abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 mei 2004 @ 17:47:34 #201
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19104788
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 17:43 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Jamaar, het is erg makkelijk om altijd alles op de overheid af te schuiven. Neem eens eigen verantwoordelijkheid!
Ja, zal ik ook zelf belasting gaan ophalen langs de deuren?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 13 mei 2004 @ 17:50:58 #202
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_19104861
Dat is natuurlijk niet een eerlijke vergelijking. Je moet je gewoon inzetten waar dat kan en wanneer het dat toelaat. Het is toch helemaal geen probleem om even de telefoon te pakken?
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
  donderdag 13 mei 2004 @ 17:54:20 #203
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19104941
Het is toch ook geen probleem om even wat bejaarden te bezoeken die altijd alleen zitten? Of om rotzooi van de straat te halen? Of om te zorgen dat gehandicapte kinderen wat meer onder de aandacht komen.Etc etc.

Doe alsjeblieft niet alsof zo'n kliklijn er is om de maatschappij beter te maken of omdat je je eigen steentje moet bijdragen

Het is gewoon puur xenofobengedoe, anders zouden die klikkers zich wel over echt belangrijke dingen druk maken.
  donderdag 13 mei 2004 @ 17:57:11 #204
87946 Last_Action_Hero
pi_19105006
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 17:54 schreef Posdnous het volgende:
Het is gewoon puur xenofobengedoe, anders zouden die klikkers zich wel over echt belangrijke dingen druk maken.
Ho ho, definieer belangrijk. Wie bepaalt voor een ander wat deze belangrijk vindt?
Dat van die bejaarden bezoeken is trouwens waar
  donderdag 13 mei 2004 @ 18:25:04 #205
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19105572
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 11:36 schreef niet_links het volgende:

[..]

Daar komen we weer met de dooddoener van links.. haal de oorlog erbij demoniseer het.

Illegale mensen mogen niet in Nederland verblijven hun aangeven is dus heel normaal. Worden deze mensen naar gaskamers geleid.. volgens Megumi wel tenminste als je de oorlog er zo bijhaald.

Geef eens 1 goede reden waarom burgers de politie niet mogen helpen. ?
Waar het om gaat is om de sfeer die je op deze manier creeert in een land. Een soort van Sovjet sfeertje, waarbij je burgers aanmoedigt elkaar meer een meer te gaan wantrouwen.

Een ander punt is dat het aangeven van een illegaal komt niet op het zelfde neer als het aangeven van een autodief of iets dergelijks. Los van dat een illegaal voor de gewone burger niet op heterdaad is te betrappen in tegenstelling tot een autodief, gaat het in het geval van de illegaal ook om een veel zwaardere morele keus die iemand moet maken wanneer hij zo'n illegaal gaat aangeven... Het gaat hier immers om iemand die 'absoluut' gezien eigenlijk niks fouter doet dan jij of ik, maar technisch gezien helaas in overtreding is doordat hij/zij niet het geluk heeft gehad hier geboren te zijn.

Belangrijker is de vraag wat er gebeurt met zo'n illegaal nadat jij 'm aangeeft. Misschien wordt deze teruggestuurd naar eigen land en daar afgemaakt, lekker om zoiets op je geweten te hebben. Dan kun je wel heel braaf en wetsgetrouw komen met "het is de plicht van iedere burger" maar je kan de gewone burger aar mijn mening bij deze morele keus niet dwingen ergens voor te kiezen. Zelfs het aanmoedigen tot maken van een bepaalde morele keus vind ik al te ver gaan, dat is in mijn ogen niet de taak van de overheid (maar goed dan komen we weer bij de rekkelijken en preciezen).
Krekker is de bom!
  † In Memoriam † donderdag 13 mei 2004 @ 20:04:22 #206
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19106170
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 18:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar het om gaat is om de sfeer die je op deze manier creeert in een land. Een soort van Sovjet sfeertje, waarbij je burgers aanmoedigt elkaar meer een meer te gaan wantrouwen.

gaat het in het geval van de illegaal ook om een veel zwaardere morele keus die iemand moet maken wanneer hij zo'n illegaal gaat aangeven... Het gaat hier immers om iemand die 'absoluut' gezien eigenlijk niks fouter doet dan jij of ik, maar technisch gezien helaas in overtreding is doordat hij/zij niet het geluk heeft gehad hier geboren te zijn.

Belangrijker is de vraag wat er gebeurt met zo'n illegaal nadat jij 'm aangeeft. Misschien wordt deze teruggestuurd naar eigen land en daar afgemaakt, lekker om zoiets op je geweten te hebben. Dan kun je wel heel braaf en wetsgetrouw komen met "het is de plicht van iedere burger" maar je kan de gewone burger aar mijn mening bij deze morele keus niet dwingen ergens voor te kiezen. Zelfs het aanmoedigen tot maken van een bepaalde morele keus vind ik al te ver gaan, dat is in mijn ogen niet de taak van de overheid (maar goed dan komen we weer bij de rekkelijken en preciezen).
Mijn waarden en normen zijn anders dan hetgeen die overheid voor ogen heeft
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:05:44 #207
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19106218
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 10:12 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Welke Nederlandse partij zal als eerste dit geweldige initiatief overnemen? .

Wij zijn toch tenslotte HET land van de kliklijnen?
http://kliklijn.pagina.nl/
Pffft. Ik heb hier al 3 jaar terug het nummer gekregen voor het aangeven van illegalen in woningen. Niet voor niets want het is steenvast een pleuriszooi in die huizen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_19106246
Is er ook een kliklijn om mensen aan te geven die klikken?
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:08:33 #209
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19106299
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:06 schreef SCH het volgende:
Is er ook een kliklijn om mensen aan te geven die klikken?
Geef je 06 maar
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:09:05 #210
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19106315
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 18:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Een ander punt is dat het aangeven van een illegaal komt niet op het zelfde neer als het aangeven van een autodief of iets dergelijks. Los van dat een illegaal voor de gewone burger niet op heterdaad is te betrappen in tegenstelling tot een autodief, gaat het in het geval van de illegaal ook om een veel zwaardere morele keus die iemand moet maken wanneer hij zo'n illegaal gaat aangeven... Het gaat hier immers om iemand die 'absoluut' gezien eigenlijk niks fouter doet dan jij of ik, maar technisch gezien helaas in overtreding is doordat hij/zij niet het geluk heeft gehad hier geboren te zijn.
Wat een COMPLETE onzin zeg! Die illegaal is hier ILLEGAAL omdat hij WILLENS EN WETENS hier die illegaliteit ingedoken is. Er zijn regels en wetten die de basis van onze samenleving zijn en al helemaal van de door jullie soort mensen zo geliefde sociale voorzieningen DE bestaansfactor zijn en ze zijn NET zo in overtreding als bv een inbreker ja.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19106398
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:09 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wat een COMPLETE onzin zeg! Die illegaal is hier ILLEGAAL omdat hij WILLENS EN WETENS hier die illegaliteit ingedoken is. Er zijn regels en wetten die de basis van onze samenleving zijn en al helemaal van de door jullie soort mensen zo geliefde sociale voorzieningen DE bestaansfactor zijn en ze zijn NET zo in overtreding als bv een inbreker ja.
Zelden zo'n simplificatie gelezen. Zonder enige kennis van zaken.
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:12:53 #212
572 Sniper
Gull Catcher
pi_19106418
Niks mis mee, zo'n kliklijn.

Illegaliteit (what's in a name zou je zeggen, maar het concept ontgaat enkelen blijkbaar) is nu eenmaal ONWETTIG, en dat mag je rapporteren.

Die 40-45 reflexen zijn zo over datum, irrelevant en lachwekkend...
pi_19106474
Ik hoop dat mensen die illegalen aangeven de boemerang keihard terugkrijgen.
Lager dan dat kun je niet zinken.
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:15:57 #214
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19106516
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Zelden zo'n simplificatie gelezen. Zonder enige kennis van zaken.
Genoeg kennis van zaken tot in de praktijk toe.

Emotioneel geblaat zonder enige realiteitszin doet me niets en voor speelpartijen op 'het hart op de goede plaats' ben ik al geheel ongevoelig.

Daaaaag overburen Geen nachtelijke steekpartijen meer, geen 20 man op 1 portiekflat meer
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19106710
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:15 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Genoeg kennis van zaken tot in de praktijk toe.

Emotioneel geblaat zonder enige realiteitszin doet me niets en voor speelpartijen op 'het hart op de goede plaats' ben ik al geheel ongevoelig.

Daaaaag overburen Geen nachtelijke steekpartijen meer, geen 20 man op 1 portiekflat meer
Ach ja - jouw mentaliteit is genoegzaam bekend hier. Vooral je virtuele stoerheid
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:27:55 #216
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19106900
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach ja - jouw mentaliteit is genoegzaam bekend hier. Vooral je virtuele stoerheid
Je mag me mailen hoor en dan spreken we wat af, is het niet meer virtueel .

Niets stoers aan, gewoon simpelweg het juiste doen. Spreek je wel wanneer bij jou 20 man in een 3 kamerflat de vuilniszakken in de achtertuin pleuren .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19107036
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:27 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat stompzinnige gedreig is zo voorspelbaar. Je wilde me juist niet ontmoeten want types zoals ik haat je toch. Dat weet je toch allemaal zo goed
quote:
Niets stoers aan, gewoon simpelweg het juiste doen. Spreek je wel wanneer bij jou 20 man in een 3 kamerflat de vuilniszakken in de achtertuin pleuren .
Dan ga je domme teksten schrijven over mensen van wie je je niet verdiept hebt in hun achtergrond?
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:32:55 #218
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19107057
quote:

[..]

Een 3 kamerflat met achtertuin? Hebben ze goed voor elkaar die illegalen.
pi_19107135
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:14 schreef SCH het volgende:
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:38:01 #220
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19107208
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:32 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Een 3 kamerflat met achtertuin? Hebben ze goed voor elkaar die illegalen.
Ja jongen. In de grote stad heb je portiekwoningen. Dat wil zeggen 3 a 4 woonlagen op elkaar, de onderste heeft een tuin, de bovenst balkons.

Geeft niet hoor.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19107233
quote:
de vuilniszakken in de achtertuin pleuren .
Dat heet inburgeren!
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:39:58 #222
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19107265
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat stompzinnige gedreig is zo voorspelbaar. Je wilde me juist niet ontmoeten want types zoals ik haat je toch. Dat weet je toch allemaal zo goed
Gedreig oh please. Jij begint te zeuren over 'virtuele stoerheid'.
quote:
Dan ga je domme teksten schrijven over mensen van wie je je niet verdiept hebt in hun achtergrond?
Nee, ik bel slechts het nummer wat tot in den treure gepromoot wordt in de wijkkrant om illegale bewoning aan te geven. Logisch ook want illegale bewoning zorgt voor extreem veel overlast en zelfs gevaarlijke situaties. Bestaat al jaren, ingevoerd onder de Haagsche PvdA trouwens. Nooit iemand over gehoord en nu het VB iets voorsteld wat hier al jaren bestaat is het opeens erg.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19107291
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:39 schreef X-Ray het volgende:
Nooit iemand over gehoord .
Dat heb je dan verdrongen of niet meegekregen.
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:41:59 #224
572 Sniper
Gull Catcher
pi_19107326
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat heet inburgeren!
Hoog tijd voor een uitburgering dan. De charters staan al klaar op Schiphol/Zaventhem.
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:43:15 #225
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19107363
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:38 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja jongen. In de grote stad heb je portiekwoningen. Dat wil zeggen 3 a 4 woonlagen op elkaar, de onderste heeft een tuin, de bovenst balkons.

Geeft niet hoor.
Oh.. dat wist ik nog niet.. ik heb er zelf ook niet jaren gewoond.. dus van dat soort zaken heb ik geen weet
pi_19107374
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:41 schreef Sniper het volgende:

[..]

Hoog tijd voor een uitburgering dan. De charters staan al klaar op Schiphol/Zaventhem.
Ga liever bij Verdonk klagen - zij is de oorzaak van weer een nieuwe illegalenstroom.
pi_19107858
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga liever bij Verdonk klagen - zij is de oorzaak van weer een nieuwe illegalenstroom.
Ik zou eerder bij Van Boxtel, Cohen en Schmitz klagen voor het belabberde immigratiebeleid wat zij hebben gevoerd.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_19108316
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik zou eerder bij Van Boxtel, Cohen en Schmitz klagen voor het belabberde immigratiebeleid wat zij hebben gevoerd.
Oh bij hen mag je ook klagen, vooral Cohen, die was minstens zo hard en meedogenloos als Verdonk nu. Alleen had hij zijn zaken iets beter voor elkaar. Verdonk roept eerst en gaat dan kijken hoe ze het eigenlijk uit wil voeren. En dan moeten wij zelf de puinhopen opruimen en mensen gaan aangeven. Gatverdamme, wat een kutmaatschappij creeer je daarmee. En mensen doen er nog gezellig aan mee. Want illegalen, dat zijn immers geen mensen
pi_19108497
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh bij hen mag je ook klagen, vooral Cohen, die was minstens zo hard en meedogenloos als Verdonk nu. Alleen had hij zijn zaken iets beter voor elkaar. Verdonk roept eerst en gaat dan kijken hoe ze het eigenlijk uit wil voeren. En dan moeten wij zelf de puinhopen opruimen en mensen gaan aangeven. Gatverdamme, wat een kutmaatschappij creeer je daarmee. En mensen doen er nog gezellig aan mee. Want illegalen, dat zijn immers geen mensen
Mensen op straat zetten is iets waar vooral Cohen goed in was hoor. Verdonk is wat "socialer" en zorgt voor opvang in uitzettingscentra om ze vervolgens uit te zetten. Dat durfde de D66 / PvdA voorgangers niet waardoor er duizenden op straat werden gezet zo de illegaliteit in. Dat was pas onmenselijk. Die Turkse kleermaker had onder Verdonk een generaal pardon gekregen, maar onder de veel "menselijkere" PvdA'er Schmitz is die destijds ZONDER pardon het land uitgezet!
pi_19108641
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

Mensen op straat zetten is iets waar vooral Cohen goed in was hoor.
Was ook slecht.
quote:
Verdonk is wat "socialer" en zorgt voor opvang in uitzettingscentra om ze vervolgens uit te zetten.
Dat doet ze niet, ze heeft haar zaakjes niet op orde. Ze maakt er een puinhoop van - ze heeft veel gemeentes en burgemeesters tegen zich.
quote:
Dat durfde de D66 / PvdA voorgangers niet waardoor er duizenden op straat werden gezet zo de illegaliteit in. Dat was pas onmenselijk.
Absoluut mij hoor je niet op de trom slaan voor het immigratiebeleid van de afgelopen decennia.
quote:
Die Turkse kleermaker had onder Verdonk een generaal pardon gekregen
Dat had je gedacht. Dat is een aanname van niks natuurlijk.
quote:
maar onder de veel "menselijkere" PvdA'er Schmitz is die destijds ZONDER pardon het land uitgezet!
Nou er ging anders nogal wat aan vooraf. Maar grappig: dan was het hard en was het ook weer niet goed. Je lult dus gewoon maar een eind met de VVD mee.

Nederland heeft nooit een goed immigratiebeleid gehad. Altijd veel te hard en onmenselijk. Cohen heeft aan de basis gestaan van het huidige kutsysteem waar Verdonk goede sier mee maakt.
pi_19108774
Goed plannetje!! Als ik eens wat zie zal ik zeker even een belletje plegen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 13 mei 2004 @ 21:40:04 #232
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_19108822
Gewoon een website starten met daarop de meldingen en adressen van illegalen. Een kliklijn, dat is toch ouderwets.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_19109937
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat doet ze niet, ze heeft haar zaakjes niet op orde. Ze maakt er een puinhoop van - ze heeft veel gemeentes en burgemeesters tegen zich.
Dat is jouw mening. Er is nog nooit een bewindspersoon geweet die op dit punt alle gemeentes en burgemeesters voor zich had. Bovendien wil dat nog niet meteen zeggen dat zij er een puinhoop van maakt. Dat is een aanname die niet hard te maken is.
quote:
Dat had je gedacht. Dat is een aanname van niks natuurlijk.
Waarom denk je dat?
quote:
Maar grappig: dan was het hard en was het ook weer niet goed. Je lult dus gewoon maar een eind met de VVD mee.
Wie zegt dat het goed is als het maar hard is? "Gadverdamme wat een misselijke opmerking. Dat slaat echt nergens op. Je lult weer uit je nek. Wat een kul. Dat is een aanname van niks." vind je nou ook niet dat ik hiermee de discussie op een hoger niveau weet te trekken?
quote:
Nederland heeft nooit een goed immigratiebeleid gehad. Altijd veel te hard en onmenselijk. Cohen heeft aan de basis gestaan van het huidige kutsysteem waar Verdonk goede sier mee maakt.
Wat nu zo goed is aan het immigratiebeleid is dat het nu eindelijk een keer duidelijk is. Misschien in jouw ogen hard, maar wel duidelijk. En dat is waar het de laatste decennia aan ontbrak. En wat de kliklijn betreft: voor Nederland is die er al. Waarom zouden ze dat in Belgie niet ook mogen hebben? Alleen maar omdat het Het Blok is?
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:31:56 #234
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19110261
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goed plannetje!! Als ik eens wat zie zal ik zeker even een belletje plegen.
Goed idee! Mocht je toevallig in 1 van die wijken in Antwerpen een illegaal aantreffen, bel dan vooral even met het VB, zodat zij je uit kunnen leggen dat hun telefoonlijn helaas niet door mocht gaan.
  donderdag 13 mei 2004 @ 23:35:10 #235
87946 Last_Action_Hero
pi_19111909
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:14 schreef SCH het volgende:
Verklaar je nader.....
Ik vind het haast burgerlijke ongehoorzaamheid om een illegaal niet aan te geven. Overtreding is overtreding. Met de opmerking "lager kun je niet zinken" impliceer je dus eigenlijk dat je het niet eens bent met het systeem. Dan wil ik je er wel even op wijzen dat het systeem voortvloeit uit de wensen van een groot deel van de bevolking.
Wat precies goed is en wat precies slecht is, dat weet niemand, alleen ieder voor zich. In een samenleving als deze moet je m.i. dan kijken naar wat het idee van de meerderheid is.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 00:21:49 #236
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19112913
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:35 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Verklaar je nader.....
Ik vind het haast burgerlijke ongehoorzaamheid om een illegaal niet aan te geven.
Ik heb af en toe het idee dat ik in een compleet andere wereld leef dan jullie hier. Best verontrustend.

Zo'n tekst als hierboven...dat staat er gewoon. En ik maar denken dat het niet mogelijk is om zoiets echt serieus te menen.
pi_19112957
Even een vraagje van heel andere aard. Als geen enkele gemeente een vertrekcentrum wil, dan is Verdonk toch gerechtvaardigd een lokatie aan te wijzen?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 00:29:27 #238
87946 Last_Action_Hero
pi_19113045
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 00:21 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik heb af en toe het idee dat ik in een compleet andere wereld leef dan jullie hier. Best verontrustend.

Zo'n tekst als hierboven...dat staat er gewoon. En ik maar denken dat het niet mogelijk is om zoiets echt serieus te menen.
In dezelfde wereld, maar met verschillende meningen! Hou daarbij wel rekening met het feit dat ik soms lichtelijk overdrijf om de discussie wat te verlevendigen. (dat van die ongehoorzaamheid bijv.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Last_Action_Hero op 14-05-2004 00:30:08 (taal) ]
pi_19113106
quote:

[..]

Illegaliteit in grote steden is een probleem. Dat moet je aanpakken. We kunnen nu eenmaal niet iedereen opvangen. Maar als je dan zo'n gezin fysiek aantreft met kinderen en al en dan moet je die uit gaan zetten dan is dat heel moeilijk. Het liefst zou je ze laten blijven. Het probleem is alleen dat het niet enkel dat ene gezin betreft. Het is een landelijk probleem. Daarom kan je het niet op inidividueel niveau zien. Hoe hardvochtig het ook klinkt voor dat ene gezin dat je "pakt": ze zijn illegaal en horen hier niet te zijn. Dat hebben we met elkaar afgesproken (democratisch) dus waarom alleen die verantwoordelijkheid op de politie afschuiven?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:43:58 #240
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19116363
gelukkig heb ik nog wel wat pek en veren
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:12:02 #241
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19116932
quote:

[..]

Dat weet ik wel zeker. Kom eens kijken wat illegale bewoning met huizen, mensen en de buurt doet.

Het wordt niet voor niets keihard aangepakt deze dagen.

[
quote:
'Illegale bewoning loopt spuigaten uit'
door Robbert Salome
DEN HAAG | In Den Haag worden steeds meer panden illegaal bewoond. Duizenden mensen, voornamelijk illegale vreemdelingen, leven onder erbarmelijke omstandigheden in brandgevaarlijke panden in vooral de Schilderswijk en Transvaal. Volgens de verantwoordelijk wethouder A. Hilhorst (huisvesting, PvdA) 'loopt het de spuigaten uit'.

De exacte omvang van de illegale bewoning in de stad is niet bekend. "Maar dat het een groot probleem is, is helder", zegt Hilhorst. "Het is ons wel duidelijk dat de omvang van de problematiek anders is dan voorgaande jaren".
De gemeente maakte gisteren bekend dat inspecteurs van de Dienst Stedelijke Ontwikkeling op 13 augustus drie panden in de Engelenburgstraat zijn binnengevallen. Er werden zeventig slaapplaatsen aangetroffen. Twee panden werden onmiddellijk gesloten wegens brandgevaar. De illegale situatie in het derde pand moet voor 26 augustus zijn opgeheven, anders wordt dit ook gesloten.
Dit jaar zijn al dertig panden door de gemeente gesloten, omdat er te veel mensen woonden en er groot brandgevaar was. De eigenaren van nog eens 63 gecontroleerde panden zijn gemaand de illegale situatie ongedaan te maken.
Volgens wethouder Hilhorst is de aanpak van de illegale bewoning in de stad dit jaar geïntensiveerd. "Maar we moeten nog alerter zijn", zegt hij. "We bekijken nu hoe we effectiever op kunnen treden".
"Als de situatie niet beter wordt, hebben we meer menskracht en middelen nodig. We moeten voorkomen dat illegalen die uit een pand zijn gezet, drie straten verderop in een vergelijkbare situatie terechtkomen".
Huisjesmelkers die illegaal kamers of huizen verhuren, moeten strenger worden aangepakt, vindt Hilhorst.
Eerder dit jaar kondigde de gemeente aan malafide huisbazen strafrechtelijk te willen laten vervolgen. Hoe dat kan, wordt op dit moment onderzocht. De eigenaar van de vorige week gesloten panden kan in elk geval rekenen op een onderzoek naar de rest van zijn onroerend goed bezittingen. Ook zal de gemeente de belastingdienst op de man attenderen.
"Deze mensen verdienen grof geld door illegalen uit te buiten", aldus Hilhorst. "Het is een zichzelf versterkend proces. Iemand koopt een pand, verhuurt het voor hoge prijzen aan tientallen mensen en verdient genoeg geld om een nieuw pand te kopen. Die mensen vergaren crimineel vermogen. Dat moeten we tegenhouden. Het is lastig, maar als je je best doet, vindt je iets waarop je iemand kunt pakken".
Behalve de uitbuiting van illegalen is het gevaar dat de illegale bewoning met zich meebrengt voor Hilhorst een belangrijke reden prioriteit aan het probleem toe te kennen.
"Het brengt enorme risico's met zich mee", aldus de PvdA-wethouder. "Sommige panden zijn zó brandgevaarlijk. Er wordt gekookt op gasstelletjes en gas- en electriteitsaansluitingen zijn vaak niet in orde. Bovendien zijn er meestal geen vluchtwegen. Het gaat tot nu toe goed, maar we zijn bang voor ongelukken".

Georganiseerd

Het is al langer bekend dat gemeente en politie vermoeden dat er op een georganiseerde manier misbruik van illegalen wordt gemaakt. Er zou in Den Haag sprake zijn van een groep die zich bezighoudt met huisvesting en tewerkstelling van illegale vreemdelingen.
Deze criminelen zouden ook betrokken zijn bij het regelen van valse paspoorten, onjuiste sofi-nummers en het verzorgen van de reis naar Nederland. Er is mogelijk zelfs sprake van illegale gokpraktijken en prostitutie gericht op de illegalen in de stad.
"Die hele infrastructuur moet worden aangepakt", vindt Hilhorst. De projectgroep die daar eerder dit jaar door de gemeente voor is opgericht, draait volgens de wethouder op volle toeren. "Het Openbaar Ministerie, de politie, de belastingdienst en andere instanties doen mee", zegt hij. "We zijn nu aan het kijken hoe we de problemen het beste kunnen aanpakken".

http://www.haagschecouran(...)54__1198204_,00.html
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:13:35 #242
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19116956
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:09 schreef X-Ray het volgende:

[..]

en al helemaal van de door jullie soort mensen zo geliefde sociale voorzieningen
Krekker is de bom!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:16:10 #243
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19117008
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja. Die kunnen alleen opgebracht worden in een gesloten gemeenschap waar de verhouding werkenden/niet-werkenden goed is. Door massaal mensen binnen te laten komen wordt dat ontwricht, hetgeen nu al duidelijk is.

Dus wil je een sociaal bestel in hand houden, dan MOET je de grenzen dicht houden. Doe je dat niet dan krijg je massaal gevlucht hierheen voor die voorzieningen, zoals nu al tientallen jaren aan de gang is.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:34:31 #244
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19117422
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 00:33 schreef sizzler het volgende:

[..]

Illegaliteit in grote steden is een probleem. Dat moet je aanpakken. We kunnen nu eenmaal niet iedereen opvangen. Maar als je dan zo'n gezin fysiek aantreft met kinderen en al en dan moet je die uit gaan zetten dan is dat heel moeilijk. Het liefst zou je ze laten blijven. Het probleem is alleen dat het niet enkel dat ene gezin betreft. Het is een landelijk probleem. Daarom kan je het niet op inidividueel niveau zien. Hoe hardvochtig het ook klinkt voor dat ene gezin dat je "pakt": ze zijn illegaal en horen hier niet te zijn.
Ja, maar ik richtte me met mijn ietwat melodramatische uitspraak (sorry daarvoor, ik heb dat soms) , meer op het volgende.
quote:
Dat hebben we met elkaar afgesproken (democratisch) dus waarom alleen die verantwoordelijkheid op de politie afschuiven?
Ik heb een beetje het idee dat daar wel erg makkelijk over gedaan wordt. Alsof je als individu maar even fijn illegale families gaat zitten aangeven, sterker nog: dat is je plicht.

Als ik dat lees probeer ik dat voor mezelf even te visualiseren.

Ik zit thuis, achter de telefoon.
Bel de kliklijn: 'ja, hallo op nummer daar en daar zit een illegale familie'
'ja, ze horen hier niet, kunnen jullie daar wat aan doen?'
'Aha, mooi, nou ik zie het wel, doei'

En dan een poosje later uit het raam kijken naar die familie die uit hun huis wordt geplukt.

Mocht ik mij tot dit soort acties gaan begeven dan ben ik wel erg zwaar afgezakt en is al mijn eigenwaarde inmiddels wel tot een nulpunt gedaald. Ik denk dat iedereen die ik ken zich voor mij kapot zou schamen, en terecht.
Maar dat is mijn mening.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:57:16 #245
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19118129
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:16 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja. Die kunnen alleen opgebracht worden in een gesloten gemeenschap waar de verhouding werkenden/niet-werkenden goed is. Door massaal mensen binnen te laten komen wordt dat ontwricht, hetgeen nu al duidelijk is.

Dus wil je een sociaal bestel in hand houden, dan MOET je de grenzen dicht houden. Doe je dat niet dan krijg je massaal gevlucht hierheen voor die voorzieningen, zoals nu al tientallen jaren aan de gang is.
Wat heeft dit met illegalen te maken?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:06:06 #246
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19118392
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:16 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Joh!

Ik doelde dus op het 'jullie soort mensen' alsof meneertje X-Ray exact op de hoogte is van mijn politieke visie.
Krekker is de bom!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:07:26 #247
572 Sniper
Gull Catcher
pi_19118431
Geinig dat in Belgie het rapporteren van onwettige zaken opzichzelf al onwettig is.

Ik voorspel een zeer grote overwinning in Juni.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:43:27 #248
87946 Last_Action_Hero
pi_19119615
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:34 schreef Posdnous het volgende:
Mocht ik mij tot dit soort acties gaan begeven dan ben ik wel erg zwaar afgezakt en is al mijn eigenwaarde inmiddels wel tot een nulpunt gedaald. Ik denk dat iedereen die ik ken zich voor mij kapot zou schamen, en terecht.
Maar dat is mijn mening.
Als ik jou goed begrijp ben jij sowieso tegen het begrip illegaal: iedereen mag van jou binnenkomen.
Jij bent namelijk (voor jezelf) bezig met een gedoogbeleid voor illegalen. Je zegt immers:
1. Ja er zijn illegalen
2. Nee, laat anderen maar zorgen dat de illegalen het land uit gaan, ik help er niet aan mee.

Als bijv. de politie ervoor zorgt is het voor de mensen toch net zo erg als dat de buurman hen "verlinkt" zoals mensen het hier zo mooi zeggen?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:48:57 #249
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19119809
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:43 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Als ik jou goed begrijp ben jij sowieso tegen het begrip illegaal: iedereen mag van jou binnenkomen.
quote:
Jij bent namelijk (voor jezelf) bezig met een gedoogbeleid voor illegalen. Je zegt immers:
1. Ja er zijn illegalen
2. Nee, laat anderen maar zorgen dat de illegalen het land uit gaan, ik help er niet aan mee.
Wat heeft dat met gedogen te maken?
quote:
Als bijv. de politie ervoor zorgt is het voor de mensen toch net zo erg als dat de buurman hen "verlinkt" zoals mensen het hier zo mooi zeggen?
Nee, je creeert een maatschappij die elkaar wantrouwt. Mensen gaan zich bemoeien met de achtergrond en officiele status van andere mensen. De politie is een instantie die zich daar juist mee bezig houdt en daar ook verstand van heeft.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:56:29 #250
87946 Last_Action_Hero
pi_19120089
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:48 schreef Posdnous het volgende:
Wat heeft dat met gedogen te maken?
Ik zei: voor jezelf een gedoogbeleid. Ik bedoel, als je de illegalen niet aangeeft, dan zie ikhet als een feit dat jij ze ook niet veroordeelt --> anders vind ik het (nogmaals) erg makkelijk dat je niet kijkt naar je eigen verantwoordelijkheid (maar dat is ook het punt hieronder)
quote:
Nee, je creeert een maatschappij die elkaar wantrouwt. Mensen gaan zich bemoeien met de achtergrond en officiele status van andere mensen. De politie is een instantie die zich daar juist mee bezig houdt en daar ook verstand van heeft.
Ik snap heel goed dat je daar problemen mee hebt, vandaar ook die verantwoordelijkheid waar jij het niet eens mee bent.
Ik ben van mening dat jouw angst begrijpelijk, maar niet terecht is. Natuurlijk kunnen burgers fouten maken en de verkeerde persoon opgeven. Die personen hebben dan toch niks te vrezen? In veel gevallen is het echter wel heel erg duidelijk is wanneer bijv. een huis bewoond wordt door allemaal illegalen. Voor dit soort gevallen moet er echt een lijn komen.
Daarbij wordt uiteindelijk de politie toch ingeschakeld en die kan toch alsnog beoordelen of het om een illegaal gaat of niet? De kliklijn is meer iets om de politie te tippen op mogelijkheden, niet om de politie linea recta een inval te laten doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Last_Action_Hero op 14-05-2004 11:57:36 (taal) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')