Da's waar, sterker nog, heb ik zelf ook gedaan. Maar de bank wilde toch wel even weten wanneer we dan van plan waren te verhuizen. Was verders geen probleem.quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:29 schreef drugarth het volgende:
het kan wel, hoe wil je anders bijvoorbeeld de tijd overbruggen tussen aanschaf en oplevering van bijv. een nieuwbouw huis. Je zult dan toch zolang in ieder geval in je huurhuis willen blijven wonen.
Natuurlijk niet, maar zeker als het een woningbouwvereniging is kunnen ze er vrij makkelijk toch achter komen ... maar da's 't risico van 't vak.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:51 schreef bankrupcy het volgende:
De verhuurder is dus de enige die je niets moet vertellen.
You're right!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:55 schreef Aventura het volgende:
Yup. De buren zijn degenen die jou kunnen verraden. In de toekomst gaan ze volgens mij wel de boel beter controleren door alle infoirmatiesystemen te koppelen maar dit gebeurt nog niet. Wat ik trouwens bizar vind is het volgende. Ik heb geinformeerd bij de wbv of ik, als ik de woning zou opzeggen, dan mijn inschrijfduur (toch 4 jaar inmidels) kwijt zou zijn. En wat denk je, ja dit is het geval. Nou, dan is het toch helemaal niet meer aantrekkelijk om op te zeggen. Onderverhuren is dan een veel slimmere optie. Mocht je dan onverhoopt je (koop)huis kwijtraken, kan je altijd nog in je oude woning.
Hoe kunnen zij er nu achter komen?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:55 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar zeker als het een woningbouwvereniging is kunnen ze er vrij makkelijk toch achter komen ... maar da's 't risico van 't vak.
Bijvoorbeeld ... gezeik met de buren die je verlinken, gekoppelde bestanden (ze bestaan inmiddels binnen enkele gemeenten ...), gedonder met de post, aangifte doen na inbraak, diverse heffingen die op naam van gebruiker / bewoner / huurder moeten staan en ga zo nog maar even door.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:35 schreef bankrupcy het volgende:
Hoe kunnen zij er nu achter komen?
Aventura woont in Amsterdam dacht ik. In Amsterdam geldt dat de ingangsdatum van je koopcontract ook gelijk is aan je wachtduur. Koop je een woning dan wijzigt automatisch je wachtduur bij Woningnet.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 10:07 schreef Aventura het volgende:
Ja, erg he! Wat bij betreft stellen ze de woonduur (moment van tekenen huurcontract) gelijk aan inschrijfduur. In dat geval blijf je gewoon ingeschreven staan ookal zeg je je huur op. Het lijkt mij prettig dat, als ik onverhoopt na een paar jaar mijn koophuis moet verlaten, dat ik dan inlog op Woningnet en dat ik dan met een lange woonduur(=meer kans) een woning kan gaan uitzoeken. Dit bevordert de doorstroming en dat is toch wat iedereen wil.
Dit krijgen ze te horen van de gemeente. Als je via via te horen krijgt naar welk adres mensen verhuizen, kan er ook - zoals iedereen dat kan- direct een verzoek aan het kadaster om informatie gedaan worden.rquote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:35 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Hoe kunnen zij er nu achter komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |