abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:58:02 #151
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19387716
oh, even topic niet gevolgd.

zoals misschien verwacht kom ik niet. de komende tijd niet in nl...
pi_19444695
slowchat zoals slowchat bedoeld is...
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:06:04 #153
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_19444708
quote:
op donderdag 27 mei 2004 13:05 schreef marvin-the-martian het volgende:
slowchat zoals slowchat bedoeld is...
slotje dus, want slowchatten mocht niet meer
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:17:20 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19444928
quote:
op donderdag 27 mei 2004 13:06 schreef qu63 het volgende:

[..]

slotje dus, want slowchatten mocht niet meer
wel in de speciale slowchatreeks

waar dit topic conform de policy en faq geen deel van uitmaakt
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:18:26 #155
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_19444957
quote:
op donderdag 27 mei 2004 13:17 schreef alicey het volgende:

[..]

mooi, dan gaan wij ook een topic openen in truth..
oh nee, we hebben al een slowchattopic!!
It's Time To Shine
pi_19446136
quote:
op donderdag 27 mei 2004 13:17 schreef alicey het volgende:

[..]

quote:
op donderdag 13 mei 2004 00:29 schreef iteejer het volgende:
we kunnen natuurlijk ook dat algemen slowchat topic afschaffen, en vervangen door thematische slowchat-zooi, zoals nu het koffie-topic.
dat is dan wellicht meer wfl-like dan die maffe slowchat..?
--> wfl feedback deel 6
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
  donderdag 27 mei 2004 @ 15:25:12 #157
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19448227
even iets wetenschappelijks

*nieuwsflash
* libris heeft zijn promotie onderzoek weer opgepakt
*einde nieuwsflash

en nu een mok lavazza!
pi_19449052
quote:
op donderdag 27 mei 2004 15:25 schreef libris het volgende:
even iets wetenschappelijks

*nieuwsflash
*librisheeft zijn promotie onderzoek weer opgepakt
*einde nieuwsflash

en nu een mok lavazza!
en wat mag dat promotie onderzoek dan wel zijn??
"Mijn" fotoalbum...
  donderdag 27 mei 2004 @ 16:11:09 #159
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19449466
probleem/project gestuurd onderwijs + de ondersteuning van it/internet erin...
pi_19456527
hoe zit het nou met die meet? wie heeft me op die lijst gezet overigens?
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:18:51 #161
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19457017
quote:
op donderdag 27 mei 2004 20:59 schreef iteejer het volgende:
hoe zit het nou met die meet? wie heeft me op die lijst gezet overigens?
12 juni, utrecht, ergens tussen 17:00 en 19:00 verzamelen

ik weet niet wie jou op die lijst heeft gezet, maar deze keer kom je maar gewoon
pi_19457238
quote:
op donderdag 27 mei 2004 21:18 schreef alicey het volgende:
12 juni, utrecht, ergens tussen 17:00 en 19:00 verzamelen

ik weet niet wie jou op die lijst heeft gezet, maar deze keer kom je maar gewoon
de lokatie 'ergens' behoeft nog wel enige nadere definiering. wie komen er nog meer? wordt het echt een mini-meet?
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:30:31 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19457350
quote:
op donderdag 27 mei 2004 21:27 schreef iteejer het volgende:

[..]

de lokatie 'ergens' behoeft nog wel enige nadere definiering.
utrecht dus (akkersloot had niet genoeg stoelen)
quote:
wie komen er nog meer?
goede vraag, stond er ergens in dit topic ook niet een voorlopige lijst?
quote:
wordt het echt een mini-meet?
ik hoop eik dat er deze keer een beetje opkomst is
pi_19458218
quote:
op donderdag 27 mei 2004 21:30 schreef alicey het volgende:
utrecht dus (akkersloot had niet genoeg stoelen)
utrecht kent vele ergensen...
quote:
goede vraag, stond er ergens in dit topic ook niet een voorlopige lijst?
ja, maar weet ik veel of die nog courant is, wellicht dat er middels irc of andere circuits al het nodige meer bekend is dan hier vermeld staat!
quote:
ik hoop eik dat er deze keer een beetje opkomst is
ben benieuwd ja...
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:06:49 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19458348
quote:
op donderdag 27 mei 2004 22:02 schreef iteejer het volgende:

[..]

utrecht kent vele ergensen...
nouja laten we anders beginnen op het centraal station, en van daaruit naar overal en nergens gaan
quote:
[..]

ja, maar weet ik veel of die nog courant is, wellicht dat er middels irc of andere circuits al het nodige meer bekend is dan hier vermeld staat!
je mede-moderator schorpioen waakt ervoor dat enige nieuwe feiten een spoedige publicatie ondergaan
quote:
[..]

ben benieuwd ja...
promotie, daar draait het om. gewoon een grote affiche maken, op een bord plakken, en daarmee door dordrecht lopen, wel zelf er wat voor doen natuurlijk
pi_19458537
ik wacht in spanning af! en nee ik ga niet met borden door dordt lopen. regel dat hier maar
pi_19458881
quote:
op maandag 17 mei 2004 14:31 schreef marvin-the-martian het volgende:
??oldjeller
op mijn leeftijd en fysieke toestand is dat helaas niet mogelijk, daarnaast kan mijn band nog wel eens op de heenreis lek gaan.. dat is zwaar..
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:01:46 #168
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19464310
quote:
op donderdag 27 mei 2004 22:28 schreef oldjeller het volgende:

[..]

op mijn leeftijd en fysieke toestand is dat helaas niet mogelijk, daarnaast kan mijn band nog wel eens op de heenreis lek gaan.. dat is zwaar..
ik geloof dat we bij deze iemand hebben om met borden in dordt rond te gaan lopen
  vrijdag 28 mei 2004 @ 09:53:40 #169
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_19465390
quote:
op vrijdag 28 mei 2004 08:01 schreef alicey het volgende:

[..]

ik geloof dat we bij deze iemand hebben om met borden in dordt rond te gaan lopen rijden
It's Time To Shine
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:23:41 #170
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19504182
quote:
op zaterdag 29 mei 2004 23:16 schreef stormseeker het volgende:
ik wil je dan iets vragen. (geen aanval, alleen nieuwsgierigheid )
[..]

hoe ben je tot deze conclusie gekomen?
een god die allesomvattend is heeft een groot probleem.. hij zal nooit zichzelf kunnen ervaren. dit wordt versterkt doordat volmaaktheid stilstand inhoudt. hierom heeft god zich opgedeeld in vele gedeelten, die samen volmaakt zijn, maar individueel elkander kunnen ervaren, en kunnen groeien
quote:
[..]

zoals ik het persoonlijk begrepen heb hadden de eerste mensen wel degelijk een vrije wil (dus vrije keus) voordat ze van de vrucht aten. waarom denk jij van niet?
zij konden de gevolgen niet overzien van hun acties. de vraag is ook of zij oprecht gekozen hebben, of dat het hen "overkwam". van die tijd weet niemand iets af, en genesis laat ook een hoop vragen onbeantwoord.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:34:31 #171
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_19504380
quote:
zij konden de gevolgen niet overzien van hun acties
ja en nee, ze wisten wel degelijk wat er zou gebeuren. ze maakten echter gebruik van hun vrije wil om dat wat satan zei te geloven en god voor leugenaar uit te maken (over het feit dat ze net als god zouden zijn , wetend wat goed en slechts is, ik denk dat je het wel kent).

genesis 1:16
16 en jehovah god legde de mens ook het volgende gebod op: „van elke boom van de tuin moogt gij tot verzadiging eten. 17 maar wat de boom der kennis van goed en kwaad betreft, gij moogt daarvan niet eten, want op de dag dat gij daarvan eet, zult gij beslist sterven.

ze wisten het dus maar lieten zich verleiden door satan. had niet gehoeven. ze wisten wat god had gezegd en hadden hem dus ook kunnen vragen of dat wat satan zei, waar was.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:34:33 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19504382
quote:
ik vind dat jij hele interessante dingen zegt, alicey. een hele aparte manier van denken lijk je te hebben, hoe kom je daar zoal bij? heb je meer mensen die er zo over denken in je omgeving of is dit het resultaat van eindeloos filosoferen?
ik denk dat het niet in 1 oorzaak te vinden is. ik weet niet of ik mensen in mijn omgeving heb die er zo over denken, in mijn omgeving wordt niet zoveel gefilosofeerd. de manier zoals ik dingen zie komt vooral door de manier waarop ik dingen meemaak. en ook dat verandert voortdurend

verder heb ik ook een vorm van geloof (laat ik geloof even definieren als een overtuiging in iets wat niet met feiten te onderbouwen is), die vrij sterk is. van oorsprong christelijk, waar ik god zocht, vond ik hem uiteindelijk. waar god mij verlaten had, kwam hij mij tegemoet. uiteindelijk heb ik ingezien dat de god die mij tegemoet kwam en komt, vertegenwoordigd wordt door mijzelf; ik ben mijn eigen god

als mens kun je kiezen. je kunt niet alleen kiezen of je a of b doet, maar je kunt ook kiezen hoe je iets ervaart. let maar eens op je humeur en de gevolgen hiervan. onder dezelfde omstandigheden zul je met een goed humeur iets positief kunnen oppakken, terwijl je met een slecht humeur het negatief ervaart. je humeur kun je ook beinvloeden, en daarmee kies je hoe je iets ervaart. ben jij vandaag in de hemel, of ben je in de hel?
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:40:37 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19504510
quote:
op zaterdag 29 mei 2004 23:34 schreef stormseeker het volgende:

[..]

ja en nee, ze wisten wel degelijk wat er zou gebeuren. ze maakten echter gebruik van hun vrije wil om dat wat satan zei te geloven en god voor leugenaar uit te maken (over het feit dat ze net als god zouden zijn , wetend wat goed en slechts is, ik denk dat je het wel kent).
zij konden echter niet weten dat het slecht was, uitgaande van genesis - dat kwam pas na het eten van de vrucht. deze tekst van genesis zegt echter heel erg veel over hoe mensen psychologisch in elkaar zitten. zie god en satan in deze context als verschillende gedachten in het brein
quote:
genesis 1:16
16 en jehovah god legde de mens ook het volgende gebod op: „van elke boom van de tuin moogt gij tot verzadiging eten. 17 maar wat de boom der kennis van goed en kwaad betreft, gij moogt daarvan niet eten, want op de dag dat gij daarvan eet, zult gij beslist sterven.

ze wisten het dus maar lieten zich verleiden door satan. had niet gehoeven. ze wisten wat god had gezegd en hadden hem dus ook kunnen vragen of dat wat satan zei, waar was.
ze wisten niet dat het verkeerd was om geboden te overtreden ... ze hadden god kunnen vragen, maar hoe was de beslissing dan gelopen? ik denk dat je daar niet uitkomt; genesis biedt hiervoor onvoldoende houvast

zoals ik het zelf zie is de mens voorbestemd om als god te zijn. hierdoor moest de mens van de vrucht eten, en deed dit. als het niet de bedoeling was dat de mens dit zou doen, had god echt die boom niet geplant
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:41:21 #174
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_19504522
quote:
ik ben mijn eigen god
van dale zegt:
u hebt gezocht op god:

resultaat (maximaal 20 woorden)

god (de ~ (m.), ~en)
1 bovenmenselijk, machtig en aanbiddelijk wezen [bij polytheďstische volkeren] => godheid

god (de ~ (m.))
1 het opperwezen, de schepper, de geest waardoor en waarin alles is, zoals hij bij monotheďsten, vooral bij joden en christenen genoemd wordt => de alfa en de omega, de allerhoogste, de almachtige, de hemelse vader, de opperste rechter, heer, heer der heerscharen, onze-lieve-heer, opperheer, vader

dit lijkt me niet helemaal op jou van toepassing, dus wat bedoel je ermee?

verder is daarmee niet de vraag beantwoord waar alles vandaan komt en wat de eventuele zin is van het leven.
wat zal jouw keuze zijn als je iets moest kiezen en waarom?
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:49:57 #175
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_19504688
quote:
als het niet de bedoeling was dat de mens dit zou doen, had god echt die boom niet geplant
het was een middel om hun loyaliteit op de proef te stellen.
quote:
ze wisten niet dat het verkeerd was om geboden te overtreden
lijkt me wel, ze wisten immers ook dat het hun dood zou betekenen. lijkt me niet echt iets positiefs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')