abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19072496
zouden de mensen die "niet." hebben ingevuld een lijst met hun wetenschappelijke prestaties en publicaties kunnen neerzetten? ik kan me namelijk niet voorstellen dat daar veel goeds tussenzit.
pi_19072609

ps gooi maar vol... -zwart graag-
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
  woensdag 12 mei 2004 @ 14:28:33 #28
47608 CaptainM
Nocturnal Metamorper
pi_19072618
koffie??

gadverdamme wat een grafzooi!!!
The Basic Foundations of House Music: The Club... The People... The Music
pi_19072655
quote:
op woensdag 12 mei 2004 14:23 schreef thabit het volgende:
zouden de mensen die "niet." hebben ingevuld een lijst met hun wetenschappelijke prestaties en publicaties kunnen neerzetten? ik kan me namelijk niet voorstellen dat daar veel goeds tussenzit.
is het in de wetenschappelijke wereld toegestaan om doping te gebruiken?
bij een atletiek wedstrijd wordt je gediskwalificeerd als je tevoren enige koppen koffie hebt gedronken.
bij welke middelen ligt de grens ? amfetaminen etc. toegestaan ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_19072689
quote:
op woensdag 12 mei 2004 14:30 schreef oud_student het volgende:

[..]

bij een atletiek wedstrijd wordt je gediskwalificeerd als je tevoren enige koppen koffie hebt gedronken.
in welke tijdschriften heb je deze artikelen gepubliceerd?
  woensdag 12 mei 2004 @ 14:40:06 #31
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_19072864
quote:
op woensdag 12 mei 2004 14:30 schreef oud_student het volgende:

[..]

de academische wereld doet niet aan wedstrijdjes. we werken allemaal voor dezelfde alma mater.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 12 mei 2004 @ 14:42:36 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19072911
quote:
op woensdag 12 mei 2004 14:05 schreef svyatagor het volgende:
ik zet de allerlekkerste espresso altijd hiermee:

goed voor lichaam én geest!
40 minuten geleden aangeschaft, nu nog de koffie, welke expresso is jullie favoriet? lavazza?
  woensdag 12 mei 2004 @ 14:44:20 #33
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19072950
moet trouwens weer eens een abstract voor een conferentie (manilla) schrijven vandaar..
  woensdag 12 mei 2004 @ 14:47:38 #34
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_19073033
quote:
op woensdag 12 mei 2004 14:42 schreef libris het volgende:

[..]

40 minuten geleden aangeschaft, nu nog de koffie, welke expresso is jullie favoriet? lavazza?

lavazza!!!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 12 mei 2004 @ 14:49:29 #35
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19073077
of illy?
pi_19073152
met suiker en melk!
  woensdag 12 mei 2004 @ 14:53:39 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19073191
quote:
op woensdag 12 mei 2004 14:52 schreef k3vil het volgende:
met suiker en melk!
pi_19073981
--> wiener melanche <--
quote:
koffie heeft zo'n vaste plaats in ons dagelijks leven, dat het bijna niet is voor te stellen dat het vroeger anders was. koffie werd in de 17e eeuw vanuit arabië via turkije in europa geïntroduceerd. in arabië was koffie drinken aan het eind van de 15e eeuw een dagelijks ritueel dat deel uitmaakte van de samenleving. arabieren worden dan ook beschouwd als de eerste koffiedrinkers.
ontdekkingsreizigers komen aan het eind van de 15e en 16e eeuw in het midden-oosten terecht en bezoeken daar de koffiehuizen. er doen diverse legendes de ronde. want er wordt een drank geserveerd die in staat is om vermoeidheid en slaperigheid te verdrijven en die ook nog lekker van smaak is. dat intrigeert de europeanen.
handelaren zien daar wel iets in en laten voor de eerste keer in 1615 een schip met koffie uit turkije naar europa varen.
in venetië wordt omstreeks 1645 het eerste europese koffiehuis geopend. daarna gaat het snel: oxford, londen, den haag, marseille en andere wereldsteden volgen. in parijs zijn er in 1690 al 250 koffiehuizen. in de eeuwen daarna verovert koffie z'n vaste plek binnen onze culturen. we kunnen niet meer zonder, want voor de meesten van ons geldt dat we bijna 4 kopjes koffie per dag drinken.
meer info
"Mijn" fotoalbum...
--&gt; creationisme _O- --&gt; http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_19074069
quote:
op woensdag 12 mei 2004 15:26 schreef marvin-the-martian het volgende:
--> wiener melanche <-- [afbeelding]
[..]

meer info
dit verklaart meteen waarom de arabieren in de middeleeuwen wetenschappelijk meer dan 500 jaar voor lagen op de europeanen.
pi_19074219
ik ben geen wetenschapper, heb alleen een bloedend sociologenhart en hieruit resulteerde tot nu toe slechts een ongemakkelijke houding tov het medium koffij, moet ik bekennen. er zijn periodes in mijn leven geweest waarin ik mijn bloed verdunde met koffij. zoals er ook periodes zijn geweest waarin ik een tantrische theeleut was, totdat ik las dat dit, in combinatie met het nuttigen van veel ijs, galstenen kon veroorzaken. ik ben eigenaar geweest van zeker een dozijn verschillende koffij-apparaten en deze allemaal weer even makkelijk aan de kant geschoven of gedoneerd aan deze of gene. waaruit je kunt concluderen dat de perfecte koffijmachine voor mij niet bestaat of nog niet gemaakt is. ook de alom geprezen en geroemde senseo belooft voor mij geen koffijparadijs, die staat al ruim een ½ jaar stof te verzamelen op het aanrecht. ik behelp me nu met koffijzakjes, mijmerend, zoals alleen verbannen russen konden doen, over mijn huidige staat van verbanning uit het koffijparadijs. als ik op dit moment zeg: even een "lekker" bakkie koffij nemen dan ben ik not waving, but drowning. ik weet niet wat erger is, vrinden. geen grote liefde kennen & ca. 3 x p. wk. werktuigelijk die liefde consumeren of de smaak van koffij zoals koffij bedoeld is te moeten ontberen. soms heel soms als mijn moeder bijv. veel bezoek heeft en om aan de vraag van constante koffij te voldoen overgaat op het ouderwetse koffij opgieten in grote quantiteiten dan ontwaar ik weer, à la recherche du temps perdu, de sensaties die mij ooit angehaucht maakten in the first place. 5 of 6 moet ik geweest zijn, toen ik mijn eerste koffij kreeg.

ja, een bepaalde hoeveelheid verse koffij in het no. 3 van melle-koffiefilterzakje, een beetje buisman - geheim van de smid - en dan de met een vrolijke bocht ingegoten koffij, op een temperatuur van net iets onder 100oc, want zoveel is zeker het koffijparadijs kan men slechts betreden indien een bepaalde temperatuur wordt bereikt. grootste euvel meteen van de doorsnede koffijmachine of wat ervoor door gaat: die temperatuur - laten we zeggen minimaal 95oc - wordt dus nooit bereikt. en laat u zich niet voor de gek houden hoor, ook niet bij bepaalde koffijmachines van het merk ph... nee, ik verwacht niet dat het ooit nog goed komt met de mensheid, vooraleer de perfecte koffijmachine wordt geconstrueerd. ach, kommer en kwel.
I´m back.
pi_19074803

hmmm... *doet een poging om bij de ultieme genots gewaarwording te komen...

persoonlijk prefereer ik het heerlijke hete zwarte goud als deze een aangename drink temperatuur heeft bereikt waarbij er geen blaarvorming optreedt in de zeer fijngevoelige en smaak ontdekkende zone zogenaamd de mond & tong. daar bij deze temperatuur van rond de 56.4*c de aroma's van de koffie tot hun volste recht onderschijden en geproeft kunnen worden opdat de smaak explosie bij het innemen van het "heerlijke hete zwarte goud" tot hun zuiverste essentie naar voren komen.
"Mijn" fotoalbum...
--&gt; creationisme _O- --&gt; http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_19074958
drinktempratuur is natuurlijk iets anders hè, kun je zelf regelen. ten einde de volle smaak/aroma te bereiken dient het water bij een temperatuur van niet lager dan 95 oc in contanct te komen met de koffij. enige graden afkoelen daarna is toegestaan (en onvermijdelijk), als de koffij maar opgediend wordt op een temperatuur niet lager dan 80 o, zodat je als consument kunt besluiten hoeveel afkoeling je wenst.
I´m back.
pi_19076487
filmpje koffie was ik die croisssant maar...
"Mijn" fotoalbum...
pi_19085640
niet, ik drink enkel japanse genmai chan thee tegenwoordig
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_19090506
topic is weer open, en het is meteen gepromoveerd tot deel 1 van de wfl borrel-reeks. hier komen de luchtigere onderwerpen aan bod, hier mag men even uitblazen van al het moeilijk gedenk geargumenteer. hier mag men vrijelijk de gedachten laten gaan over de essentiele dingen des levens, zoals een lekkere sterke kop zwarte koffie. suiker en melk is voor mietjes.

koffie is natuurlijk essentieel om 's ochtends wakker te worden of wakker te blijven, maar gaan je wetenschappelijke prestaties er wel op vooruit? ik herhaal de plaatjes die ik ook in het feedbacktopic heb geplaatst:

een normaal spinnenweb:

een spinnenweb van een spin onder invloed van caffeine:

nou als je je berekeningen en experimenten ook zo chaotisch maakt dan komt er weinig van lijkt me. is koffie wel een pijler van de wetenschap?
Unox, the worst operating system.
pi_19090561
borrel? ja!!!!!!!!
nee, ik ga slapen.
okey bye.
pi_19091168
borrel
koffie

heeft er nog iemand coca-cola in de ijskast (met caffeine)
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  donderdag 13 mei 2004 @ 02:43:35 #49
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19091475
eerst even een uurtje lesgeven en dan de verdiende bak leut (helaas wel met melk en suiker.. iets anders hebben ze hier niet..)
  donderdag 13 mei 2004 @ 07:48:11 #50
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19092046
triest, libris. weiger dienst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')