SEVILLA CF
... is de naam van een hele mooie club in het zonnige Spanje ...
![]()
... en toen kon men plots dit bericht in het Nederlandse dagblad
de Volkskrant lezen:
quote:
"de Volkskrant,
20-07-2003"
Boeschoten tekent contract bij Sevilla Onze landgenoot Thomas Boeschoten heeft een overeenkomst bereikt met Sevilla C.F. als de nieuwe hoofdcoach. De manager zal drie jaar aan de club verbonden zijn. De aanstelling van Boeschoten kwam als een complete verrassing voor vriend en vijand. De supporters zagen dan ook liever een meer ervaren manager, die meer zekerheid zou bieden voor een goede toekomst. Boeschoten heeft echter grote ambitie bij zijn nieuwe club: ‘Ik wil prijzen naar Sevilla gaan brengen, we worden méér dan een simpele middenmoter. De intentie van het bestuur is om te werken aan een goede selectie, en langzaamaan zal ik dan ook aan hun wensen voldoen. Ook willen ze in de middenmoot eindigen, en ik zal er voor strijden hoger te eindigen. Ik wil dan ook direct resultaat zien van mijn spelers, we hebben namelijk een heel redelijke selectie. Ik hoop ook de technische staf flink te vernieuwen.’ José Antonio Reyes kan zich daar in vinden: ‘Ik ken Boeschoten niet echt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij een goede manager voor ons zal zijn. Hij is niet voor niets aangetrokken door het bestuur. Met onze huidige selectie kunnen we zeker een respectabele positie in de competitie verwachten, maar het belangrijkste blijft nog altijd winst over Betis. Dat is mijn ultieme doel: winnen van B*tis en boven hen eindigen in het algemeen competitieklassement. Dan is het seizoen haast al geslaagd.’ Op de officiële persconferentie noemde voorzitter Del Nino Boeschoten 'De juiste kapitein aan het roer van het juiste schip' en sprak hij nog enkele veelbelovende woorden: 'Met Boeschoten hebben we een frisse wervelwind binnengehaald waarmee ik het succes tegemoet zie.' aldus de ietwat voorbarige voorzitter.
Boeschoten verscheen uiteraard keurig in pak op de persconferentie van zijn aanstelling.
(op cmfo gingen de helft van de reacties op dit topic over die stropdas
![]()
)
quote:
"Utrechts Nieuwsblad, 21-07-2003"
Sevilla versterkt op technisch vlak
Boeschoten heeft een grove wijziging aangebracht in de technische staff van Sevilla C.F. In overleg met Monchi en Blanco, de beide algemeen managers, heeft de nieuwe manager van Sevilla enkele grove wijzigen doorgevoerd. De 44-jarige Ignacio Oria en de 52-jarige Jesús Calderón werden te licht bevonden en mochten per direct vertrekken. Verder heeft Boeschoten José Sambade, de 36-jarige topcoach van voorheen Deportivo en de ervaren, 56-jarige Cruz van Barcelona aangetrokken als zijn nieuwe assistenten. De Braziliaan Bebeto de Oliveira (46) van Vasco da Gama en de Fransmannen Jean Gallice (54) en Jacques Crevoisier (46) zullen als trainers aan de slag gaan.
quote:
"Utrechts Nieuwsblad,
07-08-2003"
Jérôme Rothen nieuwe ster Sevilla Sevilla C.F., de club van de Nederlandse manager Thomas Boeschoten, heeft zich versterkt met Rothen. De éénvoudig Frans international kan uit de voeten op de linker flank in een aanvallender rol. Hij word vooral geroemd om zijn schitterende traptechniek en blinkt al tijden uit bij zijn vorige werkgever AS Monaco. De 25-jarige kon voor het bedrag van 6 miljoen euro naar Sevilla verhuizen en tekende een contract tot 2008. Buiten Sevilla bleek er ook interesse te zijn van enkele andere clubs. Sevilla wil zich ook met de Spanjaard Santi Domínguez versterken. Het mogelijke aantrekken van deze relatief onbekende, 23-jarige spits, is het resultaat van scoutwerk dat Boeschoten in lagere Spaanse divisies deed. Domínguez kan voor een bedrag van 850.000 ¤ van Mérida overkomen, dankzij een clausule in zijn contract. 'Wat wij gezien hebben van Domínguez is prima. Ik begrijp dan ook niet hoe het kan dat hij nog bij Mérida speelt. Deze speler heeft meer dan genoeg klasse voor de Spaanse Primera Division. Ik ben erg blij met de komst van Jérôme. Hij kan veel toevoegen aan de selectie, bovendien heb ik nu de mogelijkheid het systeem te spelen dat ik wens.' aldus Boeschoten. Boeschoten lijkt ook nog steeds op zoek naar een centrale verdediger. Naar verluid hebben Danny Shittu (Q.P.R) en Komi Thangai (Benevento) de grootste kans om in Sevilla met José een koppel in de verdediging te vormen. Sevilla contracteerde onlangs al het jonge, 17-jarige talent Bernd Nehrig van VfB Stuttgart. Hij is uiteraard een investering in de toekomst. Met dezelfde intentie lijkt de club Hedwiges Maduro van AFC Ajax aan te gaan trekken.
Rothen speelde tot dusverre één interland voor Frankrijk
Buiten deze berichten, heb ik intern in de club uiteraard flink zitten rommelen. De amateurs die mij voorwaren, dumpten bijv. alle spelers die niét in het eerste elftal zaten, domweg bij het tweede elftal. Ik bracht een scheiding aan, zodat er nu twee elftallen zijn ontstaan: het 2e en de beloften. Verder mogen er enkele spelers vertrekken, maar tot dusverre is er betrekkelijk weinig intresse voor de koopjes. Wel werden er een paar spelers uitgeleend.
![]()
![]()
Een opvallende reeks (1) De voorbereiding van Sevilla verliep alles behalve vlekkeloos. Gerommel met een niet werkende tactiek, spelers met slechte conditie en weinig motivatie was hiervan de oorzaak. Op zich nog niet echt een ramp, maar wel iets om je zorgen over te maken. Ik kreeg dan ook de volgende opvallende uitslagen te zien, met name tegen het nietige Clyde.
Een opvallende reeks (2) Ondanks de matige, zegmaar slechte voorbereiding, begon het team zeer fris en fruitig aan de competitie. Zo werd de in de eerste wedstrijd het kansloze Villareal van Juan Román Riquelme simpel aan de kant gezet met 6-0. Ondanks dat hij een strafschop miste, scoorde rechtsbuiten Francisco Gallardo maarliefst drie maal. Op naam van Reyes kwamen twee treffers. In de uitwedstrijd tegen Espanyol vervolgens, speelden wij met de wedstrijd tegen Villa in het achterhoofd. We wisten met 1-3 te winnen. Echt leuk, werd het pas in de legendarische match tegen een grootmacht uit deze competitie.
In het
![]()
zou de match gespeeld worden. En kolken deed het:
![]()
Zonder angst in de benen begon Sevilla aan een zware taak om het de grootste grootmacht alias sterrenensemble van de competitie lastig te maken. Iedereen was op en top gemotiveerd, en terecht. De scherpte was al vroeg in de wedstrijd af te lezen: 45500 man zetten een hels fluitconcert in toen scheidsrechter Santiago Shittu de gele kaart schonk: De Nigeriaan legde Ronaldo neer en moest het meteen met zijn angel bekopen. Hij wist het te compenseren met perfect verdedigend spel. In de 7e minuut was er sprake van een eerste kans. Mid-mid Casquero trachte de bal van grote afstand in de goal te werken. Zijn poging mislukte. 5 minuutjes later ontvang Cambiasso de bal van Zidane, hij mag vrij dribbelen en uithalen, maar doelman Notario blijkt van die afstand niet zo makkelijk te kloppen. Er gebeurt vervolgens betrekkelijk weinig, op een afstandspoeier in de handen van Casillas door de eerdergenoemde Casquero na. In de 31e minuut word het echter echt spectakel. Jérôme Rothen legt aan voor de vrije trap van pakweg 25 meter. Hij draait de bal op een meesterlijke wijze langs de muur, perfect in de lange hoek! Casillas kansloos en Sevilla op 1-0! Deze heerlijke treffer maakte wat los. Salgado gooit in op Beckham, maar hij word makkelijk van de bal gezet door Daniel. Via Rothen word er na wat tikwerk een mooie aanval gecreëerd, maar jongeling Nehrig schiet de bal over de lat. Nog vlak voor rust zijn er nog niet veel zeggende pogingen van Beckham en Torrado èn één indrukwekkende, mooi opgebouwde aanval van onze kant. Shittu speelt schitterend diep op de vrijstaande Gallardo, hij legt de bal ietwat knullig terug, maar al snel heeft Sevilla de bal weer verovert. Torrado legt de bal simpel die op Gallardo, hij kopt simpel door op Nehrig. Op prima wijze foppen ze de buitenspel van van Madrid, die compleet verkeerde uitgevoerd werd waardoor de beide heren heel veel ruimte hadden voor de goal van Casillas. Gallardo is vervolgens de man die het afmaakt, hij schiet de bal keihard in de lange hoek. Alsof het nog niet genoeg is, word via Rothen en Reyes een mooie kans gecreëerd, maar de poging mist doel.
Na rust lijkt Real Madrid terug te komen. Ronaldo ontvangt de bal in zijn voeten, en een dribbelende Ronaldo is meer dan dodelijk. Shittu staat niet perfect opgesteld en kan niet meer bij het Braziliaanse wonder in de buurt komen. Hij schiet de 2-1 achter de doelman en de spanning in de match is weer helemaal terug. Een minuutje later dribbelt Torrado om de bal vervolgens bij Rothen te verzorgen. Hij stift na een dribbeltje de bal het strafschopgebied in, naar Nehrig, de jonge Duitser, maar de bal raakt de hand van Roberto Carlos! De scheidsrechter mist dit niet en geeft volledig terecht een penalty voor de thuisploeg. Genadeloos schiet Bernd Nehrig de bal in de hoek. Alsof dat nog niet genoeg is, legt Rothen een hoekschop panklaar op het hoofd van Reyes: 4-1! Vanaf dit moment was Real Madrid volledig gebroken. Vloeiende aanval na aanval, wave na wave in het uitzinnige publiek, we konden ons geluk niet op! Nehrig en Gallardo finishten vervolgens dit karwij door beide hun tweede treffer van de match aan te tekenen, eindstand: 6-1. Een collectieve wanprestatie van de Koninklijke, een ultieme glorie voor Sevilla. Of toch niet? De ultieme glorie is toch echt tegen een andere tegenstander.
![]()
Ik speel in een 4-2-4 formatie met daarin een behoudende en een diepe spits, en 2 controlerende middenvelders. De opbouw word veelal verzorgd van achteruit, via de flanken. Tot voorkort was Notario eerste keus op goal, ik ben gaan twijfelen en gun nu ook Esteban zijn kansjes.
![]()
quote:
"L'Equipe, 11-10-2003"
José Antonio Reyes maakt indruk op internationaal toneel
José Antonio Reyes, het 20-jarige supertalent van Sevilla, gooit hoge ogen met zijn prestaties voor zijn geboorteland Spanje. In de met 3-2 verloren wedstrijd tegen Oekraïne scoorde hij de enige Spaanse treffer. De andere treffer in het goal van Oekraïne was een eigen doelpunt van de voet van Milan-aanvaller Andrey Shevchenko. In het duel met het nietige Armenië was Spanje duidelijk de betere ploeg. Desondanks genoot Armenië van zijn underdogpositie en bleek de ploeg extreem sterk in de afronding. Ondanks een treffer van de wederom uitblinkende Reyes, verloor Spanje met maarliefst 2-1.
Ik heb weer een flink aantal matches gespeeld. Ik zal er een paar uitpikken om ff op in te zoomen.
Betis SevillaDeze club noemen ze dan onze aartsrivaal. Volledig terecht, want het is onze stadsgenoot, maar ook qua prestaties zijn wij en deze vereniging behoorlijk aan elkander gewaagd. Niet geheel toevallig, staan beide clubs uit Sevilla op de eerste plaats in de competitie. Sevilla C.F. kan Betis slechts op doelsaldo achter zich laten, want qua punten en onderling resultaat zijn beiden gelijkwaardig. De onderlinge ontmoeting verliep als volgt:
Er werd afgetrapt, en kolken deed het:
![]()
![]()
De eerste helft was nog betrekkelijk rustig, evenals de tweede. Beide partijen durfden niet echt aan te vallen maar waren wel aan elkaar gewaagd. Winnen was immens belangrijk.
Maargoed, het moment kwam daar. Een opening op rechts, Joaquín volledig vrij. De rechtsbuiten, momenteel het grootste talent aan de kant van Betis, maakt onberispelijk af na een korte dribbel en een schot in de lange hoek. Bij de C.F. speelt echter ook een redelijk talentje. De linkeraanvaller Reyes maakt een schitterend doelpunt na nuttig doorkoppen van Rothen. Een gelijkspel was voor ons echter nog veel te matig. Toch bleef het daarbij.
Deze lelijke 'Betis'-'speler' was verantwoordelijk voor één goal. Hij doet hier een poging tot koppen, voorlopig zonder uitslaand succes. Atletic BilbaoDe Basken uit Bilbao troffen onze vereniging maarliefst drie maal, kort achter elkander. Twee maal om de Spaanse beker, en daartussenin voor de nationale competitie. De ploeg wist echter geen enkele keer van ons te winnen. We toonden onze vorm en wonnen tot drie maal toe na 3 doelpunten te scoren.
quote:
Notario definitief gepasseerd
Het tijdperk Antonio Notario bij Sevilla lijkt verleden tijd. De doelman is gepasseerd door Esteban. Tot noch toe was Notario vaste keus onder de lat, maar na een indrukwekkende reeks van 6 wedstrijden, zijn eerste 6 in de basis van Sevilla C.F. met slechts éen tegendoelpunt van zijn concurrent Esteban lijkt het allemaal anders. De 27-jarige Esteban kwam begin dit seizoen over van Oviedo en kreeg nu pas zijn echte kans in het eerste elftal van Sevilla en pakte die met open armen aan. De assistent-manager van Sevilla C.F., José Sambade, keert terug naar zijn vorige werkgever, Deportivo La Coruna. Hij kwam een half jaar geleden over van Depor om aan de slag te gaan als assistent van Boeschoten. De 37-jarige keert nu echter terug als hoofdcoach na het ontslag van zijn voorganger. Sevilla C.F. zal op zoek gaan naar een geschikte opvolger.
Tot slot nog de stand en een link naar een onwaarschijnlijke goal, die bijgedragen zal hebben aan het artikel dat u zo juist las.
klik! De eerstvolgende match is tegen Betis :mrg:
![]()
![]()
Hier nog ff een paar matches die jullie nog niet gezien hadden, maar wel voorafgingen aan onze ontmoeting met Betis. Voor de ontmoeting tegen Betis geldt de stand in mijn vorige post wèl, we staan dus exact gelijk qua punten.
![]()
In een volledig uitverkocht
![]()
barstte de hel voor Betis los. Het had wat uitstel, want een saaie eerste helft deedt weinig pret vermoeden. Net als in de vorige wedstrijd tegen Betis, durfde geen van beide partijen vol aan te vallen. Geruime tijd bleef het behoorlijk saai, en ik was dan ook extra verbaasd toen deze score op het scoreblad te zien was:
![]()
Och ja, ook nog ff stoken
![]()
(Real staat op de 15e plaats, zoals jullie konden zien):
![]()
quote:
Meulensteen en Francisco opvolgers Sambadé
Volgens algemeen directeur Blanco van Sevilla C.F. heeft de club de onderhandelingen met twee nieuwe assistent managers afgerond. 'René Meulensteen, voorheen coach bij Manchester United zal Boeschoten gaan ondersteunen in zijn taak. De oefenmeester komt samen met Francisco. Deze landgenoot is mogelijk iets minder bekend, maar heeft geweldige kwaliteiten die hij mag bewijzen bij deze club als assistent manager.' Sevilla C.F. beschikt nu over een kwartet aan assistent managers rondom Boeschoten. 'Zeker met de komst van Meulensteen ben ik erg blij, omdat ik eindelijk weer eens in het Nederlands met iemand over voetbal kan lullen.' De komst van de beide assistent managers heeft een direct gevolg in betrekking tot Antonio Alvarez. De huidige assistent manager zal geen contractverlenging krijgen en daarmee aan het einde van het seizoen vertrekken. Ook enkele scouts zullen moeten uitkijken naar een andere club. Sevilla is nog in onderhandeling met enkele coaches over een contractverlenging. Het is vrij zeker dat er ook enkele coaches gaan vertrekken. De komst van een nieuwe komst staat vast: De Italiaan Venturelli komt over van Verona.
Er gebeurden echter ook nog intressante dingen in Sevilla:
![]()
Deze
bekerfinale werd dus met een redelijk overwicht gewonnen. De supporters echter, waren terecht ontevreden dat wij slechts met 0-2 wisten te winnen. Ze werden er zegmaar vrij pissed over. Toch vroeg ik me af, in hoeverre die gasten wat te zeuren hadden: voor het eerst sinds 1948 wint de club weer eens de beker...
Na deze mijlpaal moest er ook nog ff gevoetbald worden in Nou Camp. Barça wilde heel graag winnen en viel aan, maar stond al na 3 minuten via een schitterende treffer van genialist Reyes op achterstand. Even later scoorde ook Dominguez, al was Barça duidelijk de betere ploeg. In de tweede helft was Barça zo slim Kluivert aan te laten leggen voor de pingel, die zoals gebruikelijk gestopt werd door de meer dan fenomenale Esteban. Ronaldinho lette goed op en scoorde alsnog, maar wist aan de eindstand niets meer te veranderen: 1-2.
ff met z'n allen zwaaien naar Betis
waai: Lekker seizoenseinde dus
![]()
begin seizoentje 2 :
quote:
Boeschoten opvolger Advocaat
Dick Advocaat, die een week geleden op straat gezet werd als bondscoach van Nederland, wordt opgevolgd door Thomas Boeschoten. Boeschoten kwam een jaar geleden naar Sevilla en gooide daar hoge ogen door het elftal van Sevilla C.F. tot Spaans landskampioen te maken. Boeschoten wacht een schone taak het Nederlands elftal naar het komende wereldkampioenschap te leiden.
En dat betekent niet dat ik mijn taken bij Sevilla neerleg
![]()
Ik werd overigens benadert voor deze baan en heb dus geen 2e manager aangemaakt
Sevilla wist zich te versterken met tal van spelers: