je in het bedrijven- of particulieren-gedeelte bevindt, is er geen link terug naar de index om van keuze te wisselen. Een extra menu-item kan hier uitkomst bieden - overigens is het ook geen gek idee om het 'Wieland Design' aan de linkerkant een link naar de index te maken. Gebruikers zijn vaak gewend dat een "bedrijfs"-logo (normaliter linksbovenaan de pagina) als link naar het begin dient, er is geen reden dit niet door te voeren
      zaterdag 5 juni 2004 @ 15:11:53 #140
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_19663033
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:36 schreef Tomek het volgende:
    http://www.not-allowed.nl
    In aanvulling op wat anderen al gezegd hebben: De menu-"blokjes" zijn wat aan de kleine kant; de tekst lijkt er echt ingefrommeld te staan. Een paar pixels padding kunnen wonderen doen
      zaterdag 5 juni 2004 @ 15:28:37 #141
    42555 Tomek
    Take on the world!
    pi_19663392
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 15:11 schreef Leshy het volgende:

[..]

In aanvulling op wat anderen al gezegd hebben: De menu-"blokjes" zijn wat aan de kleine kant; de tekst lijkt er echt ingefrommeld te staan. Een paar pixels padding kunnen wonderen doen
    Eigenlijk horen er nog 2 menu items naast te staan. Vandaar dat ik wat te kampen had met ruimtegebrek.
    pi_19692430
    Oke ik heb wat gemaakt voor een voetbal manager website.

Nu heb ik dus dit:
    dfms.doegewoon.com

Het staat alleen wat raar nu, Normaal stond die blauwe balk namelijk onder die wit ruimte tussen het logo en de banner. Maar dan was het menu te groot.. Nu heb ik de tekst ook gecentreerd en de balken die eerst donkerrood waren grijs gemaakt zodat ze wat minder opvielen.

Iemand tips om het toch nog wat mooier te maken?
    No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
    Lego de ga euh korfbal kampioen.
    pi_19699299
    Hallo,
    Ik ben hier al een keertje eerder geweest. Ikzelf heb niet zo veel verstand van sites inhoudelijk dan. maar zou jullie wat willen vragen( als dit toegestaan is dan)

We( mijn partner en ik) hebben samen een internet bedrijfje. De laatste tijd zijn wij bezig geweest om een cms in flash te ontwikkelen. Ik zou het fijn vinden als mensen hier naar willen kijken er eventueel opmerkingen bij willen plaatsen, vragen over willen stellen. Zodat we het product eventueel kunnen verbeteren.

De url is: -edit-

Tevent tips om te netwerken, want daar zijn we een ramp in. Beiden A-commercieel zeg maar.

Als men inhoudelijk vragen heeft of eventueel wat voorons kan/wil betekenen( ik wil verder niet spammen hier) kan je me mailen op -edit-

Super bedankt alvast
    Kijk eens hier: www.123flash.nl
    pi_19700028
    Okeej als iemand de site wil zien hij staat in mijn profiel, 100 maal dank!!
      maandag 7 juni 2004 @ 11:28:11 #145
    56864 Marty26
    #Dislectisch Baggeren _O_
    pi_19700650
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 10:57 schreef -Morgaine- het volgende:
    Okeej als iemand de site wil zien hij staat in mijn profiel, 100 maal dank!!
    Ik vind het persoonlijk een duur grapje. Zeker als ik dan de layouts zie. Die zijn niet echt om over naar huis te schrijven. En daarbij denk ik niet echt dat hier veel markt voor is.
    A. kost een hoop.
    B. kennen de meeste mensen wel iemand die een siteje kan maken.
    C. Zijn de layouts lelijk

Dus in mijn ogen niet echt een succes productje.
    sorry.
    Maar succes er mee
    Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
      maandag 7 juni 2004 @ 11:30:58 #146
    11753 Roonaan
    Strictly
    pi_19700715
    Ondanks dat deze website geloof ik niet meer besproken mocht worden (Dacht ik tenminste):

De layout is superveel mooier dan de vorige

Alleen:
    krijg altijd al een beetje jeuk als men met rare lettertypes speelt. Idd kan het soms erg mooi zijn voor logo's en headers, maar voor de gewone tekst vind ik persoonlijk het standaard arial/verdana/tahoma/courier/enz werk prettiger.

"123FlashInfo" onderaan zou ook wel mooi kunnen in die flashlayout ipv in een erg kale pagina waarin deze nu opent.

Fotoboek + Voorbeelden is dubbelop, echter voor beide zou je toch denken dat het woord 'portofolio' standaard is.

Als ik bij "Wat kan" zit kan ik in het linkermenu niet terugnavigeren naar het hoofdmenu, althans dit is me niet geheel duidelijk.

Als ik op contact klik komen er van rechts drie lijntjes doorvliegen die naar het menu horen. Mijn visuele cortex verwachte echter dat die drie lijntjes de adreslijntjes gingen vormen voor een contactpagina in de vorm van een postkaartje (links ruimte voor tekst, rechts adressering, rechtsboven een postzegel); alleen de lijntjes vlogen door en maakten ruimte voor een ietwat vierkante, minder goed gelettertypde (times staat niet mooi binnen het geheel denk ik) layout. (Gastenboek layout gebruiken misschien?)

Bij Nieuws, snap ik de scrollknop niet helemaal. (Het lijkt alsof de nieuwsitems niet gesorteerd zijn op datum?) Daarnaast is een dubbele navigatie misschien ook een idee: een voor de verschillende dagen en één voor de verschillende items op een dag. Hoewel ik niet weet of er weleens meer nieuws op een dag is. Daarnaast zou ik bij de dagnavigatie in het grijs ofzo aangeven naar welke dag je navigeert als je naar boven of naar onder klikt. Met een klein labeltje of een tooltiptext.

Gastenboek gebeuren rare dingen als ik over de header heen beweeg. Een of ander paars balkje is danweer wel danweer niet zichtbaar en het komt onlogisch/onverwacht/verwarrend over.

Bij Vraagje.. is het eerst onduidelijk dat het om een poll gaat. ik dacht dat het een wizard was om te kijken welk van jullie aanbiedingen het best bij mijn vereisten ging passen. Daarnaast kan je meerdere keren stemmen.... Misschien is een sortering ook een mogelijkheid, maar niet echt bijzonder nodig.
      Lieve Belg maandag 7 juni 2004 @ 11:32:02 #147
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_19700746
    Heb ook nog een sitetje om te checken.

is van men buur (gotter die bang is voor fok ).

De voorlopige versie (deze is bijna af) is te vinden op http://test.plesetsk.be/hpv3.0/ De huidige versie staat op http://www.plesetsk.be

Het is in feite een gewoon simpele homepage. maar om wat html/css/php enzoverder te testen. De meeste info staat op de index pagina van de test versie.

edit: het gaat dus om de testversie. de huidige versie gaat binnenkort toch veranderd worden

[ Bericht 5% gewijzigd door Jump op 07-06-2004 11:51:20 ]
      maandag 7 juni 2004 @ 11:33:46 #148
    11753 Roonaan
    Strictly
    pi_19700807
    kvind het niks.
    pi_19700962
    Oh wacht ff dioneo.net richt zich niet op particulieren, dan is het dus niet duur( is marktonderzoek naar gedaan) we richten ons op het mkb, vandaar :-) Rooonaan Thnx
    pi_19722080
    Jammer dat we nu niets meer horen. Sta nog steeds open voor suggesties/tips/feedback etc.....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')