abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19092233
Kunnen we het hier een beetje vriendelijk houden? Dank u wel.

Ik kan mij idd niet voorstellen dat je je contract NIET op mag zeggen als ze de voorwaarden wijzigen. Ik denk dat je er makkelijk onderuit kan komen. Kan het helaas niet onderbouwen met wetsartikelen. Maar bij andere providers die hun abonnementen wijzigden kon het ook zonder problemen opgezegd worden.
pi_19092421
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 18:50 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

En dat is er niet; het probleem bij beide aanbieders was dat de AV niet op de juiste manier beschikbaar was gesteld of zelfs dat de abonnees nooit een nieuwe versie (met daarin in de mogelijkheid de tarieven aan te passen) hadden gekregen.
Als ik een contract afsluit is dat voor levering van product X tegen prijs Y. Een wijziging mag, maar alleen als die vooraf is goedgekeurd door beide partijen. In principe mag je er vanuit gaan dat als er meer geleverd wordt voor dezelfde prijs, dat de afnemer dat geen probleem vindt.

Maar andersom is dat niet het geval. Anders moest ik ook maar eens een bedrijf gaan oprichten. Mobiel bellen voor minder dan de helft dan wat de huidige aanbieders vragen. Wel een contract voor ten minste 1 jaar met 300 belminuten per maand, met automatische incasso natuurlijk. En twee maanden na het begin ga ik de AV aanpassen en betaal je 1 euro per minuut en ben je nog steeds verplicht die 300 belminuten af te nemen. Zo werkt het dus niet.
pi_19092637
Heb net ff gebeld met een vriend van me die een eigen bedrijfje heeft in GSM's en dergelijke. Hij heeft ff contact gehad met Orange en deze vertelden hem dat dit genoeg reden is om je abo. per 7juni op te zeggen, dus..........................
was ik nog niet duidelijk genoeg........
  donderdag 13 mei 2004 @ 09:12:54 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19092723
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 08:23 schreef ToBe het volgende:
Kunnen we het hier een beetje vriendelijk houden? Dank u wel.

Ik kan mij idd niet voorstellen dat je je contract NIET op mag zeggen als ze de voorwaarden wijzigen. Ik denk dat je er makkelijk onderuit kan komen. Kan het helaas niet onderbouwen met wetsartikelen. Maar bij andere providers die hun abonnementen wijzigden kon het ook zonder problemen opgezegd worden.
het is maar net afhankelijk van welke voorwaarden ze wijzigen. een duidelijk hoger tarief is vaak een mogelijkheid om het contract op te zeggen, maar het is natuurlijk niet zo dat iedere wijziging in de voorwaarden een ontbinding tot gevolg kan hebben
pi_19092871
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

het is maar net afhankelijk van welke voorwaarden ze wijzigen. een duidelijk hoger tarief is vaak een mogelijkheid om het contract op te zeggen, maar het is natuurlijk niet zo dat iedere wijziging in de voorwaarden een ontbinding tot gevolg kan hebben
Dat is waar, maar zodra ze denk ik aan de bedragen om te bellen gaan sleutelen (binnenland?) dan lijkt het mij meer dan genoeg reden om je contract op te zeggen.
  donderdag 13 mei 2004 @ 09:27:31 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19092931
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:23 schreef ToBe het volgende:

[..]

Dat is waar, maar zodra ze denk ik aan de bedragen om te bellen gaan sleutelen (binnenland?) dan lijkt het mij meer dan genoeg reden om je contract op te zeggen.
dat lijkt mij ook. tarieven voor buitenland vraag ik me echter af, de gemiddelde beller ondervindt er geen nadeel van. ik weet niet in hoeverre het noodzakelijk is om (regelmatig) naar het buitenland daarvoor te bellen, maar ik kan me voorstellen dat dat normaalgesproken geen reden tot ontbinding kan zijn (hoewel de meeste providers dit niet hard tegen hard zullen spelen)
pi_19092939
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 08:48 schreef Light het volgende:

[..]

Als ik een contract afsluit is dat voor levering van product X tegen prijs Y. Een wijziging mag, maar alleen als die vooraf is goedgekeurd door beide partijen. In principe mag je er vanuit gaan dat als er meer geleverd wordt voor dezelfde prijs, dat de afnemer dat geen probleem vindt.

Maar andersom is dat niet het geval. Anders moest ik ook maar eens een bedrijf gaan oprichten. Mobiel bellen voor minder dan de helft dan wat de huidige aanbieders vragen. Wel een contract voor ten minste 1 jaar met 300 belminuten per maand, met automatische incasso natuurlijk. En twee maanden na het begin ga ik de AV aanpassen en betaal je 1 euro per minuut en ben je nog steeds verplicht die 300 belminuten af te nemen. Zo werkt het dus niet.
Aangezien er zelfs specifieke wettelijke regels zijn dat alleen bij een prijsverhoging van meer dan een bepaald percentage er een recht ontstaat een overeenkomst te ontbinden kun je er niet vanuitgaan dat bij een voortdurende overeenkomst de prijzen onveranderlijk zijn en dat een kleine prijswijziging automatisch tot een ontbindingsrecht leidt.

De abonnees hebben tenslotte een overeenkomst gesloten voor een bepaalde periode, waar een premie tegenover stond in de vorm van bijv. een goedkope telefoon en in die overeenkomst is opgenomen dat de prijzen aangepast mogen worden. (De AV maken tenslotte deel uit van de overeenkomst).

Dit alles neemt niet weg dat een grote aanpassing zowieso strijdig is met redelijkheid & billijkheid en op die grond een ontbinding rechtvaardigt.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_19092980
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:23 schreef ToBe het volgende:

[..]

Dat is waar, maar zodra ze denk ik aan de bedragen om te bellen gaan sleutelen (binnenland?) dan lijkt het mij meer dan genoeg reden om je contract op te zeggen.
Waarom ? De abonnee heeft toch getekend voor een contract waarin, dmv. van de AV, opgenomen is dat tarieven aangepast mogen worden ?

De abonnee zal dus eerst een vernietigingsgrond voor die bepaling moeten zien te vinden in, hetzij het niet goed ter hand stellen van de AV, hetzij in strijdigheid met zwarte of grijze lijst, hetzij in vermeende strijd met de redelijkheid en billijkheid.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_19094601
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:29 schreef _-rally-_ het volgende:
Aangezien er zelfs specifieke wettelijke regels zijn dat alleen bij een prijsverhoging van meer dan een bepaald percentage er een recht ontstaat een overeenkomst te ontbinden kun je er niet vanuitgaan dat bij een voortdurende overeenkomst de prijzen onveranderlijk zijn en dat een kleine prijswijziging automatisch tot een ontbindingsrecht leidt.
Dan mag je me die wetten laten zien.....

En om het eerdere voorbeeld te gebruiken: Dan verhoog ik toch gewoon iedere dag de prijs met dat percentage? Geen probleem hoor.....
pi_19094975
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 10:57 schreef Croga het volgende:
En om het eerdere voorbeeld te gebruiken: Dan verhoog ik toch gewoon iedere dag de prijs met dat percentage? Geen probleem hoor.....
Nee, want dan heb je weer strijd met redelijkheid en billijkheid (o.a. 6:2, 6:233 en 6:248)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 13 mei 2004 @ 14:51:20 #36
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_19099993
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:29 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]
Dit alles neemt niet weg dat een grote aanpassing zowieso strijdig is met redelijkheid & billijkheid en op die grond een ontbinding rechtvaardigt.
Een sms in het buitenland van ¤0,35 naar ¤0,45 is een tariefsverhoging van ruim 28%. Lijkt mij een vrij grote aanpassing..
Euh....?
pi_19102574
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 10:57 schreef Croga het volgende:

[..]

Dan mag je me die wetten laten zien.....

En om het eerdere voorbeeld te gebruiken: Dan verhoog ik toch gewoon iedere dag de prijs met dat percentage? Geen probleem hoor.....
Volgens de consumentenbond: Eens per jaar mag de prijs met 3% stijgen (inflatie)
  zondag 16 mei 2004 @ 20:06:18 #38
87681 Sark
Shellslaaf
pi_19178486
ik kwam op tweakers.net deze brief tegen maybe helpt deze bierf jullie.

Orange Nederland N.V
t.a.v. Klantenservice
Postbus 5127
6802 EC Arnhem


Wooonplaats: ../05-2004

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs bereikte mij het bericht dat u de tarieven voor het bellen naar het buitenland en het versturen van een sms vanuit het buitenland per 7 juni aanpast.
Het tarief wordt op bovenstaande punten verhoogd en valt dus nadelig voor mij uit.

Ik wil u bij deze laten weten dat ik niet akkoord ga met deze wijziging. Ik wil mijn abonnement dan ook vervroegd en kosteloos opzeggen per ingang van deze tariefswijziging (7 juni 2004).
En omzetten naar een orange ready,zodat ik mijn nummer en beltegoed niet kwijtraak.

Het gaat hierbij om de volgende aansluiting:

Telefoonnummer: 06
Simkaartnummer:
Type abonnement: Free ¤

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geīnformeerd en
ik zou van deze opzegging graag nog een schriftelijke bevestiging ontvangen.

Met vriendelijke groet,


Naam:
Adres:
postcode: woonplaats:

Bijlage: Kopie legitimatiebewijs

handtekening:


maar wat ik me afvroeg, al sik dan over orange ready beschik en ik wil weer een abbo, kan ik orange ready omzetten in een orange free ?
If you always do what you always did you always get what you always got!
  donderdag 20 mei 2004 @ 12:16:54 #39
52590 MallePall
De zuivelste verwenner...
pi_19266185
@ marvin... Ik heb nog helemaal niks gehoord van orange... Ik heb op het andere topic gelezen dat het op je rekening staat. Maar heb die door gespit maar kan daar niks in vinden. Ik heb wel even gekeken op me orange profiel (waar ik normaal noooit kijk) maar daar stond het wel aangegeven... Zijn ze niet verplicht dit gewoon goed aan te geven (bij kpn kreeg ik een smsje met daar in de melding dat ze het tarief gingen wijzigen)

waarom heb ik nog niks te horen gekregen?
[sub]Heb een Orange Free 40 abbo)
  donderdag 20 mei 2004 @ 13:26:00 #40
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_19267776
Onderaan je rekening staat het..
Rekeningen die een factuurdatum van 5 mei of later hebben
Euh....?
pi_19336200
Lees eerst eens even de algemene voorwaarden goed door. Staat hierin vermeld dat Orange gerechtigd is om eenzijdig haar tarieven aan te passen dan kun je de ovk niet ontbinden. De algemene voorwaarden maken onlosmakelijk deel uit van de ovk. Vaak is het zo dat je door ondertekening van de ovk verklaart bekend te zijn met de AV, je hieraan conformeert en ook nog aangeeft er een exemplaar van te hebben ontvangen. Overigens hoeft niet alles te herleiden zijn naar wetsartikelen zoals in dit topic geschreven is. Het overeenkomstenrecht bestaat uit een groot gedeelte regelend recht. Dit betekent dat contractspartijen heel veel zaken kunnen overeenkomen die niet vastgelegd zijn in wetsartikelen. De afspraken mogen niet in strijd zijn met bijvoorbeeld de openbare orde en goede zeden, niet in strijd zijn met de wet en zo zijn er nog een aantal zaken waaraan een ovk moet voldoen.

De prijsstijging mag evenwel niet buitenproportioneel zijn want daar kun je wel mee aan de slag.
Ik ben overigens niet op de hoogte van de AV van Orange, graag hoor ik wat er op het gebied van de eenzijdige prijsaanpassing over vermeld staat.

Groet
Wanneer jij denkt gelijk te hebben, vooral blijven volhouden!
Ik weet wel beter............
  zondag 23 mei 2004 @ 18:21:06 #42
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_19341304
Je kan de overeenkomst dus gewoon ontbinden bij Orange. Meerdere mensen hebben hier al een bevestiging van gekregen.
Euh....?
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:50:26 #43
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_19431999
Ik heb ondertussen ook met de klantenservice gebeld, en mits zij voor 7 juni een opzeggingsbrief hebben ontvangen waarin ik de reden van opzegging vermeld wordt mijn abonnement netjes omgezet naar Orange Ready met behoud van beltegoed. Ik ben hier erg gelukkig mee, omdat ik vorig jaar een tijd geen telefoon heb gehad maar wel mijn abonnement heb laten doorlopen had ik een flink bedrag aan beltegoed opgebouwd.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:03:04 #44
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_19456628
Min brief was afgelopen zaterdag op de post, hopen dat ie op tijd binnen is, he namelijk geen zin om nog tot oktober te wachten voordat ik een nieuw abbonnoment kan nemen dat goedkoper is.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_19614279
tcp
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_19618087
wat doet iedereen toch moeilijk, gewoon brief sturen, zeggen dat je abo. opzegt vanwege wijziging algemene voorwaarden, nieuw abo. afsluiten, nieuwe tel. erbij. klaar is keesje!!
was ik nog niet duidelijk genoeg........
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:16:46 #47
74644 Troetel
Just trust me...!!
pi_19618244
Kan ik die brief nu nog opsturen en MOET dat aangetekent...????
pi_19618391
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 12:16 schreef MallePall het volgende:
@ marvin... Ik heb nog helemaal niks gehoord van orange... Ik heb op het andere topic gelezen dat het op je rekening staat. Maar heb die door gespit maar kan daar niks in vinden. Ik heb wel even gekeken op me orange profiel (waar ik normaal noooit kijk) maar daar stond het wel aangegeven... Zijn ze niet verplicht dit gewoon goed aan te geven (bij kpn kreeg ik een smsje met daar in de melding dat ze het tarief gingen wijzigen)

waarom heb ik nog niks te horen gekregen?
[sub]Heb een Orange Free 40 abbo)
Ze hebben een aparte brief gestuurd over de tariefswijziging!!
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:25:20 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_19618483
Ik heb ook nog niks gehoord van ze. Ik heb ook nog geen nieuw abbo afgesloten, ik vond het risico toch wel te groot, dan maar een ander nummer hoor...
pi_19669941
Damn, zeven juni dat is uhm, maandag, is nu zeker te laat?? zou je ook kunnen faxen?? Ook ik wil namelijk eigenlijk van mijn abbonement af. Maar vernam dat het niet mogelijk, nooit over nagedacht dat dat dus toch door die tariefwijziging zou kunnen, was er wel pissig over aangezien ik de laatste tijd wel vaker met bellen en sms'n in en naar het buitenland te maken heb. Bah... wat een narigheid toch allemaal weer

[ Bericht 11% gewijzigd door Suika op 05-06-2004 21:58:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')